![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Minister
|
![]() Dat kan, maar ik las op telenet tussen de 20.000 en 50.000 man. Ik weet het nog omdat ik tegen mijn vriendin zei dat je met een schatting op 30.000 man na altijd gelijk hebt (wat dan niet eens het geval was).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een leugen. De politie schuift steeds hget cijfer van 18.000 naar voor.
![]() |
#463 | |
|
![]() Citaat:
het getal van 18.000 is van de politie afkomstig.
![]() |
![]() |
#464 |
|
![]() Knuppel-liegebeest aan het werk? Waarom 10.000 beweren, als de politei er 18.000 telde?
![]() |
#465 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#466 | |
Minister
|
![]() Citaat:
M.a.w. ik word gestraft (veroordeeld) omdat ik een Vlaams Belanger ben. (In al mijn verhalen rep ik met geen woord over politiek). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#468 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe men dat weet? Kom zeg. Mijn schrijversnaam WAS! Duym. Vroeger was ik heel actief op meerdere politieke forums onder die naam. Ik heb nu een andere schrijversnaam. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn manuscripten te verbeteren. Binnenkort bied ik ze opnieuw aan onder mijn nieuwe naam (uiteraard niet meer bij de uitgevers die me afgewezen hebben). Weet je hoe een manuscript wordt beoordeeld? Negenennegentig van de honderd toegestuurde manuscripten gaan na de eerste drie gelezen zinnen in de prullenbak. Als je geluk hebt, leest men verder. Wanneer het gesmaakt wordt, gaat men op zoek naar het verhaal achter de schrijver. Of hij nu een moordenaar, pedofiel of oplichter is, het doet er niet toe. Maar stel je maar eens voor, zeg: een rechtse rakker die gepromoot wordt. Iemand die op boekenbeurzen moet verschijnen of voor de camera. Iemand die, hoewel zijn verhalen apolitiek zijn, een forum krijgt. Een grotere vergissing kan een uitgever niet begaan. En dat iemand niet mee naar het songfestival mocht gaan omdat ze ooit als 18-jarige in een rechtse betoging meeliep, is toch alom bekend? Mulrticultureel? Neen! Multiraciaal? Ja! Laatst gewijzigd door Duym : 31 mei 2006 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Op de enige echte Witte Mars die er ooit geweest is (spontane en toch zeer gedisciplineerde volksreactie ondanks bagatellisering resp. ontrading vanwege overheid, vakbonden etc), waren er zo'n 300.000 deelnemers. Nee, ik heb ze niet geteld. Ik was er wel bij en het waren er veel, heel veel, maar ik zal er nooit meer dan een een stuk of honderdduizend tegelijk gezien hebben, met name vanop de hellingen van de Regentschapstraat. De politieke wereld en the-powers-that-be sloeg de angst om het hart (herinner je een zwaar aangeslagen Tobback senior). En toch, deze niet op alle mogelijke manieren gepromote en effectief NIET pratijpolitieke en ook niet anti-één-partijpolitiieke, Witte Mars met ruwweg 20 maal meer deelnemers dan de anti-één-politiekepartij manifestatie van 11 mei in Antwerpen, wat heeft ze uiteindelijk opgeleverd ? Weinig. Weinig of niets. Een mars van 300.000 mensen, spontaan dan nog, verdiende om een groot verschil te maken, om iets los te maken in de maatschappij, een wending in te luiden. Op zeer gedeeltelijke manier is dat in een eerste (paniek)reactie ook gebeurd, maar niet meer dan wat de "gestelde lichamen" niet konden vermijden en als ze daarna de klok wat konden terugdraaien, hebben ze dat ook gedaan. Het is nu eenmaal een vaste constante dat wie de macht heeft, niet geïnteresseerd is in veranderingen waar hij niets bij te winnen heeft en wel veel kan verliezen (zie ook het verhaal van de PS in Charleroi). Heel anders was de mars in Antwerpen van 11 mei jl. Als de uitgestoken hand van het Vlaams Belang was aangenomen in plaats van erop te spuwen, had het een (kleinere) uitgave van de Witte Mars kunnen worden, met gemakkelijk 50.000 deelnemers (waaronder ikzelf, regen of geen regen), want dan was de mars a-partijpolitiek geweest, gewoon mensen die laten zien dat ze zinloos geweld afkeuren, gelijk wie de dader is en gelijk wie de slachtoffers zijn. Ik ben uiteindelijk niet onder de indruk van de mars van 11 mei omdat ze voor mij met die inkleuring al mislukt was voor ze begon. De boodschap was er één van partijdigheid en uitsluiting van andersdenkenden, nog voor de eerste voert zich in beweging zette. Het was de mars van het cordon sanitaire, méér dan een mars voor de