Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2006, 22:22   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Twee bedenkingen bij het stukje van Pauli.

Pauli schijnt te denken dat ministers iets gratis kunnen geven. Dat is niet het geval. Ministers delen alleen maar uit, op een onefficiënte en diefachtige manier, wat ze eerst van de burgers hebben afgepakt. Uit eigen zak geven ze niets. Wanneer je iets zgz ‘gratis’ krijgt van een minister, dan is dat een sigaar uit eigen doos, min de aftrek erop door de heersende kaste. Dat is de evidentie zelve, behalve blijkbaar voor een journalist van De Morgen.

Dit is eveneens een zeer relevante passage, want ze onthult hoe dit soort regime-journalisten over burgers denken. Zij beschouwen burgers letterlijk als kinderen (wat impliceert: als ontoerekeningsvatbaren). Het verschil tussen VB-kiezende en de andere burgers is, dat de eersten niet ‘verwend’ zijn en de tweede wel. Maar kinderen zijn het allemaal en men houdt ze in het gareel door ze snoepjes toe te steken. Dat is het denkraam waarbinnen de heersende kaste redeneert, en binnen dit kader geeft Pauli nu een hint: geef alleen nog snoepjes aan de volgzame kindertjes, en drop de hopeloze gevallen.

De verhouding tussen de heersende kaste en de burgers is, binnen het denkraam van Pauli, die tussen een club machthebbers die kan maar geenszins moet luisteren, en een groep ontoerekeningsvatbaren waarmee eventueel ‘te praten’ valt. In geen geval ziet Pauli de politici als gemandateerden, die moeten besturen in overeenstemming met de volkswil en die de volkswil moeten uitvoeren. Nee: de politici heersen en zwaaien de skepter over de ontoerekeningsvatbaren, en volgens Pauli zijn ze eigenlijk veel te goed en veel te mild.

Voor mijn conclusie: zie hieronder.
We leven niet in een democratie.
We leven in een particratie.

Deze reactie is al heel wat duidelijker.

En bovendien niet anoniem.

Misschien kan Jan zijn mening wat verduidelijken door middel van een reactie?
Oud 20 juni 2006, 22:42   #222
W.I.
Vreemdeling

W.I.'s schermafbeelding

Standaard

Wat mij het meest van al verontrust is dat steeds meer Vlamingen de manier van doen en denken van het Vlaams Belang overnemen. Zijn we allemaal simplistische zielen aan het worden of wat?
Oud 20 juni 2006, 22:52   #223
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Bob : 20 juni 2006 om 22:54.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 22:52   #224
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Bob : 20 juni 2006 om 22:53.
Oud 20 juni 2006, 22:52   #225
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, en de gesubsidieerde media, die dachten dat ze almachtig waren, en de politiek konden maken. Het moet voor sommigen echt frustrerend overkomen.

Laatst gewijzigd door Bob : 20 juni 2006 om 22:53.
Oud 20 juni 2006, 23:16   #226
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het warm water hoeft echt niet meer uitgevonden te worden. Voor sociaal- en politiek-criminelen hebben heel progressieve mensen al het een het ander voorzien:

http://nhs.needham.k12.ma.us/cur/Bak...elds%20(2).jpg
"Op 25 december 1978 vielen de troepen van de communistische buurstaat Vietnam, Cambodja binnen en verdreven de Rode Khmer. Pol Pot vluchtte met dertigduizend Rode Khmers en bijna 100 duizend burgers naar de grens met Thailand, en wist nog bijna twintig jaar stand te houden in de jungle, gesteund door Thailand dat hem gebruikte als buffer tegen de Vietnamezen." (Van Wikipedia)
Verder ook: http://eatthestate.org/01-47/PolPotAlly.htm en http://www.zmag.org/forums/chomcambodforum.htm
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 23:21   #227
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Wat mij het meest van al verontrust is dat steeds meer Vlamingen de manier van doen en denken van het Vlaams Belang overnemen. Zijn we allemaal simplistische zielen aan het worden of wat?
Neen, ze laten zich gewoon niet langer bedonderen door politiek correct Belgique.
Oud 20 juni 2006, 23:50   #228
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dupont Bekijk bericht
Zo las ik ook meerdere van uw uitgesproken meningen maar ik ken niet eens uw naam.
Ik ken uw naam (voorzover je hem naar waarheid vrijgaf) maar uw identiteit ken ik niet. De 'janduponts' zijn ontelbaar, om van de Jean Vanderbruggens nog te zwijgen.
Uw identiteit interesseert me eigenlijk niet.
Wel uw meningen, of wat daarvoor moet doorgaan.

Citaat:
Ik vraag me af waarom mensen zich verhullen in de anonimiteit wanneer het aankomt op het ventileren van hun mening.
Nogmaals: sommige meningen zijn strafbaar gemaakt.
Ofwel interesseren ze u ofwel niet.
Wie ze uit, maakt in feite geen verschil.
Of zou geen verschil mogen maken.
Uw fixatie op identiteit is dus volkomen naast de kwestie.

Citaat:
Veel van die mensen hebben het over het recht van meningsuiting maar weinig durven dat recht ten volle te gebruiken. Dat is jammer.
Blijkbaar interesseert de persoon jou meer dan de mening.
Ik kan begrijpen dat dit voor jou een makkelijke bliksemafleider is, om op de mening zelf niet te moeten ingaan. Maar op dit forum pakken dergelijke foefjes niet echt.
Volgende keer beter, 'mijnheer' (m/v) Jan Dupont (220455 vermeldingen in de gouden gids-kwestie van te weten met wie we precies te maken hebben)

Dit om maar te zeggen: uw identiteit is niet relevant.
Uw mening tot hiertoe ook niet echt.
Oud 20 juni 2006, 23:54   #229
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

God mitt uns dan maar zeker?
(Ik ben ongelovig)
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 00:37   #230
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ken uw naam (voorzover je hem naar waarheid vrijgaf) maar uw identiteit ken ik niet. De 'janduponts' zijn ontelbaar, om van de Jean Vanderbruggens nog te zwijgen.
Uw identiteit interesseert me eigenlijk niet.
Wel uw meningen, of wat daarvoor moet doorgaan.

Nogmaals: sommige meningen zijn strafbaar gemaakt.
Ofwel interesseren ze u ofwel niet.
Wie ze uit, maakt in feite geen verschil.
Of zou geen verschil mogen maken.
Uw fixatie op identiteit is dus volkomen naast de kwestie.

Blijkbaar interesseert de persoon jou meer dan de mening.
Ik kan begrijpen dat dit voor jou een makkelijke bliksemafleider is, om op de mening zelf niet te moeten ingaan. Maar op dit forum pakken dergelijke foefjes niet echt.
Volgende keer beter, 'mijnheer' (m/v) Jan Dupont (220455 vermeldingen in de gouden gids-kwestie van te weten met wie we precies te maken hebben)

