Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2006, 13:52   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Aanwerven op basis van afkomst: geen racisme?

[SIZE=2]Posted by E-magazine [/SIZE]

[SIZE=2][SIZE=2]
Citaat:
[SIZE=2][SIZE=2]In De Morgen (07.06.2006) brak SP.A-parlementslid Anissa Temsamani (nog maar eens) een lans voor het inzetten van racismespionnen en een beleid van ‘positieve actie’ tegenover allochtonen. In dit verband wijst zij ook op de verantwoordelijkheid van de overheid die er volgens haar zelf niet in slaagt een personeelsbeleid te voeren dat “de diversiteit in onze samenleving weerspiegelt”. [/SIZE][/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2][SIZE=2]
Terzake verwijst zij naar de Vlaamse overheid die in antwoord op haar parlementaire vraag stelde dat er in haar aanwervingsbeleid geen sprake is van racisme. Het Vlaamse personeel wordt immers aangeworven “op basis van competenties en niet op basis van de afkomst van de werknemer.” “Daar knelt juist het schoentje” volgens Temsamani, want “er zijn disproportioneel veel minder competente allochtonen”. En daarom, zo gaat de SP.A-politica verder “moet de overheid incompetente mensen aanwerven en ze zo de kans geven om via verplichte opleidingen hun talenten tot competenties te ontwikkelen”.
U leest het goed: voor Temsamani moeten niet de kwaliteiten en de geschiktheid van de kandidaat een rol spelen, maar wél de etnische afkomst. Anders gezegd: als het van haar afhangt, is de tijd dat autochtone Vlamingen in hun eigen land gediscrimineerd worden op basis van hun afkomst, niet ver meer af.
[/SIZE][/SIZE]
[/SIZE][/SIZE][SIZE=2][SIZE=2]

--------------------------------[/SIZE][/SIZE]

Men vraagt zich af waarom er nog onderwijs bestaat.

Misschien een tip voor de toekomst? Mensen eerst aanwerven en dan zelf verplichte cursussen aanbieden (tegen betaling uiteraard). Wie gaat er nu nog studeren zonder dat ze daarvoor een maandwedde ontvangen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2006 om 13:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 17:01   #2
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Zij heeft ook nog nooit gehoord van Eigen volk eerst lijkt me.

Belgen moeten eerst werk krijgen! Zo simpel is het.

Als allochtonen naar ons land komen om te werken, en wij moeten voor hen ons werk afgeven, vindt ik dat toch pure werkafpakkerij.
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 17:35   #3
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Je moet daarvoor parlementslid zijn om tot zo'n "vaststelling&oplossing" te komen!

Zij is de belichaming 'met zo'n uitspraken' van dat soort personeelsbeleid ivm diversiteit.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 18:36   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Als allochtonen naar ons land komen om te werken, en wij moeten voor hen ons werk afgeven, vindt ik dat toch pure werkafpakkerij.
Welneen.
Een werkloze allochtoon die nu 1000€ leefloon of een ander vervangend inkomen krijgt, mag gerust mijn werk afpakken. Ik lever met plezier 300 € in om niks meer te hoeven doen. Maak er 500 van.
Tel uit iedereens winst!

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 juni 2006 om 18:37.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 20:36   #5
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Hopelijk komt die tekst niet van een Vlaams Belanger, want eigenlijk kan het zowel als kritiek op 'positieve' discriminatie als op de 'eigen volk eerst' redenering gelezen worden.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 00:33   #6
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Bij deze geeft Temsamani toe dat ook de Vlaamse werkgevers geen discriminators zijn en enkel selecteren obv competenties.

Ik vraag me echt af hoe de ambtenarij binnen dit en 5 jaar zal functioneren....als dit voorstel erdoor komt

Laatst gewijzigd door zorlac : 11 juni 2006 om 00:34.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 08:09   #7
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En daarom, zo gaat de SP.A-politica verder “moet de overheid incompetente mensen aanwerven en ze zo de kans geven om via verplichte opleidingen hun talenten tot competenties te ontwikkelen”.
Waarschijnlijk is Temsamani één van die incompetente mensen, want als je zulke uitspraken doet moet ze inderdaad nog heeeeel veel leren en heeft ze toch nog wel wat opleiding nodig.

