Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2006, 16:34   #41
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het wordt in elk geval een leuke periode voor de pers.
Zoals ik in een andere post aangaf is het probleem soms mensen te vinden die na stemmen te halen ook effectief willen zetelen in het "postje".

Ik vraag mij af of het VB de komende jaren überhaupt in een bewind zal zitten zonder de N-VA.
1. Ja, dat is een probleem (ook er voor). Maar ik krijg stilaan de indruk dat dit aan het keren is. Cordon of niet. Het cordon stelt in heel wat gevallen gewoon de beslissing uit bij personen met een leidende positie.

2. Dat laatste zal vooreerst afhangen of de lokale CD&V-afdeling het beperkte gewicht van heel wat N-VA lijsten zal willen meenemen, van niks anders. En oh ja, ondanks het feit dat ik niet dol ben op de N-VA, of althans een groep erin, blijft de N-VA de enige partner waar we de Vlaamse onafhankelijkheid mee delen. Wij van in de beginne, de N-VA enkele jaren terug. Maar of de N-VA zal mogen van de CD&V is natuurlijk een andere vraag.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 16:38   #42
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat een nutteloze woorden.
Het VB moet 'incontournable' worden in Vlaanderen. Dat is onmogelijk met alleen maar 'rasechte zuivere' nationalisten van het eerste uur.
Daarom is Jurgen een belangrijke aanwinst omdat hij een heel ander publiek aantrekt. Leer toch eens strategisch denken!
De PS-SPA geeft stemrecht aan vreemdelingen omdat die hen stemmen opleveren, en die moeten ook geen Brabançonne kunnen zingen hoor!
Mee eens. Trouwens, wat zijn 'rasechte zuivere' nationalisten eigenlijk? Mannen die in een VMO-uniform hebben rondgelopen?

En het heeft niks met strategie te maken: het is onze taak om andere mensen te overtuigen van het separatisme en dat doe je niet door onder elkaar te zitten preken over hoe juist we wel moeten zijn. Dat die mensen na verloop van tijd een rol van betekenis gaan spelen, is maar een logische consequentie.

Er moet erkentelijkheid zijn voor de oude garde, maar er moet ook ruimte zijn voor een nieuwe generatie.
Oud 16 juni 2006, 16:43   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat laatste zal vooreerst afhangen of de lokale CD&V-afdeling het beperkte gewicht van heel wat N-VA lijsten zal willen meenemen, van niks anders. En oh ja, ondanks het feit dat ik niet dol ben op de N-VA, of althans een groep erin, blijft de N-VA de enige partner waar we de Vlaamse onafhankelijkheid mee delen. Wij van in de beginne, de N-VA enkele jaren terug. Maar of de N-VA zal mogen van de CD&V is natuurlijk een andere vraag.
Heel juist.

Hopelijk voor Steben valt de 'practische' kant waarvoor hij voor de CD&V koos niet in het water...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 16:53   #44
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat een nutteloze woorden.
Het VB moet 'incontournable' worden in Vlaanderen. Dat is onmogelijk met alleen maar 'rasechte zuivere' nationalisten van het eerste uur.
Daarom is Jurgen een belangrijke aanwinst omdat hij een heel ander publiek aantrekt. Leer toch eens strategisch denken!
De PS-SPA geeft stemrecht aan vreemdelingen omdat die hen stemmen opleveren, en die moeten ook geen Brabançonne kunnen zingen hoor!
Hoho, nergens gezegd dat ze Verstrepen buiten moeten zetten he. Natuurlijk dat het VB incontournable moet worden en daardoor moeten we proberen van alle soorten in de partij (beweging) te krijgen: van rasechte Blokkers, over N-VA'ers, over Coveliers-typen, over Bouckaert'en, ... Erna zal iedereen weer zijn weg gaan.

Ik heb alleen gezegd dat veel radicale nationalisten personen als Verstrepen en co. niet moeten hebben.

Misverstandje, VB moet inderdaad incontournable worden!

Maar laat het VB toch ook maar niet verwateren he, ook al zijn ze na de staatsvorming weg.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 16:54   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat veel radicale nationalisten personen als Verstrepen en co. niet moeten hebben.
Dom van ze dus.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 18:36   #46
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Hoho, nergens gezegd dat ze Verstrepen buiten moeten zetten he. Natuurlijk dat het VB incontournable moet worden en daardoor moeten we proberen van alle soorten in de partij (beweging) te krijgen: van rasechte Blokkers, over N-VA'ers, over Coveliers-typen, over Bouckaert'en, ... Erna zal iedereen weer zijn weg gaan.
Misverstandje, VB moet inderdaad incontournable worden!
Houden radikale liberalen van Verhofstadt? Houdt Decroo van Borginon?
houdt Tindemans van Martens?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 08:12   #47
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard onafhankelijkheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Een alliantie met rechtsliberalen brengt je sowieso tot een CD&V/N-VA constructie hoor. Pure onafhankelijkheid kan je dan ook niet zomaar verwachten als strijdpunt van je "partner".
Dat hoeft ook niet.De partner is immers geen nationalist.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 08:18   #48
kingtiger
Banneling

Standaard generaties

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Mee eens. Trouwens, wat zijn 'rasechte zuivere' nationalisten eigenlijk? Mannen die in een VMO-uniform hebben rondgelopen?

En het heeft niks met strategie te maken: het is onze taak om andere mensen te overtuigen van het separatisme en dat doe je niet door onder elkaar te zitten preken over hoe juist we wel moeten zijn. Dat die mensen na verloop van tijd een rol van betekenis gaan spelen, is maar een logische consequentie.

