Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 10:42   #661
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Eén van de problemen die we zelf gaan moeten aanpakken is onze eigen polarisering, trouwens. We zitten meer te vechten tegen elkaar (links - rechts) dan tegen autochtoon en allochtoon crapuul.
Daarom moeten manifestaties en dergelijke sowieso a-politiek zijn, maar gericht op de maatschappij.
Ik werd een beetje misselijk toen ik op de mars in antwerpen die anti-VB praat hoorde. Dat was totaal ongepast en zorgt net voor meer polarisering ipv minder.
Concreet: er komt een verzetsmanifestatie in Antwerpen tegen de busmoord, jij loopt mee en naast jou loopt een bende skinheads "makakke bojte" te scanderen. Blijf je meelopen?

Pas op, ik steun je discours hier hoor, en ik herken de constructieve intentie. Maar op dat soort praktische hindernissen zal je wel stoten.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 10:43.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:43   #662
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het is me een iets te symbolisch en te kunstmatig, van het slag van "Fata Morgana" of "Allemaal Sam".

Ik dacht eerder in de richting van mensen die zich bereid verklaren daadwerkelijk in te grijpen als er rotzooi gebeurt.
Doel je nu op een soort knokploeg zoals er hier vroeger waren? Jongerenbendes die voor de lol tegen elkaar gingen knokken omdat er één of andere pipo het liefje van de bendeleider beledigd had? Goeie ouwe nostalgie voor mij anders. 8)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:43   #663
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is me een iets te symbolisch en te kunstmatig, van het slag van "Fata Morgana" of "Allemaal Sam".
allemaal sam is wat we moeten vermijden (ik heb me daar dood aan geërgerd).

Citaat:
Ik dacht eerder in de richting van mensen die zich bereid verklaren daadwerkelijk in te grijpen als er rotzooi gebeurt.
en hoe dacht je dat te doen?
Oud 26 juni 2006, 10:44   #664
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Doel je nu op een soort knokploeg zoals er hier vroeger waren?
Neen, ik denk aan gewone mensen met kinderen, mensen die willen dat hun buurt terug leefbaar wordt maar niet meer geloven in de "allemaal sam"- recepten.
Oud 26 juni 2006, 10:44   #665
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef u hier 150% gelijk in, ik heb mij die bedenking ook al meerdere keren gemaakt. Het probleem is, die bange blanke man/vrouw in beweging te krijgen, allemaal te bang voor eigen vel, ook te verstaan maar maakt het er wel niet makkelijker op. Ik herinner mij zelfs nog de protesten na de moord hier in de Kerkstraat. Antwerpen was te klein toen. Waarom kunnen de autochtonen het niet opbrengen, laat staan op nationaal vlak. Is het dan enkel door de schrik voor represailles? Ik steun zo'n initiatief zoals u het hier naar voor brengt wel. Al mag voor mij wel net iets krachtdadigers zijn zelfs, met bbq's tegen geweld en het afsluiten van een straat kom je er niet meer.
ja, voor mij ook. maar ik denk dus niet dat je een bange vlaming opeens in knokploegen geörganiseerd krijgt
Oud 26 juni 2006, 10:45   #666
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef u hier 150% gelijk in, ik heb mij die bedenking ook al meerdere keren gemaakt. Het probleem is, die bange blanke man/vrouw in beweging te krijgen, allemaal te bang voor eigen vel, ook te verstaan maar maakt het er wel niet makkelijker op. Ik herinner mij zelfs nog de protesten na de moord hier in de Kerkstraat. Antwerpen was te klein toen. Waarom kunnen de autochtonen het niet opbrengen. Is het dan enkel door de schrik voor represailles? Ik steun zo'n initiatief zoals u het hier naar voor brengt dan ook.
Die bange, blanke man is niet zomaar bang geworden en hij zal nog minder zomaar zijn angst kwijtgeraken.

Ik héb trouwens met allochtonen in huis gezeten (het weer laat buitenzitten in dit land nu eenmaal niet toe zoals in Marokko en Turkije) en er werd nooit één duimbreed toegegeven als het om het behoud van hun eigen godsdienst en cultuur ging. En (mannelijk) geweld zit nu eenmaal ingebakken in die culturen.

Vergeet ook niet dat die mensen niet voor niets uit hun eigen land gingen lopen. Uit bittere ellende vloeit meestal een (gedwongen) solidaritietsgevoel voort.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juni 2006 om 10:46.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:46   #667
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en hoe dacht je dat te doen?
Het is maar een eerste gedacht hé.

We zouden bijvoorbeeld een informeel netwerk van dergelijke mensen kunnen beginnen. Niet teveel zever, geen ideologie, alleen: wij engageren ons om tussen te komen, en dat hoeft niet per sé met bloemetjes en jasmijnengeur te zijn.

De buurtvaders komen nu ook in mijn gedacht op. Wat ik op het oog heb, heeft daar ook wel iets mee te maken.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 10:48.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:46   #668
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Concreet: er komt een verzetsmanifestatie in Antwerpen tegen de busmoord, jij loopt mee en naast jou loopt een bende skinheads "makakke bojte" te scanderen. Blijf je meelopen?

Pas op, ik steun je discours hier hoor, en ik herken de constructieve intentie. Maar op dat soort praktische hindernissen zal je wel stoten.
Dan hoop ik gewoon dat diezelfde skin die mij een paar jaar geleden in elkaar geklopt heeft, niet naast mij loopt (nog steeds straffeloos te wezen).
Ik kan wel wat hebben, voor de rest.
Maar ik ga nie mee scanderen.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 juni 2006 om 10:50. Reden: ik was het belangrijke woordje 'niet' vergeten.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:47   #669
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén van de problemen die we zelf gaan moeten aanpakken is onze eigen polarisering, trouwens. We zitten meer te vechten tegen elkaar (links - rechts) dan tegen autochtoon en allochtoon crapuul.
Daarom moeten manifestaties en dergelijke sowieso a-politiek zijn, maar gericht op de maatschappij.
Ik werd een beetje misselijk toen ik op de mars in antwerpen die anti-VB praat hoorde. Dat was totaal ongepast en zorgt net voor meer polarisering ipv minder.
Uhu, stel dat je zoiets op poten zet. Hoe groot/klein is de kans dat het veralgemeend naar zijnde 'VB aanhangers die racisten zijn en haat verspreiden'? Ik keur elke vorm van veralgemening hieromtrent af. Zowel naar een VB als naar de andere partijen toe. Ook ik word mottig van al die uitlatingen die totaal naast de kwestie grijpen maar de struisvogelpolitiek waardig zijn. En met ons nog veel andere mensen veronderstel ik.
Als je al iets onderneemt, moet het bij wijze van spreke inslaan als een bom, wil je er een paar wakker maken en hun ogen laten openen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:47   #670
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend niet. Maar de vraag was hoever we zelf willen gaan om de eigen polarisatie te overwinnen.
Oud 26 juni 2006, 10:49   #671
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik denk aan gewone mensen met kinderen, mensen die willen dat hun buurt terug leefbaar wordt maar niet meer geloven in de "allemaal sam"- recepten.
eigenlijk is het "allemaal sam" recept nog nooit uitgevoerd.
kan ook niet, want het is een geitenwollensokken project, en daar komt nooit iets van.
als het niet gedragen wordt door de nuchter denkende medemens, mag je het op je buik schrijven.
Oud 26 juni 2006, 10:51   #672
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We zouden bijvoorbeeld een informeel netwerk van dergelijke mensen kunnen beginnen. Niet teveel zever, geen ideologie, alleen: wij engageren ons om tussen te komen, en dat hoeft niet per sé met bloemetjes en jasmijnengeur te zijn.
Daar hoef ik me niet eens voor te engageren.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben als de man die er zopas om vermoord is geworden.

Maar er is ook een tijd geweest dat ik geen ommetje met mijn hondjes ging maken zonder een hamer in mijn jaszak. Er reken maar dat ik hem zou gebruikt hebben als het nodig was geweest!
Oud 26 juni 2006, 10:52   #673
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hoop ik gewoon dat diezelfde skin die mij een paar jaar geleden in elkaar geklopt heeft, niet naast mij loopt (nog steeds straffeloos te wezen).
Ik kan wel wat hebben, voor de rest.
U bent een dapper mens. Eerst oproepen tot oproer maar als het puntje bij paaltje komt, volgt u het wel vanuit uw luie zetel. Houdt geen risico in, vraagt geen moed...Proficiat, u bent het soort leider waarop de mensen zitten te wachten!
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:53   #674
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar hoef ik me niet eens voor te engageren.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben als de man die er zopas om vermoord is geworden.
Het gaat om het olievlek-effect en de openbaarmaking ervan.
Oud 26 juni 2006, 10:54   #675
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De buurtvaders komen nu ook in mijn gedacht op. Wat ik op het oog heb, heeft daar ook wel iets mee te maken.

Ik denk aan een uitbreiding van de 'burgerwacht'.

