Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2006, 09:41   #3041
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ochotocheere...

Dat kan nu eens niemand een bal schelen, zie. Het Belang niet, het verdient er (veel) meer aan dan het verliest.
Vertaling:

Hou uw geld!
'k Wil al geen meer!
'k Heb er toch genoeg!
Ik zal er nog veel meer hebben als gij er mij geen geeft.

Citaat:
De VB-flaminganten niet, het Belang is maar een instrument, als het doet wat het moet doen is het voor hen al meer dan goed.
Een machine moet draaien.
Om te draaien moet er brandstof in.
Als er geen brandstof meer is kan de machine niet meer draaien.

Citaat:
De democraten tenslotte ook niet, gezien de intrekking het begin van het eind van de partijfinanciering zal zijn,
Why not.
Ik denk dat ik stilaan overhel naar die gedachtengang om meteen maar alle partijfinanciering af te schaffen.
Maar ik ben er nog niet uit.

Citaat:
en het te bezien valt of het ook niet de laatste stoot wordt die het gescleroseerde systeem ineen doet stuiken.
Welneen.
Als je een rotte bruine appel uit de mand zwiert zal dat een gunstige invloed hebben op de bewaring van de andere appels.

Citaat:
Kortom, welke richting het ook uitgaat, spanning en winst zijn gegarandeerd. Laat het spel beginnen!
Ik geloof hoe langer hoe meer in het 'soepscenario': nog nooit werd ze zo heet gegeten als ze werd opgediend.
Oud 10 juni 2006, 10:21   #3042
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een machine moet draaien.
Om te draaien moet er brandstof in.
Als er geen brandstof meer is kan de machine niet meer draaien.
Ik denk niet dat het de brandstof is die ontbreekt...

Of denk jij dat de Belgische staatskas de enige bron van geld is?

Citaat:
Why not.
Ik denk dat ik stilaan overhel naar die gedachtengang om meteen maar alle partijfinanciering af te schaffen.
Maar ik ben er nog niet uit.
Ik wel. Geld betekent afhankelijkheid. Door privéfinanciering te verbieden en staatsfinanciering op te leggen, heeft de staat alle partijen horig gemaakt en onderworpen aan de agenda van de heersende elite. Dat gaat lijnrecht in tegen de gedachte van de volkssoevereiniteit.

Nu blijkt dus dat de staat (de elite dus) openlijk politieke voorwaarden oplegt aan het verkrijgen van die subsidies. Als dat geen dictatoriaal systeem is, weet ik het ook niet meer.

Citaat:
Welneen.
Als je een rotte bruine appel uit de mand zwiert zal dat een gunstige invloed hebben op de bewaring van de andere appels.
Je begrijpt me verkeerd.

Als de partijen geen staatsgeld meer krijgen, maar weer zelf gaan moeten werken om hun werkingskosten te betalen, zou het wel eens kunnen dat er enkele onderuit gaan. Niet in het minst één of twee staatsdragende partijen.

Ik begrijp dus waarom jij er nog niet aan uit bent. Jij wil het systeem behouden waarbij de elite de brave partijen onderhoudt en de stoute straft.

Citaat:
Ik geloof hoe langer hoe meer in het 'soepscenario': nog nooit werd ze zo heet gegeten als ze werd opgediend.
Wel, ik vind dat een voordeel.

Vooruit met de geit dus: pak de partijfinanciering van het Belang af, nu!

Of bespeur ik daar in enkele cenakels enige aarzeling?

Laatst gewijzigd door baarle : 10 juni 2006 om 10:22.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 10:34   #3043
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het de brandstof is die ontbreekt...
't Zal toch al een slok op een borrel schelen wanneer 't VB niet meer kan gaan tanken aan de Belgische pomp.

Citaat:
Of denk jij dat de Belgische staatskas de enige bron van geld is?
Baneenik!
Maar ik had graag geweten hoe de staatstoelagen zich proportioneel verhouden tot de rest van de partijfinanciering.
Ik vermoed dat het deel uit de Belgische kas hoedanook steeds héél welkom is.

Citaat:
Ik wel. Geld betekent afhankelijkheid. Door privéfinanciering te verbieden en staatsfinanciering op te leggen, heeft de staat alle partijen horig gemaakt en onderworpen aan de agenda van de heersende elite. Dat gaat lijnrecht in tegen de gedachte van de volkssoevereiniteit.
Ik volg je hierin gedeeltelijk.
Wil je naast het afschaffen van staatssteun ook privé-steun inperken, rteguleren of afschaffen?

Citaat:
Nu blijkt dus dat de staat (de elite dus) openlijk politieke voorwaarden oplegt aan het verkrijgen van die subsidies. Als dat geen dictatoriaal systeem is, weet ik het ook niet meer.
Principieel heb je 200% gelijk.
Maar het zou hypocriet zijn mocht ik boosheid veinzen, wanneer een mistoestand voor de verandering eens niet mijzelf, maar een politieke tegenstrever treft.
8)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 juni 2006 om 10:35.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 10:38   #3044
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de partijen geen staatsgeld meer krijgen, maar weer zelf gaan moeten werken om hun werkingskosten te betalen, zou het wel eens kunnen dat er enkele onderuit gaan. Niet in het minst één of twee staatsdragende partijen.

