![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Softdrugs in de Verenigde Nederlanden | |||
De wetgeving van de Noordelijke Nederlanden toepassen. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 42,86% |
De wetgeving van Vlaanderen toepassen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 21,43% |
Twee wetten, één voor het noorden, één voor het zuiden, tot er een compromis gesloten wordt. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,00% |
Geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,71% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u de reportage trouwens gezien of meent u een oordeel van op de wal te kunnen geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabis roken is op zich schadelijk: het tast de longen aan en heeft een nadelige invloed op de hersenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aldus iemand die de reportage wel niet gezien heeft (en dus hoegenaamd niet weet wie er aan het woord kwam en wat er naar voor werd geschoven) maar meent te kunnen oordelen. Ik baseer mijn oordeel liever op wetenschappers en dokters. Niet op de eerste de beste die op een forum iets uitbraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Bedoelt u niet 'Noord-België'?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 25 juni 2006 om 10:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er sterben nog altijd meer mensen aan de drank dan aan de dope. Overgens ben ik persoonlijk geen gebruiker van drugs.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat geldt niet voor alcohol. Alcohol is slechts in grote hoeveelheden schadelijk. Cannabis is schadelijk in gelijk welke hoeveelheid en conditioneert de hersenen tot gemakkelijker gebruik van harddrugs (aldus uit de reportage).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En de praktijk ervan zie ik bij de dochter van een vriendin van mijn vrouw. Arm kind, dus oppakken die dealers, sans pardon den bak in en slachtoffers verplicht afkicken. De praktijk is heeeeeel wa anders dan dat politic correct gezever in Denhaag van ge-weet-wel-met-zijn-coiffuur en andere partijen. Wat wete die gasten vanaf hunne zetels van het live leven van verslaafden? Op papier van alles , in praktijk, zero, bros. Als k ooit die dealer te pakke krijg zalt zijnen besten dag nie zijn. ![]() Dan kunne die ollandse flikke nie zegge: we moge nog nix doen tot er wa gebeurd is, tot da kind dood gaat aan den troep zekers. Politic correct mbt drug, Nederlands gedoog beleid? Mijn botte... Laatst gewijzigd door stropkeuh : 25 juni 2006 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() ik stem voor het Nederlandse Model
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan men iets schadelijks nu legaliseren? Daarenboven is de Nederlandse wetgeving ook niet samenhangend. Blijkbaar mag men cannabis wel verkopen in coffeeshops en is "blowen" in het openbaar toegelaten, maar het is echter verboden wiet te kweken op grote schaal. Waar halen de coffeeshops hun materiaal dan wel vandaan? Uit een illegaal circuit toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige vind ik dat tabak ontraden hoort te worden, want het is inderdaad schadelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Eigenlijk vind ik dit geen relevant punt voor een samengaan van de nederlanden.
In elk land is een progressieve en een conservatieve stroming. In elk land bestaat links en rechts. Laten we dit soort problemen oplossen zodra we één geworden zijn, op een normale politieke manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Je kan alles bewijzen, en beelden kunnen gemanipuleerd worden ook desnoods. Als die dokters persoonlijk iets tegen cannabis hebben zullen ze er wel een 'wetenschappelijk" uitleg aan knopen..maar of het waar is... ![]() Er zijn ook wetenschappers en dokters die zeggen dat cannabis gezond is.
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |