Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2006, 20:56   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een grote opkomst toegewenst! Hopelijk volgt een gunstig resultaat.
Dit is wel één van uw boeiendste postings...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 21:01   #22
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zijn dat voorbehoedsmiddelen? Of zijn dat middelen waarmee je kinderen doodt?

Walgelijk gewoon.
Wat is er verkeerd aan voorbehoedsmiddelen? Jouw standpunt inzake abortus is welbekend. Ga je nu voorbehoedsmiddelen ook al beschouwen als "moord"?
Oud 23 juni 2006, 21:22   #23
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dit is wel één van uw boeiendste postings...
There's a strange smell of frustration in the air... smell's like shit, if I may say so, and it ain't Esperanza.
Oud 23 juni 2006, 21:43   #24
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan voorbehoedsmiddelen? Jouw standpunt inzake abortus is welbekend. Ga je nu voorbehoedsmiddelen ook al beschouwen als "moord"?
Middelen die verhinderen dat bevruchte eicellen zich verder ontwikkelen, zijn geen voorbehoedsmiddelen. Voorbehoedsmiddelen verhinderen de bevruchting.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 22:09   #25
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Middelen die verhinderen dat bevruchte eicellen zich verder ontwikkelen, zijn geen voorbehoedsmiddelen. Voorbehoedsmiddelen verhinderen de bevruchting.

Paulus.
Hallo Paulus

Ben jij dezelfde Paulus die vroeger weleens op het filo forum van telenet kwam?
Citaat:
Voorbehoedsmiddelen verhinderen de bevruchting
Dat lijkt me alleszins correct.
Het lijkt me ook beter te voorkomen dat het tot bevruchting komt.
Maar daar gaat het in deze thread toch voornamelijk over.
Ik begrijp dan ook niet goed je verontwaardiging?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 22:21   #26
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Hallo Paulus

Ben jij dezelfde Paulus die vroeger weleens op het filo forum van telenet kwam?

Dat lijkt me alleszins correct.
Het lijkt me ook beter te voorkomen dat het tot bevruchting komt.
Maar daar gaat het in deze thread toch voornamelijk over.
Ik begrijp dan ook niet goed je verontwaardiging?
Mijn verontwaardiging is terecht. Middelen als het chemisch spiraaltje en de morningafterpil, doden reeds bevruchte eicellen. Ik noem dat geen voorbehoedsmiddelen meer, maar middelen die het menselijk ontwikkelen verhinderen. Wie wil als mens nu verhinderd worden in zijn ontwikkeling?

Ik zie geen enkele oproep om ongewenst zwangere vrouwen te begeleiden, tenzij naar de abortuskliniek. En dat terwijl zoveel kinderloze koppels, smachten naar kinderen.

Ik vind dat onrechtvaardig tegenover het ongeboren kind.

Paulus. (Ja ik ben het).
Oud 24 juni 2006, 05:14   #27
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele oproep om ongewenst zwangere vrouwen te begeleiden, tenzij naar de abortuskliniek. En dat terwijl zoveel kinderloze koppels, smachten naar kinderen.
U bent vrij om deze oproep te doen en u bent ook vrij om lid of sympatisant van het VWS te zijn om uw ideéen binnen de groep ingang te laten brengen!

guerin
Oud 24 juni 2006, 06:35   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn verontwaardiging is terecht. Middelen als het chemisch spiraaltje en de morningafterpil, doden reeds bevruchte eicellen. Ik noem dat geen voorbehoedsmiddelen meer, maar middelen die het menselijk ontwikkelen verhinderen. Wie wil als mens nu verhinderd worden in zijn ontwikkeling?

Ik vind dat onrechtvaardig tegenover het ongeboren kind.

Paulus. (Ja ik ben het).
het chemisch spiraaltje dood niet de bevruchtte eicel, het goedkopere koperspiraaltje wel.
Citaat:
En dat terwijl zoveel kinderloze koppels, smachten naar kinderen.
bron ?

verder weerhoud niets of niemand zoals guerin al zei u om een project op te starten waarbij ongewenst zwangere vrouwen een alternatieve mogelijkheid wordt aangeboden

tot slot blijft voor het vws het belang van de geboren bevruchtte eicel primeren op het belang van de ongeboren bevruchtte eicel

mvg
kobaf

voor het syndicaat voor de belangen van de geboren bevruchtte eicellen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 juni 2006 om 06:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 07:43   #29
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het chemisch spiraaltje dood niet de bevruchtte eicel, het goedkopere koperspiraaltje wel.
Blijkbaar heeft u zelf voorlichting nodig. Het chemisch spiraaltje zorgt er weldegelijk voor dat een bevruchte eicel zich niet kan ontwikkelen, waardoor het sterft.

