![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ontkracht trouwens hier zelf een van de antiflamingantische argumenten bij uitstek: dat ze bekrompen zouden zijn. Als er nu één zaak is waar wij Vlamingen trots op mogen zijn is het onze talenkennis. Het kennen van vreemde talen getuigt van een zekere openheid, want bekrompen mensen zouden geen talen van andere volkeren gaan lezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet alle flaminganten wijzen naar Wallonië (ik bijvoorbeeld al niet), ze wijzen wel allemaal naar de Belgische staat. Een bourgeoisiestaat, voor alle duidelijkheid.
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder grasduinen op het WWW leert dat andere bronnen spreken over 'Het Frans wordt gesproken door ongeveer 72 miljoen mensen als hun moedertaal' en ' Het wordt gesproken door 53 miljoen mensen in Frankrijk, 6 miljoen mensen in Canada, 4 miljoen in België en 1,3 miljoen in Zwitserland.'
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat er gelachen wordt met het Nederlands van iemand als Antoine Duquesne, lijkt me maar normaal. Die man was minister van binnenlandse zaken, en z'n Nederlands was slechter dan dat van de doorsnee Marseillenaar. ---------- Maar om even over de kern van de zaak te gaan. *Vlaanderen kan blijkbaar nog niet eens zijn wooncode invoeren, zonder dat de Franstaligen dit blokkeren. Iedereen die nuchter naar de wooncode kijkt, ziet dat dit een ideaal middel tot integratie is. Maar in België is dat blijkbaar geen argument... *De faciliteiten zijn er gekomen om de Franstaligen in de Vlaamse Rand gemakkelijker te integreren. Maar intussen is dat statuut ingebetonneerd als eeuwigdurend privillege ten aanzien van één groep anderstaligen. Eeuwigdurende faciliteiten voor Franstaligen is een pure vorm van racisme, aangezien die er zijn voor Fransatligen, maar niet voor Arabischsprekenden, Berberssprekenden, Turkssprekenden, enz... *In een onafhankelijk Vlaanderen zullen de Vlamingen eindelijk de naleving van de taalwetten kunnen afdwingen in Brussel. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 juni 2006 om 13:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Discussiëren met Zwette Minou heeft geen zin, want als je zijn argumenten weerlegt, negeert hij je plotseling. Lijkt een beetje op Hans.
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ge hebt wel nen gigantischen dikke nek he, voor zone seut te zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Minister-President
|
![]() "We zijn meertalig" is erg relatief. Sommige Vlamingen zijn meertalig.
Wat is het probleem daarmee? Wanneer Vlamingen zich voortdurend richten naar de taal van een anderstalige, moeten ze niet komen zeuren dat het Nederlands bedriegd wordt. Zo blijven de anderstaligen gewoon bij hun taal, en hebben ze geen stimulans om Nederlands te leren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie zegt zelfs dat Brussel bij Vlaanderen zou horen? West-Berlijn behoorde ook tientalle jaren tot West-Duitsland.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 1 juni 2006 om 16:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]()
![]() |
#31 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) Engels is de wereldtaal 3) Engels is makkelijker dan Frans Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[FONT='Times New Roman'][/FONT] |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zij die hier werken en leven: die moeten weldegelijk nederlands leren. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand als prof Karel Soudan stelt heel duidelijk dat de verengelsing een ernstig probleem is binnen onze universiteiten. Een eeuw lang heeft het Belgisch regime ons het recht ontnomen om universiteiten in het Nederlands te organiseren. Vandaag probeert de EU hetzelfde te doen als België: een vreemde taal opdringen aan de academische wereld. Of dat nu Frans, Engels, Hebreeuws of Xhosa is, doet er niet toe. Citaat:
Citaat:
Ik heb het nooit een Waal kwalijk genomen dat hij geen Nederlands kan. Wel neem ik het de mensen kwalijk die al jaren in de Vlaamse Rand werken. ---------- Nu mag je op op Tantist's vragen antwoorden, en op deze vragen: "Vlaanderen kan blijkbaar nog niet eens zijn wooncode invoeren, zonder dat de Franstaligen dit blokkeren. Iedereen die nuchter naar de wooncode kijkt, ziet dat dit een ideaal middel tot integratie is. Maar in België is dat blijkbaar geen argument..." "De faciliteiten zijn er gekomen om de Franstaligen in de Vlaamse Rand gemakkelijker te integreren. Maar intussen is dat statuut ingebetonneerd als eeuwigdurend privillege ten aanzien van één groep anderstaligen. Eeuwigdurende faciliteiten voor Franstaligen is een pure vorm van racisme, aangezien die er zijn voor Fransatligen, maar niet voor Arabischsprekenden, Berberssprekenden, Turkssprekenden, enz..." Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 juni 2006 om 17:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Nee. Frans is al decennia lang geen wereldtaal meer.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Berbers moet niet verdwijnen omdat Arabisch een wereldtaal is. Het Tibitaans moet niet verdwijnen omdat het Mandarijns een wereldtaal is. Het Hawaiiaans moet niet verdwijnen omdat het Engels een wereldtaal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ja, inderdaad. Nederlands is hier de officiële taal, en moet hier dus gesproken worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een verhaal met twee kanten, voor mij. Anderstaligen wachten lang met Nederlands leren, maar daar draagt de houding van de Vlamingen toe bij. Anderzijds vind ik het feit dat je documenten bij herhaling in een andere taal moet aanvragen een vorm van pesterij. Onderwerp van de stelling in de titel is de vermeende bescherming van Nederlands door het onafhankelijk worden van Vlaanderen. Die stelling slaat nergens op, om hoger vermelde redenen.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 1 juni 2006 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk gewoon dat verengelsing op dit ogenblik een veel ernstiger probleem is dan verfransing.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 1 juni 2006 om 22:15. |
||
![]() |
![]() |