Dit om maar te zeggen: uw identiteit is niet relevant.
Uw mening tot hiertoe ook niet echt.
U hebt gelijk op die talrijke vermeldingen van die naam, het is een naam die veel gebruikt wordt. Ik zal daarom eerlijk zijn, mijn echte forumnaam is Advocadus Diaboli en u las reeds enkele van mijn bijdragen. Sommige ervan zullen jullie zelfs goed gevonden hebben maar zie nu. Het probleem is dat iedereen wild om zich heen aan het schoppen is. Alles - zowel bij links als bij rechts - is eerst schoppen en dan kijken indien er wel een bal lag. Ik kon natuurlijk Advocadus Diaboli ook een meer linkse inslag gegeven hebben, maar de 'rechtse' deelname aan dit forum was talrijker en dus koos ik de partij van de sterkste. Het enige wat ik tot nu toe oprecht meende van A.D. was het 'meneer Pauly'-stukje, de rest was meer provocatie (in deze zin was bijvoorbeeld het stuk over de diefstal van schapen dat bij de thread over rituele slachtingen is opgenomen volledig verzonnen omdat ik het ook leuk vond ook de 'linkse' schoppers eens bij de neus te nemen).
Maar goed, dit gezegd zijnde, ben ik ervan overtuigd dat we in de toekomst zonder schoppen van ideeën zullen kunnen wisselen en dat doe ik onder mijn eigen naam en die is écht Jan Dupont.
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 07:14   #231
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar goed, dit gezegd zijnde, ben ik ervan overtuigd dat we in de toekomst zonder schoppen van ideeën zullen kunnen wisselen en dat doe ik onder mijn eigen naam en die is écht Jan Dupont.
Heel wat regelmatige posters op dit forum kennen elkaar, ze hebben elkaar gezien op een forumreünie of ze zijn samen een pint gaan drinken. Als je dus een beetje een normaal persoon bent, open staat en eerlijk bent, is het niet moeilijk om te weten te komen wie wie is en zelfs vriendschappelijke relaties te ontwikkelen. Alleen moet je niet verwachten dat gelijk wie zijn identiteit zomaar op het www te grabbel gooit. Waarom zou iemand dat in Godsnaam doen?
Oud 21 juni 2006, 08:25   #232
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Heel wat regelmatige posters op dit forum kennen elkaar, ze hebben elkaar gezien op een forumreünie of ze zijn samen een pint gaan drinken. Als je dus een beetje een normaal persoon bent, open staat en eerlijk bent, is het niet moeilijk om te weten te komen wie wie is en zelfs vriendschappelijke relaties te ontwikkelen. Alleen moet je niet verwachten dat gelijk wie zijn identiteit zomaar op het www te grabbel gooit. Waarom zou iemand dat in Godsnaam doen?
Omdat, beste Baarle, veel mensen die anonimiteit gebruiken om tot schelden over te gaan en dat vind ik eerlijk gezegd van de allerhoogste laagheid getuigen. Ik heb er niets op tegen dat anonimiteit wordt gebruikt, integendeel, maar wel als die anonimiteit wordt gebruikt om te schelden, te schoppen en allerhande roddels een eigen leven te geven.
Oud 21 juni 2006, 08:32   #233
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat, beste Baarle, veel mensen die anonimiteit gebruiken om tot schelden over te gaan en dat vind ik eerlijk gezegd van de allerhoogste laagheid getuigen.
Misschien blijven nogal wat posters precies omwille van die scheldorgels anoniem?

De Beotiërs ga je nooit kunnen uitschakelen, je kan ze alleen mijden.
Oud 21 juni 2006, 08:38   #234
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Heb je de reactie van Jos verhulst gelezen? De simplistische ziel is hier Walter Pauli, die in burgers onmondige kinderen meent te zien of hoe anders moet je volgende simplistische, haast kinderachtige visie op de interactie tussen de burger en de politiek interpreteren ?

Citaat:
Ministers mogen gratis dit of dat geven, een dertiende zus of zo, en een groeiend deel aanvaardt met de ene hand die cadeaus en steekt met de andere de middenvinger omhoog. Ze stemmen toch Belang.

Verder doet de reactie van Pauli ("Fuck you") op de vermeende ondankbaarheid van de kiezer toch heel sterk denken aan de manier waarop ik jaren geleden reageerde als mijn moeder mij niet naar de kermis wou laten gaan.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 08:50   #235
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Misschien blijven nogal wat posters precies omwille van die scheldorgels anoniem?

