Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 10:14   #101
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
zeg, doe jij ook eens iets...

Ben dapper bezig met de ondeugd censuur te bestrijden.
Oud 24 juni 2006, 10:26   #102
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
U zet nu zelf aan tot geweld, omdat u diegene die het niet eens zijn met uw heilige systeem, van mensen pakken om wat ze zeggen of denken, in u ogen ACTIEF bedstreden en onderdrukt mogen worden.

Zonder u te willen beledigen, wil ik u wel zeggen dat ik dat een uitermate facistische ingesteldheid vind.

Van mij mogen die mannen Black Power roepen, en zeggen dat alle blanken dit of dat zijn, trouwens de Koran staat vol van dat soort racisme, van mij mogen ze hun sprookjesboek blijven lezen.

Ik denk dat de meeste VB ers of "facisten" zoals links ze graag noemt, tolleranter en konsekwenter omgaan met het begrip, "tollerantie, facisme discriminatie etc... " dan links zelf.

Het bewijs hiertoe, is hier overigens weeral eens geleverd. En sorry, maar de joden zijn er weer eens grandioos ingetuind, door hier weer maar eens zoveel aandacht aan te willen schenken. Zet een anti-islam site, op, doe een emailcampagne tegen die site, stuur ze desnoods een koran in spekreepjes verpakt op, maar blijf uit die rechtbank met al die media aandacht, en al het gezever dat daarbij komt kijken. Je komt er telkens weer uit als de boeman, of beter misschien de kleuter die niet tegen zijn verlies kan.
zever.

Haatsites, van welke signatuur ook, moeten ACTIEF bestreden worden.

Wie gaat bepalen welke een haatsite is? simpel.

Kun jij je vinden in de universele rechten van de mens? Alles wat ertegen ageert betekent een gevaar voor de mensen.

Of ben jij niet akkoord met de UVRM?

trouwens, die hysterie van sommige rechtsen hier is niet omdat ze consequent zijn en aldus vrijheid van meningsuiting toekennen aan reactionaire islamitische fundamentalisten, ze voelen gewoon aan dat dit de weg openmaakt om hun eigen haatsites op te doeken. Dat is het.

Want anders waren zij altijd als de kippen bij om hen te veroordelen en te suggeren dat ze gewikkeld in varkenshuid begraven moesten worden. Dat zeiden zij. Maar nu hun site gesloten wordt, gaan ze op hun achterpoten staan. Dat is hypocriet.

Dus doden en in varkenshuid gewikkeld begraven, dat mag. Maar o wee als ze hun site sluiten, dan is het opeens ondemocratisch en dicatoriaal.

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 10:30   #103
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zever.

Haatsites, van welke signatuur ook, moeten ACTIEF bestreden worden.
Idd: door een vredessite op te richten die meer overtuigt.
Niet met totalitiare censuurmethodes.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 juni 2006 om 10:30.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 10:31   #104
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge niet met kritiek kunt leven op een maatschappij , kunt ge ook niet in een maatschappij wonen, ik stel dan ook voor om een eiland in de stile oceaan op te zoeken, waar ge uw modelstaat kunt uitoefenen, maar dan niet racistisch worden op de apen, als ze meer kokosnoten uit den boom plukken, als gij hé.
wat is dit nu voor flauwe zever. We spreken hier niet over kritiek en kritische mensen. e spreken hier over reactionare fundamentalisten die dood en verderf willen zaaien.

een beetje correct blijven, he.

Jongen toch, normaal zijn jullie die al te kritische stemmen in de kiem willen smoren en nu beschuldigen jullie mij van dat. Hypocriet.
Oud 24 juni 2006, 10:34   #105
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uw medische kennis is niet echt verbluffend om het zacht uit te drukken.
Ik vind uw uitlating hierboven pijnlijk schofferend tegenover mensen die met een echte kanker te kampen hebben, zoals b.v. Phara De Agguirre.

