Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 22:10   #61
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ik keek zoals altijd naar het VTM nieuws en het eerste wat men zei was dat het om 6 allochtonen ging. Dat krijg je natuurlijk als je naar het Journaal kijkt, ze zijn subjectief waardoor je op den duur begint te twijfelen.
Een vreemdeling gaat zelden alleen amok maken, als dat gebeurt en andere allochtonen zien dat dan komen ze meehelpen.
Het eerste wat ze doen is hun kameraden bellen.
Zoals het er nu naar uitziet is een 54 jarige autochtoon tussenbeide gekomen en is om het leven gekomen door a) een hartinfarct of b) slagen en verwondingen door allochtonen.
Laat dit de Antwerpenaar wakker schudden voor 8 Oktober, er is geen ballen verandert in onze straten. Het onveiligheidsgevoel wordt nog maar eens aangewakkert.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 22:12   #62
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Die man was er, en werd het slachtoffer van zijn goede daad door tussenbeide te komen in het gevecht.
Hij verdient een standbeeld.
laat dat standbeeld maar achterwege.Geef echter aan elk van de doodslagers een kogel, door hun schedel.En doe daarna zoals ze in China doen: daar moet de familie van de terechtgestelde aan de Staat de munitie vergoeden waarmee hij geëxecuteerd werd...
Met 6 op een man inbeuken is een moordpoging
Hem doodslaan is een opzettelijke moord
Opzettelijke moord? Wat moet ge daar voor krijgen?Waarom geen referendum daarover?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 22:26   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zijn goedheid heeft hem het leven gekost.

Danneels en Verhofstadt zijn hier moreel verantwoordelijk door de bevolking na de moord op Joe een gedeeltelijke schuld aan te praten omdat ze niet ingrepen.
Nu grijpt de ongelukkige in (voelde zich waarschijnlijk verplicht door die uitspraken van die twee heerschappen) en zie wat er van komt........
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 22:37   #64
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen nu eens wat gas terugnam?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 22:54   #65
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Dat komt ervan als ge jongeren laat opgroeien in een kapitalistische consumptiemaatschappij waar ge in computerspelletjes leert hoe ge een prostituee verkracht, oude dametjes van't straat rijdt, en waarom niet, buschauffeurs doodklopt - dat zou perfect passen in een game.

De bourgeois die durven klagen over jongerenbendes zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk voor deze situatie.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 23:13   #66
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek Bekijk bericht
Dat komt ervan als ge jongeren laat opgroeien in een kapitalistische consumptiemaatschappij waar ge in computerspelletjes leert hoe ge een prostituee verkracht, oude dametjes van't straat rijdt, en waarom niet, buschauffeurs doodklopt - dat zou perfect passen in een game.

De bourgeois die durven klagen over jongerenbendes zijn natuurlijk zelf verantwoordelijk voor deze situatie.
Sommige linksen zijn zo gek als tielebuis...

Die linksen hebben hier hele steden verziekt door gebrek aan beleid of wanbeleid en nu zijn het de kapitalisten die het hebben gedaan...
Oud 24 juni 2006, 23:20   #67
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt ervan als ge jongeren laat opgroeien in een kapitalistische consumptiemaatschappij
Hahahahahahahahahahahahahahahahaha..... die goeie ouwe oliepiek.

Neen serieus jongen, hebt gij als kleine nooit een raam ingegooid of een kat vastgebonden? Als de jeugd nu al geen oude mannen meer in mekaar mag schoppen, dan zijn we toch wel een erg onverdraagzame maatschappij geworden, niet?

Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 23:35.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 23:34   #68
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Premier Guy Verhofstadt spreekt zijn afschuw uit voor het zinloze geweld. Hij biedt zijn medeleven aan aan de familie van het slachtoffer. "Geen enkele tolerantie mag worden opgebracht voor dit brutale en zinloze geweld van deze jongeren, ongeacht of zij minderjarig zijn of niet", laat de eerste minister zaterdagavond via zijn woordvoerder Didier Seeuws weten. Premier Verhofstadt zegt nog te hopen dat de daders snel worden gevat.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF24062006_030

Naar verluidt denkt premier Verhofstadt nog na over een striemende veroordeling van extremistische groeperingen die het allochtoon straatgeweld minimaliseren en de straffeloosheid cultiveren. "Iedereen moet nu begrijpen waartoe links extremisme leidt", aldus een zinnetje dat Noël Slangen graag in de toespraak zou zien.
Oud 24 juni 2006, 23:42   #69
camaris
Schepen

Standaard

De gieren zitten weer klaar om het verse lijk te pikken.
Janssens heeft ook weer zijn best gedaan om de feiten te 'veroordelen'.
camaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 23:45   #70
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camaris Bekijk bericht
Janssens heeft ook weer zijn best gedaan om de feiten te 'veroordelen'.
Als hij werkelijk gezegd heeft dat dit een alleenstaand geval is, dan is dat een zeer zwaarwichtig feit. Zijn bevolking, die binnenkort voor hem zou moeten gaan stemmen, weet dat het lastigvallen, beledigen, beroven en slaan elke dag gebeurt. Al jaren, en niet alleen op lijn 23.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 23:45.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 10:05   #71
oliepiek
Banneling

Standaard

Ik mag dan wel een ordinaire leninist zijn, maar ik ga toch akkoord met Kardinaal Danneels: iedereen is hier verantwoordelijk voor.