slachtoffers of tegen zinloos geweld. Goed. Er zijn 15.000 deelnemers geweest, misschien waren er 18.000, misschien liepen sommigen rondjes en waren het er minder. Misschien kwamen sommigen er later op de route bij zonder geteld te worden en waren het er meer. Als het mooi weer was geweest, waren het er wellicht 20.000 of waarom niet 25.000 geweest, hoewel ik mijn bedenkingen heb bij de motivatie van mensen die zich voor zoiets door het weer laten leiden ("Hé, de zon schijnt, kom, we gaan manifesteren, da's leuk" of "Och, het regent, da's niet zo leuk, blijven we lekker knus thuis, wie gaat de koffiekoeken halen") Het waren er minder dan optimistisch verwacht, dat is alleszins zonneklaar, en in zoverre was het voor de organisatoren een ontgoocheling. Was het een flop ? Dat is niet de term die ik zou gebruiken want de uitdrukking verraadt dat de vraagsteller op een mislukking hoopte wat trouwens tevens een aanduiding is dat hij wel degelijk belang hechtte aan het gebeuren. Ik hoopte daar niet op, eerlijk gezegd heb ik er nooit aan getwijfeld dat de opkomst ofwel aan de magere kant zou zijn, ofwel zou moeten opgevuld worden met geïmporteerde betogers (zoals schoolklassen, syndicale groepen, etc) Was de mars een mislukking, een gemiste kans ? Ja, nog voor ze begon. Niet omdat er achteraf gezien slechts (?) 15 �* 18.000 deelnemers waren (veel voor de één, weinig voor de ander). Had het gehageld, dan waren het er 15.000 geweest. Bij sneeuxw 10.000, bij stormweer 5.000. Bij zon tot 25.000. En als Antwerpen in Brussel lag, dan waren er wel 50.000 geweest. De mars was echter mislukt nog voor ze begon omdat de organisatoren en diegenen die hen inspireerden, de kans wilden aangrijpen om het Vlaams Belang een (pre-electorale) slag toe te brengen. De boodschap van de mars werd gekaapt om partijpolitieke redenen met de komende gemeenteraadsverkiezingen als dringende reden in het achterhoofd. Allez, zeg, zo'n "witte" mars waar dan kort ervoor door een prominent lid van de federale regering wordt gezegd dat de VB-kiezers medeverantwoordelijk zijn aan de moorden, en waar familieleden van slechtoffers laten weten dat VB-ers niet welkom zijn om deel te nemen want vermoedelijk geen mensen, nietwaar.. De heruitvinding van de Collectieve Schuld en meteen extremlistisch gemaximaliseerd. Uitingen van diepe haat. Uitingen ook van machtspolitiek zonder scrupules. Eén positieve noot om te eindigen : de burgemeester van Antwerpen gaf blijk van groot politiek fatsoen en is in mijn achting gestegen, wat een contrast met de federale eerste minister of met de minister van buitenlandse betrekkingen. Laatst gewijzigd door Chyron0 : 31 mei 2006 om 07:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
|
![]() Citaat:
En geen idioot.
![]() |
![]() |
#471 |
Gouverneur
|
![]() “Witte Mars”, achteraf (een lezersbrief uit de standaard)
Niets maar dan ook niets kan een moord verantwoorden, zelfs de zwaarste misdaad kan daartoe geen reden zijn. Neen en nog eens neen aan de mogelijke (maar nog steeds niet zekere) aanslag op de zoon van mevrouw Bouazza. Wraak kan nooit een oplossing zijn. Niettemin werd aan het einde van de Witte Mars door mevr. Bouazza zwaar vooruit gelopen op het onderzoek en ten onrechte met beschuldigende vinger gewezen in één richting. De bitsige en intimiderende toespraak van mevrouw Bouazza voor het justitiepaleis ontnam deze mars dan ook alle luister en sereniteit die de slachtoffers van de aanslagen in de Zwartzusterstraat en aan de Pottenbrug terecht verdienden. Niet alléén trad mevrouw Bouazza in de plaats van het gerecht doch gaf daardoor impliciet en onterecht blijk van onnodig wantrouwen in het gerechtelijk onderzoek. Daar de mogelijke dader reeds meerdere dagen in voorhechtenis is (zonder evenwel in verdenking te zijn gesteld) waren de geuite beschuldigingen volledig onterecht en misplaatst. Van weg met het “wij-zij” heeft dit nog weinig te maken, integendeel men doet nog verder en met nog meer klem. Toen ik kennis nam van het op 26/05 in DS verschenen artikel nav het vraaggesprek met mevr. Bouazza maakte ik mij reeds een aantal bedenkingen, vooral omdat mevr. Bouazza haar zoon betitelde als een volledig onbesproken persoon, en erg populair (?) op het Kiel. Ten eerste; weet mevr. Bouazza wel in wat soort gelegenheid (Red & Blue) haar zoon zich ophield? Weet zij wel wat voor een etablissement dat is? Mocht zij het weten, zou zij dan nog wel dezelfde taal