Als je die lijn van het aanwerven van incompetente mensen doortrek naar andere beroepen, dan kan een beenhouwer een hartchirurg worden, een beetje opleiding en al doende leert men, en je wordt nog betaald ook, ik zou alleen de patient niet willen zijn.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 08:54   #8
camaris
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Waarschijnlijk is Temsamani één van die incompetente mensen, want als je zulke uitspraken doet moet ze inderdaad nog heeeeel veel leren en heeft ze toch nog wel wat opleiding nodig.

Als je die lijn van het aanwerven van incompetente mensen doortrek naar andere beroepen, dan kan een beenhouwer een hartchirurg worden, een beetje opleiding en al doende leert men, en je wordt nog betaald ook, ik zou alleen de patient niet willen zijn.
Persoonlijk vind ik dat al die politiekers een 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'-principe moeten hanteren. In dit kader ben ik dan ook voor een verplichte omscholingscursus voor alle parlementsleden. Een dergelijke cursus kan het aantal domme uitspraken/beslissingen verminderen en per slot van rekening worden we daar allemaal beter van.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 12:47   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Iemand Temsamani en Cathy Berx gezien op de Zevende vandaag?

Ik vind dat Temsamani enkel gebruik maakt van de politiek correcte zever die constant wordt gebruikt.

- werkloosheid driemaal hoger bij allochtonen dan autochtonen:

Waarom gebruikt men hier deze racistische onderverdeling?
Men zou beter de allochtone groep werklozen vergelijken met de vergelijkbare groep autochtonen die zonder diploma van school kwamen. Bovendien mag men niet vergeten dat onder die "allochtone" groep evenzeer de vers geïmporteerden ondergebracht zijn, die ofwel amper de taal kennen en/of amper geschoold zijn.

Waarom vergelijkt men niet het aantal werkende allochtonen-met-diploma tegenover éénzelfde groep autochtonen?

Wat Temsamani hier in al haar "onschuld" voorstelt is gewoon nog maar eens een vierde herkansingsmogelijk bieden aan mensen die reeds verschillende herkansingsmogelijkheden hebben gekregen en niet aangenomen (was ook het standpunt van Berkx).

Een autochtone leerling die keer op keer spijbelt, niet slaagt en later werkloos is krijgt evenmin de mogelijkheid om aangenomen te worden onder de voorwaarden die Temsamani hier voorstelt, nl.: je wordt nu betaald om te studeren!

In plaats van zich steeds weer politiek correct te focussen op het racisme van de werkgever, zou men zich beter gaan focussen op de redenen w�*�*rom die mensen ofwel geen diploma gehaald hebben en/of welke arbeidsattitude er heerst.

In het voorstel van Temsamani worden de mensen die weldegelijk hun best gedaan hebben op school gewoon opzijgeschoven ten voordele van degenen die er hun klak aan veegden: is dat de boodschap die de regering nu wil brengen?

Of nog zoals Cathy Berkx zei: ja het is nu mooi weer, ja het is leuker om te gaan voetballen of zwemmen, ja het is leuker om op straat te lopen, MAAR het zijn nu eenmaal examens en die zouden moeten voorgaan!

En degenen die deze inspanning leveren mogen van mij écht wel een job krijgen nadien, niet degenen die er hun voeten aan geveegd hebben en dan maar door de werkgever betaald worden om - hopelijk - op d�*t moment (waarschijnlijk hoopt Temsamani op slecht weer) wel te willen studeren.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 15:30   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Oke, we mogen om het even welk ongeschikt kieken voor een job aannemen, zolang het maar allochtoon is?

Gaan we die toer op? Oké, vanaf nu nemen we geen Belgische ingenieurs en architecten aan, maar laten we bouwplannen tekenen door ongeschoolde arbeiders die geen Belgische nationaliteit hebben. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de boel gaat instorten. Van mij mogen ze meteen beginnen met het ontwerpen van een nieuwe parlementsgebouw.

Man man man, de ongschoolde Vlaming is continu de dupe. Een Belg moet een diploma hebben voor bepaalde taken uit te voeren, zoals scheepshersteller of bouwvakker bv, maar nu neemt men er ongschoolde Polen voor aan.

