Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2006, 22:34   #41
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
U bedoelt dat Bolkenstein wel voorzitter is van een door en door corrupt systeem?

bewijzen graag.
Ik heb nergens het woord corrupt laten vallen. U leest vrij selectief, een kwaal waar veel vlamingen problemen mee hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 22:36   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Hopelijk krijgt hij als verwelkoming in Vlaanderen een taart in zijn gezicht
We moeten die man hier niet, aan zijn eigen waals volk eerst principe hebben wij niets aan.
Echte heren luisteren naar de man en oordelen dan of zijn aanwezigheid op die dag nuttig was of niet.
Oud 11 juni 2006, 07:29   #43
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
Geen strategie (zoals wel duidelijk is) gewoon een oproep aan zij die het niet eens zijn met a. zijn komst b. waar hij voor staat c. wat hij communiceert

Daarnaast vind ik dat we als studenten toch ook iets in de pap mogen brokken. Blindelings meestappen in zijn tour de flandre vind ik gewoon een verkeerd, en onkritisch signaal, van een hogeschool.
Hou een nepreferendum over de toekomst van België.
Steun zijn Marchall plan met valse euro's en rondellen.
Organiseer een propere handen festijn.
Deel flaaiers uit over nieuwe politieke cultuur.
Etc. Etc.
Oud 11 juni 2006, 08:37   #44
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb nergens het woord corrupt laten vallen. U leest vrij selectief, een kwaal waar veel vlamingen problemen mee hebben.
Geachte Tavek, je vergeleek Bolkenstein met Di Rupo (voorzitter van een door en door corrupt systeem). Je zei toch: "Hier in Delft komen vaak genoeg "controversiele" sprekers langs, zoals bvb Bolkenstein".
In die zin gaf je wel de indruk dat Bolkenstein ook corrupt is.
Ik meen dus dat dit misverstand te wijten is aan je eerder ongelukkige vergelijking en niet aan 'selectief lezen'.
Ik betwijfel ook of dat 'een kwaal is waar veel Vlamingen een probleem mee hebben'. Ik vind ook dat een eerder ongelukkige uitspraak die een echte Heer beter zou vermijden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juni 2006 om 08:39.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 09:11   #45
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echte heren luisteren naar de man en oordelen dan of zijn aanwezigheid op die dag nuttig was of niet.
Maar niet nadat ze hem eerst op een fijne, media-fähige manier te kakken hebben gezet.
Oud 11 juni 2006, 09:13   #46
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hou een nepreferendum over de toekomst van België.
Steun zijn Marchall plan met valse euro's en rondellen.
Organiseer een propere handen festijn.
Deel flaaiers uit over nieuwe politieke cultuur.
Etc. Etc.
Allemaal goed ideetjes, Stab! Dat is de goeie manier. Ik zou ook ergens verwijzen naar La Libre Belgique. Allemaal een paarse badge dragen met LLB er op of zoiets...

Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=34

Laatst gewijzigd door baarle : 11 juni 2006 om 09:23.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 09:17   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Geachte Tavek, je vergeleek Bolkenstein met Di Rupo (voorzitter van een door en door corrupt systeem). Je zei toch: "Hier in Delft komen vaak genoeg "controversiele" sprekers langs, zoals bvb Bolkenstein".
In die zin gaf je wel de indruk dat Bolkenstein ook corrupt is.
Luc,

Hier gaat je redenering zwaar uit de bocht.
Je stelt 'controversiëel' gelijk aan corrupt.
Ik veronderstel dat ik deze 'slip-of-your-tongue' niet hoef recht te zetten met omstandige uitleg?
Oud 11 juni 2006, 09:36   #48
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Luc,

Ik veronderstel dat ik deze 'slip-of-your-tongue' niet hoef recht te zetten met omstandige uitleg?
Wie zei ook al weer :
"In love and politics ...."