De Beotiërs ga je nooit kunnen uitschakelen, je kan ze alleen mijden.
Ja, dat begrijp ik.
Ik mijd niemand ook geen Beotiërs. Niemand is voor mij dom. Dom is bijvoorbeeld een steen of een ander dood voorwerp. Een levend wezen kan ten hoogste dwaas zijn, onwetend is dat. Maar dit laatste is eerder een filosofische dan puur inhoudelijke benadering.
Oud 21 juni 2006, 09:15   #236
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk op die talrijke vermeldingen van die naam, het is een naam die veel gebruikt wordt. Ik zal daarom eerlijk zijn, mijn echte forumnaam is Advocadus Diaboli en u las reeds enkele van mijn bijdragen. Sommige ervan zullen jullie zelfs goed gevonden hebben maar zie nu. Het probleem is dat iedereen wild om zich heen aan het schoppen is. Alles - zowel bij links als bij rechts - is eerst schoppen en dan kijken indien er wel een bal lag. Ik kon natuurlijk Advocadus Diaboli ook een meer linkse inslag gegeven hebben, maar de 'rechtse' deelname aan dit forum was talrijker en dus koos ik de partij van de sterkste. Het enige wat ik tot nu toe oprecht meende van A.D. was het 'meneer Pauly'-stukje, de rest was meer provocatie (in deze zin was bijvoorbeeld het stuk over de diefstal van schapen dat bij de thread over rituele slachtingen is opgenomen volledig verzonnen omdat ik het ook leuk vond ook de 'linkse' schoppers eens bij de neus te nemen).
De schuilnaam van degene die anderen onder hun neus wreef dat ze schuilnamen gebruiken werd bij deze dus onbruikbaar.
Wij kunnen alleen maar hopen dat je je niet van nog een derde en een vierde nick bedient om jouw nette spel te spelen.
Oud 21 juni 2006, 09:30   #237
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De schuilnaam van degene die anderen onder hun neus wreef dat ze schuilnamen gebruiken werd bij deze dus onbruikbaar.
Wij kunnen alleen maar hopen dat je je niet van nog een derde en een vierde nick bedient om jouw nette spel te spelen.
Neen, neen, beste Knuppel, die Advocadus Diaboli liet me toe eens te peilen hoever op dit forum kan worden gegaan. Vanaf nu schrijf ik uitsluitend onder mijn echte naam. Nogmaals, mijn enige bijdrage die ik gestand houd is mijn uitnodiging aan 'meneer' Pauli.
Oud 21 juni 2006, 09:33   #238
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Beste Knuppel,

Om je een meer realistisch beeld te geven van wat in mijn hoofd omgaat, een stuk dat ik schreef anderhalve week na het drama in Antwerpen:

[SIZE=2]ANDERHALVE WEEK[/SIZE]

Anderhalve week gierden de vreselijkste verwijten door haarspeldbochten. Geen ervan matigde snelheid en allen gingen uit de bocht. Emotioneel scheldend stortten links en rechts blinde waarheden in het vooringenomen ravijn van infernale haat. Uit de diepte stegen landverscheurende kreten vol verwarde verdeeldheid op. De sereen omhelsde kreten verwerden tot een opportunistisch zwaard waarvan de houwen ons land verder kliefden.

Een mens vraagt zich na een moorddadige schietpartij af, als de door media en politiek waargenomen regie niet het echte drama van deze pijnlijke voorstelling is. Bezinnen media en politiek zich niet best over hun rol en de deontologische invulling ervan? Werpen ze niet beter hun hypocriet masker af waarvan één mondhoek een treurlied zingt en de andere een opgefokte hit kwijlt?

Een mens vraagt zich na een moorddadige schietpartij af, wat een suïcidaal iemand bezielde een winkel binnen te stappen, er een wapen te kopen en om er vol haat mensen als computeranimaties mee te liquideren. Moeten niet alle politici zich afvragen indien hun jarenlange nalatigheid zulks toeliet? Moeten niet alle media zich afvragen als er grenzen zijn aan eindeloze geweldpromotie? Moeten we niet allen iets doen aan onze eigen haat?

