Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 26 mei 2006, 07:51   #501
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard multikul

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Goed geprobeerd, enkel reageren op het 'ius sanguis'-punt.
Maar wat hebt u te zeggen over de rest? Deze uitspraken zijn racistisch in de oorspronkelijke betekenis van het woord; dat blijkt hieruit.
(1) Wie bezwaren heeft tegen een "multi-raciale" maatschappij, drukt hiermee de overtuiging uit dat menselijke kenmerken die alleen het gevolg zijn van genetische overerving, als argument kunnen dienen om iemand als ongewenst te verklaren. Aangezien mensen met verschillende huidpigmentatie of gelaatstrekken zich binnen één maatschappij dezelfde cultuur eigen kunnen maken (zelfde taal, godsdienst, normen, enz.), kunnen deze kenmerken het vredevol samenleven niet in het gedrang brengen. Alleen racisten kunnen die harmonie verstoren; d.w.z. diegenen die geen rekening houden met wat andere mensen denken, voelen of doen, maar alleen met enkele oppervlakkige, "raciale" lichaamskenmerken. Elke bezwaar tegen een multi-raciale maatschappij legt de nadruk op biologische afstamming en is dus in de volle zin van het woord racistisch en daarom op ethische en juridische gronden onduldbaar.
(2) Deze passussen drukken niet zomaar een privé-houding uit van Filip Dewinter en de Vlaams Blok-leiding: zij willen die propageren en het anti-racisme afwijzen; kortom, ze pleiten voor racisme. Opvoeden tegen racisme vinden ze verderfelijk: men moet "gevaarlijke mundialistische en multi-raciale utopieën" bestrijden (i); en "de mundialistische en multi-raciale opvoeding in de scholen afschaffen" (iv).
(3) Om verwarring te vermijden moeten we een onderscheid maken tussen een "multiculturele" en een "multiraciale" maatschappij. Er zijn immers veel gradaties in multiculturaliteit en sommige vormen ervan zouden inderdaad onleefbaar zijn - bv. een maatschappij waarin alle groepen alleen hun eigen taal zouden spreken of tegengestelde morele normen zouden hebben - . De visie van FD op multiculturaliteit hangt echter zo sterk met multiracialiteit samen (herlees de citaten hierboven) dat bij hem xenofobie en racisme als het ware onmerkbaar in elkaar overlopen. We lezen immers: "De integratie- en assimilatiepolitiek gevoerd door de overheid leidt onvermijdelijk naar een multi-raciale en pluriculturele maatschappij."
Nu bestaat "integratie" en nog meer "assimilatie" erin dat de persoon van allochtone afkomst zich op zo'n wijze in de nieuwe cultuur inpast, dat hij die overneemt op alle gebieden die voor het harmonisch samenleven relevant zijn. Wie dan in verband met een maatschappij waarin iedereen geïntegreerd of geassimileerd is, nog in negatieve zin de termen "pluricultureel" of "multicultureel" gebruikt, kan dit alleen door daar ten onrechte een biologische, dus racistische betekenis aan te geven.
zowel een multicuturele als multiraciale samenleving moeten ongestraft kunnen in vraag gesteld worden.Weg met de wet op het racisme.
kingtiger is offline  
Oud 26 mei 2006, 07:55   #502
kingtiger
Banneling

Standaard 70 punten

Citaat:
Graag ook uw reactie op de verwerping van het "multi-raciale" in het 70-puntenprogramma.
WAS een zeer goede idee en zou terug onverkort en nog radicaler moeten kunnen verdedigd worden zonder er problemen voor te krijgen
kingtiger is offline  
Oud 26 mei 2006, 08:00   #503
kingtiger
Banneling

