Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2006, 23:26   #1
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard Aanzetten tot rassenhaat?

De correctionele rechtbank van Brussel heeft woensdag meerdere leden of ex-leden van de beweging "Mouvement de la Nation" veroordeeld tot straffen met uitstel. De rechter oordeelde dat het programma van de beweging en de folders die ze verspreidde aanzetten tot haat en rassendiscriminatie.

De vijf kregen celstraffen van 6 tot 10 maanden met uitstel gedurende drie jaar. Op een van de folders, die de beweging verspreidde in Brussel, Luik en Charleroi, stond een rol toiletpapier met als commentaar "papier voor de mensen zonder papieren".

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding en MRAX (Mouvement contre le racisme, l'antisémitisme et la xénophobie) kregen elk 1 symbolische euro schadevergoeding.

De veroordeelden zijn niet ontzet uit hun politieke en burgerlijke rechten en verscheidene van hen zijn kandidaat bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen.BRON

-----

Amai, een rol twaletpapier met wat onnozele commentaar afbeelden en da verspreiden is al aanzetten tot rassenhaat
Nu, wat gaat het volgende zijn wat zou kunnen aanzetten tot rassenhaar? Kiezers mestkevers noemen? Oh nee da mag wel natuurlijk.
Dat CGKR moet duidelijk een halt toegeroepen worden, het overdrijven kan niet blijven duren.
Oud 8 juni 2006, 07:15   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn sites in de states waar ge Bin-Laden twaletpapier en schietschijven kunt bestellen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 13:07   #3
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard kritiek

Zoals gewoonlijk wordt kritiek op de negatieve aspecten van de aanwezigheid van vreemdelingen op het grondgebied ten onrechte gelijkgesteld met aanzetten tot haat tegen de personen zelf.De wet op het racisme moet dus dringend afgeschaft worden zodat mensen straffeloos de meest scherpe vorm van kritiek kunnen uiten op de migratie en ook voorstellen tot bevoorrechte behandeling van autochtonen straffeloos kunnen doen.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 13:16   #4
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
De rechter oordeelde dat het programma van de beweging en de folders die ze verspreidde aanzetten tot haat en rassendiscriminatie.

De vijf kregen celstraffen van 6 tot 10 maanden met uitstel gedurende drie jaar. Op een van de folders, die de beweging verspreidde in Brussel, Luik en Charleroi, stond een rol toiletpapier met als commentaar "papier voor de mensen zonder papieren".
Best grappig maar het zal wel niet de enige folder geweest zijn.

Laatst gewijzigd door Rogier : 8 juni 2006 om 13:18.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 13:55   #5
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

waar gaan we naartoe zeg
Ik voel me beschaamd om hier te wonen. Wat draagt zulke gerechtelijke uitspraken bij toe het samenleven ?
Oud 8 juni 2006, 14:05   #6
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

zo'n gerechterlijke uitspraken dragen zeker bij tot het samenleven, ze wijzen erop dat je niet zomaar alles wat je wil zeggen of schrijven door de beugel kan.
Echt samenleven is respect hebben voor elkaar, en dat is ook af en toe uwe mond houden ipv de "vrije meningsuiting" en af en toe is nadenken voor je iets publiceerd .
Jakke racing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 14:10   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing Bekijk bericht
zo'n gerechterlijke uitspraken dragen zeker bij tot het samenleven, ze wijzen erop dat je niet zomaar alles wat je wil zeggen of schrijven door de beugel kan.
Echt samenleven is respect hebben voor elkaar, en dat is ook af en toe uwe mond houden ipv de "vrije meningsuiting" en af en toe is nadenken voor je iets publiceerd .

Nog niet zo lang geleden waren er de Piss on bush stickers van de SP(a) zonder bruis...

Ik denk dat ik mij als blanke ook aangesproken voel, en dus maar eens een proces moet gaan inspannen tegen de sossen wegens racisme nietwaar...

Dus weer maar eens een bewijs dat linksen onkonsequente kinkels zijn, die de splinters in de rechtsen hun ogen zien, maar de gigantische balk in hun ogen natuurlijk niet zien omdat hij een serieus deel van hun hersenen heeft weggeslagen.