Een websitje met wat racistische onozelheden, klikt ge weg met altF4. Een echte kanker moet bestreden worden met ziekmakende chemo, pijnlijke bestraling, en eindigt zelfs na lange moeizame strijd vaak met de dood van de betrokkene die aan kanker lijdt.

Uw ondoordachte misbruik van de dodelijke ziekte kanker, uw stupiede vergelijking van een (weliswaar abjecte) mening met een onmenselijke ziekte, is gewoon zo overtrokken en van de pot gerukt dat het dégoutant wordt.

Desondanks zou ik er niet aan denken u te censureren of u te verbieden uw schurftige hersenspinsels en totaal misplaatste en grotesk overtrokken beeldspraak hier te etaleren: ook kankerpatiënten kunnen uw goorlapperij mijden.
je moet nu niet beginnen te zeveren. je weet wel wat ik bedoel als ik het word kanker gebruik.

En als je het niet weet...

tja, ik kan me moeilijk tot uw niveau verlagen om nog met je te kunnen discusieren.
Oud 24 juni 2006, 10:35   #106
PAJOT
Banneling

Standaard

Aan de vrije meningsuiting mogen geen beperkingen gesteld worden.

Ook niet als het gaat om het oproepen tot haat, geweld, doodslag want ook dat is vrije meningsuiting.

Ik hoef daar immers geen gehoor aan te geven .

Net zoals een regering geen gehoor moet geven aan de grillen en de onnozelheden van haar onderdanen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 10:37   #107
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien: u bent het die om bepaalde censuur vraagt, ergo u hebt geen vertrouwen in de democratie.
bepaalde zaken willen censureren betekent niet dat men geen vertrouwen heeft in de democratie.

je moet nu niets alles doorheen halen en er een soep van maken.
Oud 24 juni 2006, 10:39   #108
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Blockwatch, indymedia, antifa, enz.....
Al deze site's roepen op tot haat.
nee toch niet.

doe nog een poging.
Oud 24 juni 2006, 10:42   #109
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Aan de vrije meningsuiting mogen geen beperkingen gesteld worden.
een mooie slogan, maar in de praktijk kom je niet ver met slogans.

Citaat:
Ook niet als het gaat om het oproepen tot haat, geweld, doodslag want ook dat is vrije meningsuiting.
amorele ploert.

Citaat:
Ik hoef daar immers geen gehoor aan te geven . Net zoals een regering geen gehoor moet geven aan de grillen en de onnozelheden van haar onderdanen.
een dergelijke kromme redenering had ik nog nooit gelezen op dit site...
Oud 24 juni 2006, 10:42   #110
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
nee toch niet. doe nog een poging.
geef eens enkele objektieve criteria waarom niet ... Die zal u niet vinden want er bestaan er geen.

censuur is nergens voor nodig en kan alleen maar wrevel en wantrouwen opwekken in een maatschappij

Ik zie er trouwens geen positieve kanten aan
Oud 24 juni 2006, 10:44   #111
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
geef eens enkele objektieve criteria waarom niet ... Die zal u niet vinden want er bestaan er geen.
toch wel. UVRM.

Maar ja, dar zijn jullie tegen. Hoe zou dat komen...
Oud 24 juni 2006, 10:49   #112
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
een mooie slogan, maar in de praktijk kom je niet ver met slogans.
geen slogan maar een zin die heel de lading dekt . Er bestaat geen enkele uitzondering op.

Citaat:
amorele ploert.
integendeel. Aan amoraliteiten geef ik geen gehoor, maar ze mogen gerust uitgesproken worden.

Citaat:
een dergelijke kromme redenering had ik nog nooit gelezen op dit site...
hoezo ? Ik wil best geloven dat vrije meningsuiting voor een democratie sine qua non is, maar waarom zou dat alleen in een democratie kunnen bestaan ? Dat is pas een kromme gedachtengang !

Laatst gewijzigd door PAJOT : 24 juni 2006 om 10:50.
Oud 24 juni 2006, 12:06   #113
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie gaat bepalen welke een haatsite is? simpel.