Alle gekheid op een stokje.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 15:54   #11
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom gebruikt men hier deze racistische onderverdeling?
Men zou beter de allochtone groep werklozen vergelijken met de vergelijkbare groep autochtonen die zonder diploma van school kwamen. Bovendien mag men niet vergeten dat onder die "allochtone" groep evenzeer de vers geïmporteerden ondergebracht zijn, die ofwel amper de taal kennen en/of amper geschoold zijn.
die onderverdelingen worden overal gemaakt. eerst de sossen kwalijk nemen dat ze de samenlevingsproblemen niet aanpakken, en daarna ze kwalijk nemen als ze analyses maken over d problemen is nogal onnozel.

bovendien zijn er ook grote verschillen qua werkloosheid als je de 'vers geïmporteerden' er uit filtert.
Citaat:
Waarom vergelijkt men niet het aantal werkende allochtonen-met-diploma tegenover éénzelfde groep autochtonen?

Wat Temsamani hier in al haar "onschuld" voorstelt is gewoon nog maar eens een vierde herkansingsmogelijk bieden aan mensen die reeds verschillende herkansingsmogelijkheden hebben gekregen en niet aangenomen (was ook het standpunt van Berkx).
berckx maakte vooral duidelijk dat ze gewoon niet begrijpt wat gelijke kansen nu eigenlijk is. typisch voor zo van die middenklasse mensen die oprecht geloven in gelijkheid, maar niet doorhebben hoe diep de verschillen zitten.
Citaat:
Een autochtone leerling die keer op keer spijbelt, niet slaagt en later werkloos is krijgt evenmin de mogelijkheid om aangenomen te worden onder de voorwaarden die Temsamani hier voorstelt, nl.: je wordt nu betaald om te studeren!
dat is niet zo'n bizar systeem ook. in het leger past men dit toe, bij deeltijds onderwijs ook.
Citaat:
In plaats van zich steeds weer politiek correct te focussen op het racisme van de werkgever, zou men zich beter gaan focussen op de redenen w�*�*rom die mensen ofwel geen diploma gehaald hebben en/of welke arbeidsattitude er heerst.
dat doet temsamani ook.
Citaat:
In het voorstel van Temsamani worden de mensen die weldegelijk hun best gedaan hebben op school gewoon opzijgeschoven ten voordele van degenen die er hun klak aan veegden: is dat de boodschap die de regering nu wil brengen?

Of nog zoals Cathy Berkx zei: ja het is nu mooi weer, ja het is leuker om te gaan voetballen of zwemmen, ja het is leuker om op straat te lopen, MAAR het zijn nu eenmaal examens en die zouden moeten voorgaan!
alsof dat het probleem is.
Citaat:
En degenen die deze inspanning leveren mogen van mij écht wel een job krijgen nadien, niet degenen die er hun voeten aan geveegd hebben en dan maar door de werkgever betaald worden om - hopelijk - op d�*t moment (waarschijnlijk hoopt Temsamani op slecht weer) wel te willen studeren.
van mij mag iedereen een job. graag zelfs.

allez, niet dat temsamani zo'n geweldige indruk maakte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 16:00   #12
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oke, we mogen om het even welk ongeschikt kieken voor een job aannemen, zolang het maar allochtoon is?
nee hoor, less de tekst nog maar eens opnieuw. circe heeft het zelfs mooi in het rood gezet: incompetente mensen aanwerven. dat wil dus zeggen incompetente allochtonen en autochtonen.

allez, volgens mij bedoelde ze ongekwalificeerde mensen. ongeschoolde mensen onbekwaam noemen vind ik een grote fout van temsamani. politiek ook een erg domme zet.
Citaat:
Gaan we die toer op? Oké, vanaf nu nemen we geen Belgische ingenieurs en architecten aan, maar laten we bouwplannen tekenen door ongeschoolde arbeiders die geen Belgische nationaliteit hebben. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de boel gaat instorten. Van mij mogen ze meteen beginnen met het ontwerpen van een nieuwe parlementsgebouw.
ja dat is ongetwijfeld temsamani haar plan.
Citaat:
Man man man, de ongschoolde Vlaming is continu de dupe. Een Belg moet een diploma hebben voor bepaalde taken uit te voeren, zoals scheepshersteller of bouwvakker bv, maar nu neemt men er ongschoolde Polen voor aan.