Er moet erkentelijkheid zijn voor de oude garde, maar er moet ook ruimte zijn voor een nieuwe generatie.
Het gaat niet om generaties,het gaat om iddeeen.Het VB moet een radicaal rechtse nationalistische partij blijven die wel een alliantie kan maken met andere rechtsen maar die zitten wel in een andere partij.Zo behoudt ieder zijn identiteit.Uit een verwaterde kleurloze partij stap ik uit zonder spijt en anderen zouden volgen.8)
Oud 17 juni 2006, 08:21   #49
kingtiger
Banneling

Standaard niet dom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dom van ze dus.
Verstrepen hoort niet thuis in het VB.Hij moet weg ten allen prijze.De redeneringen van sommigen beginnen meer en meer op die van de traditionele partijen te lijken en daar bedank ik voor.8)
Oud 17 juni 2006, 09:33   #50
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Het gaat niet om generaties,het gaat om iddeeen.Het VB moet een radicaal rechtse nationalistische partij blijven die wel een alliantie kan maken met andere rechtsen maar die zitten wel in een andere partij.Zo behoudt ieder zijn identiteit.Uit een verwaterde kleurloze partij stap ik uit zonder spijt en anderen zouden volgen.8)
Zolang de kern van het programma overeind blijft (onafhankelijkheid, leitkultur, harde aanpak criminaliteit en drugs,...) zie ik geen reden om aan de partij te twijfelen. Ik zie dat die vernieuwers er ook geen probleem mee hebben, dus....
Oud 17 juni 2006, 09:34   #51
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verstrepen hoort niet thuis in het VB.Hij moet weg ten allen prijze.De redeneringen van sommigen beginnen meer en meer op die van de traditionele partijen te lijken en daar bedank ik voor.8)
Je moet de volgende keer maar gedag zeggen op het SP.A-congres, dan kunnen we de redevoering van Freya over haar thesis eens analyseren. 8)
Oud 17 juni 2006, 09:58   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ben jij het die niet thuis hoort in een partij. Partijen zijn partijen en zijn op dat vlak allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Oud 17 juni 2006, 10:39   #53
kingtiger
Banneling

Standaard partijen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan ben jij het die niet thuis hoort in een partij. Partijen zijn partijen en zijn op dat vlak allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Partijen lopen alltijd gevaar de macht belangrijker te vinden dan de ideeen,maar men moet daarom nog niet uit een partij wegblijven8)
Oud 17 juni 2006, 10:40   #54
kingtiger
Banneling

Standaard vaag

Citaat:
Zolang de kern van het programma overeind blijft (onafhankelijkheid, leitkultur, harde aanpak criminaliteit en drugs,...) zie ik geen reden om aan de partij te twijfelen. Ik zie dat die vernieuwers er ook geen probleem mee hebben, dus....
Het wordt allemaal vager op een overdreven manier8)
Oud 17 juni 2006, 12:31   #55
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het wordt allemaal vager op een overdreven manier8)
Heimwee naar de bokshandschoenen toch? Ik vraag me af hoeveel concreter je de eis voor een Vlaamse republiek kan maken?

En wat vreemdelingen betreft kan je perfect roepen 'Alle vreemdelingen buiten', maar hoe concreet kan je zoiets maken op beleidsmatig niveau? Laat ons eens eerlijk zijn: de problemen van nu zijn totaal anders dan 20 jaar geleden. Je wil toch niet als de PvdA blijven verklaren dat het communisme zaligmakend is, of wel?
Oud 17 juni 2006, 13:30   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Nog eentje die het VB verlaat.
De laatste tijd is er nochtans een stroom naar het VB. Niet echt leuk, want ik zou liever hebben dat ze naar mijn eigen partij kwamen, uiteraard.
Oud 17 juni 2006, 14:23   #57
kingtiger
Banneling

Standaard vreemdelingen

Citaat:
Heimwee naar de bokshandschoenen toch? Ik vraag me af hoeveel concreter je de eis voor een Vlaamse republiek kan maken?

En wat vreemdelingen betreft kan je perfect roepen 'Alle vreemdelingen buiten', maar hoe concreet kan je zoiets maken op beleidsmatig niveau? Laat ons eens eerlijk zijn: de problemen van nu zijn totaal anders dan 20 jaar geleden. Je wil toch niet als de PvdA blijven verklaren dat het communisme zaligmakend is, of wel?
Het principe van de terugkeer moet blijven.Details kan men niet geven zonder miserie te krijgen dus doet men dat ook niet.Men heeft de boodschap echter meer vervaagd dan juridisch nodig was.8)
Oud 17 juni 2006, 17:50   #58
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het principe van de terugkeer moet blijven.Details kan men niet geven zonder miserie te krijgen dus doet men dat ook niet.Men heeft de boodschap echter meer vervaagd dan juridisch nodig was.8)
Dat principe van de terugkeer kan enkel op vrijwillige basis zijn bv met hulp in het kader van ontwikkelingssamenwerking. Die mensen kunnen aldus ankers zijn voor vriendschappelijke buitenlandse betrekkingen.
Verplichte terugkeer kan enkel voor illegalen en criminelen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 17:56   #59
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De laatste tijd is er nochtans een stroom naar het VB. Niet echt leuk, want ik zou liever hebben dat ze naar mijn eigen partij kwamen, uiteraard.
Wat wilt ge ? Het origineel is altijd beter dan de kopie.
Oud 17 juni 2006, 18:00   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Wat wilt ge ? Het origineel is altijd beter dan de kopie.

Zitten er in het VB aanhangers van de Oostenrijkse School? Bij VLOTT zitten zelfs mensen die voor ongebreidelde migratie en legalisering van drugs et alia staan - maak dat mee!

Laatst gewijzigd door lombas : 17 juni 2006 om 18:01.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be