Kun jij je vinden in de universele rechten van de mens? Alles wat ertegen ageert betekent een gevaar voor de mensen.

Of ben jij niet akkoord met de UVRM?
Kan ik inkomen.
Maar dan moet eerst het Vlaams Belang aan de macht zijn en laat ik het aan Gerolf Annemans over om de UVRM te interpreteren.
Oud 24 juni 2006, 12:25   #114
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Kan ik inkomen.
Maar dan moet eerst het Vlaams Belang aan de macht zijn en laat ik het aan Gerolf Annemans over om de UVRM te interpreteren.
ik denk niet dat ze het zullen interpreteren. Ze willen het gewoon afschaffen. Of hoe kan je nog van FDW verwachten dat hij de UVRM gaat interpreteren nadat hij deze afgedaan heeft als valse waarden.

FDW en consoorten ageren tegen de UVRM...
Oud 24 juni 2006, 17:45   #115
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Rechter veroordeelt voor het eerst racistische site
De correctionele rechtbank van Brussel heeft voor een primeur gezorgd in de juridische geschiedenis van dit land. Voor het eerst zijn de makers van een in België geregistreerde haatsite veroordeeld wegens antisemitisme, revisionisme en het aanzetten tot rassenhaat.

Abdel Rahman Ayachi en Raphaël Gendron, twee verantwoordelijken van assabyle.com, dat verbonden is aan het al eerder in opspraak geraakte Centre Islamique Belge, kregen tien maanden cel, waarvan vijf maanden effectief en een boete van elk 15.000 euro. Ze moeten ook 2.500 euro betalen aan het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR), dat klacht neerlegde tegen de makers van de site en zich burgerlijke partij stelde. Twintig leden van Dialogue et Partage, die de zaak aan het rollen brachten en zich eveneens burgerlijke partij stelden, kregen elk een symbolische euro.

Het geld moet dienen om de schade en de beledigende uitlatingen die Sébastien Courtoy, de advocaat van de verdediging, tijdens het proces richtte aan de Joodse gemeenschap te herstellen. In zijn pleidooi had Courtoy gesteld dat de negationismewet 'fascistisch' en 'totalitair' is en dat de uitlatingen van zijn cliënten op de website onder de vrijheid van meningsuiting vielen.

In de loop van 2002 dook op assabyle.com een video op waarin de voormalige Israëlische minister van Buitenlandse Zaken David Lévy werd vergeleken met Hitler. De slogan van het filmpje was: 'Zelfde racisme, zelfde misdaad, zelfde geschiedenis.' Het filmpje werd in mei verwijderd, maar daarna bleven op assabyle.com antisemitische en negationistische teksten opduiken. De Joden werden er 'varkens', 'lafaards' en 'onwaardige mensen' genoemd.

Pure Jodenhaat, oordeelde de rechter, en daar is Jozef De Witte, de directeur van het CGKR, tevreden over. "Dat videofilmpje kon niet anders worden begrepen dan als een haatboodschap. Als maatschappij kunnen we niet aanvaarden dat dergelijke taal onder de vrijheid van meningsuiting of godsdienst valt." In die geest stelde de rechter ook dat er een verschil is tussen kritiek op het beleid van de Israëlische regering enerzijds en antisemitisme anderzijds.

Na de klacht verhuisde assabyle.com eerst naar een Aziatisch adres, om daarna helemaal uit de ether te verdwijnen. Een deel van de inhoud van de site verhuisde naar de Franse zustersite ribaat.org.

Assabyle.com was de webpoot van het Centre Islamique Belge (CIB) in het Brusselse Sint-Jans-Molenbeek, dat enkele jaren geleden het land schokte met paramilitaire scoutskampen en propaganda voor Al Qaida. (Eigen berichtgeving 07:55)

bron: de morgen online

Goede zaak, hoop nu alleen maar dat het geen hetze gaat worden, want dan kan zowat elk forum gesloten worden...
ik vind dat iedereen zijn gedacht moet mogen zeggen.Ook halvegare arabieren, blanke nazi's, communisten, anarchisten, katolieke integristen...iedereen.Dan weet je tenminste wat er gaande is in hun hersentjes...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 19:07   #116
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel. UVRM.

