Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2006, 08:56   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dit kan aanleiding geven tot een heeel lange discussie, maar daar ga ik niet aan beginnen.
Laat het ons er op houden dat ik de jaren tachtig absoluut kut vond qua muziekaanbod.
Er is in die tijd ook wel goeie muziek gemaakt maar de rubbish overheerste.
Ik volg u daarin. Enkele namen die ik toen wel goed vond, zijn TC Matic, The Cult, Talking Heads. Ik ga wel hard moeten nadenken als ik nog een paar namen moet opvissen.
Oud 11 juni 2006, 08:57   #22
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Laten we even rationeel redeneren he.

Nu is de beste tijd om te leven.
Waarom?
Omdat we nu naar alle muziekjes van het verleden kunnen luisteren, van jazz en blues tot 2 unlimited en de meest idiote r&b van nu.
in de jaren zestig had je nog geen punk, metal, grunge, techno of wat je maar wil.
Nu bestaat dat wel, maar daarnaast kan je nog steeds jaren zestig muziek opleggen.
In mijn kast ligt een brede collectie platen met muziek van de jaren 1800 tot 2005. Dat was in de sixties nog ni mogelijk ze.

Volgend jaar zal het trouwens een nog beter jaar zijn want dan is ons muzikaal patrimonium alweer wat bijgegroeid (helaas dan vooral met r&b en dance brol... )
wat is er mis met dance of rnb?
het is niet omdat jij het niet mooi vindt, dat het brol is e
Oud 11 juni 2006, 08:57   #23
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik volg u daarin. Enkele namen die ik toen wel goed vond, zijn TC Matic, The Cult, Talking Heads. Ik ga wel hard moeten nadenken als ik nog een paar namen moet opvissen.

TRACKLIST 10-DELIGE CD-BOX 'BEL80'

