Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 00:42   #501
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en ik denk, dat als die 6 doodslagers enkel eens "boe" geroepen hadden naar die man, hij vandaag nog met treinen zou rijden...wat een ongelofelijk idiote veronderstellingen men hier soms leest?!
Ik denk dat ook.
Maar dergelijke zaken blijven complex.
Jaren geleden was er zo een voorval waarbij een oud vrouwtje werd opgebeld door een aantal grappenmakers die haar met groot kabaal enorm aan het schrikken hadden gemaakt.
Vrouwtje dood.
Mijn ouders kennen één van de dochters van die vrouw, en die kinderen en haar man waren er ook niet goed van.
Uiteindelijk hebben ze niet bewezen gekregen dat er een link was tussen de dood van die vrouw en het gedrag van die grappenmakers. De grappenmakers hebben hier dus geen gevolgen van gezien.
Een pijnlijke ervaring voor de familie.

Dit is relevant in de zin dat er ergens een grens ligt, een grens tussen schuld aan de hartstilstand, en geen schuld.
Hadden die grappenmakers niet gebeld naar dat vrouwtje, dan was ze die dag wellicht niet gestorven. De rechter vond echter niet dat er schuld was.
Waar ligt de grens dan?
Ik zeg gewoon dat we daar niet over kunnen oordelen op basis van een paar berichten in de media. Wij zijn geen patholoog in deze zaak, en wij zijn ook geen rechter in deze zaak. Het feit dat daar onderzoek voor nodig is, toont dat die grens ook voor pathologen niet te bepalen is op basis van een paar berichten in de media. Ook zij hebben nood aan observatie van de verwondingen om daarover te oordelen. Als experts daar observatie voor nodig hebben, denk je dan niet dat we onszelf overroepen als we denken dat wij dat kunnen doen op basis van wat berichten in de media?

Citaat:
Als ik van u was, zou ik dat aan die man zijn weduwe gaan uitleggen, tijdens de begrafenis, als heel de familie er bij is.Die zullen zeker zeer tevreden zijn van u iets te kunnen leren....
ik ben niet bang om mijn opinie te geven ten aanzien van de familie, maar ik denk dat ze andere noden hebben op dit moment.
Wellicht zullen ze meer informatie gewenst hebben over de precieze aard van de verwondingen enzo. Iets waar ik jou eigenlijk nog geen vragen over heb zien stellen, maar ik heb niet alles gelezen in dit forum.
Oud 26 juni 2006, 00:47   #502
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat ook.
Maar dergelijke zaken blijven complex.
Jaren geleden was er zo een voorval waarbij een oud vrouwtje werd opgebeld door een aantal grappenmakers die haar met groot kabaal enorm aan het schrikken hadden gemaakt.
Vrouwtje dood.
Mijn ouders kennen één van de dochters van die vrouw, en die kinderen en haar man waren er ook niet goed van.
Uiteindelijk hebben ze niet bewezen gekregen dat er een link was tussen de dood van die vrouw en het gedrag van die grappenmakers. De grappenmakers hebben hier dus geen gevolgen van gezien.
Een pijnlijke ervaring voor de familie.

Dit is relevant in de zin dat er ergens een grens ligt, een grens tussen schuld aan de hartstilstand, en geen schuld.
Hadden die grappenmakers niet gebeld naar dat vrouwtje, dan was ze die dag wellicht niet gestorven. De rechter vond echter niet dat er schuld was.
Waar ligt de grens dan?
Dat je niet zuiver kan afgaan op berichtgeving in de media, dat neem ik grif van je aan. Maar je voorbeeld hier ademt het idee uit dat die grappenmakers wel degelijk deels schuld hebben aan het overlijden. En dat is ook wat ik bedoel met mijn vorige post. Jij maakt het hier nogal duidelijk met de uitwassen van een maatschappij die opgroeit met het extreme candid camera idee dat mensen doen schrikken voor de lol leuk entertainment oplevert.

