![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eerder een uitzondering. Ik kan je alleen maar bijtreden, vooral over Coolsaet zijn snor, we do love him. Een paar maanden geleden heb ik ook Robert Fisk live horen twijfelen aan het al dan niet in leven zijn van Al-Zarqawi om verschillende redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat Zarkawi betreft klinkt de thesis van de professor een stuk geloofwaardiger, maar ook al hebben de Amerikanen aanvankelijk de rol van die man sterk overdreven, toch is het zo dat hijzelf die gemaakte reputatie heeft waargemaakt door zijn spectaculaire aanslagen en barbaarse video's. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder ben ik me ervan bewust dat Bin Laden zijn faam voornamelijk te danken heeft aan 11/09. Maar het valt moeilijk te ontkennen dat de Bush-administratie doelbewust het persoonlijke vijandsbeeld hebben opgeklopt voor politieke redenen. Herinner u de "Wanted: dead or alive"-posters in onvervalste wildweststijl.
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Ik ontken dat niet .... maar is dat niet een beetje normaal, rekening houdend met 9/11? Wie zou dat niet doen? Bush *is* een politicus. Kijk wat Verhofstadt deed met die moorden in A'pen.
Laatst gewijzigd door Kaal : 9 juni 2006 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, het gaat er niet om of de zet van Bush normaal is voor een politicus, maar of ze effectief is in de strijd tegen het terrorisme. En dat is duidelijk niet het geval, het tot een icoon maken van Osama is misschien handig voor binnenlands gebruik, maar versterkt jammer genoeg de populariteit van het radicaal islamisme. Het kan misschien vreemd zijn voor een "linkiewinkie", maar ik wens de VS (hoezeer ik hun politiek ook verafschuw) geen nederlaag toe in de strijd tegen Bin laden en zijn sympathisanten.
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Sorry, ik was eventjes in de war, Haditha wordt ergens anders besproken
![]()
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat je een goed geïnformeerd iemand bent, dus zal je waarschijnlijk wel op de hoogte zijn van het feit dat er ook in de jaren '80 al tegen het westen gericht terrorisme was. Bvb: de aanslag op de Amerikaanse mariniers in Beiroet, de aanslag op het PanAm-vliegtuig boven het Schotse Lockerbie, de vele ontvoeringen in Libanon, o.a. de Belgische PVDA-dokter Jan Cools,... Maar we mogen niet vergeten dat toen, net als nu, de meeste slachtoffers van de terreur zelf moslims waren en zijn. Als we de media-aandacht vergelijken die de slachtoffers van 7/7 in Londen kregen met de paar regeltjes die men de vele Pakistaanse of Iraakse Sjiïetische doden gunt, is het wel duidelijk dat de dreiging voor het westen disproportioneel meer andacht krijgt.
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals je natuurlijk zeer correct aanhaalt waren er in de jaren tachtig en zeventig eveneens serieuze dreigingen en effectieve aanslagen. Het verschil tussen het AQ geinspireerde geweld van nu en de terroristische activiteiten van toen is in de eerste plaats het feit dat soft targets veeleer dan hard targets nu het primaire doelwit zijn geworden, terwijl het er in de jaren tachtig en zeventig, de uitzonderingen zoals Lockerbie niet te na gesproken, voornamelijk om draaide om (staats)symbolen te raken, en men zich aldus meer op 'harde' targets focuste. Als gewone burger had je dus minder 'kans' om in een terroristisch incident betrokken te geraken. AQ was in mijn ogen wel een hierarchisch gestructureerde organisatie, maar of dat nu nog het geval is durf ik wel betwijfelen. Maar in de tijd van 9/11 was die structuur er wel degelijk, alleen is 80% van die kern uitgeschakeld door de VS. Of de lacunes opgevuld zijn of niet, zou ik niet weten. En ik durf betwijfelen of Coolsaet voldoende autoriteit heeft om dat te kunnen verklaren. mvg
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Nederland wint met 1-0 van Servië. En Al-Zharqawi naar de eeuwige jachtvelden. Mijn dag kan niet stuk.....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Osama niet groot gemaakt door de VS ? Dat durf ik te betwijfelen. Hoe dan ook, heel die "war on terror" klucht om vooral het militair-industrieel complex ter wille te zijn, internationale rechtsorde af te breken en te vervangen door een PAX americana (luisteren of anders: pre emptive strike), de algemene opinie te mobilseren om het kannonnenvlees te leveren en de neocons in hun macht te bestendigen is compleet in elkaar aan het stuiken. -------------------------------- "War on terror" is contraproductief ![]() De onafhankelijke onderzoeksgroep van de universiteit van Oxford baseert zich op een studie die 18 maanden liep. De groep concludeert dat de "war on terror" meer terroristen heeft gecreëerd dan dat ze heeft geëlimineerd. De oorlog heeft volgens de onderzoekers enkel als doel om een militair status quo te handhaven en pakt de wortels van het probleem niet aan. Het risico op terroristische aanslagen als die in New York (11 september 2001), Madrid (11 maart 2004) en Londen (7 juli 2005) is nog toegenomen, volgens het rapport. Al-Qaïda is net zo actief als voor 2001 en de situatie in Irak en Afghanistan wordt steeds minder stabiel en gewelddadiger. (Belga/AG 15:03) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor meer info verwijs ik naar de Exodus clan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Blijkbaar hebben de VS-militairen de man doodgeslagen of althans een degelijk pak slaag toegedient voor hij stierf. Zou me niks verwonderen...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men iets 'beweert' dat uw commiegenoten in een slecht daglicht plaats, dan eist U bewijzen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 12 juni 2006 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou moeten gaan om een verschillend soort mensen met kompleet verschillend werk "in the field". Een zekere Ray Cline schreef dit reeds in 1981 in zijn boek "The Intelligence War",gebaseerd op de bittere ervaringen met een organisatie genaamd CIA... Enkele jaren geleden kon men in "Het Mitrochkin"-archief een inkijkje krijgen in de Russische methodes,die al even ziek waren,in hetzelfde bedje.Ondanks de compartimentering van de KGB was het een grote bende klungelaars,moordenaars en gatlikkers.. In Belgie....euh,ik ging iets over belgie vertellen maar weet even niet meer wat! (goeie inlichtingendienst? ![]() Resultaat : te weinig ECHTE inlichtingen,teveel "bloodwork",en altijd TE LAAT . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag zijn trouwens de lichamen van 2 mannen teruggevonden waarvan men denkt dat het 2 gekidnapte US militaien waren. Men denkt dat, omdat DNA-analyse nodig is om hen te identificeren. Bovendien waren hun lichamen voorzien van booby trapps om hulppersoneel te verwonden of doden. Stel u misschien even voor in welke toestand deze mannen werden teruggevonden. Heel waarschijnlijk een wraakoefening van Al-Q voor de dood van Al-Zharqaw. Waarschijnlijk zitten de leden van Al Q dus aan de champagne vanavond en schrijven zij smilies op hun fora. Wat was de stand ook alweer? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 21 juni 2006 om 19:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kaviaar staat altijd klaar... |
|
![]() |