![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, die moeten nog plaats vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's teveel eer. Baarlijke nonsens kan ik al eens onbeantwoord links of in dit geval extreem-rechts laten liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geweldig zeg. Wat een vrijheid, wat een democratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
|
![]() Citaat:
Of misschien in de jaren na WOII. Toen mocht je immers ongestraft Flaminganten ophangen...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar de problemen tussen de gemeenschappen berusten wel op die tijd.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 17 juni 2006 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
|
![]() Citaat:
De grondwet in het nederlands werd NA MIJ geboren! Ik las Kuifje al in het nederlands, keek naar Kapitein Zeppos in het nederlands en pas TOEN was het voor een vlaming, die geen frans sprak, mogelijk om zich te beroepen en kennis te nemen van de grondwet van zijn land. Een land wat voor 55% uit vlamingen en 35% uit franstaligen bestaat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik aanvaard inderdaad geen aanvallen op de democratie. En ja, ik ben en blijf monarchist, maar dan wel omdat de monarchie gewild is door het volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moet ik dat persoonlijk oppakken?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen haalt de monarchie geen meerderheid meer.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 juni 2006 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe dan ook, Ruben heeft duidelijk laten verstaan dat zelfs een misdadige monarchie zijn voorkeur geniet, en dit overal ter wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
|
![]() in BUB peilingen wel. Of stadsenquetes bij 40 mensen. En die zijn veeeeeeeel wetenschappelijker dan de rest.
![]() |
#595 |
|
![]() Natuurlijk niet, monarchieën zijn belachelijke relikwieën aan een duister verleden, en het bewaren niet waard.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Commentaar: Crisismanager in het paleis
Prins Charles doet het dan toch. Hij zal na een relatie van 33 jaar niet alleen huwen met zijn Camilla maar hij eist meteen ook ,,zijn'' rechten op de troon op. Daarmee legt hij niet alleen een bom onder de Britse monarchie - want vele Britten willen hem niet als koning, zeker omdat hij als gescheiden man meteen ook het hoofd van de Anglicaanse kerk wordt - maar ook onder andere monarchieën in Europa. Want als Charles zich vergist in de reactie van zijn onderdanen, zal niet alleen de moeder van alle koninklijke families in de problemen komen, maar zal overal in Europa de vraag gesteld worden of de monarchie niet moet ingeruild worden voor een republiek. Ook in België heeft de monarchie heel wat van haar pluimen verloren. Koning Albert II is een sympathieke man maar betoont de jongste jaren opvallend veel interesse voor zonnige jachthavens. Wat menselijk gezien niet verwonderlijk is voor een 70-jarige opa met een knappe, wereldse oma aan zijn zijde. In feite had prins Filip hem dit jaar moeten opvolgen. Maar de prins was er niet klaar voor en heeft de jongste weken zelfs zijn politieke vrienden zo in de gordijnen gejaagd dat er nu openlijk getwijfeld wordt of hij de job ooit zal aankunnen. Is de prins niet slim genoeg? Niemand weet het echt, want de prins praat nooit met echte mensen. Hij wordt vooral omringd door een bende jaknikkers, van wie de familienaam meestal begint met een kleine ,,d'' of militairen en diplomaten die het beschouwen als een opstapje voor hun loopbaan. Ze gebruiken Filip en hij heeft dat blijkbaar niet door. De kroonprins staat niet met zijn voeten in de samenleving, en zijn entourage - ook diegenen die het echt goed menen met hem - vat het blijkbaar niet dat zoiets anno 2005 een must is. Ook van moderne communicatie hebben ze in het paleis geen kaas gegeten. Is er nu echt niemand die hen uitlegt dat veel Vlamingen niet begrijpen dat de Argentijnse Maxima in enkele maanden bijna perfect Nederlands leert en dat onze royals die hier geboren zijn er nooit in slagen de taal van het grootste deel van hun onderdanen deftig te spreken? Men laat jaar na jaar de perceptie groeien dat onze koninklijke familie afstandelijk en onmondig is. De kabinetschef van de koning Jacques van Ypersele de Strihou geeft niet de indruk dat hij de zaakjes nog onder controle heeft. De man kan met veel passie vertellen hoe zijn kleinkinderen hem op de computer leren werken maar meteen bewijst hij dat zijn houdbaarheidsdatum al lang overschreden is. Maar ook hier grijpt er niemand in. Als de Belgische koninklijke familie wil overleven in onze heel snel veranderende maatschappij, is er dringend behoefte aan een crisismanager in het paleis. Hij of zij moet prins Filip snel duidelijk maken dat hij niet onaantastbaar is, niet in een sprookjeswereld leeft zoals zijn adviseurs hem voorhouden en dat hij zich eindelijk moet gedragen als een wijze kandidaat-monarch. Maar als het leven blijft zoals het is in het paleis, als niemand zijn verantwoordelijkheid heeft, moeten de verdedigers van de monarchie niet komen klagen als Guy Verhofstadt, Yves Leterme of Elio Di Rupo binnenkort de eed afleggen als eerste president van België of zelfs van Vlaanderen of Wallonië. Want dat zal betekenen dat ze niet meer nodig zijn. Ze zullen het dan ook zelf verprutst hebben. door Gunther VANPRAET [SIZE="5"]11/02/2005[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Ruben schildert zelfs rasechte misdadigers en massamoordenaars, die in hedendaagse tijden zonder pardon voor de ICJ zou verschijnen:
![]()
![]() |
![]() |
#598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ou
Laatst gewijzigd door lombas : 18 juni 2006 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |