Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2006, 02:00   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Weer politieke telg uit rood VRT nest

Citaat:
,,Zelfs Tony Mary vindt dit goed idee''

VRT-topvrouw Bettina Geysen in Lier op progressieve lijst

Bettina Geysen (36) is op 8 oktober kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen in Lier. De VRT-topvrouw duwt er de lijst Lier Leeft, een samengaan van SP.A, Spirit en onafhankelijken: ,,Dit is een gemeentelijk engagement. Ik blijf absoluut bij de VRT, ook na 8 oktober.''

Ik vergelijk het met het krijgen van een kind: er zijn zoveel redenen om het niet te doen. Maar uiteindelijk doe je het toch, omdat je er ontzettend veel zin in hebt'', zegt Bettina Geysen. Enkele weken geleden had ze met Lierenaar Els Van Weert, staatssecretaris voor Duurzame Ontwikkeling en Sociale Economie, een boeiend gesprek over het programma van Lier Leeft. ,,Toen bleek niet alleen snel dat we zielsverwanten waren, maar ook dat we voor Lier dezelfde contructieve ideeën hadden.''

Bettina Geysen raakte bij het grote publiek bekend als omroepster bij de openbare omroep. Ze maakte een blitzcarrière en schopte het tot netmanager van Eén. Aan die functie kwam een eind toen ze in september vorig jaar haar relatie met algemeen directeur televisie Aimé Van Hecke bekend maakte. Vandaag is ze directeur nieuwe media bij de VRT.

Kan u wel politiek kleur bekennen als u zo'n hoge functie bij de openbare omroep bekleedt?

,,Ik beken geen politieke kleur. Ik sta op die lijst als onafhankelijke en heb geen partijkaart. Anders was ik er niet aan begonnen. Dit is een engagement voor de gemeentepolitiek, voor Lier, waar ik in het hartje van de stad woon, tussen de Grote Markt en de Zimmertoren.''

VRT-baas Tony Mary ligt politiek onder vuur van CD&V. Men gaat u toch minstens in de progressieve hoek stoppen ?

,,Ik hou me alleen met gemeentepolitiek bezig. Ik ben niet bezig met politiek op federaal of Vlaams niveau. Neen, dit is ook geen opstapje naar een deelname aan de parlementsverkiezingen van volgend jaar, dan zou ik niet voor een nieuwe partij kiezen, en dan nog als lijstduwer. Dat klinkt misschien naïef, maar dit heet nu eenmaal engagement.''

Wat zijn uw ambities dan: wordt u voltijds politica, of blijft u bij de VRT?

,,Ik blijf absoluut bij de VRT. Het is niet de bedoeling dat het ene in de plaatskomt van het andere. Uiteraard heb ik die stap wel goed overwogen: als de kiezer zegt dat die Bettina een madame is die wat voor Lier kan betekenen, dan ga ik daar naar luisteren. Ik hoop ook echt verkozen te worden.''

Als u gemeenteraadslid wordt, valt dat misschien nog te combineren met uw huidige job. Maar wat als u schepen wordt?

,,Het zou kunnen dat die combinatie dan onmogelijk wordt. Maar op dit moment gaat het mij om Lier. Stel dat de kiezer Lier Leeft in de coalitie wil ( vandaag wordt Lier bestuurd door een VLD-CD&V-coalitie met Marleen Vanderpoorten als burgemeester, red. ) en ik krijg daar bovenop nog een pak voorkeurstemmen, dan zal ik de consequenties nemen op het moment dat die zich aandienen.''

Eventueel neemt u ontslag bij de VRT om schepen te worden?

,,Tot zo'n uitspraak laat ik me niet verleiden. Ik wil me wel actief engageren in het stadsbestuur van Lier. Omdat ik toch over een aantal troeven beschik. Ik denk echt dat ik al bewezen heb een jonge, vrouwelijke en degelijke manager te zijn. Een stad besturen is eigenlijk managen . Ik ben ook een goed communicator, die ideeën kan overbrengen, een visie ontwikkelen en een strategie uitbouwen, en tegelijkertijd naar de mensen kan luisteren. Ik denk ook aan cultuur, samen met toerisme en winkelen een van de drie pijlers waarop Lier steunt. Cultuur is mijn persoonlijke interesse.''

Nadat uw relatie met Aimé Van Hecke bekend raakte, werd u directeur nieuwe media. Kwatongen zullen beweren dat u buiten de VRT een nieuwe uitdaging zoekt, omdat u op een zijspoor bent beland.

,,Ik ben niet verbaasd als ik zoiets hoor, maar het is gewoon niet waar. Ik bèn niet aan de kant geschoven. Ik voel dat ook niet zo aan, en de mensen binnen de VRT ook al niet. Ik bewijs elke dag dat ik als directeur nieuwe media met nieuwe ideeën kom, met tal van voorstellen, en op een zeer onderbouwde manier aan een langetermijnvisie werk. Ik betreur nog altijd dat samenwerken met Aimé niet meer mogelijk was. We vormden echt een goed team. Nu vormen we datzelfde team op een heel andere manier, ook binnen de VRT.''

Uw engagement tegenover de VRT blijft intact?

,,Zeker en vast. Ik heb er met Tony Mary over gepraat, en hij geeft me groen licht. Hij vindt het zelfs knap dat ik een maatschappelijk engagement opneem, bovenop alles wat ik nu al doe.''

Misschien speelt hij u wel kwijt?