Een mens vraagt zich na een moorddadige schietpartij af, waarom een jongedame in Europa voor rijke kinderen zorgt zodat ze haar achtergelaten kind in het arme Afrika kan voeden. Kunnen we hier niet écht spreken van de verkeerde plaats en de verkeerde tijd? Kunnen we niet met z’n allen nagaan hoe mensen in hun eigen land een welvarend welzijn kunnen opbouwen?

Anderhalve week weerklonken hete slagen van woedende hamers die op gemoedsaambeelden gloeiende zwaarden smeedden. Emotioneel vermoeid schuiven links en rechts de zwaarden in de schede en bergen ze op in hun doos van Pandora. Uit de hoogte zorgt rustgevende regen voor afkoeling en stomend zijgt iedereen neer. Wordt er duidelijk gepraat en aandachtig geluisterd of valt men in een diepe slaap van grommend gesnurk?

Laatst gewijzigd door Jan Dupont : 21 juni 2006 om 09:35.
Oud 21 juni 2006, 09:37   #239
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry, maar het maakt op mij geen indruk (meer).
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 09:58   #240
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Knuppel,

Om je een meer realistisch beeld te geven van wat in mijn hoofd omgaat, een stuk dat ik schreef anderhalve week na het drama in Antwerpen:

[SIZE=2]ANDERHALVE WEEK[/SIZE]

Anderhalve week gierden de vreselijkste verwijten door haarspeldbochten. Geen ervan matigde snelheid en allen gingen uit de bocht. Emotioneel scheldend stortten links en rechts blinde waarheden in het vooringenomen ravijn van infernale haat. Uit de diepte stegen landverscheurende kreten vol verwarde verdeeldheid op. De sereen omhelsde kreten verwerden tot een opportunistisch zwaard waarvan de houwen ons land verder kliefden.

Een mens vraagt zich na een moorddadige schietpartij af, als de door media en politiek waargenomen regie niet het echte drama van deze pijnlijke voorstelling is. Bezinnen media en politiek zich niet best over hun rol en de deontologische invulling ervan? Werpen ze niet beter hun hypocriet masker af waarvan één mondhoek een treurlied zingt en de andere een opgefokte hit kwijlt?

Een mens vraagt zich na een moorddadige schietpartij af, wat een suïcidaal iemand bezielde een winkel binnen te stappen, er een wapen te kopen en om er vol haat mensen als computeranimaties mee te liquideren. Moeten niet alle politici zich afvragen indien hun jarenlange nalatigheid zulks toeliet? Moeten niet alle media zich afvragen als er grenzen zijn aan eindeloze geweldpromotie? Moeten we niet allen iets doen aan onze eigen haat?

Een mens vraagt zich na een moorddadige schietpartij af, waarom een jongedame in Europa voor rijke kinderen zorgt zodat ze haar achtergelaten kind in het arme Afrika kan voeden. Kunnen we hier niet écht spreken van de verkeerde plaats en de verkeerde tijd? Kunnen we niet met z’n allen nagaan hoe mensen in hun eigen land een welvarend welzijn kunnen opbouwen?

Anderhalve week weerklonken hete slagen van woedende hamers die op gemoedsaambeelden gloeiende zwaarden smeedden. Emotioneel vermoeid schuiven links en rechts de zwaarden in de schede en bergen ze op in hun doos van Pandora. Uit de hoogte zorgt rustgevende regen voor afkoeling en stomend zijgt iedereen neer. Wordt er duidelijk gepraat en aandachtig geluisterd of valt men in een diepe slaap van grommend gesnurk?
Beste Jan,

U bent een denker, u weet veel (verschillende van uw bijdragen onder Advocadus Diaboli zoals dat van de oergodsdiensten vond ik echt knap, goed dat jij dat allemaal weet) en het bovenstaande stukje bewijst weer dat u schrijverstalent hebt. U zou een boek moeten schrijven.

Laatst gewijzigd door smiley : 21 juni 2006 om 10:01.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be