![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() inderdaad, dat zullen we moeten afwachten en opvolgen natuurlijk. Mijn ervaring inzake zegt me dat beleidsmensen vaak wel eens herinnerd moeten worden aan hun beloftes. Dat zullen we indien nodig dan ook doen met verdere acties.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Beste Paulus,
Laat ons eventjes op een niet-emotionele manier overlopen wat hier al gezegd is geweest: Citaat:
1) een bevruchte eicel is een mens 2) impliciet : alle mensen zijn gelijkwaardig 3) a fortiori is een bevruchte eicel dus een gelijkwaardig mens. Op een andere plaats zeg je het volgende : Citaat:
4) een bevruchte eicel is een eencellig organisme. Nu, de logica leert ons dat als a=b en b=c, dan moet a=c. Als we dit combineren met jouw stellingen 1) en 4), blijkt dus dat voor jouw logica een mens een eencellig wezen is. Dit is in overduidelijke tegenspraak met de gangbare kijk op wat een mens is. Een mens kan nooit bestaan uit 1 cel, dat is gewoonweg onmogelijk. Bijgevolg moet er dus iets schorren aan heel jouw conceptueel kader. Zoals ik al vroeger zegde, moet de conclusie van het verhaal dus zijn dan een bevruchte eicel GEEN mens is. Citaat:
Laatst gewijzigd door sancho : 25 juni 2006 om 12:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Heeft er eigenlijk al iemand onderzoek gepleegd of het wel de hoge prijs voor anticonceptie / abortus is die de hoofdoorzaak is voor het feit dat armen minder sterk aan familieplanning kunnen doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
soit zoals in het persbericht te lezen staat hebben wij als ervaringsdeskundigen geen peperdure wetenschappelijke en vertragende onderzoeken nodig om te weten dat te dure anticonceptie te vaak oorzaak is van ongewenste zwangerschappen en dus ook van abortus. Als ervaringsdeskundigen spreken we gewoon vanuit de ervaring en vanuit wat wij dagelijks in onze omgeving van armoede zien. Abortus is bovendien niet te duur ( 3 euro zoals in de openingspost te lezen ) staat. Abortus blijft in alle gevallen echter geen pretje voor de vrouw die ze ondergaat en kan dus bij voorkeur best vermeden worden, hoewel ik er wel op wijs dat het moeten uitdragen van een ongewenst kind een nog diepere negatieve impakt heeft op de vrouw alsook op haar ongewenste kind. Geen enkele vrouw doet dus een abortus puur voor de lol doch louter uit noodzaak. Een noodzaak die door sommige tegenstanders nooit begrepen zal worden. Gelukkig is hun begrip ook niet meer nodig. het vierde wereld syndicaat vindt het een zeer goede regeling waarbij abortus ( het "geneesmiddel" ) zeer goedkoop is en wil deze regeling zeker en vast behouden zien, doch heeft via deze actie aan vervotte gevraagd om ook de preventiemiddelen even goedkoop te maken. dit onder het motto dat voorkomen nog altijd beter is dan genezen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juni 2006 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Proficiat!! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Of misschien willen sommige jongeren wel gewoon een kind zonder dat ze al te veel hebben nagedacht over de gevolgen voor hun en voor dat kind? Maar los daarvan wil ik nogmaals zeggen dat ik deze actie toejuich en dat ik wel geloof dat er een groep mensen is die geen voorbehoedsmiddelen gebruikt omwille van een te hoge kostprijs, maar ik denk persoonlijk dat die groep die puur hierom geen anticonceptiva gebruikt, klein is. Ik kan me natuurlijk vergissen want ik heb hierover nog geen studies gezien. En ondanks de discussie die hierover bezig is denk ik dat we het allemaal ongeveer eens zijn over de wenselijkheid van de middelen die gebruikt moeten worden om ongenwenste zwangerschappen te voorkomen en dat de voorkeur in de eerste plaats zou moeten uitgaan naar het voorkomen van de bevruchting van een eicel zou moeten zijn, dit om geen enkel ongeboren leven van rechten uit te sluiten. Voor degenen die dit om de één of andere reden niet willen of kunnen gebruiken kan men dan nog altijd beter grijpen naar middelen die een bevruchte eicel het leven onmogelijk maken dan naar een abortus, waarbij het ongeboren leven in een staat is waarvan al meer mensen geneigd zijn te denken dat het wegnemen van dit leven moord is. Abortus zou dus sowieso de laatste optie moeten zijn en het voorkomen van de bevruchting van een eicel zou de absolute voorkeur moeten wegdragen. Ik dacht trouwens altijd dat zowel de pil als het chemisch spiraaltje op twee facetten inwerkten: afgifte van hormonen dat ervoor zorgt dat de eisprong niet plaatsvindt (en moest er iets misgaan zodat deze wel plaatsvindt zodat bevruchting mogelijk wordt) en dat het slijm in de baarmoeder niet dik genoeg wordt opdat er zich ooit een bevruchte eicel zich in kan nestelen... maar dit laatste zou gewoon een soort extra veiligheidsclausule zijn... ?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 juni 2006 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() dankjewel groentje-18 en tevens dank aan iedereen hier die onze actie steunt.
we moeten echter eerlijk zijn en mogen nog niet te vroeg victorie kraaien. er zal van de week trouwens nog over en weer gemaild worden tss vws en het kabinet van vervotte. we houden jullie hier zeker en vast op de hoogte.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juni 2006 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U maakt een stelling uit het ongerijmde, om de beginstellingen te verwerpen Beginstellingen: Een bevruchte eicel is een mens (en dus ook gelijkwaardig) Een bevruchte eicel is een eencellig organisme Met uw logica komt u tot de conclusie: De mens is een eencellig organisme Deze logica is fout. analoge redenering: -Pieter is een mens -Pieter is een kleutertje DUS: de mens is een kleutertje. Eb dem?