Laatst gewijzigd door stab : 11 juni 2006 om 09:37.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 09:56   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wie zei ook al weer :
"In love and politics ...."
Geen flauw idee, maar ik gebruik die uitdrukking al eens, wanneer ze in mijn kraam past.
Oud 11 juni 2006, 10:05   #50
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Luc,
Beste Staaf, veronderstel wat je verkiest, maar ik zeg niet controversiëel = corrupt
Ik verwees enkel naar onze achtbare Tavek die stelde: Bolkenstein wèl, waarom dan Di Rupo niet?
In dier zin lijkt Bolkenstein even 'maagdelijk' als Di Rupo.
Oud 11 juni 2006, 10:27   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Staaf, veronderstel wat je verkiest, maar ik zeg niet controversiëel = corrupt
Ik verwees enkel naar onze achtbare Tavek die stelde: Bolkenstein wèl, waarom dan Di Rupo niet?
In dier zin lijkt Bolkenstein even 'maagdelijk' als Di Rupo.
En ik zie nog altijd niet het probleem waarom Di Rupo niet aan een hogeschool zou mogen spreken. De mensen luisteren en kunnen dan hun eigen gedachten toch nog vormen ? Het is NOOIT goed om iemand af te schieten enkel en alleen wat je weet via de media, die Di Rupo afschildert als een maffiabaas.

Vergeet niet dat hij, in tegenstelling tot de vele vlaamse politici die door mammie en pappie mooi hebben kunnen studeren en nooit iets tekort zijn gekomen, een self made man is die uit pure armoede stamt en toch maar een doctoraat heeft weten te behalen. Dat op zich laat mij al een vorm van respect voor hem opbrengen.

Ik keur natuurlijk af wat zijn partij doet, en in dat opzicht is hij ook niet helemaal onbesproken, maar dat mag men niet als aanleiding nemen om hem het spreken te ontnemen. Dat geldt ook voor het Vlaams Belang.
Oud 11 juni 2006, 10:29   #52
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de media, die Di Rupo afschildert als een maffiabaas
Belgicistische, franstalige media, wel te verstaan.
Oud 11 juni 2006, 10:49   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Di Rupo heeft veel moed om nog naar Vlaanderen te gaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 10:54   #54
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is de vlucht vooruit. Begrijpelijk, in zijn situatie...
Oud 11 juni 2006, 11:04   #55
luc broes

Standaard

Citaat:
1) En ik zie nog altijd niet het probleem waarom Di Rupo niet aan een hogeschool zou mogen spreken. De mensen luisteren en kunnen dan hun eigen gedachten toch nog vormen ? Het is NOOIT goed om iemand af te schieten enkel en alleen wat je weet via de media, die Di Rupo afschildert als een maffiabaas.
2) Vergeet niet dat hij, in tegenstelling tot de vele vlaamse politici die door mammie en pappie mooi hebben kunnen studeren en nooit iets tekort zijn gekomen, een self made man is die uit pure armoede stamt en toch maar een doctoraat heeft weten te behalen. Dat op zich laat mij al een vorm van respect voor hem opbrengen.
3) Ik keur natuurlijk af wat zijn partij doet, en in dat opzicht is hij ook niet helemaal onbesproken, maar dat mag men niet als aanleiding nemen om hem het spreken te ontnemen. Dat geldt ook voor het Vlaams Belang.
1) Van mij mag Di Rupo komen spreken, maar men moet hem dan ook van antwoord dienen. En dit niet aan de hand van wat hij zegt, maar aan de hand van wat hij ervan gebakken heeft.
Beste Tavik, we kennen Di Rupo niet enkel via de media die hem 'afschildert als een maffiabaas'. We kennen Di Rupo en heel de Waalse politiek vooral door de noodlottige en geldverslindende politiek, de torenhoge werkloosheid, de treurige toestand van hun onderwijs, het zeer hoge % tewerkgestelden bij de overheid, de misbruiken in de sociale zekerheid en ziekteverzekering, groot ziekteverzuim enz...
2) Di Rupo is van eenvoudige komaf en heeft zich opgewerkt. Dat verdient alle lof. Dat hij zijn capaciteiten niet beter aanwendt verdient afkeuring.
Maar denk je nu echt dat er geen Vlaamse poltici zijn van eenvoudige komaf en die zich opgewerkt hebben?
Geachte Tavik, een Heer maakt geen discriminerende en onterechte opmerkingen ook niet tov Vlamingen. En zeker geen twee keer op korte tijd hier op dit forum.
3) Toch goed dat je ook denkt dat Di Rupo niet helemaal onbesproken is.
Oud 11 juni 2006, 11:06   #56
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Eerder schaamteloos!
Oud 11 juni 2006, 11:12   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op de andere kant kan men niet Franstaligen verbieden naar Vlaanderen te gaan. Kijk vandaag; met zo'n mooi weer zal u gegarandeerd Franstaligen aan de Vlaamse Kust zien komen. Ze hebben ook een zekere moed, vind ik.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 11:13   #58
calimero
Vreemdeling