Toen onlangs vlak voor m'n deur een meisje nogal hard werd aangepakt 's nachts, wou ik heel graag tussenkomen, maar ik zag al dat ik dat niet ging aankunnen. ik heb direct de flikken gebeld, gelukkig waren ze er snel (het was de gewone patrouille die kwam, die die ik gebeld heb kwamen pas 10 minuten later).
Maar mocht je nu al bijv. wat meer eenheid hebben zodat buren naar elkaar bellen om elkaar op te trommelen naar buiten te gaan en die kerel aan te spreken, zou er wel ingegrepen kunnen worden als de flikken er niet meteen zijn.
Maar daarvoor ga je toch moeten samenkomen, het volk engageren.
Oud 26 juni 2006, 10:54   #676
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat om het olievlek-effect en de openbaarmaking ervan.
Stel maar iets voor en ik zorg voor de trendsetters.
Oud 26 juni 2006, 10:57   #677
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dupont Bekijk bericht
U bent een dapper mens. Eerst oproepen tot oproer maar als het puntje bij paaltje komt, volgt u het wel vanuit uw luie zetel. Houdt geen risico in, vraagt geen moed...Proficiat, u bent het soort leider waarop de mensen zitten te wachten!

ik ben geen leider en ik zal het nooit zijn.

ik snap het verband niet tussen mijn post en je reply, trouwens.

Moet ik op die skins gaan slaan of zo?
Oud 26 juni 2006, 10:57   #678
Knorretje
Banneling

Standaard

[SIZE=3]Tot vier jaar cel voor overval op deurwaarderskantoor[/SIZE]

Vier jonge kerels hebben van de correctionele rechtbank van Antwerpen vier jaar cel gekregen, waarvan twintig maanden effectief, voor hun betrokkenheid bij de brutale overval op een deurwaarderskantoor in Antwerpen. Een vijfde werd tot zes maanden cel veroordeeld voor de diefstal van het vluchtvoertuig. Een zesde werd vrijgesproken.

De feiten dateren van 26 mei 2005. Drie gemaskerde mannen drongen rond 17.30 uur het deurwaarderskantoor De Meuter en Corstjens aan de Amerikalei binnen. De aanwezige personeelsleden werden onder bedreiging van een vuurwapen op de grond gedwongen.

Wapen tegen hoofd
Terwijl één van de overvallers het personeel onder schot hield, trokken zijn twee kompanen naar het bureau van de deurwaarders. Jan D.M. kreeg een vuurwapen tegen het hoofd geduwd en moest op de grond gaan liggen. Dirk C. diende de kluis te openen.

De daders gingen er met 153.000 euro aan diamanten en cash geld vandoor, waarmee ze later een BMW, speedboot en quad kochten. Ze vluchtten weg met een Peugeot, die ze in Herk-de-Stad gestolen hadden. Het voertuig werd op 8 juni 2005 uitgebrand teruggevonden aan het Rivierenhof in Deurne.

Tip
De politie kwam de beklaagden op het spoor dankzij een tip. Yousef El Yahiaoui, Mohamed Zemmouri en Abdelhamed Turqui werden opgepakt en bekenden dat ze de overval gepleegd hadden.

Nasim Abdelhafid Tesoudali, die als chauffeur voor het deurwaarderskantoor werkte, had hen alle nodige informatie bezorgd voor de hold-up. Hij had een schets gegeven met de locatie van de kluis, had de deur van het kantoor open gelaten en had hen verteld aan wie ze de sleutel van de kluis moesten vragen.

156.861 euro
Na de feiten hield Nasim zijn kompanen op de hoogte van de stand van het onderzoek. Ahmed El Makrini tot slot had het vluchtvoertuig gestolen, maar nam niet deel aan de overval.

De beklaagden moeten aan het deurwaarderskantoor, dat zich burgerlijke partij stelde, een materiële schadevergoeding van 156.861 euro betalen. De twee deurwaarders en zeven personeelsleden kregen een morele schadevergoeding van in totaal 15.500 euro toegekend. </STRONG></EM></U></I></B>
26/06/06 11u14

Alé, als Guy Verhofstadt een beetje zijn best doet komen deze allochtone verrijkingen pas binnen 3 jaar vrij, anders wordt het 1 jaar en 4 maand brommen.
Dit is een typevoorbeeld van wat ik onder 'straffeloosheid' versta. Het zal waarschijnlijk als signaal ook tellen voor klaplopers die een criminele carrière overwegen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:57   #679
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toen onlangs vlak voor m'n deur een meisje nogal hard werd aangepakt 's nachts, wou ik heel graag tussenkomen, maar ik zag al dat ik dat niet ging aankunnen. ik heb direct de flikken gebeld, gelukkig waren ze er snel (het was de gewone patrouille die kwam, die die ik gebeld heb kwamen pas 10 minuten later).
Maar mocht je nu al bijv. wat meer eenheid hebben zodat buren naar elkaar bellen om elkaar op te trommelen naar buiten te gaan en die kerel aan te spreken, zou er wel ingegrepen kunnen worden als de flikken er niet meteen zijn.
En waarom schreeuwde je niet meteen de hele buurt bij elkaar eens de flikken gebeld waren?
Oud 26 juni 2006, 10:57   #680
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Daar zit iets in.

Citaat:
Risico: de mensen zijn na al die jaren verwaarlozing zo hypernerveus en boos, dat die volksvergaderingen in eerste instantie dreigen uit te lopen op nutteloze chaos.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be