Alle gekheid op een stokje.
nee, dat doet men niet. men kan gerust een analyse maken voor een bepaalde doelgroep, en dan maatregelen voorstellen die men openstelt voor iedereen. zo wint ook de ongeschoolde vlaming, wat dat dan ook moge weze, erbij.

Citaat:
Oud 11 juni 2006, 16:23   #13
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Het zou schandalig zijn moest dit voorstel erdoor komen. Er zijn in dit land kansen genoeg om er te geraken maar men moet ze wel willen grijpen. Met dit voorstel worden mensen die wel hun best hebben gedaan afgestraft. Dat het maar vlug verkiezingen zijn zodat we van dit huidige linkse bewind vanaf zijn. Meer en meer mensen pikken dit niet langer.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 juni 2006 om 16:27.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 16:38   #14
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
nee hoor, less de tekst nog maar eens opnieuw. circe heeft het zelfs mooi in het rood gezet: incompetente mensen aanwerven. dat wil dus zeggen incompetente allochtonen en autochtonen.
Ik heb in de 7de dag wel iets anders gehoord. Temsamani komt op voor haar gemeenschap.
Oud 11 juni 2006, 16:53   #15
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik heb in de 7de dag wel iets anders gehoord. Temsamani komt op voor haar gemeenschap.
in de analyse ging ze uit van allochtonen, dat klopt. ik heb ze echter nergens horen zeggen dat de voorgestelde maatregelen exclusief moeten worden voorbehouden voor allochtonen.

Citaat:
Oud 11 juni 2006, 17:13   #16
smiley

Standaard

Citaat:
in de analyse ging ze uit van allochtonen, dat klopt. ik heb ze echter nergens horen zeggen dat de voorgestelde maatregelen exclusief moeten worden voorbehouden voor allochtonen.
Maar man toch. Denk je nu echt dat ze met dit schandalig voorstel zou voor de dag gekomen zijn indien alle 'allochtonen' een diploma zouden gehad hebben ?
Oud 11 juni 2006, 17:14   #17
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Allemaal een punt van perceptie ? Als men zou stellen dat er aan werklozen van vreemde herkomst wat meer inspanningen gedaan moeten worden om hen de bekwaamheid te geven om een job te krijgen .. schreeuwen sommigen moord en brand ivm de achterstelling door verhoogde controles op een bepaalde gemeenschap.
Daar knelt het schoentje (& nergens anders) er is een grote groep
mensen die gebruik makend van de schaarste van arbeidsplaatsen zichzelf
uit de arbeidsmarkt zetten & bovendien is er een inhaalbeweging nodig om ten minste de overheid te bemannen met personeel dat een spiegel van de bevolking is.

Er zullen inderdaad niet al te veel geschoolde hartchirurgen zijn in de werkloosheid of burgerlijk ingenieurs.. er zijn echter wel te weinig "gekleurde" politieagenten en rechters... Daar is het nodig om na te gaan welke hindernissen er in het verleden opgeworpen werden om de mensen met exotische namen en huidskleur van zulke carrièreambities af te brengen en moet er een zeker automatisme van de PMS centra om Ali Al Baraka en Fatiha Masour systematisch naar het beroepsonderwijs te dringen.

Ik vind het zelfs spijtig dat er zo veel belgen van vreemde afkomst in de politiek belanden ipv. in het "normale" beroepsleven. In de "privé" heeft men geen positieve discriminatie nodig : het stoppen van alle discriminatie zou al volstaan. In het beoordelen van schoolprestaties en het aanwerven voor de overheid zal men door een scheefgroei in het verleden wel degelijk een tijdje "positieve discrimantie" nodig hebben. Het probleem is welke ?
In de USA heeft men een tijdje aan wit/zwart positieve discriminatie gedaan, in onze context lijkt dat niet evident vermits we hier met een zeer ingewikkelde bevolkingssamenstelling zitten.