spreken? Mocht zulks mijn kind overkomen, mijn verdriet zou er niet minder om zijn maar ik zou mij tenminste de vraag stellen wat ik in de opvoeding verkeerd gedaan had bij het vernemen dat mijn kind zich daar ophield. Wellicht zou ik zelfs besluiten dat, in die omstandigheden, mijn kind het deels zelf gezocht had. Nogmaals, dat verrechtvaardigt geen moord, maar er is ook nog steeds geen aanleiding om te vermoeden dat het hier om een moord gaat. Toch werden de ‘daders’ nav de toespraak na de “Witte Mars” reeds veroordeeld zelfsen reeds als hoofddaders afgemaakt. Meer nog, zij kregen door de toespraak het schot in hun rug, genadeschot in de nek van de afwezige! Bovendien lees ik in hetzelfde artikel dat er in die gelegenheid (Red & Blue) herrie ontstaan was tussen twee groepen bezoekers, allebei bestaande uit zowel allochtonen als autochtonen aldus de woorden van mevr. Bouazza. Voor mij maken al deze omstandigheden het bijzonder onwaarschijnlijk om hier een racistische daad in te zien. Zelfs het feit dat een autochtone persoon uit de andere groep dan deze van haar zoon zou geroepen hebben “Gij gaat boeten makak” kan men hier bezwaarlijk als racistisch aanzien; kortom er was wel degelijk herrie ontstaan in het etablissement, herrie die, na aankomst van de politie, buiten verder gezet werd. Doorgaans komt bij herrie verbaal geweld kijken en vallen er in het heetst van de storm woorden die men achteraf betreurt. Als zulks dan als racisme beschouwd wordt ja, dan wordt het wel erg moeilijk voor onze samenleving. Eigenaardig toch dat nergens vermeld werd waarover die herrie dan wel ging. Ik kan bezwaarlijk aannemen dat mevr. Bouazza daar helemaal niets zou over weten. Er waren toch meerdere personen die alles van dichtbij hebben meegemaakt. Waarom wordt dat angstvallig verzwegen? Zou het beschuldigende vingertje dan misschien niet meer opgaan? Mevr. Bouazza zegt dat haar zoon daar niets mee te maken had. Hij behoorde toch tot één van de herrie schoppende groepen (één persoon van de groep van M Bouazza heeft de ruit van de wagen van iemand van de andere groep kapot geslagen) en heeft er zich klaarblijkelijk niet van gedistantieerd zelfs niet toen de herrie uit de hand liep. De verklaringen van mevr. Bouazza komen mij daarom niet alléén erg ongeloofwaardig over maar bovendien ook verdacht. Alle anderen wél maar net niet haar zoon? Getuigde haar toespraak niet van diepe haat en racisme, misschien? Als men het over racisme heeft stel ik mij trouwens nog steeds de vraag wat men nu eigenlijk bedoelt? Wij, Vlamingen zouden dat graag weten want Vlamingen zijn niet racistisch, Vlaanderen is niet racistisch. En als het toch zo zou zijn wil ik graag de lezer uitdagen om de regelrechte haat die gepredikt wordt op sommige sites te lezen (bijv. www.**********). De problemen zijn er geenszins kleiner door geworden. Want zulk gemis aan zelfrespect leidt steeds tot ongewenste situaties. Vroeg of laat zal zich dat toch wreken. Witte mars. De mars van de politieke recuperatie. Witte Mars, toonbeeld van onverdraagzaamheid, symbool van de door het establishment georganiseerde onverdraagzaamheid, onverdraagzaamheid net daar waar waardigheid had moeten heersen. Ongenadige repressie en represaille zonder uitzicht op enig alternatief. Opoffering van de democratie en haar spelregels om een partij onderuit te halen, uit haat. Opoffering van het eigen volk als pasmunt voor het onvermogen van politici die reeds lang niet meer hun volk vertegenwoordigen maar alléén zichzelf ten koste van hun kiezers. Dat heeft menig rechtgeaarde deelnemer aan de mars teleurgesteld en zelfs gegriefd. Zij houden er het gevoel aan over zich te hebben laten meeslepen en dat hun medeleven en rechtgeaardheid misbruikt werden. Hoe moet het dan verder? Diversiteit, ja. Diversiteit is inderdaad een realiteit. Maar geen uitsluiting. Discriminatie, neen. Maar dan ook geen positieve discriminatie ten koste van anderen. Gelijkheid en gelijkwaardigheid voor iedereen, allochtoon zowel als autochtoon, dezelfde wetten voor iedereen, geen preferenties, respect voor de wet, respect voor recht en orde door iedereen. Efficiënte vervolging van alle misdrijven ongeacht door wie ze gepleegd worden, strafuitvoering voor alle misdrijven wie ook de dader is. Verplichting tot inburgering voor iedereen die gemachtigd is tot definitief verblijf op het grondgebied enz… Mochten onze politici dié boodschap willen begrijpen en ze ook