,,Dat hangt ervan af. Ik ben zeer verknocht aan Lier èn aan de VRT.''

De kans is reëel dat u na 8 oktober moet kiezen.

,,Misschien. Ik wil nog niet zeggen wat ik dan ga doen.''

U hebt nu al een job die vele uren per dag opslorpt. Kan een politiek engagement er dan wel bij?

,,Ik ben 36 en zit vol energie. Sommige mensen nemen nu eenmaal veel hooi op de vork omdat ze maatschappelijk geëngageerd zijn. Ik heb dit ook met mijn dochter van veertien en zoontje van elf besproken. Ik heb hen gezegd dat ik hier veel tijd zou insteken, maar ze vinden dat geen probleem. Integendeel: ze zijn zeer fier: mama, we willen op de Grote Markt uitschreeuwen dat jij Lier mee gaat besturen.''

Tot slot: kan u zich een leven zonder VRT voorstellen?

( na lang zwijgen ) ,,Ik heb daar zeker over nagedacht. Ik kan me geen leven voorstellen zonder engagement. Voor een louter commercieel bedrijf werken en daarnaast alleen voor de kinderen zorgen: neen, dat zou me niet liggen.''
Op de foto zie je Bettina, uiteraard compleet met designerbril.

Mocht iedere andere wandluis uit het VRT gebouw op een niet-SP.a lijst gaan staan dan mag die meteen zijn/haar functies neerleggen "om de schijn van neutraliteit" niet te schaden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 02:10   #2
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

is die Betina de dochter van Jos Geysen.... of heeft ze enkel het brilmontuur gekocht van de Jos zijnen eerste TV-show....
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 06:26   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De VRT is geen rood nest, dat is toch duidelijk?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 06:43   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Moest het een VBer zijn zou het zijn van "ziede, zelfs daar beginnen ze al na te denken". Hou dus allemaal maar op.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 08:20   #5
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Gaat die nu ook ontslagen worden zoals Aysha?
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 08:21   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Geysen duwt de lijst "Lier Leeft", een samengaan van sp.a, Spirit en onafhankelijken. "Dit is een gemeentelijk engagement. Ik blijf absoluut bij de VRT, ook na 8 oktober", verduidelijkt de VRT-topvrouw.
Geysen raakte bekend als omroepster bij de VRT en is er momenteel directeur nieuwe media.

De VRT is en blijft een Rode nest. Dit is het zoveelste bewijs, al was zo'n bewijs nog nodig.
Oud 22 juni 2006, 08:32   #7
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De VRT is en blijft een Rode nest. Dit is het zoveelste bewijs, al was zo'n bewijs nog nodig.
Andere duidelijke bewijzen zijn Mark Demesmaeker en [SIZE=-1]Dirk Sterckx. Oh nee, da's waar die zijn van NV-A en VLD. Shit ...[/SIZE]
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 08:47   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Lier, dat ligt op 2 kilometer hiervandaan . En zo ...

Oud 22 juni 2006, 08:48   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Andere duidelijke bewijzen zijn Mark Demesmaeker en [SIZE=-1]Dirk Sterckx. Oh nee, da's waar die zijn van NV-A en VLD. Shit ...[/SIZE]
En die presenteren welk programma op dit moment?
Oud 22 juni 2006, 08:52   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele weken geleden had ze met Lierenaar Els Van Weert, staatssecretaris voor Duurzame Ontwikkeling en Sociale Economie, een boeiend gesprek over het programma van Lier Leeft. ,,Toen bleek niet alleen snel dat we zielsverwanten waren, maar ook dat we voor Lier dezelfde contructieve ideeën hadden.''
Op een paar weken gewoon eh? Wat zou er gebeurd zijn? Een retraite voor alle andersgezinde VRT-personeelsleden naar een heropvoedingskamp in de Ardennen?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 08:59   #11
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ze gaat op een SPA-Spirit lijst staan, maar "ze bekent geen politieke kleur".

Zand? Iemand?

Oud 22 juni 2006, 09:05   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Zo kennen we onze linkse VRT. Zo rood als het maar kan.

Behalve als ze geld nodig hebben, dan ontpoppen ze zich even tot rasechte kapitalistische geldwolven.
Oud 22 juni 2006, 10:12   #13
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komt Demesmaeker niet van VTM?
Oud 22 juni 2006, 10:23   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer Bekijk bericht
Komt Demesmaeker niet van VTM?
oorspronkelijk van de VRT.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 10:28   #15
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar die hebben wel hun koffers mogen pakken. effen vergeten zeker?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 10:35   #16
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Zand? Iemand?

Die hypocriete statement was me ook al opgevallen (naast hoe je een blitzcarrière kan maken bij de VRT als je maar de juiste 'rode' lakens deelt ...)
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 10:38   #17
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
oorspronkelijk van de VRT.
buitengewerkt wegens niet rood genoeg
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 10:58   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De VRT is geen rood nest, dat is toch duidelijk?
wat bedoel je met rood? Een partij die al decennia lang het belang van het werkvolk zit te verraden, en allesbehalve rode maatregelen steunt (generatiepact, EU grondwet, privatiseringen, afbouw van de sociale zekerheid...)?

Wat is er daar rood aan?
Oud 22 juni 2006, 11:01   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, staan die ook nog op de loonlijst van de VRT ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:24   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Poll van De Standaard een beetje in het oog houden vandaag
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be