Het wordt in de baarmoeder geplaatst, waar het regelmatig een geringe hoeveelheid hormonen afgeeft. Die beïnvloeden de baarmoederwand zodanig dat een bevruchteitje zich niet kan nestelen.

Bron: http://www.sexwoordenboek.nl/mirena.html

Citaat:
verder weerhoud niets of niemand zoals guerin al zei u om een project op te starten waarbij ongewenst zwangere vrouwen een alternatieve mogelijkheid wordt aangeboden
Ik hoef helemaal geen project op te starten. Men is wettelijk verplicht om de bestaande alternatieven voor te stellen aan de ongewenste zwangere vrouw, alvorens tot abortus over te gaan. Maar blijkbaar wist u dat ook niet. Ik citeer uit de abortuswet:

… zij moet onder degelijke medische omstandigheden verricht worden door een geneesheer in een instelling voor gezondheidszorg waar een voorlichtingsdienst bestaat die aan de zwangere vrouw hetzij op haar verzoek, hetzij op het verzoek van de geneesheer, de passende hulp en raad kan geven over de middelen waarop de vrouw een beroep zou kunnen doen voor de maatschappelijke en psychologische problemen welke door haar toestand zijn ontstaan, en die haar eveneens omstandig kan inlichten inzonderheid over de rechten, de bijstand en de voordelen, bij wet en decreet gewaarborgd aan de gezinnen, aan al dan niet gehuwde moeders en hun kinderen, evenals over de mogelijkheden om het kind dat geboren zal worden te laten adopteren.
2° De geneesheer tot wie een vrouw zich wendt om haar zwangerschap te laten afbreken, moet: a) de vrouw inlichten over de onmiddellijke of toekomstige medische risico's waaraan zij zich blootstelt door het afbreken van de zwangerschap;

b) de vrouw herinneren aan de verschillende opvangmogelijkheden voor het kind dat geboren zal worden en, indien nodig, een beroep doen op het personeel van de dienst bedoeld in artikel 350 °1, om de voorlichting en de raad te geven voorgeschreven in dat artikel;
bron: http://www.jongereninfolife.be/site/scriptiepakket/de_belgische_abortuswet_1990__26.html

Citaat:
tot slot blijft voor het vws het belang van de geboren bevruchtte eicel primeren op het belang van de ongeboren bevruchtte eicel

mvg
kobaf

voor het syndicaat voor de belangen van de geboren bevruchtte eicellen
U had het niet duidelijker kunnen zeggen. Ongeboren bevruchte eicellen zijn voor u minderwaardige menselijke wezens. Net zoals de joden minderwaardige menselijke wezens waren voor Hitler. Ondanks dat u maar al te goed weet dat geen enkele wetenschapper deze stelling zal onderschrijven, blijft u de mens in zijn prilste fase van ontwikkeling een minderwaardig wezen vinden om puur egoïstische redenen. Jammer.

Voor mij zijn alle mensen gelijk.

Paulus.
Oud 24 juni 2006, 07:50   #30
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Bonne chance, Kobaf en aanhang. Ik kom wel eens een kijkje nemen als ik op tijd hier wegraak!
Groetjes
Duupje

En Paulus, kinderopvang zeg je..vandaar die lange wachtlijsten en een constant gezever over het gebrek aan goede opvang in de media.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 07:58   #31
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
En Paulus, kinderopvang zeg je..vandaar die lange wachtlijsten en een constant gezever over het gebrek aan goede opvang in de media.
De kostprijs, dat is het probleem. Wanneer men de mensen die aan kinderopvang doen beter zou betalen heb je sowieso gegarandeerd meer plaatsen. En als men de prijzen voor mensen die daar beroep op wensen te doen zouden doen dalen, zouden heel wat mensen hun werk niet hoeven te laten, om het te kunnen betalen.

Strijden voor een betere financiële toegankelijkheid zowel voor de kinderopvangplaatsen als voor de ouders van de kinderen in kwestie, lijkt mij veel humaner, dan abortus als alternatief.

Paulus.
Oud 24 juni 2006, 08:16   #32
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kostprijs, dat is het probleem. Wanneer men de mensen die aan kinderopvang doen beter zou betalen heb je sowieso gegarandeerd meer plaatsen. En als men de prijzen voor mensen die daar beroep op wensen te doen zouden doen dalen, zouden heel wat mensen hun werk niet hoeven te laten, om het te kunnen betalen.

Strijden voor een betere financiële toegankelijkheid zowel voor de kinderopvangplaatsen als voor de ouders van de kinderen in kwestie, lijkt mij veel humaner, dan abortus als alternatief.

Paulus.
Inderdaad Paulus, daar heb je dan ook gelijk in.
Langs andere kant, anticonceptie is duur, en is voor mensen die niet veel geld hebben een dure kost.
(Mijn zoon van 10 was mee aan het lezen : zijn reactie : dan moet je maar voor adoptie kiezen of het houden. Waarheid uit een kindermond? Ik zal straks het met hem hier nog over napraten. Hij vindt net als u dat meisjes die 15jaar zijn en zwanger, maar voor het kind moeten stoppen met naar school gaan en ervoor gaan werken. Hij heeft op zijn leeftijd al veel wijsheid, de enige wijsheid die nog niet doordringt bij hem, is dat men een diploma nodig heeft en veel geld, en dat kindjes opvoeden niet om te lachen is. Ik ben dan ook trots op mijn kind, ik vroeg hem, als jouw vriendinnetje zwanger raakt wat doe je dan? Zijn antwoord, het opvoeden met jullie hulp.)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 08:24   #33
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Langs andere kant, anticonceptie is duur, en is voor mensen die niet veel geld hebben een dure kost.
(Mijn zoon van 10 was mee aan het lezen : zijn reactie : dan moet je maar voor adoptie kiezen of het houden. Waarheid uit een kindermond? Ik zal straks het met hem hier nog over napraten. Hij vindt net als u dat meisjes die 15jaar zijn en zwanger, maar voor het kind moeten stoppen met naar school gaan en ervoor gaan werken. Hij heeft op zijn leeftijd al veel wijsheid, de enige wijsheid die nog niet doordringt bij hem, is dat men een diploma nodig heeft en veel geld, en dat kindjes opvoeden niet om te lachen is. Ik ben dan ook trots op mijn kind, ik vroeg hem, als jouw vriendinnetje zwanger raakt wat doe je dan? Zijn antwoord, het opvoeden met jullie hulp.)
Maar wat gaat hij doen als het meisje toch koste wat het kost abortus wil plegen? Gaat hij dan zijn wil aan haar opleggen? Dat lijkt mij dan toch niet iets om trots op te zijn persoonlijk. Als je zoontje vindt dat hij kan kiezen voor abortus of niet, wil dat eigenlijk zeggen dat hij zijn vriendin niet laat kiezen. Tien jaar is natuurlijk nog erg jong om serieuze morele afwegingen te maken, maar toch denk ik dat zijn houding eigenlijk fout is. Hij mag natuurlijk wel proberen zijn vriendin te overtuigen om geen abortus te plegen, maar een beslissing in haar plaats nemen lijkt me toch wel wat te ver te gaan. Dat zou jij waarschijnlijk ook niet pikken, moest je zwanger zijn, dat andere mensen voor jou gaan beslissen.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 08:33   #34
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Te beperkte eis

Het kan gek klinken, maar in al zijn 'radicaliteit' is de eis van het VWS nog te beperkt.
Meer vrijheid moet er zijn. Elk moet de vrijheid hebben om zich te ontplooien, op sociaal, familiaal en seksueel vlak. Dit houdt inderdaad in dat er gratis toegang tot anticonceptie moet zijn, zodat elk zijn seksualiteit kan beleven zonder dat de financiele situatie hierop een rem zou zijn. Maar ik zou nog een eis naar voor willen schuiven:

die toegang moet anoniem zijn, en de anonimiteit moet gegarandeerd zijn voor iedereen. Zeker in de VS is er de neiging om, wanneer tienermeisjes om de pil gaan, dat de ouders op de hoogte worden gebracht. Dit kan een te grote rem vormen op het gebruik van anticonceptie. De anonimiteit moet in eerste instantie de vrijenden beschermen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 08:34   #35
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zoontje heeft gelijk.