[SIZE=1]CD 1 - 1989
[/SIZE]
1.Technotronic: Pump Up The Jam2.Sam Cooke Singers: So Sad ... (Ole Time Religion)3.Soulsister: Blame You4.The Radios: Lucky Day5.The Blueberry Hillbillies: In Love6.The B-Tunes: The Way That I Do7.Clouseau: Anne8.De Kreuners: Verliefd Op Chris Lomme9.The Paranoiacs: I've Been Waitin'10.Praga Khan: Bula Bula11.Amnesia: Ibiza12.Beau Geste: World Of Blues13.Els & Raymond: Sailors Don't Cry14.Vaya Con Dios: Don't Cry For Louie15.The Wolf Banes: Where's The Party16.The Pop Gun: The Game17.Rudolf Hecke: Bring Him Down18.Adult Fantasies: The Sandman19.Ze Noiz: She's Alright20.Derek & The Dirt: Oh By The Way
[SIZE=1]CD 2 - 1988[/SIZE] 1.Soulsister: The Way To Your Heart2.Jo Lemaire: Stand Up3.Won Ton Ton: Hey Marlene4.Arno: Jive To The Beat5.Vaya Con Dios: Puerto Rico6.Kloot Per W: Candy7.Raymond van het Groenewoud: Intimiteit8.Erotic Dissidents: Move Your Ass9.Taste Of Sugar: Hmm Hmm10.Confetti's: Sound Of C11.The Radios: I'm Into Folk12.The Paranoid Polaroids: You Gotta Come Back13.The Wolfbanes: As The Bottle Runs Dry14.The Paranoiacs: Song For Debbie H.15.Tragic Error: Tanzen16.Dr.Phibes: Acid Story17.Code 61: Drop The Deal18.101: Rock To The Beat19.The Weathermen: Poison20.Lords Of Acid: I Sit On Acid
[SIZE=1]CD 3 - 1987[/SIZE] 1.Vaya Con Dios: Just A Friend Of Mine2.Won Ton Ton: I Lie And I Cheat3.Viktor Lazlo: Breathless4.Elisa Waut: Don't Be Mad, Get Even5.Leopold Nord Et Vous: C'est L'Amour6.Raymond van het Groenewoud: Genieten7.Clouseau: Brandweer8.The Soul Sisters: Talk About It9.Poesie Noire: Timber10.Front 242: Welcome To Paradise11.Philadelphia Five: Heaven12.Da Davo: Where Angels Fall13.Men 2nd: You Owe Me Something14.Skyblasters: Johnny B.Goode15.Kloot Per W: Jungle (Male Feminism)16.The Scabs: The Pimp17.La Muerte: Lucifer Sam18.A Split Second: Flesh19.Max Berlin: Elle Et Moi
[SIZE=1]CD 4 - 1986[/SIZE] 1.The Yeh Yehs: The 7 Kings Of Rock & Roll2.The Wolf Banes: (Shit I Love) Barbara Carrera3.Bange Konijnen: Ik Ben Verliefd Op Sandra Kim4.De Kreuners: Jongens Hebben Geluk5.The Pop Gun: I Need Some Time6.Klaus Klang: Soul Thing7.Soulsisters: You Get To Me8.Catalog Of Cool: No Turnin' Back9.The Peter Pan Band: Light My Fire10.Arno Hintjens: Forget The Cold Sweat11.The Wild Ones: The Best Way To Jive12.Gangsters D'Amour: Coute Que Coute13.Kazzen: Niet Te Doen14.Mijn-alarm15.Poesie Noire: Starvation Of The Mind16.3 Angry Poles: Motorcycle Maniac17.Revolting Cocks: No Devotion18.Flesh & Fell: Emma19.Elisa Waut: Four Times More20.The Scabs: Stay
[SIZE=1]CD 5 - 1985[/SIZE] 1.2 Belgen: Lena2.T C Matic: Elle Adore Le Noir (Pour Sortir Le Soir)3.Elisa Waut: Growing Pain4.Luc Van Acker & Anna Domino: Zanna5.Dirk Blanchart: Fool Yourself Forever6.Raymond van het Groenewoud: Haile Selassie7.Fred A: November8.Arbeid Adelt: Stroom9.The Pop Gun: Always Alone10.Roland: Fish On The Hook11.Ludo Mariman: Living Alone12.Patrick Nebel: Table For Two13.French Windows: R.O.C.K.14.Front 242: No Shuffle15.The Neon Judgement: Tomorrow In The Papers16.Poesie Noire: Gioconda Smile17.La Cosa Nostra: Violence And Passion18.Flesh & Fell: Hunger19.Aimless Device: No Friend Of Mine20.La Muerte: Wild Thing
[SIZE=1]CD 6 - 1984[/SIZE] 1.2 Belgen : Opération Coup De Poing2.Nacht Und Nebel: Beats Of Love3.Schmutz: Love Games4.Chow-chow: This Is About Love5.Jo Lemaire : Tentations6.Anna Domino: Rhythm7.Dirk Blanchart: Cockpit8.Luc Van Acker: The Ship9.Viktor Lazlo: Backdoor Man10.Siglo XX: Dreams Of Pleasure11.Aroma Di Amore: Voor De Dood12.The Scabs: The One And Only13.The Kids: Fooling Yourself14.Soft Verdict: Struggle For Pleasure15.The Neon Judgement: T.V. Treated16.Arbeid Adelt: Geen Ekskuzes Meer17.Mensen Blaffen: De Mensen Blaffen18.Allez Allez: Don't Bother Me19.Isabelle Antena: Seaside Week End20.Fred A: Ik En Mezelf
[SIZE=1]CD 7 - 1983[/SIZE] 1.The Scabs: Matchbox Car2.T C Matic: Putain Putain3.Nacht Und Nebel: Zafari4.Berntholer: My Suitor5.The Bet: Ela Ela Ela6.Dirk Blanchart: I Don't Mind7.Kuruki: Just A Cat8.Pas De Deux : Rendez-Vous9.Jo Lemaire: Parfum De Reve10.Arbeid Adelt: Death Disco11.Noise Abroad: Vent That Spleen12.The Neon Judgement: Factory Walk13.Aroma Di Amore: Gorilla Dans De Samba14.Kamagurka & De Vlaamse Primitieven: Een Klein Maar Een Dik15.Lavvi Ebbel: Telepatia Telepatia16.2 Belgen: The Third From The Left In The Top Row17.Luc Van Acker: The Fear In My Heart18.Red Zebra: Beirut By Night19.Luna Twist: Golden Inside20.Soft Verdict: Close Cover
[SIZE=1]CD 8 - 1982[/SIZE] 1.1000 Ohm: A.G.N.E.S.2.Polyphonic Size: Winston And Julia3.Arbeid Adelt: De Dag Dat Het Zonlicht Niet Meer Scheen4.Lavvi Ebbel: Victoria5.The Strings: Chicago6.T C Matic: Le Java7.Luna Twist: Look Out (You're Falling In Love Again)8.Kurt Van Eeghem: Cool Hé Jongen9.Nacht Und Nebel: Movoco Synthaca10.2 Belgen: Quand Le Film Est Triste11.De Kreuners: Ik Dans Wel Met Mezelf12.Kamagurka & De Vlaamse Primitieven: Marjoleintje13.The Employees: Romantic14.Front 242: U-Men15.Isabelle Antena: The Boy From Ipanema16.Allez Allez: Valley Of The Kings17.Madou: Niets Is Voor Altijd18.Walter Grootaers: Geef Me Werk19.Waterlanders: Iedereen Doet (Wat Ie Moet)20.The Machines: (I See) the Lies In Your Eyes
[SIZE=1]CD 9 - 1981[/SIZE] 1.T C Matic: Oh La La La2.Allez Allez: Allez Allez3.The Names: Calcutta4.Arbeid Adelt: Ik Sta Scherp5.Lavvi Ebbel: Give Me A Gun6.Luna Twist: African Time7.Scooter: You8.Kuruki: Crocodile Tears9.Jo Lemaire, Flouze: Je Suis Venue Te Dire Que Je M'En Vais10.The Employees: Do The Standing Still11.The Scabs: So Called Friends12.Marine: Life In Reverse13.The Parking Meters: Adventures At The Bottom Of The Sea14.Front 242: Body To Body15.Kamagurka: Constant Degoutant16.Raymond van het Groenewoud: Cha Cha Cha17.Honeymoon Killers: Route Nationale 718.p.p. Michiels: Females19.The Machines: Don't Be Cruel20.The Bet: Don't Talk To The Liar
[SIZE=1]CD 10 - 1980[/SIZE] 1.The Kids: There Will Be No Next Time2.The Employees: Pick It Up3.De Kreuners: Nummer Een4.Big Bill: Tes Ka5.Red Zebra: I Can't Live In A Living Room6.T C Matic: Bazooka Joe7.Jo Lemaire + Flouze : So Static8.De Brassers: En Toen Was Er Niets Meer9.Rick Tubbax & The Taxis: Breaking Up10.The Misters: Poor Souls11.The Singles: Summer In Hawaii12.Machiavel: Fly13.Lio: Amoureux Solitaires14.Telex: Euro-vision15.Tonic: Dancing In The Moonlight16.Polizei: Let's Do The Razzia17.The Gantwerp Rappers: Poopeloo18.The Veterans: I'm Jogging19.Toy: Suspicion20.Raymond Van Het Groenewoud: Je Veux De L'Amour
Oud 11 juni 2006, 10:12   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
wat is er mis met dance of rnb?
het is niet omdat jij het niet mooi vindt, dat het brol is e
euh, ik zeg u dat het brol is
Oud 11 juni 2006, 12:31   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Schrap The Cult (zet daar Janes Addiction ofzo) en ik ben helemaal mee.