Bij deze:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51848

Maar doen schrikken is natuurlijk nog net iets anders dan ineen gemept worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juni 2006 om 00:52.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 00:49   #503
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat kan best gebeuren. Aangeboren hartkwalen bestaan. En meestal manifesteren die zich erg vroeg. Zoals in een tiener of twintiger. De genetische aanleg blijft ook bestaan bij vijftigers of zo, maar dan is de vraag waarom het niet eerder bij een diagnose aan het licht kwam.

Ik stel me wel de vraag of je even kritisch zou zijn moest zulks meisje 5 minuten tevoren ineen geschopt en geslagen zijn geweest door wat extreem-rechtse skinheads en dan die hartaanval zou hebben gehad. Zou je even terughoudend zijn of zou het dan duidelijk het gevolg van zijn geweest ?
Natuurlijk. Voor hetzelfde geld startte die hartaanval toen ze die skins nog maar zag komen, dus nog voor die begonnen slaan en schoppen. Dat is niet te zien op zicht. Een hartstilstand kan dan het gevolg zijn van de hartaanval, de slagen, of beide.

En voor de zoveelste keer: een hartaanval is niet hetzelfde als een hartstilstand. Je lijkt hier te insinueren dat het meisje een aangeboren hartkwaal had. Dat was niet het geval, er zijn geen gebreken aan haar hart vastgesteld in de autopsie. Maar insinueer gerust maar verder.
Oud 26 juni 2006, 00:57   #504
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je niet zuiver kan afgaan op berichtgeving in de media, dat neem ik grif van je aan.
het gaat niet alleen over de betrouwbaarheid van de media, het gaat ook over het feit dat niet-pathologen niet voldoende kennis hebben om te oordelen over doodsoorzaken en verbanden tussen verschillende pathologieën om zélf een oordeel te vormen, en zeker niet op basis van de héél summiere berichtgeving die we hier hebben gekregen.
Laat die mensen gewoon hun werk doen, wacht het onderzoek af. Moeilijk is dat niet, want kijk: het onderzoek is al rond.
Had iedereen gewoon gewacht, dan waren deze idiote discussies niet nodig geweest.

Ik heb me ook nooit uitgesproken over de mogelijke pathologie van HVT. Ik heb daar over nagedacht, ik heb een aantal hypothesen, maar ik vind nu niet dat ik voldoende info heb om daar een definitieve conclusie aan te verbinden.
Oud 26 juni 2006, 01:03   #505
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Voor hetzelfde geld startte die hartaanval toen ze die skins nog maar zag komen, dus nog voor die begonnen slaan en schoppen. Dat is niet te zien op zicht. Een hartstilstand kan dan het gevolg zijn van de hartaanval, de slagen, of beide.
Uiteraard. Maar ik vind het sterk dat hier mensen komen zeggen dat een verband twijfelachtig is. Was die man ineengeslagen door skinhead tuig dan was voor mij de voorlopige conclusie ongeveer dezelfde. Grote kans dat het gebeurde het heeft veroorzaakt. In dit geval lijkt men ervan uit te gaan dat enkel een flinke schop tegen een rib vlak tegen het hart zoiets kan veroorzaken. Neem een vogeltje uit zijn kooi en laat die wat van hand tot hand gaan tussen kinderen en morgen ligt ie dood in zijn kooi. De fout van de vogel waarschijnlijk.

Citaat:
En voor de zoveelste keer: een hartaanval is niet hetzelfde als een hartstilstand.
Ik zal het aan mijn vriendin vragen.

Citaat:
Je lijkt hier te insinueren dat het meisje een aangeboren hartkwaal had. Dat was niet het geval, er zijn geen gebreken aan haar hart vastgesteld in de autopsie. Maar insinueer gerust maar verder.
Ik insinueer niets. Ik zeg dat die mogelijkheid bestaat. Herlees het en kom dan terug met je offensieve techniek. Ik zou graag verder insinueren maar eigenlijk was ik niet aan het insinueren. Ik zet gewoon de zaken op een rijtje die zulks kunnen veroorzaken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2006, 01:05   #506
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het gaat niet alleen over de betrouwbaarheid van de media, het gaat ook over het feit dat niet-pathologen niet voldoende kennis hebben om te oordelen over doodsoorzaken en verbanden tussen verschillende pathologieën om zélf een oordeel te vormen, en zeker niet op basis van de héél summiere berichtgeving die we hier hebben gekregen.
Laat die mensen gewoon hun werk doen, wacht het onderzoek af. Moeilijk is dat niet, want kijk: het onderzoek is al rond.
Had iedereen gewoon gewacht, dan waren deze idiote discussies niet nodig geweest.
Ik lees de conclusies zeker morgenochtend in de krant. Ik reageer enkel op wat hier geschreven wordt. Idioot of niet.

Citaat:
Ik heb me ook nooit uitgesproken over de mogelijke pathologie van HVT. Ik heb daar over nagedacht, ik heb een aantal hypothesen, maar ik vind nu niet dat ik voldoende info heb om daar een definitieve conclusie aan te verbinden.
Je eerste conclusie was dat de champagnekurken bij het Vlaams Belang aan het knallen waren.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2006, 01:30   #507
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Maar ik vind het sterk dat hier mensen komen zeggen dat een verband twijfelachtig is. Was die man ineengeslagen door skinhead tuig dan was voor mij de voorlopige conclusie ongeveer dezelfde. Grote kans dat het gebeurde het heeft veroorzaakt. In dit geval lijkt men ervan uit te gaan dat enkel een flinke schop tegen een rib vlak tegen het hart zoiets kan veroorzaken.
Dat kan dat veroorzaken, ja.
Toen ik het gebeurde vernam, dacht ik meteen: "hopelijk staat het verband vast".
Stel dat die man een hartprobleem had en de aangebrachte slagen niet rechtstreeks in verband kunnen worden gebracht met die hartstilstand?
Dat zou een proces bemoeilijken, en tot lagere straffen kunnen leiden.
Wat ik spijtig zou vinden.
Dus wacht een mens af tot daar duidelijkheid over is.
ik vind dat niet straf, eigenlijk.
Misschien grof gesteld, maar het was wellicht erger geweest voor de nabestaanden mochten ze hem veel minder hard geslaan hebben maar hij toch dood was geweest. Kans is groot dat ze er dan vanaf kwamen met een veroordeling voor louter slagen en verwondingen.
Als ze ze ooit eens pakken, tenminste

Citaat:
Neem een vogeltje uit zijn kooi en laat die wat van hand tot hand gaan tussen kinderen en morgen ligt ie dood in zijn kooi. De fout van de vogel waarschijnlijk.
Misschien wel de fout van het baasje die al twee weken vergeten was het beest eten te geven.

Citaat:
Ik insinueer niets. Ik zeg dat die mogelijkheid bestaat. Herlees het en kom dan terug met je offensieve techniek. Ik zou graag verder insinueren maar eigenlijk was ik niet aan het insinueren. Ik zet gewoon de zaken op een rijtje die zulks kunnen veroorzaken.
Eén zaak is geen rijtje.
Oud 26 juni 2006, 01:32   #508
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je eerste conclusie was dat de champagnekurken bij het Vlaams Belang aan het knallen waren.
Dat mag je figuurlijk nemen.
Het VB-gemeenteraadslid van een naburige gemeente wist vandaag in ieder geval al in z'n handjes te wrijven en met een smile te zeggen: 'dat zijn weer stemmetjes bij voor het VB 8)'.
Misschien heeft 'm 's avonds wel met z'n vrouw of vriendjes VB'ers een flesje gekraakt, daar ben ik niet van op de hoogte.
Oud 26 juni 2006, 01:38   #509
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag je figuurlijk nemen.
Het VB-gemeenteraadslid van een naburige gemeente wist vandaag in ieder geval al in z'n handjes te wrijven en met een smile te zeggen: 'dat zijn weer stemmetjes bij voor het VB 8)'.
Misschien heeft 'm 's avonds wel met z'n vrouw of vriendjes VB'ers een flesje gekraakt, daar ben ik niet van op de hoogte.
Misschien moet je eens naar die VB'er gaan en hem vragen wat ie ervan vindt ? Misschien eens mee op café gaan ? Misschien blijkt dat een mens te zijn die zulke dramas even erg vindt als jij en ik. Ontmenselijking is erg makkelijk. Al wat je niet leuk vindt "rechts" noemen of zo.

