![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: zou jij sexuele relaties aangaan met kinderen onder de 16 jaar? | |||
| ja zaker, waarom niet |
|
5 | 6,58% |
| ik weet het niet, misschien eens een keer proberen |
|
3 | 3,95% |
| bah, ik moet kotsen. Hou op hou op!!! |
|
68 | 89,47% |
| Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
TC illustreert mijn post van 13:11 vandaag:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
I mean, she's not exactly dressed for choir practice...
|
|
|
|
#105 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 juni 2006 om 02:43. |
||
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
DearMrT, als jouw kruis beroerd word door een foto van een klein meisje dat door uitbuiterige ouders word gepushed als "model" , dan heb ik 2 adviezen voor je. Psychiater en/of een job als volledige eunuch in een Ottomaans harem. Hakki Pakki, weg met zakki. En de rest, plas maar als een meisje.
Heel simpel. Ik word niet hitsig van wat duidelijk nog een kind is. Ik moet toegeven ik heb al 12 jarigen gezien die het lichaam hadden dat bij een "jong uitziende 25 jarige" paste, en daar is verwarring mogelijk. Gelukkig wist ik de echte leeftijd van dat nymphomaantje... wegens klasgenootje van mijn 8 jaar jongere zus. En dan moet ik toegeven, zou ik als "pedofiel" kunnen beschouwd worden. Ik heb ook een relatie gehad met een 20 jarige met minder uiterlijke kenmerken van vrouwelijkheid. Maar ook dat is anders dan van bil gaan met een kind , zelfs al hangen er D cup uiers aan die hirsute 10 jarige |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Minister-President
|
nu, met volstrekte meerderheid zijn we het eens dat seks met kinderen onder de 16 niet kan.
Zeker niet als de ene partner een 'vieze oude dikke vettige vent van 62 jaar" is. Dikwijls is dan gezegd dat onder leeftijdsgenoten het dan weer wel kan. Maar ook daar stel ik mij vragen bij. Waarom is het zo normaal dat pubers, al dan niet onder mekaar, sexen. Waarom wordt sex eenvoudigweg afgedaan als iets dat je "zomaar doet", en dat het "zomaar mag". Waarom is sex vandaag de dag zo gebanaliseerd? Het is haast doodnormaal geworden dat 13 of 14 jarigen in bed duiken. Sex wordt beschouwd als een product dat men consumeert, net zoals je chocolade consumeert als je er zin in hebt. "Ja maar, de natuur maakt die mensjes geslachtsrijp en het is dan normaal dat ze het doen..." Is dit wel een echte argument? Natuurlijk zijn we vanaf ons 13de geslachtsrijp, maar moet daarom meteen ook de daad uitgevoerd worden? We mogen bv. pas vanaf ons 18de gaan stemmen of een auto besturen enz. Blijkbaar is voor zo zaken grote verantwoordelijkheid nodig en men acht je in staat uw verantwoordelijkheden pas vanaf je 18de te kunnen opnemen. Waarom doen we dit niet met sex? Waarom is bij sex geen verantwoordelijkheid meer nodig en is het haast gereduceerd tot een spelletje? En waarom gaan we in die trend mee met onze opvoeding en onderwijssysteem? Er zijn tijden geweest toen nog de huisvader kordaat wegzapte als men op tv innig begon te zoenen, tot daar toe. Maar vandaag de dag duwen we de kinderen in de seks. Op tv bv. is haast niks anders te zien als naakt en lichamelijk genot en dergelijke. Kijk maar naar de moderne jongeren fuilletons: net "Dallas" of "The bold and the beautiful" maar dan met tieners. Onder de mom van "liefde" kruipt men al meteen op mekaar. En ook op school prent men in de kinderhoofden dat ze moeten sexen. Of welk signaal geeft men anders met ideen zoals condoomautomaten en campagnes zoals "eerst blabla dan boemboem"? Zolang ge maar onder vrienden een beetje gebabbeld hebt over sex en verder bereidt bent een voorbehoedsmiddel te gebruiken, heb je carte blanche en mag opeens alles. Dit is wat wij de kinderen aanleren. Ik zie sommigen al afkomen met het argument dat ook jongeren verliefd kunnen worden en dat sex er dan ook bij komt kijken. Ik stel mij dan de vraag: waarom? Het is de evidentie zelve dat op verliefdheid sex volgt? Maar ook met kalverliefde onder pubers? Die relaties van pubers duurt amper een maand, van een echte relatie is geen sprake maar dan weerhoudt ons niet om die kinderen wijs te maken dat "seks een recht is dat je zeker moet aangrijpen". Ook op dit forum is al verschillende keren gesteld dat seks iets is waar je recht op hebt. Hebben we dan geen recht op seks? Neen, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat niet om recht hebben op of geen recht hebben op. Praten over seksualiteit in termen van "recht hebben op" is totaal zinloos en naast de kwestie. En natuurlijk moeten we ons een