Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 20:15   #401
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
O neen! Toch niet in de Kerkstraat waar de moord gebeurd is?
Oei mijn vriendin woont in de kerkstraat en die is helemaal niet zweeds
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 20:15   #402
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Vorige nacht, hoor ik op het nieuws, dat een oudere man, neergeslagen werd door 6 allochtonen, en dat hij overleden is. De eerste die hier beweert dat die hartstilstand/overlijden niet rechtstreeks te maken heeft met het hardhandig aanpakken van die 6 krapuleuze rotjochies, mag van mijn part hetzelfste eens tegenkomen, zo kan hij/zij eens zien of het daar al dan niet mee te maken heeft. Spijtig genoeg kan deze man, die in alle goedheid waarschijnlijk probeerde om erger te voorkomen, het niet meer navertellen.
Het eerste dat in mijn gedachten opkwam was : allee, het is een blanke, komt er weer een mars tegen zinloos (al bestaat zinvol niet) geweld. Gaan ze dit ook weer compleet recupereren, of zwijgen we hier binnen een paar dagen alweer over wegens niet gebruikbaar genoeg?
Ik krijg stilaan genoeg van mensen die dit blijven afdoen als 'normaal baldadig' gedrag van 'jongeren'.
Beginnen met op elke bus/tram een agent te zetten ? Laamenilacheuh...ik bedoel, voor zo'n rotzakjes (beter woord kan ik voor hen echt niet meer opbrengen om te typen) is gewoon geen enkele agent tegen opgewassen.
Wel stel ik mij een paar vragen : Gaan er nu ook afkeuringen komen vanuit allochtoonse hoek? Gaan er nu ook autochtonen moeten opgeroepen worden tot kalmte? Gaan er nu ook auto/allochtonen bloemen neerleggen? Gaan ze nu ook staan schreeuwen dat dit racistisch is?
En vooral ... Danneels, nu hebt ge iemand die er was op het ogenblik en die tussenkwam...de man is dood, slaap vooral gerust vanaf nu, NA uw 'berispende' toon/oproep om tussenbeide te komen, na de moord op Joe.
Eigen volk eerst is gisteren op de meest verschrikkelijke lafhartige manier omgezet naar 'eigen vel eerst'.
Janssens hier mag fier zijn op zijn beleid, net als Verhofstadt etc. Nu komt hij zeveren om de wet Lejeune aan te passen tot minimum 2/3de uit te zitten voor zware criminele feiten, toch raar dat ze altijd pas tot inzicht komen als het voor iemand te laat is. Bende losers in de Wetstraat en opt schoon verdiep.
Vooral mijn innige deelneming aan de familie van de man in kwestie. Het zal je maar overkomen...al zou het nooit mogen gebeuren, en zou het ook minder vaak gebeuren indien men eindelijk eens wat harder zou optreden en geen signalen te geven dat alles kan en mag hier in dit apenland.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 25 juni 2006 om 20:21.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 20:15   #403
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
en dan nu het verband graag
Oud 25 juni 2006, 20:17   #404
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oei mijn vriendin woont in de kerkstraat en die is helemaal niet zweeds
Waar was uw vriendin zaterdag om 16 uur? ([SIZE=2]© G. Danneels)
[/SIZE]
Oud 25 juni 2006, 20:18   #405
ThibautLepouttre
Vreemdeling

Standaard

Weet iemand hoe de vermoorde man heette?
ThibautLepouttre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 20:19   #406
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dan nu het verband graag
Citaat:
De dommigheid in persoon reageert weer hoor. Het moeten en zullen marokanen zijn.
Oud 25 juni 2006, 20:20   #407
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol ik zie anders een bende spanjaarden om maar al aan te geven dat een blanke man een veel beter signalement is dan noord afrikaanse origine. Het laatste signalement sluit teveel mensen uit.
Bij signalementen zal je nu eenmaal zulk beeld moeten geven. Het gaat hier om het zoeken naar gelijkenissen. Met "blanke man" ben je misschien in Japan iets, maar hier ben je er betrekkelijk weinig mee. Daarom ga je mensen onderverdelen. Indien de moord gepleegd was door een zwarte, was men in de zwarte gemeenschap gaan zoeken (ongeacht het feit dat die uit Afrika of Amerika kunnen komen). Indien de huidskleur blank is, ga je verder verdelen en speuren naar opvallende kenmerken(, net zoals bij de zwarte): kleur van haar, tatouages, piercings, lichamelijke mankementen, ...

Indien dan getuigen een beeld moeten geven, zullen zij op basis van die criteria uitsluitsel bieden. Vermits dus Noord-Afrikanen een grote groep mensen zijn, staat zij tentoon voor de daders met een gebruinde blanke huidskleur, zwart haar, &c. Daar is niets mis mee. Maar net zoals de zwarte man perfect uit Alabama kan komen als uit Malawi, kan iemand die wat weg heeft van Noord-Afrikaanse types (zoals Roma: zij zijn afkomstig uit het Oosten, net als Arabieren), uit Polen komen.
Oud 25 juni 2006, 20:21   #408
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautLepouttre Bekijk bericht
Weet iemand hoe de vermoorde man heette?
Dit is alles wat te vinden is op GVA online:

Citaat:
25/06/2006 10:43 Slachtoffer van busincident was treinbestuurder bij NMBS

De 54-jarige man die zaterdagmiddag het leven liet na een vechtpartij op een bus van De Lijn, was een treinbestuurder op weg naar zijn werk.

Zaterdagmiddag was hij op weg naar het station van Antwerpen-Berchem om daar zijn dienst te beginnen. Hij zou een collega op de Thalys aflossen.
"Ik betreur ten zeerste dat een gewaardeerd medewerker het zinloze slachtoffer geworden is van gratuit geweld", zegt gedelegeerd bestuurder Descheemaecker.

De NMBS zal alle personeelsleden zo snel mogelijk via het interne systeem op de hoogte brengen van het overlijden van hun collega. "Waarschijnlijk zullen we op de dag van de begrafenis ook een of meerdere minuten stilte houden en er zal ongetwijfeld ook een delegatie van de NMBS op de begrafenis aanwezig zijn. Waarschijnlijk zal er maandag beslist worden wat we nog gaan doen", aldus de NMBS.
Oud 25 juni 2006, 20:25   #409
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard "Busincident"

Opvallend is trouwens dat vrtnieuws.net, na de moord gisteren betiteld te hebben als "zes jongeren slaan een busreiziger dood", deze namiddag het signaal gegeven heeft voor een nieuwe benaming: voortaan spreken we over een busincident. GVA heeft zich al aangepast en gebruikt nu ook de nieuwe benaming.

http://www.gva.be/nieuws/Politiek/de...7-E93603118072}
Oud 25 juni 2006, 20:42   #410
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bij signalementen zal je nu eenmaal zulk beeld moeten geven. Het gaat hier om het zoeken naar gelijkenissen. Met "blanke man" ben je misschien in Japan iets, maar hier ben je er betrekkelijk weinig mee. Daarom ga je mensen onderverdelen. Indien de moord gepleegd was door een zwarte, was men in de zwarte gemeenschap gaan zoeken (ongeacht het feit dat die uit Afrika of Amerika kunnen komen). Indien de huidskleur blank is, ga je verder verdelen en speuren naar opvallende kenmerken(, net zoals bij de zwarte): kleur van haar, tatouages, piercings, lichamelijke mankementen, ...

Indien dan getuigen een beeld moeten geven, zullen zij op basis van die criteria uitsluitsel bieden. Vermits dus Noord-Afrikanen een grote groep mensen zijn, staat zij tentoon voor de daders met een gebruinde blanke huidskleur, zwart haar, &c. Daar is niets mis mee. Maar net zoals de zwarte man perfect uit Alabama kan komen als uit Malawi, kan iemand die wat weg heeft van Noord-Afrikaanse types (zoals Roma: zij zijn afkomstig uit het Oosten, net als Arabieren), uit Polen komen.
Volgens mij is er toch echt wel iets duidelijk mis met uw signalement. Een gebruinde blanke huidskleur, zwart haar? Vermits de meeste marokanen in antwerpen er bij lopen als david beckham maar dan met bikkembergs aan. (Jaja wij hebben marokanen met stijl ) Is zulk signalement tijdens de zomer wel zowat toepasbaar op het gros van de schoolgaande jeugd.

Maar denk nu niet dat ik wil zeggen dat ik 100% zeker geen marokanen verdenk, ik wacht gewoon af tot ze gepakt zijn om er een origine op te plakken.
Oud 25 juni 2006, 20:45   #411
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik wacht gewoon af tot ze gepakt zijn om er een origine op te plakken.
Daar ging het 'em toen niet om, men zocht naar een signalement om de daders te vatten. Dat wilt zeggen dat de politie eerst zo'n beetje moet weten wie ze moeten zoeken. Heeft de man een bepaalde huidskleur? Tatouages? Lichamelijke mankementen? Bepaalde kleren? Al die zaken helpen daarbij. Uiteraard kan je pas met zekerheid zeggen wat de echte origine is wanneer je de identiteit hebt, maar dat is pas stap twéé in het onderzoek naar de dader.
Oud 25 juni 2006, 20:51   #412
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Tja, de boel is in Antwerpen danig opgehitst en nadert zo stilaan een dramatische ontknoping...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 20:52   #413
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Daar ging het 'em toen niet om, men zocht naar een signalement om de daders te vatten. Dat wilt zeggen dat de politie eerst zo'n beetje moet weten wie ze moeten zoeken. Heeft de man een bepaalde huidskleur? Tatouages? Lichamelijke mankementen? Bepaalde kleren? Al die zaken helpen daarbij. Uiteraard kan je pas met zekerheid zeggen wat de echte origine is wanneer je de identiteit hebt, maar dat is pas stap twéé in het onderzoek naar de dader.
Ok maar noord afrikaan is echt wel een verkeerd signalement. Voor nen antwerpenaar is nen turk en ne marokaan allemaal hetzelfde. Dus voor politie is het echt wel belangrijk om op te passen met zulke signalementen. Voor hetzelfde geld zitten ze in borgerhout te zoeken terwijl ze op het zuid moeten zijn.
Oud 25 juni 2006, 20:52   #414
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Tja, de boel is in Antwerpen danig opgehitst en nadert zo stilaan een dramatische ontknoping...
Eindelijk wat te doen IPV dat braaf gareelgeloop.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 20:55   #415
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok maar noord afrikaan is echt wel een verkeerd signalement. Voor nen antwerpenaar is nen turk en ne marokaan allemaal hetzelfde. Dus voor politie is het echt wel belangrijk om op te passen met zulke signalementen. Voor hetzelfde geld zitten ze in borgerhout te zoeken terwijl ze op het zuid moeten zijn.
Een Turk en een Marokkaan zien er helemaal niet hetzelfde uit. Voor hetzelfde geld zitten die jongens al in de Kalahari-woestijn.

Ik zeg enkel dat het een normale reactie is om als signalement te vertrekken vanuit het feit dat de daders een postuur hebben dat het meest overeenkomt met dat van een Noord-Afrikaans "type" (ik gebruik dat woord niet graag).

Zoiets kan je perfect linken aan bijvoorbeeld Roma, want zij hebben hun origine in het oosten, net als Arabieren (gypsie = aegyptoi = Egyptenaren; roma = sanskriet = proto-Indisch).
Oud 25 juni 2006, 20:59   #416
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat klaag je dan als heel Belgique, tot en met de Marokkanen zelf, reden leek te hebben om hetzelfde te denken?
Die reden was een verklaring van de federale politie: niet meer, niet minder..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 21:03   #417
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Een 51 jarige man is vanmiddag op een bus aan het Astridplein doodgeslagen door 6 jongeren die onderling ruzie aan het maken waren, de man kwam tussenbeide om de belangers te kalmeren en moest het daarom met de dood bekopen....... erg, heel erg, maar daar zal het wel op uitdraaien en nu allemaal een stille mars houden
Ik las dat hij slagen kreeg, maar stierf tgv een hartaanval
Oud 25 juni 2006, 21:03   #418
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Een Turk en een Marokkaan zien er helemaal niet hetzelfde uit. Voor hetzelfde geld zitten die jongens al in de Kalahari-woestijn.

Ik zeg enkel dat het een normale reactie is om als signalement te vertrekken vanuit het feit dat de daders een postuur hebben dat het meest overeenkomt met dat van een Noord-Afrikaans "type" (ik gebruik dat woord niet graag).

Zoiets kan je perfect linken aan bijvoorbeeld Roma, want zij hebben hun origine in het oosten, net als Arabieren (gypsie = aegyptoi = Egyptenaren; roma = sanskriet = proto-Indisch).

Zijt gij van antwerpen? Ik denk het niet zo te horen? Hier kan je een marokaan of turk zelfs niet meer van een belg onderscheiden.

Een marokaan en een turk zien er normaal niet hetzelfde uit maar als marokaan en turk op een blanke willen lijken zien ze der allemaal zowat het zelfde uit. In antwerpen immiteren vlaamse jongeren zelfs het marokaans antwerps dialect omdat dat stoerder klinkt. Identificatie van een dader is dus nog niet zo gemakkelijk als je wil doen uitschijnen.
Oud 25 juni 2006, 21:05   #419
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
idd. Het Vuil B hitst dagelijks op
Oud 25 juni 2006, 21:08   #420
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
idd. Het Vuil B hitst dagelijks op
Denk je echt dat die doodschoppers 6 VB-ers waren? Dan had dat toch allang breeduit in de linkse pers gestaan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be