Standaard overdrijven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Bloedechte vlamingen? Waar gaan ze die halen? dat bestaat niet? Vlaams bloed is zo hard door elkaar gemixt door de eeuwen dat er misschien nog juist ne man of 1000 overblijft. Der zijn fransen met meer vlaams bloed in hun aderen dan sommige vlamingen met ne vlaamse naam die nu in het partijbestuur van het VB zitten.
Het is niet omdat er in het verleden vermenging heeft plaatsgevonden dat men het moet erger maken.Men moet straffeloos maatregelen kunnen voorstellen om de toestand te verbeteren
kingtiger is offline  
Oud 26 mei 2006, 08:23   #504
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
1) Maar het VB-punt gaat veel verder: daar wordt de nationaliteit VOORBEHOUDEN voor 'bloedechte' "Vlamingen" of "Walen". Wiens vader of moeder geen Vlaming of Waal is, kan geen Belg worden. En dat is zuiver biologisch racisme.
2) Maar zelfs mocht ik u het voordeel van de twijfel geven: wat hebt in te brengen tegen de andere citaten, m.b. de verwerping van een "multi-raciale" samenleving?
1) Wat jij hier vertelt is totaal verkeerd. waar heb je zo iets gehoord of gelezen?
Ik ben VB-er, en moest wat jij hier zegt inderdaad zo zijn, dan stuur ik mijn lidkaart terug.
2) Het VB verwerpt de multiculturele samenleving, omdat die ongeveer overal tot grote problemen leidt. Een 'samen-'leving heeft een bindmiddel nodig anders is er geen samen-leving. Dat bindmiddel is de gemeenschappelijke cultuur en taal.
Als in een gebied alle culturen gelijke rechten hebben wordt de kleine en zwakke weggedrukt en ontstaan getto's. Scholen krijgen het zeer moeilijk als kinderen geen gemeenschappelijke taal en voorbeelden hebben. De betreurenswaardige achterstand van vele allochtonen in het onderwijs en dus ook later is daar het gevolg van. Ons onderwijs is van het beste ter wereld, maar hoe kan een leraar les geven als in zijn klas leerlingen zitten met 10 verschillende talen maar amper Nederlands verstaan?
Onlangs trachtte het Antwerps stadsbestuur allochtonen in dienst nemen (wat ik zeer duidelijk goedkeur) maar het bleek niet mogelijk omdat de taalkennis totaal onvoldoende is. CD&V schepene zei: 'het is veel erger dan ik gedacht had'.
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2006, 08:27   #505
luc broes

Standaard

Citaat:
"populistische manier"...
D�*t moet u nu toch eens uitleggen.
Als je dat niet begrijpt, is er niets aan te doen
luc broes is offline  
Oud 26 mei 2006, 08:32   #506
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
WAS een zeer goede idee en zou terug onverkort en nog radicaler moeten kunnen verdedigd worden zonder er problemen voor te krijgen
Zeker, maar dan zou ik het als Vlaams Belanger met hart en ziel trachten te weerleggen.

Multicultureel, neen! Multiraciaal, ja!

Laatst gewijzigd door Duym : 26 mei 2006 om 08:34.
Duym is offline  
Oud 26 mei 2006, 08:36   #507
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons onderwijs is van het beste ter wereld, maar hoe kan een leraar les geven als in zijn klas leerlingen zitten met 10 verschillende talen maar amper Nederlands verstaan?
Onlangs trachtte het Antwerps stadsbestuur allochtonen in dienst nemen (wat ik zeer duidelijk goedkeur) maar het bleek niet mogelijk omdat de taalkennis totaal onvoldoende is. CD&V schepene zei: 'het is veel erger dan ik gedacht had'.
Je gelooft toch niet dat er op deze waarheid als een koe reactie zal komen van onze verdedigster nummer 1 van het multiculturele waanbeeld?

Nochtans zijn er voorbeelden legio die BEWIJZEN dat de Vlamingen geen problemen hadden met Polen, Tsjechen, Spanjaarden, Italianen, Chinezen en noem maar op. Waarom dan wél met Marokkanen, en in minder mate met Turken?
Is er dan verschil tussen allochtonen naar gelang waar ze vandaan komen?
Knuppel is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:55   #508
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ik niet. En zeker niet als ze te lui (of te arrogant) zijn om nederlands te leren.
En wanneer gaan de Vlamingen Nederlands leren? Je zal maar Ali heten, een inburgeringscursus volgen, perfect Nederlans spreken en in West-Vlaanderen, Limburg, Antwerpen terechtkomen. Niemand verstaat je. Jij verstaat niemand.

Eerst curssussen Nederlands voor Vlamingen!
ericferemans is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:58   #509
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En wanneer gaan de Vlamingen Nederlands leren? Je zal maar Ali heten, een inburgeringscursus volgen, perfect Nederlans spreken en in West-Vlaanderen, Limburg, Antwerpen terechtkomen. Niemand verstaat je. Jij verstaat niemand.

Onnozel zijn doet geen pijn hé jongen. Zijt ge u nog niet aan het klaarmaken om in de strontregen aan de bruine mars mee te doen?

Tenandere als uw arme schaapkes in West-Vlaanderen, Limburg, Antwerpen terechtkomen dan zullen ze West-Vlaams, Limburg en Antwerps moeten leren. Dat moet ik ook als ik emigreer naar Limburg.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2006 om 09:59.
circe is offline  
Oud 26 mei 2006, 09:59   #510
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Ten gronde was het 70 punten programma juist .De discussie of iets racistisch of niet is mag geen belang hebben.Het is de wet op het racisme die moet afgeschaft worden.Er moeten voorstellen tot segregatie en discriminatie ten nadele van de allochtonen kunnen gedaan worden zonder strafbaar te zijn.De meest negatieve kritiek op vreemdelingen moet kunnen zonder strafbaar te zijn.
Dit is dus de leugen van het VB op zijn zuiverst:
Kritiek leveren op vreemdelingenbeleid mag natuurlijk, lees het vonnis dat het VB veroordeelt! Kritiek op vreemdelingen? We doen niets anders: lees de kranten. Maar haatzaaien: systematisch aanzetten tot vreemdelingenhaat dat is wat anders. Dat is heksenjacht. Dat is xenofobie.

Het Vb is daar terecht voor veroordeeld. In een wereld waar haatzaaierij mag is het niet mogelijk te overleven: een atoombom maakt tussen nu een tien jaar een eind aan de ganse wereldbevolking. En jij verstaat dat maar niet. SUkkels toch.
ericferemans is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:11   #511
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Wat jij hier vertelt is totaal verkeerd. waar heb je zo iets gehoord of gelezen?
Ik ben VB-er, en moest wat jij hier zegt inderdaad zo zijn, dan stuur ik mijn lidkaart terug.
Stuur ze maar terug: PDW pleitte vroeger onomwonden in het publiek voor een "BLANK EUROPA". Het zeventig punten plan (dat hij nooit echt afzweerde) bevat zo een stapel van die voorbeelden. Lees verdomd het programma van het VB.
Citaat:
2) Het VB verwerpt de multiculturele samenleving, omdat die ongeveer overal tot grote problemen leidt. Een 'samen-'leving heeft een bindmiddel nodig anders is er geen samen-leving. Dat bindmiddel is de gemeenschappelijke cultuur en taal.
Een samenleving is tegenwoordig niet meer als een eiland tussen andere eilanden te definiëren. Ook Europa is geen eiland meer. Het is juist doordat we taal- en cultuurverschillen hebben leren te overbruggen, door te leren samenleven en hiervoor de nodige wetten, verdragen en instituties te hebben opgericht, dat we geen grote oorlogen meer hebben in de door jou zo vervloekte multiculturele samenleving.
Belgie is zelf een voorbeeld van hoe je vreedzaam kan samenleven met een andere taal. De E.G. is een tweede voorbeeld. Alhoewel de structuren steeds verfijnbaar zijn (alles kan steeds beter!) is het zich opsluiten, het zich isoleren en daardoor anderen buitensluiten, geen oplossing gebleken. De door u voorgestelde terugkeer tot het feodalisme is ronduit lachwekkend.
Moest het VB niet zoveel miserie aanrichten zou het overigens een zeer komische partij zijn.