Maar ja, dar zijn jullie tegen. Hoe zou dat komen...
Wie bedoelt u eigenlijk met 'jullie'? Zit u in een 'wij tegen jullie'-fase?
En behoort u dan tot het superieure kamp, dat dan bepaalt wat wel en wat niet gezegd mag worden?
Oud 24 juni 2006, 20:53   #117
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Wie bedoelt u eigenlijk met 'jullie'? Zit u in een 'wij tegen jullie'-fase?
En behoort u dan tot het superieure kamp, dat dan bepaalt wat wel en wat niet gezegd mag worden?
als ik "jullie" zeg, dan bedoel ik op de eerste plaats de voormannen van het Vlaams Belang die openlijk ageren tegen de UVRM, op de 2de plaats de vele sympathisanten op dit forum die die VB voormannen volgen in hun mening.

bij uitbreiding ook andere vlaams-nationalisten die niet meteen voor het VB zijn maar toch de voormannen van het VB niet veroordelen om hun uitspraken omdat het VB nu eenmaal zeer dicht bij hen staat en eigenlijk tot dezelfde politieke en maatschappelijke groep behoren.

Als jij tot één van die drie groepen behoort, ja, dan bedoel ik ook jou.
Oud 25 juni 2006, 12:38   #118
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Uw medische kennis is niet echt verbluffend om het zacht uit te drukken.
Ik vind uw uitlating hierboven pijnlijk schofferend tegenover mensen die met een echte kanker te kampen hebben, zoals b.v. Phara De Agguirre.

Een websitje met wat racistische onozelheden, klikt ge weg met altF4. Een echte kanker moet bestreden worden met ziekmakende chemo, pijnlijke bestraling, en eindigt zelfs na lange moeizame strijd vaak met de dood van de betrokkene die aan kanker lijdt.

Uw ondoordachte misbruik van de dodelijke ziekte kanker, uw stupiede vergelijking van een (weliswaar abjecte) mening met een onmenselijke ziekte, is gewoon zo overtrokken en van de pot gerukt dat het dégoutant wordt.

Desondanks zou ik er niet aan denken u te censureren of u te verbieden uw schurftige hersenspinsels en totaal misplaatste en grotesk overtrokken beeldspraak hier te etaleren: ook kankerpatiënten kunnen uw goorlapperij mijden.

je moet nu niet beginnen te zeveren. je weet wel wat ik bedoel als ik het word kanker gebruik.
Als ik jouw crapuleuze uitlatingen lees, dan hoop ik dat je zelf niet goed beseft wat je bedoelt.

Citaat:
tja, ik kan me moeilijk tot uw niveau verlagen om nog met je te kunnen discusieren.
Vind je je eigen niveau écht zo fameus?
Een stomme website met kanker vergelijken, lijkt mij anders zowat van het laagst mogelijke allooi.
Gewoon onduldbaar kwetsend voor al wie zelf kanker heeft of familie en vrienden in die situatie.
Oud 27 juni 2006, 22:16   #119
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ik jouw crapuleuze uitlatingen lees, dan hoop ik dat je zelf niet goed beseft wat je bedoelt.

Een stomme website met kanker vergelijken, lijkt mij anders zowat van het laagst mogelijke allooi.
Gewoon onduldbaar kwetsend voor al wie zelf kanker heeft of familie en vrienden in die situatie.
racisme vergelijken met kanker is natuurlijk niet fout. Weet jij wel wat een kanker is, hoe het ontstaat, hoe het zich uitbreidt en verspreidt in het lichaam enz.

Met racisme (kanker) en maatschappij (lichaam) is het precies dezelfde.
Oud 27 juni 2006, 22:17   #120
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
wacht, jij gaat het me effe zeggen...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be