calimero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
Ik zou iedereen willen oproepen om op die avond aanwezig te zijn. Voor die Talent Factory (what's in the name...) zal wel vanuit de hogeschool een hapje en drankje voorzien zijn (als kleine extra stimulans)

Maar eigenlijk zou de ware beweegreden moeten zijn, dat den Elio daar niets te zoeken heeft. Zijn communicatie zorgt net voor een verdere verzuring en frustratie bij de Vlaamse bevolking. Zijn halsstarrige houding en zijn ambiguïteit tijdens de laatste PS-crissisen tonen aan dat de man niet van goede wil is én dat zijn communicatie zelfs tekort schiet binnen de eigen rangen.

Daarenboven wil ik, als student aan het hiepso, deze man op geen enkele manier verbonden weten aan de hogeschool waar ik studeer. Maar deze beweegreden is uiteraard volledig persoonlijk...

Concreet:
WANNEER? DONDERDAG 22 JUNI 2006 (vanaf 19.30)
WAAR? R. DE RUDDERLAAN in KORTRIJK (departement HIEPSO)
Gratis bussen vanaf het station van Kortrijk
ACHTERAF: afterparty en een receptie (georganiseerd van de hogeschool en dus niet echt mijn verantwoordelijkheid)
ik ga er alvast staan met een spandoek met als opschrift:Welkom Dirupo vlamingen loves you
calimero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 11:21   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Van mij mag Di Rupo komen spreken, maar men moet hem dan ook van antwoord dienen. En dit niet aan de hand van wat hij zegt, maar aan de hand van wat hij ervan gebakken heeft.
Beste Tavik, we kennen Di Rupo niet enkel via de media die hem 'afschildert als een maffiabaas'. We kennen Di Rupo en heel de Waalse politiek vooral door de noodlottige en geldverslindende politiek, de torenhoge werkloosheid, de treurige toestand van hun onderwijs, het zeer hoge % tewerkgestelden bij de overheid, de misbruiken in de sociale zekerheid en ziekteverzekering, groot ziekteverzuim enz...
2) Di Rupo is van eenvoudige komaf en heeft zich opgewerkt. Dat verdient alle lof. Dat hij zijn capaciteiten niet beter aanwendt verdient afkeuring.
Maar denk je nu echt dat er geen Vlaamse poltici zijn van eenvoudige komaf en die zich opgewerkt hebben?
Geachte Tavik, een Heer maakt geen discriminerende en onterechte opmerkingen ook niet tov Vlamingen. En zeker geen twee keer op korte tijd hier op dit forum.
3) Toch goed dat je ook denkt dat Di Rupo niet helemaal onbesproken is.
Beste Luc,

Ik vermoed dat je wel een of andere Vlaamse organisatie kent die Di Rupo kan uitnodigen voor een debat ? Daar hoor je hem van weerwoord te dienen, niet in een hogeschool, zeker niet als die hogeschool hem heeft uitgenodigd.

Ik geloof trouwens niet dat het de verantwoordelijkheid van Di Rupo alleen is dat Wallonie zo slecht boert. De inertie van het hele systeem en de pure onwil van alle politici en kiezers om het systeem te veranderen geeft iemand zoals Di Rupo weinig keuze. Hij moet zijn kiezers volgen, en als die nu eenmaal graag in de hangmat hangen.......
Oud 11 juni 2006, 11:23   #60
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calimero Bekijk bericht
ik ga er alvast staan met een spandoek met als opschrift:Welkom Dirupo vlamingen loves you
Schitterend: als pastiche is dat onklopbaar! Vermorzelend!

Het zou wel eens kunnen dat de Kortrijkse flikken je oppakken wegens ordeverstorend cynisme...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be