Citaat:
Als in een gebied alle culturen gelijke rechten hebben wordt de kleine en zwakke weggedrukt en ontstaan getto's. Scholen krijgen het zeer moeilijk als kinderen geen gemeenschappelijke taal en voorbeelden hebben. De betreurenswaardige achterstand van vele allochtonen in het onderwijs en dus ook later is daar het gevolg van. Ons onderwijs is van het beste ter wereld, maar hoe kan een leraar les geven als in zijn klas leerlingen zitten met 10 verschillende talen maar amper Nederlands verstaan?
Onlangs trachtte het Antwerps stadsbestuur allochtonen in dienst nemen (wat ik zeer duidelijk goedkeur) maar het bleek niet mogelijk omdat de taalkennis totaal onvoldoende is. CD&V schepene zei: 'het is veel erger dan ik gedacht had'
Hij zegde het zo: "'t Is veul aarger dan dak dogt"

Thailandesen verstaan dat. "Dak dogt" tenminste. "Veul aarger" bestaat niet in het Thailandees !

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 mei 2006 om 10:12.
ericferemans is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:12   #512
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand verstaat je?! Allez zeg, wat een suf gezeik. Ik als Zuidwestvlaming in hart en nieren was verleden week in Limburg en ook in Antwerpen, en ik verstond iedereen. Trouwens de dialecten zijn sterk aan het verminderen, vele mensen spreken nu van dat Verkavelingsvlaams.
jOOSt is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:13   #513
born2bewild
Banneling

Standaard

feremans liegt.
born2bewild is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:15   #514
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik spreek AN en west-Brabants dialect, en als ik naar Limburg, Oost-of West-Vlaanderen of Antwerpen ga, begrijp ik alles wat er gezegd wordt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:17   #515
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik spreek AN en west-Brabants dialect, en als ik naar Limburg, Oost-of West-Vlaanderen of Antwerpen ga, begrijp ik alles wat er gezegd wordt.
ik stel voor dat je eens een toespraak van hem download en je zal weten wat hij bedoelt

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 mei 2006 om 10:17.
born2bewild is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:20   #516
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Van wie?
Trouwens, er is dialect en dialect eh. Een negentigjarige West-Vlaamse vrouw zal ik idd niet begrijpen

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 mei 2006 om 10:21.
van Maerlant is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:20   #517
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik stel voor dat je eens een toespraak van hem download en je zal weten wat hij bedoelt
Geeft hij van die voordrachten met ondertitels?
jOOSt is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:20   #518
Gargamel
Banneling

Standaard

En premier lieu peremans apprend �* parler le français au lieu de vouloir faire la leçon aux néerlandophones,vous qui êtes si porté pour le multicul
Gargamel is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:22   #519
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is dus de leugen van het VB op zijn zuiverst:
Kritiek leveren op vreemdelingenbeleid mag natuurlijk, lees het vonnis dat het VB veroordeelt! Kritiek op vreemdelingen? We doen niets anders: lees de kranten. Maar haatzaaien: systematisch aanzetten tot vreemdelingenhaat dat is wat anders. Dat is heksenjacht. Dat is xenofobie.

Het Vb is daar terecht voor veroordeeld. In een wereld waar haatzaaierij mag is het niet mogelijk te overleven: een atoombom maakt tussen nu een tien jaar een eind aan de ganse wereldbevolking. En jij verstaat dat maar niet. SUkkels toch.
Allemaal goed en wel, maar wie bepaalt nu wat haatzaaierij is en wat kritiek op vreemdelingen is? De politieke tegenstanders van het VB?
jOOSt is offline  
Oud 26 mei 2006, 10:39   #520
kingtiger
Banneling

Standaard multiraciaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Zeker, maar dan zou ik het als Vlaams Belanger met hart en ziel trachten te weerleggen.

Multicultureel, neen! Multiraciaal, ja!
Ik wil van een vreemdeling geen vlaming maken.Stimuleren om te vertrekken en niet integreren is de juiste politiek.Rassenvermenging is niet wenselijk.
kingtiger is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be