Het is inderdaad zo dat als wanneer een 15-jarige een kind krijgt, haar leven drastisch overhoop wordt gegooid en heel wat mensen zullen zeggen: "Eigen schuld dikke bult".

Ik pleit er echter voor om deze jonge moeders te helpen ipv ze te beladen met schuldgevoel. Het is niet zo dat je dan geen diploma meer kunt halen. Dan kan best wel, mits de nodige hulp.

En die hulp zou een recht moeten zijn en geen schande. Wat schandalig is, is dat men vrije sexuele opvoeding hoog in het vaandel draagt, maar als er kinderen van komen men ze aan de schandpaal ketent. Dat is niet consequent zijn in de opvoeding.

Trouwens mensen die gaan werken, ipv te studeren, hebben het ook moeilijker als zij kinderen hebben dan kinderloze mensen. Maar moeilijk is nog steeds niet hetzelfde als onmogelijk. Moeilijk gaat ook.

Want kinderen kunnen inderdaad een bronzijn van bekommernis en zorgen, maar ook van vreugde en geluk, wat dan weer motiveert om door te gaan. Hoe moeilijk ook.

De juiste weg in het leven is niet altijd de gemakkelijkste, dan zal elk oudje beamen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juni 2006 om 08:52.
Oud 24 juni 2006, 08:40   #36
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Maar wat gaat hij doen als het meisje toch koste wat het kost abortus wil plegen? Gaat hij dan zijn wil aan haar opleggen? Dat lijkt mij dan toch niet iets om trots op te zijn persoonlijk. Als je zoontje vindt dat hij kan kiezen voor abortus of niet, wil dat eigenlijk zeggen dat hij zijn vriendin niet laat kiezen. Tien jaar is natuurlijk nog erg jong om serieuze morele afwegingen te maken, maar toch denk ik dat zijn houding eigenlijk fout is. Hij mag natuurlijk wel proberen zijn vriendin te overtuigen om geen abortus te plegen, maar een beslissing in haar plaats nemen lijkt me toch wel wat te ver te gaan. Dat zou jij waarschijnlijk ook niet pikken, moest je zwanger zijn, dat andere mensen voor jou gaan beslissen.
Is het verantwoord dat een meisje abortus pleegt terwijl dat kind een vader heeft die voor het kind wil zorgen?

Paulus.
Oud 24 juni 2006, 08:42   #37
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Te beperkte eis

Het kan gek klinken, maar in al zijn 'radicaliteit' is de eis van het VWS nog te beperkt.
Meer vrijheid moet er zijn. Elk moet de vrijheid hebben om zich te ontplooien, op sociaal, familiaal en seksueel vlak. Dit houdt inderdaad in dat er gratis toegang tot anticonceptie moet zijn, zodat elk zijn seksualiteit kan beleven zonder dat de financiele situatie hierop een rem zou zijn. Maar ik zou nog een eis naar voor willen schuiven:

die toegang moet anoniem zijn, en de anonimiteit moet gegarandeerd zijn voor iedereen. Zeker in de VS is er de neiging om, wanneer tienermeisjes om de pil gaan, dat de ouders op de hoogte worden gebracht. Dit kan een te grote rem vormen op het gebruik van anticonceptie. De anonimiteit moet in eerste instantie de vrijenden beschermen.
Gratis bestaat niet. Wat je bedoelt is dat iedereen moet meebetalen. Maar niet iedereen heeft dezelfde ideeën over de sexualiteitsbeleving.

Paulus.
Oud 24 juni 2006, 08:59   #38
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het verantwoord dat een meisje abortus pleegt terwijl dat kind een vader heeft die voor het kind wil zorgen?

Paulus.
Ja. Er zijn namelijk genoeg mensen op de wereld.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 09:05   #39
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gratis bestaat niet. Wat je bedoelt is dat iedereen moet meebetalen. Maar niet iedereen heeft dezelfde ideeën over de sexualiteitsbeleving.

Paulus.
je leeft nu momenteel in een burherlijke democratie, en dat betektent dat de meerderheid haar wil kan opleggen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 09:18   #40
GC
Minister-President

GC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Wat moet gebeuren is een afschaffing van de voorhuwelijkse seks.
Met controleurs aan ieder bed zekers? Gij moet voor paus gaan! Daar zullen je opvattingen hartelijk onthaald worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be