Een grondige mentaliteitsverandering zou al veel doen - maar ja dat zou moeten kunnen met Vb'ers die nooit racistische propaganda van hun partij gezien hebben en waarvoor de verscheidenheid van kleur van mensen blijkbaar plotseling een meerwaarde in de maatschappij betekent.
Oud 11 juni 2006, 17:26   #18
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Allemaal een punt van perceptie ? Als men zou stellen dat er aan werklozen van vreemde herkomst wat meer inspanningen gedaan moeten worden om hen de bekwaamheid te geven om een job te krijgen .. schreeuwen sommigen moord en brand ivm de achterstelling door verhoogde controles op een bepaalde gemeenschap.
Daar knelt het schoentje (& nergens anders) er is een grote groep
mensen die gebruik makend van de schaarste van arbeidsplaatsen zichzelf
uit de arbeidsmarkt zetten & bovendien is er een inhaalbeweging nodig om ten minste de overheid te bemannen met personeel dat een spiegel van de bevolking is.

Er zullen inderdaad niet al te veel geschoolde hartchirurgen zijn in de werkloosheid of burgerlijk ingenieurs.. er zijn echter wel te weinig "gekleurde" politieagenten en rechters... Daar is het nodig om na te gaan welke hindernissen er in het verleden opgeworpen werden om de mensen met exotische namen en huidskleur van zulke carrièreambities af te brengen en moet er een zeker automatisme van de PMS centra om Ali Al Baraka en Fatiha Masour systematisch naar het beroepsonderwijs te dringen.

Ik vind het zelfs spijtig dat er zo veel belgen van vreemde afkomst in de politiek belanden ipv. in het "normale" beroepsleven. In de "privé" heeft men geen positieve discriminatie nodig : het stoppen van alle discriminatie zou al volstaan. In het beoordelen van schoolprestaties en het aanwerven voor de overheid zal men door een scheefgroei in het verleden wel degelijk een tijdje "positieve discrimantie" nodig hebben. Het probleem is welke ?
In de USA heeft men een tijdje aan wit/zwart positieve discriminatie gedaan, in onze context lijkt dat niet evident vermits we hier met een zeer ingewikkelde bevolkingssamenstelling zitten.

Een grondige mentaliteitsverandering zou al veel doen - maar ja dat zou moeten kunnen met Vb'ers die nooit racistische propaganda van hun partij gezien hebben en waarvoor de verscheidenheid van kleur van mensen blijkbaar plotseling een meerwaarde in de maatschappij betekent.
[SIZE=2]De hindernissen liggen voor het overgrote deel bij die 'allochtonen' zelf die zich niet willen integreren want dat mag niet volgens hun koran. En ik vind het zeer spijtig dat men de naam allochtonen maar blijft gebruiken want dit is een grove veralgemening. Het gaat 'm immers helemaal niet om Span,jaarden, Filipinos, Italianen, Chinezen, of Polen. Die hebben duidelijk geen problemen om zich te integreren in deze maatschappij. Die hadden blijkbaar geen pamperbeleid nodig om er in deze vrije maatschappij te geraken. Daar heeft men ook geen massas geld moeten inpompen.
De schuld ligt niet bij het zogenaamde racistische onverdraagzame autochtonen maar wel bij de mentalitiet en opvoeding van de 'allochtonen' zelf. En wat het Vlaams Belang betreft. Die hebben groot gelijk !
[/SIZE]
Oud 11 juni 2006, 17:27   #19
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Maar man toch. Denk je nu echt dat ze met dit schandalig voorstel zou voor de dag gekomen zijn indien alle 'allochtonen' een diploma zouden gehad hebben ?
mss niet. mss was het probleem dan ook niet zo opvallend. maar dat maakt op zich niet uit. als de maatregelen opstaan voor alle mensen zonder diploma, maakt het weinig uit vanuit welke probleemstelling je begint. zolang mensen zonder diploma maar kans krijgen op werk.

Citaat:
Oud 11 juni 2006, 17:31   #20
smiley

Standaard

Citaat:
mss niet. mss was het probleem dan ook niet zo opvallend. maar dat maakt op zich niet uit. als de maatregelen opstaan voor alle mensen zonder diploma, maakt het weinig uit vanuit welke probleemstelling je begint. zolang mensen zonder diploma maar kans krijgen op werk.
[SIZE=2]Een allochtoon die geen diploma heeft die moet maar op dezelfde blaren zitten als een autochtoon die geen diploma heeft.
[/SIZE]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be