![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zet mij met wat olijfbomen op een boot richting Zuid-Afrika, en we hebben een deal!
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dat de meesten positief reageren en oftwel zin hebben het land te verlaten oftwel al nu in het buitenland leven. En op de vraag : "Waarom zijn nationaliteit veranderen?" : Als ik België verlaat, zie ik geen reden meer om nog bij de Belgische verkiezingen te stemmen. Waarom zou ik moeten gaan stemmen terwijl ik in een ander land zou leven? In België is men verplicht te gaan stemmen. Alleen dus door mijn nationaliteit te laten veranderen kan dit veranderen. Ik zou wel gaan stemmen maar enkel en alleen voor de verkiezingen van mij nieuw land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Gendebien gaat alvast in Frankrijk wonen want in een interview zei hij op de vraag van een journalist over waar hij binnen 10 jaar zou zijn:
"Probablement en république française". ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() De groeten
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf er om te wedden dat hij de graaf van Parijs al regelmatig heeft geschreven of die niet bereid zou zijn na een staatsgreep hier koning van Frankrijk te worden als tegengewicht voor de valsche republiek.
Laatst gewijzigd door lombas : 12 juni 2006 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Everytime, het land veraten kan geen alternatief zijn voor de splitsing. Emigreren is een individuele oplossing. Ook al emigreren morgen één miljoen Belgen, dan nog zal het probleem van België blijven bestaan. De vraag of dit land gesplitst moet worden wordt dus niet opgelost door emigratie, zelfs niet indien het een massale emigratie zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar in alle eerlijkheid, geloof je werkelijk dat ik mijn hele leven nog "Belg" zal zijn?! En, Everytime, waarom denk ik dat ik hier (lees: Cataluña, niet Spanje) woon? ZEE, ZON, ZAND en de wereld ingeblikt in één land. PS: Separatisme is hier geen vies woord, hier is men trots op Cataluña, Euskadi. In België word je al vies bekeken als je nog maar over Vlaanderen spreekt.
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga dan naar Portugal. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emigratie is wel een oplossing. Als je emigreert stel je je niet meer de vraag of België moet splitsen of niet aangezien je toch naar een ander land gaat leven. Laatst gewijzigd door Everytime : 12 juni 2006 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik maak nog wel degelijk gebruik van mijn stemRECHT, vanuit het buitenland zo gemakkelijk ben je niet van mij af ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie helemaal niet het doel nog bij de Belgische verkiezingen te stemmen als men in het buitenland heeft. Dat men voor of tegen België is, maakt niets uit. Het lijkt me logisch dat ik meer interesse zou hebben voor wat er in mijn nieuw land gebeurt dan voor wat er in België gebeurt. Dat betekent dus mijn nationaliteit laten veranderen en stemmen bij de verkiezingen van mij nieuw land.
Laatst gewijzigd door Everytime : 12 juni 2006 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik zou enkel verhuizen uit Vlaanderen als er een laksere wapenwet werd gestemd. Want ik wil zeker niet in een nieuw soort wilde westen leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij de weg: "nationaliteit laten veranderen" gaat in weinig landen zo vlot als in deze bananenrepubliek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gelukkig dat in ongeveer elk internationaal onderzoek bevestigd wordt dat België 1 van de beste landen om in te leven is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan nog, voor sommigen is dit inderdaad het luilekkerland. Ontegensprekelijk. En dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik voel me hier gelukkig ja, omdat ik hier woon. en ja, ik werk....
|
![]() |
![]() |