Ik heb ooit eens goor rechts jong krapuul op een bus geweten dat nog niet recht ging staan om een zwangere vrouw te laten plaatsnemen. Awel, iedereen moet daarop reageren en die jongeren daar op wijzen.

Maar nee, iedereen kijkt weg. Dat komt omdat we in een individualistisch klimaat leven, waarbij iedereen denkt dat wat er buiten zijn fermette en buiten zijn voordeur gebeurt, niet van belang is.

Ik herhaal: de cocoonende, individualistische bourgeois die zelf elke burgerzin hebben verloren moeten hun mond houden. Zij zijn verantwoordelijk.
Oud 25 juni 2006, 10:19   #72
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen daarop moet wijzen, kunnen die wijsneuzen evengoed zelf plaats vrijmaken. Ze keken weg en waren zelf geen reet beter.

Wat gaan ze doen om de samenleving minder individualistisch te maken, aangezien iedereen eigelijk wel zo is in zekere zin?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:18   #73
humble
Burgemeester

Standaard

oliepiek
Ik hoop dat je wat meer de bus en trein neemt, op je grafsteen zetten we dan, hier rust de man die heel zijn leven met zijn hoofd in een olieplas zat; genoemd Oliepiek.
U moet een gelukkig man zijn zo op uw eiogen planeet ver weg.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:23   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En is de afkomst van deze jongeren al ergens bekend? En die van het slachtoffer? En het motief?

Of mogen we dat niet meer weten?
U weet toch wel waar het woord "jongeren" meestal voor staat in onze "objectieve" media...?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:53   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag dan wel een ordinaire leninist zijn, maar ik ga toch akkoord met Kardinaal Danneels: iedereen is hier verantwoordelijk voor.

Ik heb ooit eens goor rechts jong krapuul op een bus geweten dat nog niet recht ging staan om een zwangere vrouw te laten plaatsnemen. Awel, iedereen moet daarop reageren en die jongeren daar op wijzen.

Maar nee, iedereen kijkt weg. Dat komt omdat we in een individualistisch klimaat leven, waarbij iedereen denkt dat wat er buiten zijn fermette en buiten zijn voordeur gebeurt, niet van belang is.

Ik herhaal: de cocoonende, individualistische bourgeois die zelf elke burgerzin hebben verloren moeten hun mond houden. Zij zijn verantwoordelijk.
Ze had dus geluk dat u daar toevallig was om haar uw plaats af te staan en die jongeren terecht te wijzen.
Maar blijkbaar hebben ze niet doodgeslagen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:55   #76
oliepiek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als iedereen daarop moet wijzen
En wat is daar eigenlijk zo moeilijk aan? Het gaat om heel eenvoudige dingen. Als iemand aan een tankstation twee minuten tijd neemt om zijn ruit te wassen, dan wacht je. Daar ga je niet op kloppen. En als je iemand anders dat wel ziet doen, dan stap je daar op af, en dan moei je je. Dat is het minste wat je kan doen. Gewoon laf weg lopen is gemakkelijk.

Anderzijds los je het probleem van het geweld dat inherent is aan de kapitalistische maatschappij niet op door op de symptomen te wijzen. Daarover ben ik wel met u akkoord.

Er is dus veel werk aan de winkel.
Oud 25 juni 2006, 11:58   #77
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is daar eigenlijk zo moeilijk aan? Het gaat om heel eenvoudige dingen. Als iemand aan een tankstation twee minuten tijd neemt om zijn ruit te wassen, dan wacht je. Daar ga je niet op kloppen. En als je iemand anders dat wel ziet doen, dan stap je daar op af, en dan moei je je. Dat is het minste wat je kan doen. Gewoon laf weg lopen is gemakkelijk.

Anderzijds los je het probleem van het geweld dat inherent is aan de kapitalistische maatschappij niet op door op de symptomen te wijzen. Daarover ben ik wel met u akkoord.

Links, dat alles door de vingers zag/ziet... geen maatregelegen treft... dat is pas gewoon laf...
Links wordt dan ook dikwijls, naast luilinks, ook laflinks genoemd...
Oud 25 juni 2006, 12:00   #78
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn punt was: als mensen er op moeten wijzen een plaats af te staan, kunnen ze dat evengoed zelf doen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:03   #79
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Links, dat alles door de vingers zag/ziet... geen maatregelegen treft... dat is pas gewoon laf...
Links wordt dan ook dikwijls, naast luilinks, ook laflinks genoemd...
En welke maatregelen zou link dan wel moeten nemen,mijheer CHIPIE
Oud 25 juni 2006, 12:23   #80
oliepiek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Mijn punt was: als mensen er op moeten wijzen een plaats af te staan, kunnen ze dat evengoed zelf doen.
Maar neen, er is zoiets als een culturele orde die gerespecteerd moet worden: jongeren maken plaats voor ouderen, en mannen maken plaats voor vrouwen.; en iedereen maakt plaats voor zwangere vrouwen.

Zo simpel is dat. Als volwassen man (neem ik aan), wijst ge jongeren dus terecht als ze het vertikken om plaats te maken voor een oudere of zwangere vrouw. En als ze niet luisteren geeft ge ze nen pedagogischen tik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be