keer de vraag stellen: is seks noodzakelijk voor de goede ontwikkeling van kinderen? Natuurlijk zijn ook kinderen seksuele wezens en hebben ze seksualiteit...maar seks? Is dat een vereiste? "Ja maar, het heeft allemaal te maken met het volwassen worden", hoor ik iemand argumenteren. Dit is zeker zo. Een sekusele ervaring is natuurlijk een serieuze stap in de volwassenheid...of wacht eens even...is dit wat ik zeg wel waar? Laten we een kind van 14 beschouwen die "het" gedaan heeft. Is dat kind nu opeens veel volwassener geworden? Is het opeens in staat om bepaalde verantwoordelijkheden op te nemen? Heeft het opeens de "zin van het leven" door? Gaat zijn of haar relatie er nu veel gematureerder aan toe gaan? ik geloof er niks van. Het blijft een kind met zijn zottigheid en dwaasheid. Maar langs de andere kant heeft dat kind nu wel een verwachting of een droom minder. Het heeft iets van zijn kinderlijke onschuld verloren maar toch niet volwassen geworden in de plaats... Dat is erg, en niet een tiener die op zijn 18de nog maagd is. ik doe niet mee met de huidige evolutie. Ik pleit voor radicale veranderingen in onze opvoeding en onderwijs. Een opvoeding en onderwijs die seks en seksualiteit niet banaliseert. Een opvoeding en onderwijs die leert dat seks volgt op een serieuze relatie. Een opvoeding en onderwijs die andere aspecten van liefde beklemtoont dan alleen maar de seksuele zoals vandaag de dag gebeurt. Liefde is niet "elkaar geil vinden en dan op elkaar kruipen". Liefde is ook niet "elkaar graag zien". liefde is... Dus concreet: keep your pants up! En dan pleit ik niet eens voor strengere wetgeving ofzo. Ik pleit alleen maar voor echte waarden en beproevende normen. |
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En pleit rustig verder hoor, maar ik denk niet dat u met uw 'waarden en normen'-verhaal nog veel mensen (laat staan jongeren) zult bereiken. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 2 juni 2006 om 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Controleren of beletten kan toch niet: Je kan er "je hand niet voor houden" Het enige dat kan is "dammagecontrol": de gevolgen van puberstommiteiten minder erg maken |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waarom geen ander soort opvoeding en onderwijs en controle op media zodat veel tieners op de eerste plaats "het" niet doen. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar het is niet omdat in de huidige maatschappij een bepaalde evolutie is, dat die evolutie dan ook goed is en natuurlijk en niet meer tegen te houden. volgens mijn eigen persoonlijke waarden en normen-bestel, is onze maatschappij verziekt, decadent en het allerergste: de maatschappij is goed genoeg op de hoogte van die decadentie maar vind het ok, het aanvaardt het. ik dus niet. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het soort opvoeding heb je zelf een grote hand in als het gaat over je eigen kinderen. Het type onderwijs waar je je kinderen naartoe stuurt bepaal je ook zelf. Controle op de media kan je thuis ook best regelen door samen met je kind te internetten of speciale software te installeren, en de zapper kan je ook afpakken. Maar waarom wil je jou idee van "een goede morele basis" doordrukken naar andere mensen toe? |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In Amerika hanteren ze op dat vlak UW normen en waarden. Ga maar eens op bezoek bij de Springbreak. Ik heb zo een idee: hoe puriteinser de samenleving, hoe meer er achter hoek en kant gebeurd (en meestal ook hoe extremer). |
|
|
|
|
|
|
#116 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar die decandentie is veel ruimer dan alleen op het seksuele gebied ( seks om de seks ... je weet wel ) 'k vraag me alleen af waarom je(men) voor jongeren op het seksuele gebied zoveel tumult maakt en op andere gebieden niet als we jongeren wat vrijer wensen te laten op seksueel gebied heeft dit an sich niet veel te maken met decadentie ...het opent natuurlijk wel de nodige poorten in samenspel met het algemeen bestaand decadente beeld , dat men ons via de media ophangt, waardoor het makkelijker wordt dat nog sterker te cultiveren |
|
|
|
|
|
|
#118 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Waarom geen ander soort opvoeding en onderwijs en controle op media zodat veel tieners op de eerste plaats "het" niet doen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#119 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
geen schrik, ik ben democraat genoeg om te aanvaarden dat jij je eigen groot gelijk hebt en dat jij ervoor mag uitkomen. |
|
|
|
|