![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ik keek zoals altijd naar het VTM nieuws en het eerste wat men zei was dat het om 6 allochtonen ging. Dat krijg je natuurlijk als je naar het Journaal kijkt, ze zijn subjectief waardoor je op den duur begint te twijfelen.
Een vreemdeling gaat zelden alleen amok maken, als dat gebeurt en andere allochtonen zien dat dan komen ze meehelpen. Het eerste wat ze doen is hun kameraden bellen. Zoals het er nu naar uitziet is een 54 jarige autochtoon tussenbeide gekomen en is om het leven gekomen door a) een hartinfarct of b) slagen en verwondingen door allochtonen. Laat dit de Antwerpenaar wakker schudden voor 8 Oktober, er is geen ballen verandert in onze straten. Het onveiligheidsgevoel wordt nog maar eens aangewakkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met 6 op een man inbeuken is een moordpoging Hem doodslaan is een opzettelijke moord Opzettelijke moord? Wat moet ge daar voor krijgen?Waarom geen referendum daarover? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Danneels en Verhofstadt zijn hier moreel verantwoordelijk door de bevolking na de moord op Joe een gedeeltelijke schuld aan te praten omdat ze niet ingrepen. Nu grijpt de ongelukkige in (voelde zich waarschijnlijk verplicht door die uitspraken van die twee heerschappen) en zie wat er van komt........ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Als iedereen nu eens wat gas terugnam?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Dat komt ervan als ge jongeren laat opgroeien in een kapitalistische consumptiemaatschappij waar ge in computerspelletjes leert hoe ge een prostituee verkracht, oude dametjes van't straat rijdt, en waarom niet, buschauffeurs doodklopt - dat zou perfect passen in een game.
De bourgeois die durven klagen over jongerenbendes zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk voor deze situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die linksen hebben hier hele steden verziekt door gebrek aan beleid of wanbeleid en nu zijn het de kapitalisten die het hebben gedaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen serieus jongen, hebt gij als kleine nooit een raam ingegooid of een kat vastgebonden? Als de jeugd nu al geen oude mannen meer in mekaar mag schoppen, dan zijn we toch wel een erg onverdraagzame maatschappij geworden, niet? Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Naar verluidt denkt premier Verhofstadt nog na over een striemende veroordeling van extremistische groeperingen die het allochtoon straatgeweld minimaliseren en de straffeloosheid cultiveren. "Iedereen moet nu begrijpen waartoe links extremisme leidt", aldus een zinnetje dat Noël Slangen graag in de toespraak zou zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() De gieren zitten weer klaar om het verse lijk te pikken.
Janssens heeft ook weer zijn best gedaan om de feiten te 'veroordelen'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als hij werkelijk gezegd heeft dat dit een alleenstaand geval is, dan is dat een zeer zwaarwichtig feit. Zijn bevolking, die binnenkort voor hem zou moeten gaan stemmen, weet dat het lastigvallen, beledigen, beroven en slaan elke dag gebeurt. Al jaren, en niet alleen op lijn 23.
Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik mag dan wel een ordinaire leninist zijn, maar ik ga toch akkoord met Kardinaal Danneels: iedereen is hier verantwoordelijk voor.
Ik heb ooit eens goor rechts jong krapuul op een bus geweten dat nog niet recht ging staan om een zwangere vrouw te laten plaatsnemen. Awel, iedereen moet daarop reageren en die jongeren daar op wijzen. Maar nee, iedereen kijkt weg. Dat komt omdat we in een individualistisch klimaat leven, waarbij iedereen denkt dat wat er buiten zijn fermette en buiten zijn voordeur gebeurt, niet van belang is. Ik herhaal: de cocoonende, individualistische bourgeois die zelf elke burgerzin hebben verloren moeten hun mond houden. Zij zijn verantwoordelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als iedereen daarop moet wijzen, kunnen die wijsneuzen evengoed zelf plaats vrijmaken. Ze keken weg en waren zelf geen reet beter.
Wat gaan ze doen om de samenleving minder individualistisch te maken, aangezien iedereen eigelijk wel zo is in zekere zin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Burgemeester
|
![]() oliepiek
Ik hoop dat je wat meer de bus en trein neemt, op je grafsteen zetten we dan, hier rust de man die heel zijn leven met zijn hoofd in een olieplas zat; genoemd Oliepiek. U moet een gelukkig man zijn zo op uw eiogen planeet ver weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar hebben ze niet doodgeslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() En wat is daar eigenlijk zo moeilijk aan? Het gaat om heel eenvoudige dingen. Als iemand aan een tankstation twee minuten tijd neemt om zijn ruit te wassen, dan wacht je. Daar ga je niet op kloppen. En als je iemand anders dat wel ziet doen, dan stap je daar op af, en dan moei je je. Dat is het minste wat je kan doen. Gewoon laf weg lopen is gemakkelijk.
Anderzijds los je het probleem van het geweld dat inherent is aan de kapitalistische maatschappij niet op door op de symptomen te wijzen. Daarover ben ik wel met u akkoord. Er is dus veel werk aan de winkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Links wordt dan ook dikwijls, naast luilinks, ook laflinks genoemd... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En welke maatregelen zou link dan wel moeten nemen,mijheer CHIPIE
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat. Als volwassen man (neem ik aan), wijst ge jongeren dus terecht als ze het vertikken om plaats te maken voor een oudere of zwangere vrouw. En als ze niet luisteren geeft ge ze nen pedagogischen tik. |
|
![]() |
![]() |