Ik begrijp dus waarom jij er nog niet aan uit bent. Jij wil het systeem behouden waarbij de elite de brave partijen onderhoudt en de stoute straft.
Neen, zo zit het niet.

Mijn probleem is als volgt:

Een ideologie is niet 'beter' of 'juister' naargelang de grootte van de aanhang. Evenmin is een ideologie gefundeerder omdat haar aanhang kapitaalkrachtiger is (tenzij misschien op economisch vlak)

Is het dus wenselijk dat de verspreiding van ideologieën makkelijker en krachtiger kan en mag, naargelang de aanhang rijker is?
Ik dacht het niet, want dan is een ideologie om de verkeerde reden meer en beter verspreid.
Oud 10 juni 2006, 11:35   #3045
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
't Zal toch al een slok op een borrel schelen wanneer 't VB niet meer kan gaan tanken aan de Belgische pomp.
Het zal hen een veelvoud aan politiek kapitaal opbrengen.

Daarnaast zullen de rijen aanschuivenden aan het Madouplein die hun steentje willen bijdragen niet te overzien zijn.

Citaat:
Wil je naast het afschaffen van staatssteun ook privé-steun inperken, rteguleren of afschaffen?
Neen. Ik zie niet in wat de overheid te zien heeft met een private transactie tussen een privé-persoon en een privé-vereniging. Als er corruptie in het spel is, kan het gerecht ingrijpen.

Citaat:
Principieel heb je 200% gelijk.
Maar het zou hypocriet zijn mocht ik boosheid veinzen, wanneer een mistoestand voor de verandering eens niet mijzelf, maar een politieke tegenstrever treft.
8)
Dat is alleen maar omdat je echt bang bent van de impact van het Belang. Ik zou me bijvoorbeeld wel verzetten als een zelfstandig Vlaanderen de subsidies van de BUB zou intrekken.
Oud 10 juni 2006, 11:36   #3046
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, zo zit het niet.

Mijn probleem is als volgt:

Een ideologie is niet 'beter' of 'juister' naargelang de grootte van de aanhang. Evenmin is een ideologie gefundeerder omdat haar aanhang kapitaalkrachtiger is (tenzij misschien op economisch vlak)

Is het dus wenselijk dat de verspreiding van ideologieën makkelijker en krachtiger kan en mag, naargelang de aanhang rijker is?
Ik dacht het niet, want dan is een ideologie om de verkeerde reden meer en beter verspreid.
Staaf jongen, ik heb deze post twee, nee drie keer herlezen, maar slaag er niet in enig vergand te ontdekken met mijn post waarop hij een reactie is.
Oud 10 juni 2006, 12:08   #3047
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staaf jongen, ik heb deze post twee, nee drie keer herlezen, maar slaag er niet in enig vergand te ontdekken met mijn post waarop hij een reactie is.
Ik doel op het gevaar van de financiering van politieke partijen.
Een politieke opinie gaat meer gewicht krijgen, niet omdat ze 'beter' gevonden wordt door meer mensen, maar door de kapitaalkrachtigen.
Oud 10 juni 2006, 12:13   #3048
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarnaast zullen de rijen aanschuivenden aan het Madouplein die hun steentje willen bijdragen niet te overzien zijn.
Tssssssss.
Zo denigrerend doen over de gemiddelde VB-sympathisant.
Die kunnen ook een overschrijving maken hoor!
De slimsten hebben zelfs PC-banking ontdekt en de mogelijkheid tot domiciliëren.

Citaat:
Dat is alleen maar omdat je echt bang bent van de impact van het Belang.
Tuurlijk!

Citaat:
Ik zou me bijvoorbeeld wel verzetten als een zelfstandig Vlaanderen de subsidies van de BUB zou intrekken.
In feite komt de BuB met haar 13.000 stemmen een dotatie toe van +/- 20.000 €.
Het huidige kieswetgedrocht verhindert deze gelijke behandeling.
En dat vanwege de BElgische overheid.
Oud 10 juni 2006, 12:58   #3049
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik doel op het gevaar van de financiering van politieke partijen.
Een politieke opinie gaat meer gewicht krijgen, niet omdat ze 'beter' gevonden wordt door meer mensen, maar door de kapitaalkrachtigen.
Maar mijn bericht ging over de mogelijkheid dat als de partijfincanciering afgeschaft wordt, het wel eens zou kunnen dat enkele staatsdragende partijen als de VLD en de PS niet meer aan hun kostje geraken. En dat dat de reden is waarom die staatsfinanciering moet blijven bestaan: om partijen die door de kiezer niet meer gelust worden toch aan werkingsmiddelen te helpen.
Oud 10 juni 2006, 12:59   #3050
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In feite komt de BuB met haar 13.000 stemmen een dotatie toe van +/- 20.000 €.
In het huidige systeem zou dat moeten ja.

