![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Pas op, ik steun je discours hier hoor, en ik herken de constructieve intentie. Maar op dat soort praktische hindernissen zal je wel stoten. Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#662 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Doel je nu op een soort knokploeg zoals er hier vroeger waren? Jongerenbendes die voor de lol tegen elkaar gingen knokken omdat er één of andere pipo het liefje van de bendeleider beledigd had? Goeie ouwe nostalgie voor mij anders. 8)
|
|
|
|
|
|
#663 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#664 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Neen, ik denk aan gewone mensen met kinderen, mensen die willen dat hun buurt terug leefbaar wordt maar niet meer geloven in de "allemaal sam"- recepten.
|
|
|
|
|
|
#665 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#666 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik héb trouwens met allochtonen in huis gezeten (het weer laat buitenzitten in dit land nu eenmaal niet toe zoals in Marokko en Turkije) en er werd nooit één duimbreed toegegeven als het om het behoud van hun eigen godsdienst en cultuur ging. En (mannelijk) geweld zit nu eenmaal ingebakken in die culturen. Vergeet ook niet dat die mensen niet voor niets uit hun eigen land gingen lopen. Uit bittere ellende vloeit meestal een (gedwongen) solidaritietsgevoel voort.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juni 2006 om 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#667 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het is maar een eerste gedacht hé.
We zouden bijvoorbeeld een informeel netwerk van dergelijke mensen kunnen beginnen. Niet teveel zever, geen ideologie, alleen: wij engageren ons om tussen te komen, en dat hoeft niet per sé met bloemetjes en jasmijnengeur te zijn. De buurtvaders komen nu ook in mijn gedacht op. Wat ik op het oog heb, heeft daar ook wel iets mee te maken. Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 10:48. |
|
|
|
|
|
#668 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan wel wat hebben, voor de rest. Maar ik ga nie mee scanderen.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 juni 2006 om 10:50. Reden: ik was het belangrijke woordje 'niet' vergeten. |
|
|
|
|
|
|
#669 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je al iets onderneemt, moet het bij wijze van spreke inslaan als een bom, wil je er een paar wakker maken en hun ogen laten openen. |
|
|
|
|
|
|
#670 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vanzelfsprekend niet. Maar de vraag was hoever we zelf willen gaan om de eigen polarisatie te overwinnen.
|
|
|
|
|
|
#671 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
kan ook niet, want het is een geitenwollensokken project, en daar komt nooit iets van. als het niet gedragen wordt door de nuchter denkende medemens, mag je het op je buik schrijven.
|
|
|
|
#672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou hetzelfde gedaan hebben als de man die er zopas om vermoord is geworden. Maar er is ook een tijd geweest dat ik geen ommetje met mijn hondjes ging maken zonder een hamer in mijn jaszak. Er reken maar dat ik hem zou gebruikt hebben als het nodig was geweest!
|
|
|
|
#673 |
|
Vreemdeling
|
U bent een dapper mens. Eerst oproepen tot oproer maar als het puntje bij paaltje komt, volgt u het wel vanuit uw luie zetel. Houdt geen risico in, vraagt geen moed...Proficiat, u bent het soort leider waarop de mensen zitten te wachten!
|
|
|
|
|
|
#674 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het gaat om het olievlek-effect en de openbaarmaking ervan.
|
|
|
|
|
|
#675 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk aan een uitbreiding van de 'burgerwacht'. Toen onlangs vlak voor m'n deur een meisje nogal hard werd aangepakt 's nachts, wou ik heel graag tussenkomen, maar ik zag al dat ik dat niet ging aankunnen. ik heb direct de flikken gebeld, gelukkig waren ze er snel (het was de gewone patrouille die kwam, die die ik gebeld heb kwamen pas 10 minuten later). Maar mocht je nu al bijv. wat meer eenheid hebben zodat buren naar elkaar bellen om elkaar op te trommelen naar buiten te gaan en die kerel aan te spreken, zou er wel ingegrepen kunnen worden als de flikken er niet meteen zijn. Maar daarvoor ga je toch moeten samenkomen, het volk engageren.
|
|
|
|
#676 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stel maar iets voor en ik zorg voor de trendsetters.
|
|
|
#677 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik ben geen leider en ik zal het nooit zijn. ik snap het verband niet tussen mijn post en je reply, trouwens. Moet ik op die skins gaan slaan of zo?
|
|
|
|
#678 |
|
Banneling
|
[SIZE=3]Tot vier jaar cel voor overval op deurwaarderskantoor[/SIZE]
Vier jonge kerels hebben van de correctionele rechtbank van Antwerpen vier jaar cel gekregen, waarvan twintig maanden effectief, voor hun betrokkenheid bij de brutale overval op een deurwaarderskantoor in Antwerpen. Een vijfde werd tot zes maanden cel veroordeeld voor de diefstal van het vluchtvoertuig. Een zesde werd vrijgesproken. De feiten dateren van 26 mei 2005. Drie gemaskerde mannen drongen rond 17.30 uur het deurwaarderskantoor De Meuter en Corstjens aan de Amerikalei binnen. De aanwezige personeelsleden werden onder bedreiging van een vuurwapen op de grond gedwongen. Wapen tegen hoofd Terwijl één van de overvallers het personeel onder schot hield, trokken zijn twee kompanen naar het bureau van de deurwaarders. Jan D.M. kreeg een vuurwapen tegen het hoofd geduwd en moest op de grond gaan liggen. Dirk C. diende de kluis te openen. De daders gingen er met 153.000 euro aan diamanten en cash geld vandoor, waarmee ze later een BMW, speedboot en quad kochten. Ze vluchtten weg met een Peugeot, die ze in Herk-de-Stad gestolen hadden. Het voertuig werd op 8 juni 2005 uitgebrand teruggevonden aan het Rivierenhof in Deurne. Tip De politie kwam de beklaagden op het spoor dankzij een tip. Yousef El Yahiaoui, Mohamed Zemmouri en Abdelhamed Turqui werden opgepakt en bekenden dat ze de overval gepleegd hadden. Nasim Abdelhafid Tesoudali, die als chauffeur voor het deurwaarderskantoor werkte, had hen alle nodige informatie bezorgd voor de hold-up. Hij had een schets gegeven met de locatie van de kluis, had de deur van het kantoor open gelaten en had hen verteld aan wie ze de sleutel van de kluis moesten vragen. 156.861 euro Na de feiten hield Nasim zijn kompanen op de hoogte van de stand van het onderzoek. Ahmed El Makrini tot slot had het vluchtvoertuig gestolen, maar nam niet deel aan de overval. De beklaagden moeten aan het deurwaarderskantoor, dat zich burgerlijke partij stelde, een materiële schadevergoeding van 156.861 euro betalen. De twee deurwaarders en zeven personeelsleden kregen een morele schadevergoeding van in totaal 15.500 euro toegekend. </STRONG></EM></U></I></B> 26/06/06 11u14 Alé, als Guy Verhofstadt een beetje zijn best doet komen deze allochtone verrijkingen pas binnen 3 jaar vrij, anders wordt het 1 jaar en 4 maand brommen. Dit is een typevoorbeeld van wat ik onder 'straffeloosheid' versta. Het zal waarschijnlijk als signaal ook tellen voor klaplopers die een criminele carrière overwegen. |
|
|
|
|
|
#679 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|