![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: zou jij sexuele relaties aangaan met kinderen onder de 16 jaar? | |||
ja zaker, waarom niet |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,58% |
ik weet het niet, misschien eens een keer proberen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,95% |
bah, ik moet kotsen. Hou op hou op!!! |
![]() ![]() ![]() |
68 | 89,47% |
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan misschien eens beginnen met te vertellen wat dan volgens jou bv het uiterste is wat nog net kan en waar dus niet tegen ingegrepen moet worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Is wel een veel meer omvattend discussiepunt dan hier wordt voorgesteld. Een meisje is nu eenmaal biologisch "rijp" op het moment dat ze haar maandstonden krijgt, dus op zo ongeveer twaalf, dertien jaar. Onze cultuur bepaalt dat seks niet mag tussen een volwassene en een minderjarige maar 't is niet omdat de cultuur zoiets bepaalt dat onze natuur er ook zo over denkt. Sterker nog, soms veronderstel ik dat het nu eenmaal onze cultuur is die onze schuldgevoelens bepaald en niet ons geweten (alhoewel ons geweten eigenlijk ook voor een stuk is bepaald door onze cultuur). Het is immers zo dat twee mensen zich tot elkaar kunnen aangetrokken voelen en dat dit op seksueel vlak een uitweg kent, ongeacht de leeftijd.
Echter, indien de cultuur bepaalt dat het niet kan, niet mag, gaat ook diezelfde cultuur bepalen wanneer een schuldgevoel moet optreden. En daar begint de discussie. Voelt het jonge meisje of de jonge jongen zich onbehaaglijk voor de seks met de meerderjarige of voelt de jongere zich eerder onbehaaglijk omdat de (onze) cultuur (onze omgeving) afkeurt, veroordeelt. Vermits ikzelf een product ben van onze cultuur ben ik eigenlijk tegen seks met minderjarigen. Maar ik probeer te begrijpen dat het meer is dan dat indien het gaat over zuivere aantrekkingskracht. Vermits de jongere ook een product is van onze cultuur zal die jongere zich ook wel onbehaaglijk voelen (hij/zij moet liegen, wegsteken, …. en daar houdt eigenlijk niemand van (ook een product van onze cultuur) en het is een daad dat veroordeeld wordt (door onze cultuur), dus als de daad wordt veroordeeld wordt nogal dikwijls de persoon die de daad stelde ook veroordeeld. Niets om zich goed bij te voelen dus. En indien daden worden gesteld waarbij men zich niet goed voelt, moeten die worden afgekeurd (of het nu een product van onze cultuur is of niet). Laatst gewijzigd door Karma : 31 mei 2006 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weer een snoepreisje uitgespaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb gewacht tot het zeventien was. Maar dan wel vijftienduizend keer gevrijd. Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juni 2006 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8)
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat moet ik hieruit verstaan? Was het een jongen? een meisje? Of één of ander voorwerp dat 17 jaar gelden geproduceerd werd in een fabriek? ![]() of slaat die "het" op je eigen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Nu even serieus:
-Als je met iemand spreekt dan is spreken met een volwassen vrouw toch veel aangenamer dan met een pubertje? -Heeft iemand al eens een naakt meisje tussen 12 en 16 jaar gezien? In vergelijking daarmee is een volwassen vrouw toch véél aantrekkelijker? Of ben ik abnormaal? ![]() pubertjes zijn voor pubertjes, en daarmee basta! Het enige wat een volwassene daarmee kan doen is ze opvoeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een meer als 18-jarige die met poppetjes van 13 of 14 jaar gaat vrijen ,dat is me al te veel.Zelfs als meisjes er soms een stuk ouder uitzien, je moet de grens ergens leggen. De legale leeftijd, 16 jaar, is al jong genoeg om met een sexueel leven te beginnen.Trouwens , de meesten komen er toch niet toe voor die leeftijd, toegelaten of niet, sexuele bevrijding of niet.En die dat beweren van wel, zitten dikwijls gewoon op te scheppen en te liegen.Dertig jaar geleden toch, toen ik zelf 16 was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk bericht door eno2
![]() Ik heb gewacht tot het zeventien was. Maar dan wel vijftienduizend keer gevrijd. Citaat:
(Ik zal maar niet tellen hoe dikwijls en hoe piepjong mijn rechterhandje waarmee ik mezelf... KNIP... hoe piepjong mijn rechterhandje dus was... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2006 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burgemeester
|
![]() Het is wel bekend dat Mohammed met het kind huwde om het financieel te ondersteunen, niet om er seksuele betrekkingen mee te hebben..
Het huwelijk was in die tijden ook een sociaal systeem...