De meeste handenwrijverij die ik hier zie (op een paar uitzonderingen na) gaat over hoe de politiek reageert op zulke dingen en waarbij gewoonlijk de oppositie (wat hebben die ermee te maken) de fout moeten zijn van het gebeurde.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juni 2006 om 01:41.
Oud 26 juni 2006, 01:40   #510
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet je eens naar die VB'er gaan en hem vragen wat ie ervan vindt ? Misschien eens mee op café gaan ? Misschien blijkt dat een mens te zijn die zulke dramas even erg vindt als jij. De meeste handenwrijverij die ik hier zie (op een paar uitzondering na) gaat over hoe de politiek reageert op zulke dingen.
Ik ga er al 10 jaar mee op café
Oud 26 juni 2006, 01:42   #511
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga er al 10 jaar mee op café
Geef me de naam en het lidkaartnummer en ik zorg dat hij/zij verdwijnt

(nou ja... dat is toch wat je wil horen ? )

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2006, 01:45   #512
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef me de naam en het lidkaartnummer en ik zorg dat hij/zij verdwijnt

(nou ja... dat is toch wat je wil horen ? )
nu niet overmoedig worden, jazeker.
de man is groot en sterk.
ik zal hem je adres geven, dan kun je het onderling even bespreken wat je met hem gaat aanvangen.
Oud 26 juni 2006, 01:48   #513
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu niet overmoedig worden, jazeker.
de man is groot en sterk.
ik zal hem je adres geven, dan kun je het onderling even bespreken wat je met hem gaat aanvangen.
Niet alles te serieus nemen, nynorsk

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2006, 01:51   #514
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alles te serieus nemen, nynorsk
jazeker op voorhand al bang?
ik zal hem vertellen dat hij het niet te serieus moet nemen, dan.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 juni 2006 om 01:51.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 01:51   #515
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zal hem vertellen dat hij het niet te serieus moet nemen, dan.
Doen! We kunnen moppen tappen bij den barbeque.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juni 2006 om 01:52.
Oud 26 juni 2006, 01:53   #516
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jazeker op voorhand al bang?
Eigenlijk niet. Misschien is die gast wel gevoelig voor een stukske geroosterd vlees met ne pellepatat en wat mayonaise. Het kan plezant worden

Goed dat ik die mail dinges heb... anders had ik niet gemerkt dat je dat van dat bang worden had toegevoegd aan je bericht

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 juni 2006 om 01:56.
Oud 26 juni 2006, 01:55   #517
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet. Misschien is die gast wel gevoelig voor een stukske geroosterd vlees met ne pellepatat en wat mayonaise. Het kan plezant worden
weet dan dat hij agressief wordt als hij niet genoeg vlees krijgt.
en ook als hij wel genoeg vlees krijgt.
en dat hij kotst op mietjes.
Oud 26 juni 2006, 01:56   #518
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en hij haat katten.
misschien froes uit de buurt houden, of die belandt ook op de bbq.
wel lekker, naar 't schijnt.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 01:57   #519
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
weet dan dat hij agressief wordt als hij niet genoeg vlees krijgt.
en ook als hij wel genoeg vlees krijgt.
en dat hij kotst op mietjes.
*noteert dat hij een kotsbakske moet voorzien voor mensen die niet kalm worden van een zonnetje en barbeque*

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 juni 2006, 01:58   #520
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en hij haat katten.
misschien froes uit de buurt houden, of die belandt ook op de bbq.
wel lekker, naar 't schijnt.
Je pogingen om te shoqueren worden belachelijk. Maar goed. Ik heb een brandblusser staan waarmee ik iedereen die froes aanraakt op een ongewenste wijze de kaken uit het gezicht kan slaan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be