Komaan zeg, een stukske wc papier, als ge al nie meer moogt lachen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 18:23   #8
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het recht een klootzak te zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 18:33   #9
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb het recht een klootzak te zijn.
je hebt het recht een klootzak te zijn, maar je hebt niet het recht om zomaar wat je wil te publiceren !
klootzak !
Oud 8 juni 2006, 18:39   #10
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt het recht een klootzak te zijn, maar je hebt niet het recht om zomaar wat je wil te publiceren !
klootzak !
Voila, we zijn er, niet enkel zogenaamd racisme wordt aan banden gelegd, maar de hele vrije meningsuiting.
Schandelijk!
Oud 8 juni 2006, 19:34   #11
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klootzak !
...in een totalitaire staat, toch niet...
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2006, 19:58   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vonden Mao, Lenin, Stalin en Hitler ook.
Oud 8 juni 2006, 20:00   #13
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
af en toe uwe mond houden ipv de "vrije meningsuiting"
En anders zorgt het CGKR er wel voor dat ge uwe mond wel houdt zeker
Oud 9 juni 2006, 07:51   #14
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
En anders zorgt het CGKR er wel voor dat ge uwe mond wel houdt zeker
ik had er eerder nog niet van gehoord. Wat stond er dan op gedrukt ?

Straks mogen ze op Standard of Genk geen WC-rollen meer gooien als de ploegen het terrein betreden.

PS ik heb toiletpapier met bloemetjes... krijg ik dan straks een proces aan mijn been van GROEN!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 07:56   #15
Tegendradigaard

Standaard

Van zo'n gerechtelijke uitspraken krijg ik de floere kak...

iemand een rol toiletpapier... al dan niet bedrukt....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 13:56   #16
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ik had er eerder nog niet van gehoord. Wat stond er dan op gedrukt ?
Blijkbaar (volgens het nieuws althans) ging om een folder met een afbeelding van een wc-rol met de tekst: papier voor de mensen zonder papieren.
Oud 9 juni 2006, 13:56   #17
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Van zo'n gerechtelijke uitspraken krijg ik de floere kak...

iemand een rol toiletpapier... al dan niet bedrukt....
Ja ik heb nog één, wel zonder papier.. (kans op aanzetten tot rassenhaat weet je wel)

Laatst gewijzigd door Gorefest : 9 juni 2006 om 13:59.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 17:24   #18
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ze deze gerechtelijke uitspraken zijn voor de censuur in dit land te behouden, zodat we het ware gelaat van onze allochtone medeburgers niet zouden zien.

Ik heb respect voor iedereen, maar niet voor wie voor zulke gekheid pleit.

De allochtonen zijn toch ook nog mondig. Kunnen ze niet volwassen reageren? Moeten ze hoog van de toren kraaien en wettelijke bescherming genieten, die een autochtoon niet heeft?

Ons mogen ze uitmaken voor wat ze willen. Onze vrouwen mogen ze hoeren noemen. Homo's van hoge gebouwen gooien, daar mogen ze ook voor pleiten. Belgen mogen dat niet, omdat zij dit niet godsdienstig kunnen funderen, vermits godsdienstvrijheid en anti-discriminatie in 1 wet vermeld worden, als een contradictie in terminis.

Mondigheid is een goed wapen, dat men ons met de censuurdictatuur in ons land aan het afpakken is. Freedom of speech betekent enkel dat je jezelf mag verlagen en geen kritiek op een ander mag geven, volgens onze huidige wetten.

Als je vroeger een Marokkaan "koeskoesvreter" noemde, bood hij je spontaan een hap aan en was je er zelf ook 1. Maar toen waren de wetten nog anders. Dat waren de jaren 80, wanneer de anti-discriminatiewetten nog niet bestonden en de relaties tussen auto- en allochtonen nog minder gespannen waren.
Zeg dit nu en ze gaan naar het CGKR, waar ze met de zegen van meneer de Witte een fatwa over je uitspreken. Zo verdraagzaam zijn we door die nieuwe wetten geworden.
Oud 9 juni 2006, 17:27   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Welkom in het VRIJE westen...
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 17:57   #20
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Welkom in het VRIJE westen...
Zijt ge weer deurmatten aan het verkopen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be