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven van een mens begint met een ééncellig organisme dat al heel gauw zichzelf opsplitst in meerdere cellen. Je hoeft daarmee niet akkoord te gaan als je persé moeilijk wil doen, maar toch is dit een wetenschappelijk feit. Maar mocht je, je daarbij toch niet willen neerleggen, dan kun je me vast vertellen, hoeveel cellen er dan wel nodig zijn alvorens we over een mens te kunnen spreken en dat vervolgens funderen door één of andere bioloog die je bijtreedt in je gedachtegang. Ik vrees echter voor jou, dat je lang zult moeten zoeken. Elke embryoloog kan je vertellen dat mensen reeds gedrag vertonen lang voor de geboorte. Citaat:
Citaat:
Zou je dan eigenlijk niet beter zwijgen, vraag ik me af? Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat wanneer een iemand zoooo heel erg arm is (in België) dat hij/zij en partner zich onmogelijk één of ander voorbehoedsmiddel kan permiteren, hij/zij dan tenminste het verstand moeten hebben om om van sexuele betrekkingen (geslachtsgemeenschap) af te zien, gezien zij dan de kosten dat een kind grootbrengen met zich meebrengt, nog veel hoger liggen.
Een kwestie van gezond verstand zou ik zeggen. Maar daar denken de actievoerders van deze thread niet aan natuurlijk. Ze doen net alsof het in België vol loopt met zulke gasten. Een beetje ernstig alsjeblieft. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
soit één ding is dan toch tenminste positief. je geeft nu tenminste toe dat je eigenlijk ook tegen anticonceptie bent. je strategie is doorgaans daar over te zwijgen - wss droom je bij jezelf daar pas over te beginnen wanneer je iedereen overtuigd hebt abortus net zoals jij dogmatisch over de ganse lijn af te keuren. maar nu ben je door de mand gevallen ![]() PS doe de paus de groetjes van me he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juni 2006 om 15:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() lol - ik zie dat arm koppel al liggen naast elkaar in bed
zich aan mekaar vergapend en allebei masturberend maar ja ik kan het al raden - masturberen dat vind paulus wss ook een schande - een massamoord zoals ik al zei al die arme spermatozienkes toch ![]() ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben (voor de zoveelste keer) anti- Roomskatholiek. Maar ik begrijp het natuurlijk wel. Mensen die in een debat op de man spelen ipv op de bal zijn doorgaans aan het eind van hun latijn. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan maar pleiten voor betere voorlichting voor de anderen... Tja?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
als je niet tegen anticonceptie bent waarom ben je dan trouwens tegen onze actie voor gratis anticonceptie ? ik ga nu wat zinnigers doen trouwens ( rara wat he ![]() tot morgen ofzo hopelijk ben je dan in een even grappige bui ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 juni 2006 om 16:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen als je in België zo arm bent dat je jezelf of je partner geen voorbehoedsmiddel kan betalen, je beter andere manieren zoekt dan geslachtsgemeenschap om je sexualiteit te beleven. Want een kind opvoeden kost nog veel meer. Dat jij je daar enkel masturberen kan bij voorstellen, vertelt helaas meer over jou dan over mij. En misschien, nee heel zeker, is het inderdaad beter dat je zwijgt wanneer je beweert dat abortus ook een vorm van voorbehoedsmiddel is. Heb je dat ook zo tegen Vervotte gezegd? ... en dan maar pleiten voor voorlichting voor anderen... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 juni 2006 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...en dan maar pleiten voor voorlichting voor anderen... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe de katholieke kerk omgaat met ongehuwde moeders. In de protestantse en evangelische kerk is het echter wel heel triest gesteld. Een ongehuwde vrouw wordt er echt verstoten, krijgt een ferme berisping en wordt er aanzien als een rotte appel. Eigenlijk is ze niet meer echt welkom in de kerk en dat wordt haar ook op allerlei manieren duidelijk gemaakt. Dat is eigenlijk heel hypocriet want protestanten zijn tegen abortus maar op hetzelfde moment verstoten ze ongehuwde moeder. Een ongehuwde vrouw die veel belang hecht aan de gemeente en in de kerk al haar vrienden, familie en kenissen heeft krijgt het dan ook heel erg moeilijk. Ze zal de keuze moeten maken tussen afstand nemen van de kerk en iedereen die erbij hoort, ofwel abortus doen. Voor niet-geloven lijkt dit misschien wel onbelangrijk maar voor iemand die gelovig is en veel belang hecht aan contact met medegelovigen heeft dit veel invloed.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() iedereen anders ziet het wel, en vervotte ook
|
![]() |
![]() |