![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() If So, dan ben ik blij niet meer in dat land te wonen..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 20 mei 2006 om 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 75% stond erachter, heb ik ergens gelezen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De rechtse revolutie vreet haar eigen kinderen op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Puzzel vind ik: WAAROM heeft Mw Ayaan indertijd gelogen en WAAROM moeten Nederlanders (leren) geloven cq er aan wennen dat voornamelijk liegende "asielzoekers" welkom zouden zijn?
Enfin, of Mw Verdonk zichzelf schaadt met haar openhartig optreden zullen tzt de stembussen wel uitwijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Idem dito. Waarin een klein landje klein kan zijn...
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu éénmaal eigen aan revoluties...
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar ik blijf bescheiden.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Da's waar ook, dat was ik krek vergeten...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Haast profetisch? Totaal profetisch is een betere omschrijving...
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
De GEHELE tweede kamer, op extreem-rechtse eenmansfractie Nawijn na, heeft de beslissing van Verdonk onzorgvuldig, onbehoorlijk en onfatsoenlijk genoemd. Ayaan krijgt/houdt hoe dan ook het nederlands paspoort. Opvallend is de steun van zowel links als rechts. Halsema (GroenLinks) toonde zich zelfs een fel verdediger van AHA. Ik heb zelf de gehele dag het debat gevolgd en ben er behoorlijk ziek van. Verdonk is een machtswellusteling van de eerste orde. Ze deugt niet. Om politieke redenen (lijsttrekkersverkiezingen VVD) moest de tweede kamer haar laten aanblijven als minister maar ze is een schandvlek voor Nederland die nu ook nog op het punt staat een liberale partij te 'kapen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook heeft Mw Ayaan zich naar binnen GELOGEN, al dan niet met hulp van derden. Gestart in links kamp, maar om enige reden geswitched naar tamelijk rechts en aldaar verder omhooggeholpen, terwijl mogelijk reeds toen het bedrog bekend was bij haar promotors. Haar persoonlijke charmes lijken mij nauwelijks een argument tot verder voortschrijdende beloning. Mw Verdonk is bij mijn weten de enige en eerste volksvertegenwoordiger die regels en wetten serieus tracht te handhaven; hiervoor dreigt zij thans tot de orde(??) te worden geroepen. Mogelijk bepaalt haar gering vertoon van emoties een groot deel van de (gekweekte) stemming tegen haar.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 30 mei 2006 om 19:02. Reden: typo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Het beleid en de vreemdelingenwet, daar kan je het wel of niet mee eens zijn. De uitvoering ervan door Verdonk is mensonwaardig. Ze hoeft niet het totale staatsapparaat EN de pers in te schakelen om over een meisje (Taida) heen te walsen (en daarbij nog te liegen ook). Daarvoor is ze gisteren ook nog veroordeeld wegens ongrondwettelijk. Ze hoeft niet uitgeprocedeerde asielzoekers die onder haar verantwoordelijkheid een traumatiserende en dodelijke brand hebben meegemaakt in de week erna uit te zetten, zonder dat de bevoegde instanties een behoorlijk onderzoek hebben kunnen uitvoeren. Ze hoeft niet iraanse homo's terug te sturen naar Iran, terwijl ze weet dat ze daar vervolgd en gemarteld zullen worden. Ze hoeft niet een uitspraak van de hoge raad, die voor verschillende intrepetaties vatbaar is, binnen 48 uur zo strikt uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
In de rest van de punten die je aanhaalt kan ik, los van emotionele toevoegingen, alleen maar zien of aannemen dat de fouten / redenen bij de uit/af-gewezenen lagen.
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
2. Schipholbrand. Herhaaldelijk heeft het ministerie waarschuwingen over onveilige situaties genegeerd. De mensen die er gedetineerd waren waren NIET crimineel. De overlevenden hebben mensen levend zien verbranden en moesten van Verdonk binnen een paar dagen het land uit ondanks eerdere toezeggingen dat het onderzoek eerst afgerond zou worden. De onderzoekscommissie olv Pieter van Vollenhoven heeft haar hiervoor op de vingers getikt.; 3. Ayaan. De uitspraak van de Hoge Raad kan op verschillende manieren worden uitgelegd. Ook op de goede. Het 'regel is regel'' van Verdonk is regelrecht gelul. Erger: Ayaan is zogenaamd een 'vriendin' en een partijgenote. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Stel het is oorlog, en je moet onderduiken...zou jij dat bij Verdonk doen? Ze heeft het over 'daadkracht''en 'duidelijkheid': Binnen 1 debat: - AHA is nooit nederlandse geworden; - Ik kan niets anders doen dan concluderen; - Aha is nog steeds nederlandse; - Althans, vooralsnog de volgende zes weken; - Ik heb geen besluit genomen maar geconcludeerd dat...; - Binnen 6 weken kan Ayaan beroep aantekenen tegen mijn besluit; - Ik weet niet of ze statenloos is. Dat zal wel niet.; - Ik mag er toch vanuit gaan dat ze dat niet is; - Ik zal mijn besluit heroverwegen; - Ik kon niet anders, de wet is de wet; - Ik zal mijn besluit heroverwegen; etc. Dag later: - Ik kon niet anders. De wet geldt voor iedereen; Dag later; - Ze wordt hoe dan ook nederlandse. Haar opvatting van de wet is dezelfde als die in 1933 werd verordonneerd door Hitler: Wetspositivisme. Laat geen ruimte meer om te bepalen of wetten redelijk of menselijk uitpakken. In 1945 is dat weer hersteld in het natuurrecht. Verdonk blaast het nieuw leven in anno 2006. Ze kon namelijk WEL anders. Zij bepaalt het beleid. Zij is geen willoze machine. De enigen die het met haar eens zijn, zijn Nawijn, Michiel Smit en consorten. Zegt dat niet genoeg? - |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Het hele gedoe demonstreert voor mij eigenlijk meer de totale regenten-poppenkast dan enig zinvol beleid; jemig wat een dorp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Pfffft. Het was ''close' maar de vvd-leden hebben verstandig gekozen. Het is Rutte geworden. Nu Verdonk nog met pek en veren het land uitjagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() ZELFS Rutte(n?) is niet zó links dat hij dat in de zin zou hebben.