![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er dan al eens teruggeslagen wordt, zoals in Mol vorige maand, of in Dendermonde vorige week, dan is de verzamelde goegemeente er als de kippen bij om dat te stigmatiseren als "racistisch geweld".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat viel hier direct op? ten eerste dat het jongeren zijn, minderjarig waarschijnlijk. Ten tweede dat het allochtonen of Belgen van allochtoonse afkomst zouden zijn. Het eerste is in feite het meest schrikbare. Het gaat hier over jongeren die gewoon geen normbesef meer hebben, voor wie vechten blijkbaar zo normaal is dat je het in een bus doet en het zelf doet met een oudere man. Het getuigt van enorm weinig respect. Hoogstwaarschijnlijk zal het wel 1 leider geweest zijn en 5 volgers of zoiets, maar dat is geen excuus.
Het spijtige is dat het niet eens onverwachts komt. Al jaren zijn er signalen van busschaufeurs dat het de spuigaten begint uit te komen, al het geweld, pesterijen, kwajongensstreken door jongeren, vooral door allochtonen, de waarheid mag gezegd worden. Zeggen dat al die busschaufeurs racisten zouden zijn, lijkt me grotesk overdreven trouwens. Deze doodslag is dus niet onverwacht en dus treffen de bevoegde instanties mee schuld. Al jaren moest er met hardere hand zijn opgetreden tegen deze jongeren door de politie. Ook de ouders die dit toelaten moest mijn voor hun verantwoordelijkheid durven stellen. Neen, ouders kunnen niet alles, maar te ver is te ver. Hardere hand en meer controle op de bussen zelf, het wordt al jaren gevraagd, het wordt al jaren genegeerd. Beter was nog geweest dat het voorkomen was, door te gaan praten met die jongeren, door hun duidelijk te maken dat dit niet kan. Door ook kattekwaad te bestraffen, daarom niet hard en meedogenloos, maar wel bestraffen. Door de ouders mee te helpen dit te voorkomen en hun eventueel zelf confronteren met wat hun kinderen uitsteken. Nu moet wel dringend hard moeten opgetreden worden op de bussen naar de Ster in Sint-Niklaas of de bom gaat echt barsten, niet alleen electoriaal. Ook de allochoonse gemeenschap mag hier niet de kop in het zand steken, want ook uit hun middens komen veel amokmakers. Het zijn nu eenmaal veel allochtoonse jongeren, welke nationaliteit ook, die voor overlast zorgt, het ontkennen zou misdadig zijn. De redenen zijn in feite op dit moment niet belangrijk, of gaan we wachten tot er nog meer doden vallen? Allochtoonse jongeren moeten meer op hun plichten gewezen worden, net zoals dat voor autochtonen telt. Sommigen gaan wsl zeggen dat ze nu al meer worden gecontroleerd, het interesseert me niet, de feiten zijn er. Dat de zogenaamde "echte" Vlaming niet teveel op zijn borst moet kloppen en zeggen dat het weer allochtonen zijn, is gelogenstraft door Van Temsche uiteraard, wat ook zijn motief was. Of het nu uit racisme was, uit het beu zijn van pesterijen, het maakt niet uit, niets van dat al rechtvaardigd moord. De kiezer zal in oktober en volgend jaar in juni de rekening verheffen. dat het zal gebeuren door op een partij te stemmen die de problemen alleen maar zal polariseren, is enorm spijtig, verrachtelijk zelf, maar voor een stuk zelf gezocht door de partijen aan de macht. Misschien moet er ook nu een mars worden gehouden in Antwerpen, gedragen door alle lagen van de bevolking, alle gemeenschappen, alle culturen tegen het zinloze geweld, tegen het vandalisme en tegen het verval van normen en waarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en ons dood laten slagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je met jonge allochtone criminelen praat, dan hoor je trouwens genoeg dat het feit dat 'autochtonen toch nie reageren' zowat argument nummer 1 is om net dié slachtoffers in dié omgevingen uit te kiezen. Dat zal wellicht ook meegespeeld hebben in de motivatie van de moordenaar van JVH en z'n compaan om het überhaupt aan te durven in een vol station iemand neer te steken.
![]() |
![]() |
#626 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Me, the 13th Duke of Wybourne, in a French maid's finishing school? With my reputation?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Straatcultuur vs rechtscultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zal weer lang kunnen wachten ![]()
![]() |
![]() |
#629 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inplaats van het nodige te doen om deze geweldcultuur de pas af te snijden werden er echter wetten ingevoerd om degenen die de vinger op de wonde durfde te leggen, en/of aan verzet durfde te dénken, de mond te snoeren, weerloos te maken en de duvel aan te doen.
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vorige maand was ik blijkbaar van de aardbol verdwenen, kun je me even herinneren aan de gebeurtenissen in Mol? Wellicht weet ik er wel van, maar wist ik niet dat het in Mol was. Dat er over Dendermonde weinig gepraat wordt, is niet zo gek. Het ging er tussen mensen uit de lagere klasse allerhande, blijkbaar is dat een beetje 'te ver van mijn bed'. Dat daar problemen ontstaan die voor de 'goegemeente' wel eens implicaties kunnen hebben, lijkt velen te ontgaan.
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw soort ontkent zelfs het licht van de zon.
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier kan ik me wel in vinden.
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jups. tijd om eens een goeie buffer aan te leggen daartegen.
![]() |
#635 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoezo, buffer aanleggen? Welke buffer, tussen wat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het vergelijk met zo'n 10 jaar geleden, dan zie ik een serieus verschil. Toen werd er nog veel meer voor elkaar opgekomen. Allez, Knuppel, ge zijt zowat bejaard. Jij weet toch ook hoe het er vroeger aan toeging? Of heb je je hele leven in een coconnetje geleefd? Nee toch? Citaat:
Het is eerder jij en je laffe vriendjes die me liefst de mond zou snoeren, blijkbaar. Dat lukt hier natuurlijk niet, dus dan maar met stellingen afkomen over mijn persoon die je niet eens hard kunt maken. Doorzichtig.
![]() |
![]() |
#637 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook nog niks gehoord zeker van de Turk die in Aalst neergeschoten werd toen hij vluchtte, en de 'volkstoeloop' die daarop volgde? Had er zich toen iemand van de autochtone Aalstenaars verzet, ze hadden dit kunnen krijgen: http://www.youtube.com/watch?v=0-IIU-Ekd3w Niet dat het nog lang zal duren voor het overal zover zal zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#638 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lukraak: http://www.politicsinfo.net/forum/about35016.html http://www.standaard.be/Meningen/Bri...27626&offset=0 Vreemd dat de pers daar nauwelijks over bericht... Over Mol vind ik zelfs niets op net. Enkele weken terug heeft iemand op dit forum er wel een stukje over gepost. Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen 't crapuul en de mensen die er genoeg van hebben.
Een psychologische buffer (geen fysieke dus, allez, ook natuurlijk, we hebben zoiets als een gevangenis). Een 'het is gedaan'-buffer. En liefst nie van 'het is gedaan, ik blijf wel vtm kijken en laat de straat voor wat ze is'.
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen hoefden toen nog niet bang te zijn dat gestraft zouden kunnen worden omdat ze voor hun eigen volk eerst opkwamen. |
|
![]() |
![]() |