![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die een ernstig delict op z'n geweten heeft onder invloed. Shit, da's pas moeilijk he ? Maar inderdaad, ophangen die handel, want Herr Flick vindt dit beschaafd ... Moet je even indenken, als je canabisgebruikers al wil hangen die zelfs geen overlast veroorzaken, wat zou je dan doen met alcoholgebruikers en verkopers ? De verkeerslachtoffers die ze veroorzaken, gisteren nog in het nieuws, alcohol is de oorzaak van 7% van onze ziekten, de overlast die er WEKELIJKS is door alcoholgebruik. Wat zou jedaarmee dan niet aanvangen, rekening houdend dat alcohol een gevaarlijke hard drugs is in vergelijking met canabis, een onschuldige soft drugs die zelfs geen overlast veroorzaakt en hoogstens na heel langdurig gebruik enige psychologische verslaving met zich kan meebrengen (wat he zowat op het zelfde niveau brengt als pakweg de chocolaverslaving van velen)
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of vergis ik mij en heeft ze vooral het 5sterrenhotel gezien en de voornaamste toeristische attracties ? Op deze laatste manier is zelfs N.Korea het aards paradijs.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() [quote=PelgrimForever;1740136]Uw madam is een rugzaktoerist die verder kijkt dan haar neus lang is ?
Of vergis ik mij en heeft ze vooral het 5sterrenhotel gezien en de voornaamste toeristische attracties ? Op deze laatste manier is zelfs N.Korea het aards paradijs.[/quote] ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hmm, zou het misschien om de HARDdrug heroïne gaan, waar die fransen speciaal voor zouden komen, en dat dat bij die bewoners in het verkeerde keelgat is geschoten? Want, een cannabisgebruiker is geen junk, ook al zou u er dat graag van maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is het idee dat je je kinderen dusdanig goed opvoed dat ze later voor zichzelf kunnen onderscheiden wat goed en slecht voor ze is. Als je dat lukt, hoef je je over drugs, alcohol en tabak weinig zorgen te maken. Als je daarentegen bang bent dat je kinderen later verslaafd zullen raken, zeg je dus eigenlijk dat je twijfelt aan je opvoedkunsten. Maar dan is de beschikbaarheid van drugs echt niet het grootste probleem dat ze later zullen moeten aankunnen. Ik heb het idee dat drugs helemaal niet zo'n groot probleem vormen in Nederland (als Nederlander zijnde die bijna naast een coffeeshop woont). Persoonlijk vind ik alcohol en tabak en sociale zekerheid erger.
![]() |
![]() |
#108 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat soort dingen gebeurt hier in Nederland echt niet. Politieagenten moeten volledig drugsvrij zijn, ALTIJD. En de rest van de mensen IN NEDERLAND kent z'n verantwoordelijkheden. Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd, maar dat geldt ook voor alcohol, en medicinale drugs.
![]() |
![]() |
#109 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien moeten we ons als Belgen niets voorliegen. Ik weet zeker dat er in Ronse drugs verhandeld wordt. Bij ons gebeurt het illegaal en stiekem waardoor je geen verantwoordelijkheid kan leggen bij de verkoper. Hij is zowiezo al bezig met een misdaad. Laatst gewijzigd door Shadowman : 2 juni 2006 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Schepen
|
![]() Waarom zovele mensen zitten te zeiken op wa cannabis begrijp ik niet...
De grootste drug nl SUIKER, dood per jaar VEEEEEL meer mensen, heeft veel meer nadelige gevolgen, en helpt deze maatschappij veel sneller de vernieling in... Niemand die erom geeft. Op elke hoek van de straat kan ik mij een stuk in mijn kraag drinken, iedere dag. Veel meer mensen sterven aan de gevolgen van alcohol dan "weed". Ik kan en mag roken en paffen dat een industrieele schoorsteen er jaloers op zou worden. Moet ik nog zeggen dat het slecht is? En zo kan ik nog wel wat doorgaan.... Wat is voor mij nu het meest in het oog springende verschil tussen cannabis en die andere "voorbeelden"? De staat... Op cannabis verdienen ze nix, Slecht, des duivels, roei uit, vervolg, sla neer....Op alle andere hebben ze mooie inkomsten, zelfs zoveel dat van tijd tot tijd uitkomt dat de staat de uitgaven/inkomsten niet in balans krijgt zonder. Dus doen ze een oogje toe, en laten iedereen zich in de vernieling drinken, roken,eten... Maar een joint opsteken.... HO MAAR... |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() En water je kan er in verdrinken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar dat krijgen ze wss niet verkocht aan de algemene publieke opinie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vraag is natuurlijk: wat willen we?
Kost wat kost drugs uit onze samenleving verbannen of accepteren dat drugs nu eenmaal in de samenleving zit en het beleid erop af stemmen? En nu heb ik het niet alleen over cannabis, maar ook over alcohol. We weten allemaal dat de drooglegging in de VS in de jaren '20 de criminaliteit heeft doen opleven en de georganiseerde misdaad een product heeft opgeleverd dat massaal door iedereen werd gekocht. Ook al gaf niemand het openlijk toe. Ander voorbeeld: een studie in Groot-Brittannië heeft uitgewezen dat heroïne-gebruik en behorende verslaving verantwoordelijk is voor 1/3 van de criminaliteit. Dit door bijhorende diefstallen etc. De kost van justitie zou dan ook met 1/3 verminderd kunnen worden indien de overheid zelf heroïne gaat produceren (wat eigenlijk heel goedkoop is) en gratis gaat uitdelen aan verslaafden. De voordelen op financiëel vlak zijn gigantisch, maar ook op maatschappelijk vlak. De criminaliteit als gevolg van heroïne verslaving (diefstal wegens geldgebrek, smokkel etc.) zou zwaar terug vallen, want zij die verslaafd zijn kunnen hun shot krijgen van de overheid. Dit allemaal op gecontroleerde wijze, waarbij de verslaafden de kans krijgen om ook af te kicken en toch geen schrik moeten hebben voor vervolging. Keuze is dus simpel: pragmatisme of moraliteit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat vliegtuigen + treinen betreft; vergeet maar dat je door de jaarlijkse medische controle raakt wanneer je dze rommel neemt, laat staan nog maar aangenomen wordt...
![]() |
#118 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Drinken is algemeen aanvaard en het consumeren van een joint verschilt niets in het consumeren van een pint. Wel een beetje belachelijk om te panikeren dat uwe piloot gisteren een joint heeft geblowt terwijl zijn vervanger nog aan't bekomen is van een wilde zuippartij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Was de wereld niet plat? ![]()
![]() |