![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je kind om 3u 's middags zonder je supervisie laat spelen op een speelpleintje, is dat dan ook onverantwoordelijk? Is het onverantwoordelijk als je die éne keer dat het groot feest is, je kinderen eens extra lang laat opblijven (tot 2u 's nachts)? Als ze dan ontvoerd worden, is het dan jouw schuld als ouder? Het zou best goed kunnen dat moeder en vader niet de beste opvoedingskwaliteiten bezitten. Ik ben hier niet in de positie om daarover te oordelen, maar het zou wel kunnen. Er worden héél veel kinderen in ons land verwaarloosd en mishandeld, dus de kans is reeël dat die kinderen uit een gezin komen dat hen niet geeft wat ze nodig hebben. Hoe dan ook heeft dat bitter weinig te maken met die ontvoering an sich. Een kind wordt altijd ontvoerd op het moment dat de ouderlijke supervisie even daalde. En �*lle ouders geven niet continu supervisie, dat is trouwens bijzonder nefast voor een kind. Elk kind kan ontvoerd worden.
![]() |
![]() |
#102 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 14:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En alhoewel mijn gezond verstand inderdaad zegt dat "kinderen < X jaar na een bepaald uur niet meer op straat zouden moeten rondlopen", ben ik toch altijd avers geweest van zo'n rigide avondklok-systeem. De twee hoeven dus voor mijn part niet aan elkaar gelinkt te worden. De overheid zou er (imho) immers vanuit moeten gaan dat volwassenen oud en wijs genoeg zijn om dat zelf in te zien.
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Ja, jij hebt al duidelijk kunnen vaststellen dat het hier om "ontvoering" gaat? Als voorbarige conclusie kan zoiets zeker tellen.
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de veronderstelling dat er überhaupt sprake is van supervisie. Waar die systematisch ontbreekt, zit je met een (potentieel) probleem. Ik vind het niet vreemd dat men de zaak van iets naderbij gaat bekijken in het licht van wat er gebeurd is. C'est tout.
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap niet waarom u die vraag stelt. Volgens mij kan ieder mens met gezond verstand (ik hou wel van de term hoor) daarop antwoorden. U dus ook. Net zoals de antwoorden op uw volgende vragen voor iedereen duidelijk zijn.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De vaststelling van Nynorsk wordt overigens niet ongeldig als het niet om een pedofiel maar pakweg om een verkeers- of ander ongeluk zou gaan. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Joe was schuldig. Het Vlaams Belang was schuldig. En als uw autodeur niet op slot is, komt de politie u van het strand halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Het creëren van opportuniteiten maakt u niet schuldig, enkel naief.
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terzijde: kan het principe ook niet toegepast worden op de ouders van die twee meisjes, in afwachting van wat solide informatie die een ander oordeel zou rechtvaardigen? Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat ze niet d'office schuldig zijn, maar misschien naïef of wellicht zelfs negligent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gebrek aan supervisie leidt bijna steeds tot problemen. Maar die zijn dan wel van een andere aard dan 'ontvoerd worden' (het spoor dat men hier volgt). De relatie tussen 'supervisie' en 'ontvoerd worden' is vrij dunnekes. 1 moment van minder supervisie volstaat.
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de info die we tot nu toe kregen juist is, kun je dat inderdaad stellen denk ik.
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Vergeef me de volharding, maar ik vermoedde (misschien onterecht) in het begin dat u de redenering van "meer staatsbemoeienis" toeschreef aan iedereen die zich uitsprak tegen de (schijnbaar) lakse opvoedingshouding van de ouders.
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je zult zien dat er voldoende verschillen zijn tussen mensen in hun antwoord op die vragen. Zo mocht ik vroeger alleen naar de bakker gaan. Mijn vriendinneke, die nogal overbeschermende ouders had, mocht dat niet. Dus: vanaf welk uur wordt het precies onverantwoord om je kind buiten te laten spelen? Of zou het toch kunnen dat zaken als context enzo een rol spelen? Dat ook verschillen tussen kinderen een rol spelen? Met andere woorden: dat het antwoord niet éénduidig is? Maar volgens u is het blijkbaar wel eenduidig, so teach me. Citaat:
Maar ook hier: wat is het verband tussen de supervisie hier en de verdwijning van die kinderen? Natuurlijk stonden ze niet onder supervisie terwijl ze verdwenen, anders waren ze niet verdwenen. Maar wat is het verband tussen het supervisie als opvoedingsvariabele (veel/ weinig supervisie geven) en de verdwijning zoals die op d�*t moment gebeurd is? Het is even makkelijk om in een plattelandsdorp een kind te ontvoeren dat naar de bakker fiets dan om een kind te ontvoeren dat 's nachts buiten speelt, hoor.
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de ene kant een verdwijning, waarschijnlijk meegeholpen door de toch wel vrij onverantwoordelijke houding van de ouders (hoewel die niet ten volle verantwoordelijk zijn voor dit specifieke geval), iets wat ze op de dag na de verdwijning alweer demonstreren door met de baby tot 's nachts te gaan pintelieren. Op dat moment staat het gedrag van de ouders wel erg duidelijk te kijk en vermoedelijk hebben die feiten, tezamen met nog wat getuigenissen uit de omgeving, de dienst voor kinderbescherming ertoe gebracht om te vragen het kind weg te nemen, al dan niet tijdelijk. Ik neem aan dat zo'n dienst niet zomaar op emoties van het moment drijft maar kan putten uit wat ervaring qua verwaarlozing (dat hoop ik toch) en dat deze beslissing dus wel juist zal zijn. Vraag is trouwens of het een tijdelijke ontzetting uit de voogdijrechten is, dan wel een permanente.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juni 2006 om 16:00. |
||
![]() |
![]() |