Maar dat verderfelijk systeem moet dan ook afgeschaft worden. Partijen moeten net als iedereen voor hun eigen kost werken.
Oud 11 juni 2006, 10:53   #3051
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verheugt me overigens vast te stellen dat je momenten kent waarop je vreest dat de soep wel eens zo heet zou kunnen gegeten worden.

Als verdediger van het status quo zal je nooit rust kennen, en zo hoort het.

Wie de status quo verdedigt kan geen kant uit. Of het zou de vlucht vooruit moeten zijn, zoals Black Cat de afschaffing van de gemeenschappen eist en de BUB zelfs de vooroorlogse structuur wil herstellen.

Jij bent te verstandig om terug naar het verleden te willen, jij weet dat dat de zaken alleen maar erger maakt, maar het maakt je positie er niet comfortabeler op.

Ik voel met je mee.
Oud 15 juni 2006, 17:11   #3052
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop ooit nog te mogen meemaken hoe les Flamingands op hun knieën zullen vallen voor la Belgique. Al wat ze in hun mond stoppen is een dollar, en la Belgique zal bestaan zolang de amerikanen daar behoefte toe zullen voelen en niet omdat mieke, louwieke en ander albino-untermenschen daar anders over denken.
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 20:41   #3053
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy Bekijk bericht
la Belgique zal bestaan zolang de amerikanen daar behoefte toe zullen voelen en niet omdat mieke, louwieke en ander albino-untermenschen daar anders over denken.
Jammer dat er onder Belgicisten nog aanhangers zijn van een duale maatschappij opgedeeld in Unter&Übermenschen.
Deze maatschappijvorm heeft, zo dacht ik, zijn ondeugdelijkheid reeds vorige eeuw afdoende bewezen.
Oud 16 juni 2006, 11:49   #3054
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jammer dat er onder Belgicisten nog aanhangers zijn van een duale maatschappij opgedeeld in Unter&Übermenschen.
Deze maatschappijvorm heeft, zo dacht ik, zijn ondeugdelijkheid reeds vorige eeuw afdoende bewezen.
Misschien, maar bedoelde posting moet best kunnen. Hij kadert perfect in het recht op vrije meningsuiting. Andere koek was posting nr 92 in de rubriek "Ik ben als kleurling het beste bewijs....." van de hand van dezelfde persoon. De posting is inmiddels verwijderd. Hij was zo weerzinwekkend dat ik uit respect voor de geviseerde hem niet wil herhalen, personen die hem gelezen hebben zullen weten wat ik bedoel.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:01   #3055
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy Bekijk bericht
Ik hoop ooit nog te mogen meemaken hoe les Flamingands op hun knieën zullen vallen voor la Belgique. Al wat ze in hun mond stoppen is een dollar, en la Belgique zal bestaan zolang de amerikanen daar behoefte toe zullen voelen en niet omdat mieke, louwieke en ander albino-untermenschen daar anders over denken.
Oud 21 juni 2006, 08:05   #3056
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...20&postcount=1
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 18:14   #3057
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wegens toevallige bezigheden in het Antwerpse, was ik live getuige van het gebeuren.
Niks gehoord op gezien dat op het nakende einde van België wees.
Tillekes glans deed het Argentijnse mokkel verbleken.
Ook Paola lijkt zich geen zorgen te maken omtrent de heel- of half Nederlandse gedachte.

Amuseer jullie maar verder op jullie oranje-topic.
Morgen is de Nederlandse koninklijke familie, waar een deel van de flamingantische anti-royalisten contradictorisch genoeg wél op geilt en kwijlt, weer naar hun landje dat worstelt om boven te komen.
And Belgium keeps going on........
Oud 21 juni 2006, 19:46   #3058
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wegens toevallige bezigheden in het Antwerpse

Citaat:
And Belgium keeps going on........
... straight into its grave?

Laatst gewijzigd door baarle : 21 juni 2006 om 19:46.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 19:54   #3059
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... straight into its grave?
Alles heeft een eind, behalve een worst: die heeft er twee.
Als België ooit 'beëindigd wordt' dan zal Europa de moordenaar zijn, niet de flamingantische separatisten of de orangistische unionisten.
Dan zullen jullie met spijt in het hart, trillende stem en krop in de keel tegen mekaar fluisteren: "Hadden we maar naar Staaf geluisterd, en zijn droom van een Democratische Belgische Unie nagestreefd.......... "

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 juni 2006 om 19:54.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 22:26   #3060
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(..)
Als België ooit 'beëindigd wordt' dan zal Europa de moordenaar zijn, niet de flamingantische separatisten of de orangistische unionisten.
(...)
Oijnk?!
Leg me da ne keer uit, als ge wilt. [SIZE=1]aub[/SIZE]
(Gij kunt toch rap tijpen, is 't ni?)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be