![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als Willem geen domme politiek gemaakt had dan was Nederland misschien nu de Benelux. Als sukkel Hitler geen .... politiek gemaakt had dan was Oostenrijk misschien nu een deel van Duitsland. Het probleem is dat als. Maar 2006 willen niet vele "Össis" met de "Pifkes" tesamen gaan. In Vlaanderen zijn er misschien meer mensen die met de Nederlanden tesamen gaan willen maar toch ook niet zo vele. Denk ik nu eens. Dan liever Vlaanderen onafhankelijk, of niet?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In elk geval lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat de Benelux ooit een echt land worden. Pas op, ik ben er niet noodzakelijk tegen, he! De Nederlanders, zeker de zuidelijke, vind ik aangename mensen. En de Luxemburgers vind ik rijke mensen ![]()
![]() |
![]() |
#644 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja. Und?
![]() |
#645 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#646 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Minister-President
|
![]() 3) Omdat ze er ronduit tegen zijn. Als Vlaming heb ik belang in de eenheid en het voortbestaan van België.
![]() |
#648 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zijn je bondgenoten als je iets tegen het reünionisme hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mja, ik denk niet dat de brusselaars daar zullen voor kiezen, eerlijk gezegd
![]() |
#650 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben wel tegen de motieven die er soms achter schuil gaan in het geval van het flamingantisme is dat een degoutante, middeleeuwse blood&honour mentaliteit
![]() |
![]() |
#651 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Schepen
|
![]() Wat voor belang hebt u aan het voortbestaan van België? M.a.w waar zorgt België nu voor, dat u in een onafhankelijk Vlaanderen zal moeten missen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Karel V de Nederlanden niet aan zijn zeuneke Filips gegeen had, maar aan dien andere.. waren er na verloop van tijd geen Nederlanden meer geweest maar zou het allemaal "Deutsches Reich" geworden zijn en sraken we nu met de Duitsers een soort Nederduits. En zonder de belgische omwenteling zou er waarschijnlijk nooit een 1 ste wereldoorlog met een Von Schlieffenplan geweest zijn en dus ook geen verslagen en vernederd Duitsland dat een 2de oorlog moest beginnen & dan sprak men in Noord-Amerika Duits. Bovendien zouden de familiale banden tussen het engelse en duitse vorstenhuisd allicht tot een personele unie hebben kunnen leiden met als gevolg
de samensmelting van het engelse en duitse koloniale wereldimperium (spijtig voor Ghandi)... een dergelijke "superpower" zou wel raad geweten hebben met Rusland en Frankrijk.... Spijtig voor het Esperanto... (er is altijd een keerzijde aan een medaille)
![]() |
#655 |
Schepen
|
![]() -
Laatst gewijzigd door end : 11 juni 2006 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Brusselaars gaan eieren voor hun geld kiezen, en zich herenigen met Vlaanderen, volgens mij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat hier nu nog niet gedaan?
![]()
![]() |
![]() |
#658 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij wijze van herhaling: België is linkser, multicultureler, cultureler, groener, ... dan Vlaanderen. Wanneer ik uit het buitenland in Wallonië kom, ben ik in" Belgie", voel ik mij thuis, ik identifceer mij met België en wil dit zo houden. Het wezen van België bestaat uit anti-imperialisme en humanitarisme. Extreem-rechts Belgicisme bestaat, die zijn volledig opgenomen in Inbev. Gelukkig zijn zij een minderheid, zoals links flamingantisme. Flamingantisme is in hoofdzaaak rechts.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 11 juni 2006 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar dit terzijde ik geloof niet dat brussel voor vlaanderen kiest dit is vooal een identiteitskeuze, en vlaamse vrienden, laat ons wel wezen, we hebben een oersaaie identiteit en imago
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 juni 2006 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |