![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gevonden:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Maar goed. Terug on-topic.
Frans is er dus met de knoet ingeramd. Met als enige reden dat Frankrijk dit heeft gestimuleerd. Niet omdat het een 'natuurlijke'gang van zaken is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta er telkens weer van verbaasd dat zelfs volwassen mensen blijkbaar niet in staat zijn te lezen wat er staat. Toch wel vreemd dat ons heerschap het door jou nu aangehaalde niet heeft zien staan, hertog!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hij vraagd: is Beierisch en Duits een taal, ik zeg neen, omdat ik er niks verstaa als een Bayer op zijn echte dialect begint, dan komt die VdB met een kaart van de Uni Bielefeld http://www.uni-bielefeld.de/lili/pro.../mundarten.jpg en zegd dat de Duitse taalkundige daar blijkbar anders over denkt (hoe hij dat zeggen kan weet dan ook alleen VdB). Feit blijfd dat Duits mijn moedertaal is en jou hier vertellen komt dat ik er niks af weet omdat er een Bielefelder jong 1965 een kaart van de Duitse Mundarten gemaakt heeft. Dat dit jouw superioriteit bewest is ja mooi en ok, maar vertel mij eens wat je op de legende van deze kaart http://www.uni-bielefeld.de/lili/pro.../mundarten.jpg (maar over deze kaart waren wij an't spreken, ook als je plots naar die andere over wisselte wegens jouw onwetendheit tegenover Duitsland) ziet om te zeggen dat Bayrisch en Duits een taal zijn. Jetzt aber genug des Redens oder wie man in bayrisch sagt: "Hòid dai Mai und fang ō!" Iets voor JvdB: http://www.bayrisch-lernen.de/ Maar hij weet zeker al wat een "Gmiaswaiwa" of een "Buidl" is, niet? Maar die Jean, die weet alles. Holidihalo.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 17 juni 2006 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementslid
|
![]()
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor een "wereldtaal" heefd het Frans de "natuurlijke" gang van zaken gedaan. My personal opinion.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 17 juni 2006 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() En hoewel België voor 60% Nederlandstalig is, is in de Belgische kolonie alles in het Frans te doen geweest...
![]() |
#151 |
|
![]() Ik dacht dat het AN was ontstaan na de protestante bijbelvertalingen. Kan dus inderdaad kloppen met wat u zegt (17de eeuw).
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat had je dan liever gezien, Kinshasa tweetalig met of zonder faciliteiten voor de rand? En don't worry, ook al was de kolonie "franstalig", de Vlamingen in Congo waren ook daar goed besig de Congolesen te onderdrukken. Voor de Congolesen waren het dan ook: "les Flamands".
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 17 juni 2006 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Schepen
|
![]() Als u als vreemde de keus hebt tot het leren van een landstaal en die keus bestaat uit het kleinschalige Nederlands en het grotere Frans, dan is de keuze gauw gemaakt denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Congo was nog maar 10 jaar Belgisch, toen de Oostkantons bij België gevoegd waren) Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 juni 2006 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Omdat
A) nog geen duitstalige in Belgie waren B) de Duitstaligen eerst vanaf 1920 een mini-minoriteit in Belgie zijn, die dan ook anno 2006 een van de best beschermde minoriteiten van de wereld zijn en het Nederlands en Frans verder de 2 hoofdtalen van Belgie zijn.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 17 juni 2006 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn een pakl beter beschermde minderheden in Europa dan de Duitstalige van België, hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementslid
|
![]() Ja, welke dan?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Weer eens een teken van Fransdolheid bij de belgicisten, die toch maar altijd neerkijken op het Nederlands en de Vlamingen...
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Zweedstaligen van op de Finse eilanden Aaland. Daar waar de Duitstaligen van België opgescheept zitten met algehele taalfaciliteiten (de facto volledige tweetaligheid) voor Franstaligen, heeft de Finse staat ervoor gezorgd dat Aaland strikt eentalig Zweeds is. Er is geen enkele taalfaciliteit voor de Finstaligen. Aaland is volledig zelfstandig, een bijna de facto onafhankelijkheid.
Ook de Ierstaligen in Ierland zijn veel beter beschermd dan de Duitstaligen. De Gaeltacht is sterk beschermd. Geen enkele faciliteit voor de Engelstaligen. |
![]() |
![]() |