Ik (en Ke Nan blijkbaar ook) heb mijn tienerjaren versleten in discotheken midden jaren tachtig (Boerendorp, geen jeugdclubs, geen jeugdcafés, 1 discotheek) en de troep die ik daar toen door mijn oren gejaagd heb gekregen heeft er voor gezorgd dat ik nog steeds een gezonde afkeer van de muziek van de jaren 80 heb.

De jaren 50 waren Rock'nRoll (de basis voor de volgende 200 jaar)
De jaren 60 waren gewoon de sixties. (those who remember weren't there)
De jaren 70 waren Punk ( )
De jaren 90 waren Electro en Grunge (veel vernieuwing, ook weinig kwaliteit (uitz;Pearl J., Chemical Bros))

Maar de jaren 80??

Ieder zijn meug natuurlijk, maar mij maak je er niet blij mee.
Of 't moet met de schitterende concertfilm "Stop Making Sense" van de Talking Heads zijn.
Tip!!

Laatst gewijzigd door BigF : 11 juni 2006 om 12:32. Reden: Warm, jongens, warm dat het is. Ni te doen...
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 14:41   #26
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
euh, ik zeg u dat het brol is
dat is dan uw mening
Oud 11 juni 2006, 16:40   #27
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar de jaren 80??
Metallica (!!!), Pantera(!!!), Iron Maiden (!!!!!), Megadeath, Guns N' Roses(!!!), Aerosmith heeft mooie dingen gedaan, Helloween, Dream Theater (en heel de progressive rock), ...
Oud 11 juni 2006, 16:55   #28
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

In deze multimedia tijd heb je alles :

Buena Vista Social Club, woodstock, A Hard Day's night, Help, Yellow Submarine, Gimme shelter, Magical Mystery tour...

Wat denken jullie ode van Beethovenver de reusachtige ontwikkeling die te zien is in de diverse Beatle films : het gaat telkens bijna over een radikaal verschillende groep
met oa. in Help de 9de van Beethoven (& een tijger)
in Yellow submarine wordt er een politieke boodschap uitgedragen, terwijl de
Magical Mystery tour in feite de allereerste "echte clip" is..
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 17:11   #29
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jaren 50 waren Rock'nRoll (de basis voor de volgende 200 jaar)
De jaren 60 waren gewoon de sixties. (those who remember weren't there)
De jaren 70 waren Punk ( )
De jaren 90 waren Electro en Grunge (veel vernieuwing, ook weinig kwaliteit (uitz;Pearl J., Chemical Bros))

Maar de jaren 80??
jaren 80?

kleinburgerlijke pop, zo éné dat keileuk was voor de jongeren maar nog steeds aanvaardbaar voor de ouders. Echt om van te walgen. Ook in de jaren 90 heeft dit trend zich verdergezet en wat mij betreft is het nog steeds niet voorbij.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 18:02   #30
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
jaren 80?

kleinburgerlijke pop, zo éné dat keileuk was voor de jongeren maar nog steeds aanvaardbaar voor de ouders. Echt om van te walgen. Ook in de jaren 90 heeft dit trend zich verdergezet en wat mij betreft is het nog steeds niet voorbij.
de jaren 80 was toch de tijd van queen, Europe en abba?

Laatst gewijzigd door Duvelke : 11 juni 2006 om 18:02.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be