![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() de beelden waren idd schokkend, wreed en brutaal.
wellicht zouden de beelden van HVT en zijn slachtpartij nog wreder zijn. geweld is nu eenmaal nooit mooi om naar te kijken, gelijk van welke kant het komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() 2 dingen die me opvallen:
- de jongste aanvaller gedraagt zich nogal raar in het begin van het filmpje. Hij vertoont - vind ik toch - asociaal gedrag, loopt 1,5 meter voor op zijn vrienden, komt in een nogal ongemakkelijke houding terug bij zijn vrienden, loopt weer weg, en gaat zelfs langs de andere kant van een paal lopen... Niet dat iedereen die dit doet raar is, maar rekening houdend met wat er achteraf gebeurt, stel ik me toch wel vragen bij de mentale gezondheid van die jongen (ik zeg niet dat hij gek is, mss heeft hij bepaalde levenservaringen achter de rug). - de zwarte, grootste aanvaller lijkt veeleer op de gsm uit. Hij grijpt ook pas in wanneer de gsm hem lijkt opgevallen te zijn, mept de vriend en keert dan terug voor de gsm. Btw, 't is niet mijn bedoeling om het gedrag van een van die daders goed te praten. Laatst gewijzigd door Shadowman : 31 mei 2006 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() vooral de lafheid maakt het wraakroepend.
zo onverwachts uithalen naar iemand bij het passeren. als ik zoiets zou zien gebeuren, ik zou echt niet onverschillig kunnen blijven. ik ben niet licht ontvlambaar, maar van dat soort onrecht kan ik heel agressief worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Mja, soms heb ik ook medelijden met de ouders van de daders. Allez ja, ge zult maar de moeder zijn van diene 16-jarige en erover aangesproken worden. Wat zeg je dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb medelijden met iedereen. Soms zélfs met de daders.
Ik heb echter géén medelijden met ouders die hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen in de opvoeding, jarenlang rustig gefaald hebben en daarna met de gebroken potten zitten. Life =karma, en dat moeten ze maar dragen. Onverantwoordelijke ouders zijn de grootste plaag in deze typhusmaatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Laat de ouders op de eerste rij zitten bij de terechtstelling van hun zoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Waar zijn er artikelen te vinden over deze moord? Hoe heette de jongen van 19 die op zo'n barbaarse manier werd vermoord? Ik zou graag wat meer willen weten. Bv. of de daders onder invloed waren.
Zo was de dader van de steekpartij in Berlijn 'stomdronken', hetgeen me ook verwondert. Stomdronken heeft een mens niet zoveel kracht en energie om tientallen mensen neer te steken. Het zal wel iets anders geweest zijn. Ik begin een pesthekel aan al die chemische drugs te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Triest... Het hele verhaal: http://uk.news.yahoo.com/25052006/14...ab-attack.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom worden ouders altijd verantwoordelijk gesteld?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo kom ik bij mijn vraag, hoe komt het dat mensen zoiets kunnen laten gebeuren zonder in te grijpen. Dat vraag ik mij nog steeds af, zelfs bij Joe greep er niemand in, ga met paar man af op zo'n idioten en leer die toch een lesje denk ik dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Maar je hebt, als je de beelden hebt gezien, een idee van hoe snel het gaat. Op enkele seconden is zoiets gebeurd, en dan zijn ze weg met een auto die klaarstaat. Het slachtoffer kon alleen een fractie van een seconde zijn armen in de lucht steken van de schrik en de verbazing voordat hij ineenstortte. Zijn vriend kon niet veel méér.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Heb ooit de onthoofdingen in Irak aanschouwt en beken dat ik het ook niet helemaal kon uitzien. Daar is dit nog klein bier tegen. Van mij mochten ze deze beelden ook uitzenden. De ouders van Nick Berg staan er trouwens op dat de beelden van de gruwelijke onthoofding van hun zoon zouden getoond worden in scholen, zodat jongeren beter beseffen tot wat moslimfundamentalisten in staat zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Het gevaar is dat we aan dat soort beelden gaan wennen, en er een soort abstractie van gaan maken. Ik weet niet of dat kan, ik kan nog steeds niet kijken hoe een veehandelaar een bijna huilende koe in elkaar ramt, laat staan dat zoiets met mensen gebeurt.
Maar toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ik geloof niet dat een normaal mens aan zulke dingen zal wennen. Die veehandelaar zou in mijn ogen eens met zijn eigen stok mogen geslagen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga er mij op den duur vragen bij stellen, en kom dan tot 1 antwoord, beesten zijn eerlijk ten alle tijde. Mensen niet altijd. Maar toch, ik werd bestookt met mails van de onthoofdingen in Irak, men ziet het dagelijks op tv, beelden van oorlog,honger enz. Mensen denken op den duur 'het is weer hetzelfste' en zetten de tv gewoon af. Ik denk dat dat niet te maken heeft met normaal zijn of niet, maar eerder met een overvloed aan zo'n dingen. Sommige mensen kijken zelfs niet meer raar op van zo'n dingen. Dan zit je met een probleem. De mensen raken gewoon afgestompt. Dat is wat ik vaak hoor als ik met mensen praat, zowel ouderen als jongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Mij doet het er niet toe of het slachtoffer van de gruwel een mens of een dier is. Een wezen dat kan lijden, mag men niet zomaar laten lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Zwarten lopen er toch een flink pak rond, dunkt me?! Niet echt in de minderheid, die mensen hé?! Héél Afrika, Zuid-Amerika zit er stampvol mee, zelfs als ze niert helemaal raszuiver zijn, is het toch meer zwart als wat anders.De US hebben ook met een groot aantal te kampen...Het zou de moeite zijn om dat eens na te gaan, met hoeveel die mensen zijn...Arabieren zijn er ook een pak.Chinezen mert een miljard+ ik weet niet hoeveel, een flink miljard Indiërs...
|
![]() |
![]() |