effectief omzetten zullen ze merken dat er geen probleem is. Alléén op die manier zal men komen tot een écht verdraagzame samenleving, tot “samen-leven” in verdraagzaamheid en in diversiteit. zondag 28 mei 2006 Ivo VAN HAMME De clan van mevr. Bouazza had wel al eerder het politiekantoor van Hoboken met brandbommen bestookt. Daarbij liepen drie politieagenten brandwonden op en kon men nog net op het nippertje een uitslaande brand vermijden. De egocentrische Bouazza slaagde er ook in om de meute die deelnam aan de mars te gebruiken en misbruiken naar eigen goeddunken en de 'eerste' plaats voor zichzelf op te eisen. De familie van de vermoorde (dit is bewezen) Oulemate Niangadou, werd terug gedrongen op een tweederangsplaats...wie is hier dan racistisch? Begrijpelijk dat de familie van Luna van de hele mars afstand heeft genomen. Ook Ergün Top had zijn bedenkingen bij het optreden van deze getraumatiseerde vrouw (die beter eens een psychiater zou raadplegen). Hij betreurt haar uitspraken en vindt dat haar entourage er beter zou moeten in slagen om haar beter te begeleiden. Op de website van kifkif verscheen al eerder een reactie over het optreden van Bouazza: "Zowat de halve Marokkaanse gemeenschap schaamt zich voor haar en haar uitlatingen. Maar ik weet, wat jij niet weet, ik ken de feiten die jij niet kent. Ik veroordeel niemand, maar vind het gewoon ongepast om te staan liegen, terwijl je zoon nog warm in het graf ligt."www.kifkif.be/forum/showthre...2411#post52411 Laatst gewijzigd door Neptunus : 31 mei 2006 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() Neptunus,
Wat bewijst het overstikken van een lezersbrief uit DS, met niet werkende links en onbewezen, niet verifieerbare beschldigingen?? Dat jij die brief schreef en die nu ook hier wil doen lezen ('t is je allereerstepost hier..)? Big deal! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 31 mei 2006 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb deze lezersbrief ook gelezen op de website, dus dan kan jij het zeker!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik neem wel aan dat die brief bestaat.En wat dan? Laatst gewijzigd door filosoof : 31 mei 2006 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gelukkig dat jij nooit iets copy-paste, men zou anders nog beginnen twijfelen aan je goede bedoelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het standpunt van die lezersbrief zeker de moeite waard.Wat is er verkeerd aan om dit standpunt een groter leespubliek te geven?
We hebben nu twee weken grandioze demonisatie moeten slikken, mag een ander duidelijker standpunt dan geen extra aandacht krijgen? Phara zal het niet in haar Terzake ter zake brengen vrees ik. Laatst gewijzigd door circe : 31 mei 2006 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten eerste; weet mevr. Bouazza wel in wat soort gelegenheid (Red & Blue) haar zoon zich ophield? Weet zij wel wat voor een etablissement dat is? Mocht zij het weten, zou zij dan nog wel dezelfde taal spreken? Mocht zulks mijn kind overkomen, mijn verdriet zou er niet minder om zijn maar ik zou mij tenminste de vraag stellen wat ik in de opvoeding verkeerd gedaan had bij het vernemen dat mijn kind zich daar ophield. De briefschrijver heeft dus zelf geen weet van wat voor zaak Red&Blue is, want zoals hier eerder al is aangehaald was de Red&Blue die avond geen homo-club. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Gouverneur
|
![]() Filosoofje lees eens www.**********
en kom van uw wereldvreemde planeet mars eens naar de nuchtere realiteiten.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vb. SERENITEIT? a-politiek? Het is trouwens mevrouw Bouazza die de mars heeft bijeengeroepen omdat ZIJ wéét dat het over een racistische moord gaat waar Filip De Winter voor verantwoordelijk is. Madame Blanche heeft er niks aan. Wat was dus de uiteindelijke bedoeling van die mars? Dat is wat (voor mij) de briefschrijver poogt te vinden. Was het een kritiek van de huidige regeringspartijen tegen de enige partij die oppositie voert? Was het een vraag naar samenhorigheid, terwijl op voorhand door mevrouw Bouazza duidelijk werd gesteld dat VB kiezers niet in HAAR gemeenschap moesten komen? Kortom: wat w�*s die mars van max. 9000 allochtonen en asielzoekers en 9000 linkse multiculturele verrijkers? En vooral : tégen wie protesteerden ze? Tegen de oppositiepartij?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |