Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 12:15   #701
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Van drie van de verdachten is een accurate beschrijving voorhanden :

eerste persoon
- drager van een oranje T-shirt en hemd (niet verder gespecifieerd)
- lengte : ongeveer 1,60 meter
- grote uitpuilende ogen en grote voortanden
- schijnbare leeftijd : 15 �* 16 jaar
- het haar was in piekjes opgezet

tweede persoon
- drager van een zwart T-shirt met op de rugzijde “Puta Madre” en op de
voorzijde de letter “69”. De vermeldingen waren met zilver afgeborduurd.
- drager van een blauwe jeansbroek
- lengte : ongeveer 1,75 meter
- schijnbare leeftijd : 17 �* 18 jaar
- de persoon had een grote neus en had acné in het aangezicht
- hij had kort achteruit gekamd haar

derde persoon
- drager van een oranje T-shirt en witte beige broek
- lengte : ongeveer 1,75 �* 1,80 meter
- drager van een zwarte bril

Van drie anderen bestaat een summiere beschrijving :

de eerste :
- drager van een blauwe T-shirt en een wit/beige pet

de tweede :
- drager van een rode T-shirt met een witte tekening (niet nader bepaald)

de derde :
- drager van een gele T-shirt en een bril.

De onderzoekers achten het niet uitgesloten dat ook een combinatie van de beschrijvingen tot nuttige informatie kan leiden.

De medewerking wordt gevraagd van mensen die :
- de feiten gezien hebben
- de verdachten hebben zien vluchten
- nuttige inlichtingen over de verdachten kunnen verstrekken.

Ook zou achteraan op de bus een koppel hebben gezeten dat de feiten heeft zien gebeuren. Het gaat om een man met zwart haar en een vrouw . Ook aan deze mensen (welke nog niet door de politie werden gehoord) wordt gevraagd om zich kenbaar te maken.

Antwerpen 24 juni 2006 Antwerpen 24 juni 2006 Getuigenissen: Heeft u informatie met betrekking tot de feiten, gelieve dan contact op te nemen met de onderzoekers via het gratis nummer :

0800 / 91.119
Noordafrikanen groter dan 1.70m bestaan wel, maar tamelijk zeldzaam lijkt mij.

Het lijkt mij toch raadzaam om meer berichten af te wachten alvorens men zich waagt aan wellicht onterechte veronderstellingen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2006 om 12:15. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:17   #702
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Schedelmetingen aan het doen, Willem?
Oud 26 juni 2006, 12:22   #703
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
daarmee weten we ook waarom mensen zo vaak neerkijken op noordafrikanen
Oud 26 juni 2006, 12:30   #704
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
daarmee weten we ook waarom mensen zo vaak neerkijken op noordafrikanen

Fijntje...
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:31   #705
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Mee eens, het is het begin van de etatisering en recuperatie door het establishment.

Als je op voorhand goed nagedacht hebt over wat je als duurzaam project daarna wil op poten krijgen, en dat vormt de kern van je manifestatie, dan denk ik dat het zeker een goede start kan zijn.
mee eens, maar als je het op voorhand té veel uittekent, wordt het een éénmansactie die gedoemd is te mislukken nog voor ze begint.

Citaat:
Hoe meer ik erover schrijf, hoe meer ik begin te denken dat het essentieel is om zo'n initiatief uit de handen van de professionele welzijnssector én van de politiek te houden. Alleen dat al is een reden om op zoek te gaan naar nieuwe mensen.
uit handen houden, ja, maar geen banden doorknippen nog voor ze er zijn.
ik denk dat de meeste buurtvadertoestanden wél samenwerken met de politie, maar er wel onafhankelijk van kunnen opereren.

Citaat:
De toon van zo'n initiatief moet compleet nieuw zijn, direct herkenbaar zijn voor Janneke en Mieke (en Aisha en Mo), humoristisch, niet-rancuneus en belerend zijn, en niemand willen uitsluiten op het racaille na.
dat klinkt lekker.
behalve dat laatste dan.
doelstelling lijkt me insluiting, niet uitsluiting.
Oud 26 juni 2006, 12:31   #706
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Frenologie is gelijk DE meest onderschatte wetenschappelijke discipline OOIT!
Oud 26 juni 2006, 12:32   #707
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
lol, een goeike !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:33   #708
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, voor mij ook. maar ik denk dus niet dat je een bange vlaming opeens in knokploegen geörganiseerd krijgt

Eer dat zal gebeuren moet er veel water naar de zee lopen, maar ik ben er vrij zeker van dat het kan gebeuren.

Als een wijk genoeg getoriseerde wordt door jongerenbendes en de politie niet optreed, ben ik zeker dat je na verloop van tijd, ofwel een enkeling gaat hebben die er effe met een stevige baseball knuppel een eind aan gaat maken, of, dat je inderdaad, een paar buren wel zover krijgt, om ze samen effe het hospitaal in te kloppen, niet dood of zo, maar genoeg verwonden zodat medische hulp toch wel aangewezen is.

Ik zie het mezelf in elk geval doen, 1 keer de flikken bellen, dat wel, probleem niet opgelost bel ik de 2 ' keer dat ze best een ambullance kunnen meebrengen ook, ge gaat zien ze zullen er ook veel rapper staan dan.

Stel ge wordt zo dagelijks uit uw nachtrust gehouden of ze zetten krassen op uwen auto pissen in uw brievenbus etc, dat is voor mij eerlijk gezegd al reden genoeg, om als ik ze kan betrappen, ze dat ergerlijke gedrag eventje af te leren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:34   #709
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, een goeike !
ha, ons anna. ik was aan 't wachten op je. er staat nog een post van mij op je ontkrachting te wachen.
Oud 26 juni 2006, 12:34   #710
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is maar een eerste gedacht hé.

We zouden bijvoorbeeld een informeel netwerk van dergelijke mensen kunnen beginnen. Niet teveel zever, geen ideologie, alleen: wij engageren ons om tussen te komen, en dat hoeft niet per sé met bloemetjes en jasmijnengeur te zijn.

De buurtvaders komen nu ook in mijn gedacht op. Wat ik op het oog heb, heeft daar ook wel iets mee te maken.

een soort buurt A-Team, ... hmmm lijkt me wel wat...
Oud 26 juni 2006, 12:36   #711
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
pissen in uw brievenbus etc
een goed functionerend wapen hiertegen is de muizenval.
voorlopig nog vrij te verkrijgen.
Oud 26 juni 2006, 12:36   #712
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar hoef ik me niet eens voor te engageren.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben als de man die er zopas om vermoord is geworden.

Maar er is ook een tijd geweest dat ik geen ommetje met mijn hondjes ging maken zonder een hamer in mijn jaszak. Er reken maar dat ik hem zou gebruikt hebben als het nodig was geweest!

Wegen uw zakken ook altijd zo zwaar, ? die van mij ook, en ja ik zou er ook opgesprongen zijn, mocht ik da gezien hebben, en ik zou gebruikt hebben wat ik bij had.
Oud 26 juni 2006, 12:37   #713
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neem er ook een wandelstok bij en pak u een vrouw die helga noemt.
de buurt zal u dankbaar zijn.
Oud 26 juni 2006, 12:37   #714
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een goed functionerend wapen hiertegen is de muizenval.
voorlopig nog vrij te verkrijgen.

Gij zijt nog veel te braaf, ik zou voor de gelegenheid, 380 binnenpakken, in huis, en wa foefelen met mijn brievenbus...
Oud 26 juni 2006, 12:38   #715
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik Mr. T mag zijn, doe ik mee

"I ain't gettin on no plane!!"
Oud 26 juni 2006, 12:38   #716
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neem er ook een wandelstok bij en pak u een vrouw die helga noemt.
de buurt zal u dankbaar zijn.
Een maitresse die helga noemt...
Oud 26 juni 2006, 12:39   #717
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Als ik Mr. T mag zijn, doe ik mee

"I ain't gettin on no plane!!"
We gaan er nog geraken, als we een paar plaatselijke rovershollen bij elkaar geknald hebben zullen ze wel snappen dat het nie voor 't lachen is...

Maar ja dan hebde zelf weer de flikken achter uw broek, hé, en rara wie er als gevaarlijke criminelen veroordeeld gaan worden...
Oud 26 juni 2006, 12:39   #718
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een maitresse die helga noemt...
maitresses zijn meestal vrouwen, inderdaad.
Oud 26 juni 2006, 12:46   #719
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betrok de buurtvaders er maar bij omdat het een fascinerend project is. Het kan een locomotief zijn om gelijkaardige dingen te doen bij autochtone Belgen. Maar gezien we het er over eens waren dat het initiatief "overheidsloos" moet zijn, zal het ook niet vanuit het sociaal werk moeten komen, maar gewoon van Janneke en Mieke (en Aisha en Mo, als die er zijn )
Waarom zouden vlaamse gezinnen moeten ondersteund worden door buurtvaders? Bij mijn weten is het niet bon-ton in een vlaams gezin om straatterreur uit te voeren, regelmatig een paar weekjes in een gevang te zitten, of om de haverklap langs het politiekantoor te moeten lopen. Kinderen worden bij mij weten hier nog steeds (door de vlaamse autochtonen) opgevoed met de boodschap dat zulke dingen NIET door de beugel kunnen.

ONZE kinderen worden trouwens ook opgevoed met het besef dat de politie een authoriteit is waar ze naar moeten luisteren (itt de allo kindjes die blijkbaar leren dat ze enkel naar hun "eigen" buurtvaders moeten luisteren; vandaar dat dit project op poten werd gezet - kwestie van dweilen met de kraan open).

Mij ga je niet vertellen dat vlaamse ouders onder mekaar gaan opscheppen omdat "onze Frans" al zijn derde BMW heeft kunnen pikken zonder dat hij job had. Terwijl je me evenmin gaat kunnen wijsmaken dat Fatima niet zou weten dat haar Mohammedje zonder te werken geen BMW kan bekostigen.

Dit mentaliteitsverschil maakt dat het water tussen beide bevolkingsgroepen veel te diep is. (en stop nu maar ook gewoon met er telkens andere dan islamitische allochtonengroepen bij te betrekken, want iedereen wéét ondertussen dat het niet dié groepen zijn die de grote overlast bezorgen).

Wat er moet gebeuren is dat de koe eens bij de horens moet worden gevat.

Hier een aantal voorstellen:

- STOP met het demonizeren van de grootste partij van Vlaanderen en hun stemmers: het is deze partij die de pijnpunten steeds heeft aangekaart. Door het demonizeren van de boodschapper blijft de wonde etteren en gebeurt er totaal niks tot het pus er op een bepaald moment zal uitspatten: niemand wenst dat.

- STOP met het bekritizeren van degenen die onze cultuur als leidcultur willen behouden: autochtonen hebben NIET de behoefte gehad om hun land achter te laten omdat het ergens anders BETER was. Vermits het hier BETER is (w�*s) moet men onze normen en waarden als voorbeeld houden en niet de ingevoerde "verrijkingen" waar de mensen massaal voor gingen lopen.
IK hoef me dus niet aan te passen aan de hordes migranten die hier een beter leven komen zoeken. Het zijn ZIJ die zich moeten aanpassen en RESPECT opbrengen voor onze maatschappij. Indien dit voor hen te moeilijk is, dan staat niks hen in de weg om terug te keren naar hun land van melk en honing waar ze vandaan kwamen.

- STOP met de mensen blaaskes wijs te maken over vergrijzing, verrijking en de nood aan analfabete migranten: onze pensioenpotten worden NU opgesoupeerd door al die extra maatregelen die moeten worden genomen om die analfabeten te begeleiden. Onze ouderlingen kunnen op hun kin kloppen en wijzelf zullen zeker op onze kin kunnen kloppen. Met het half miljoen werklozen dat we hebben op dit moment én de verschillende grote bedrijven die massaal hun diensten naar oostblok of andere landen verhuizen, zullen de lege plaatsen die ontstaan in 2010 bij de grote pensionnering, best wel kunnen gevuld worden. Voor gespecializeerde taken waar hier geen geschoolde werkkrachten meer voor te vinden zijn (welke diplomas halen de zo gegeerde migrantenkinderen?) kan men dan nog steeds de deur openzetten.

- Het gaat vooral over de mentaliteit: de overheid moet �*ndere campagnes opzetten: niet die van "allemaal tegen racisme". De "allemaal tegen racisme" campagnes zijn boodschappen aan de autochtone bevolking. Er moeten DUIDELIJKE campagnes worden opgezet met boodschappen aan de allochtone bevolking: "Ik praat Nederlands met mijn kinderen" - "Ik zorg ervoor dat mijn kinderen verder zullen studeren" "Ik ben een Westerse vrouw en vond onmiddellijk job" etc... Niet: "wij moeten ervoor zorgen dat allochtonen ook naar school gaan"... wat kunnen WIJ eraan doen dat ze hun kinderen niet opvoeden of begeleiden? De grootste campagnes die men zal moeten ondernemen zullen moeten slaan op de eigen verantwoordelijk van de allochtoonse gemeenschap zelf.

- Degenen die niet willen volgen moet ook leren dat ze zelf voor hun daden verantwoordelijk zijn: niet studeren = geen job! PUNT! niks stoute vlamingen en racistische werkgevers, incompetente leraars en ongeschikt onderwijs: NEE! Eigen schuld, dikke bult! En plantsoenen gaan onderhouden.

Indien men stopt met het demonizeren van vlamingen (en onze eigen cultuur) die inderdaad op straat en in het openbaar hebben GELEERD zich afzijdig te houden als er allochtone relschoppers en criminelen bezig zijn, zou men de vlamingen even terug hun eigen waardigheid moeten geven.

het "ik ben vlaming en daar ben ik fier op" blijkt ondertussen een vieze uitspraak te zijn. Nee, je mag als vlaming werken, belastingen betalen, je ineen laten kloppen en dan vooral dankbaar zijn "omdat we hier zulke goede sociale voorziening hebben voor allochtonen"!

Geef gewoon de mensen hun eigen waardigheid terug! L�*�*t de mensen in hun eigen maatschappij tonen hoe het wel moet! En zorg er dan voor dat de hordes migranten assimileren in DEZE maatschappij. Dat degenen die er een nieuwe vervuilde zandbak van willen maken (zie de reeds gekoloniseerde steden) gewoon uit eigen beweging naar hun eigen cultuurgemeenschap en land teruggaan.
Indien niet, dan worden we gewoon gekoloniseerd. En in de jaren 1940 waren degenen die zich positief uitspraken over de bezetters toch de SLECHTEN zeker hé? Een mens zou eraan beginnen twijfelen tegenwoordig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2006 om 12:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:50   #720
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom zouden vlaamse gezinnen moeten ondersteund worden door buurtvaders? Bij mijn weten is het niet bon-ton in een vlaams gezin om straatterreur uit te voeren, regelmatig een paar weekjes in een gevang te zitten, of om de haverklap langs het politiekantoor te moeten lopen. Kinderen worden bij mij weten hier nog steeds (door de vlaamse autochtonen) opgevoed dat zulke dingen NIET door de beugel kunnen.

ONZE kinderen worden trouwens ook opgevoed met het besef dat de politie een authoriteit is waar ze naar moeten luisteren (itt de allo kindjes die blijkbaar leren dat ze enkel naar hun "eigen" buurtvaders moeten luisteren, vandaar dat dit project op poten werd gezet - kwestie van dweilen met de kraan open).

Mij ga je niet vertellen dat ouders onder mekaar gaan opscheppen omdat "onze Frans" al zijn derde BMW heeft kunnen pikken zonder dat hij job had. Terwijl je me evenmin gaat kunnen wijsmaken dat Fatima niet zou weten dat haar Mohammedje zonder te werken geen BMW kan bekostigen.

Dit mentaliteitsverschil maakt dat het water tussen beide bevolkingsgroepen veel te diep is. (en stop nu maar ook gewoon met er telkens andere dan islamitische allochtonengroepen bij te betrekken, want iedereen wéét ondertussen dat het niet dié groepen zijn die de grote overlast bezorgen).

Wat er moet gebeuren is dat de koe eens bij de horens moet worden gevat.

Hier een aantal voorstellen:

- STOP met het demonizeren van de grootste partij van Vlaanderen en hun stemmers: het is deze partij die de pijnpunten steeds heeft aangekaart. Door het demonizeren van de boodschapper blijft de wonde etteren en gebeurt er totaal niks tot het pus er op een bepaald moment zal uitspatten: niemand wenst dat.

- STOP met het bekritizeren van degenen die onze cultuur als leidcultur willen behouden: autochtonen hebben NIET de behoefte gehad om hun land achter te laten omdat het ergens anders BETER was. Vermits het hier BETER is (w�*s) moet men onze normen en waarden als voorbeeld houden en niet de ingevoerde "verrijkingen" waar de mensen massaal voor gingen lopen.
IK hoef me dus niet aan te passen aan de hordes migranten die hier een beter leven komen zoeken. Het zijn ZIJ die zich moeten aanpassen en RESPECT opbrengen voor onze maatschappij. Indien die voor hen te moeilijk is, dan staat niks hen in de weg om terug te keren naar hun land van melk en honing waar ze vandaan kwamen.

- STOP met de mensen blaaskes wijs te maken over vergrijzing, verrijking en de nood aan analfabete migranten: onze pensioenpotten worden NU opgesoupeerd door al die extra maatregelen die moeten worden genomen om die analfabeten te begeleiden. Onze ouderlingen kunnen op hun kin kloppen en wijzelf zullen zeker op onze kin kunnen kloppen.

- Het gaat vooral over de mentaliteit: de overheid moet �*ndere campagnes opzetten: niet die van "allemaal tegen racisme". De "allemaal tegen racisme" campagnes zijn boodschappen aan de autochtone bevolking. Er moeten DUIDELIJKE campagnes worden opgezet met boodschappen aan de allochtone bevolking: "Ik praat Nederlands met mijn kinderen" - "Ik zorg ervoor dat mijn kinderen verder zullen studeren" etc... Niet: "wij moeten ervoor zorgen dat allochtonen ook naar school gaan"... wat kunnen WIJ eraan doen dat ze hun kinderen niet opvoeden of begeleiden? De grootste campagnes die men zal moeten ondernemen zullen moeten slaan op de eigen verantwoordelijk van de allochtoonse gemeenschap zelf.

- Degenen die niet willen volgen moet ook leren dat ze zelf voor hun daden verantwoordelijk zijn: niet studeren = geen job! PUNT! niks stoute vlamingen en racistische werkgevers, incompetente leraars en ongeschikt onderwijs: NEE!

Indien men stop met het demonizeren van vlamingen die inderdaad op straat en in het openbaar hebben GELEERD zich afzijdig te houden als er allochtone relschoppers en criminelen bezig zijn, zou men de vlamingen even terug hun eigen waardigheid moeten geven.

het "ik ben vlaming en daar ben ik fier op" blijkt ondertussen een vieze uitspraak te zijn. Nee, je mag als vlaming werken, belastingen betalen, je ineens laten kloppen en dan vooral dankbaar zijn "omdat we hier zulke goede sociale voorziening hebben voor allochtonen"!

Geef gewoon de mensen hun eigen waardigheid terug! L�*�*t de mensen in hun eigen maatschappij tonen hoe het wel moet! En zorg er dan voor dat de hordes migranten assimileren in DEZE maatschappij. Dat degenen die er een nieuwe vervuilde zandbak van willen maken (zie de reeds gekoloniseerde steden) gewoon uit eigen beweging naar hun eigen cultuurgemeenschap en land teruggaan.
Indien niet, dan worden we gewoon gekoloniseerd. En in de jaren 1940 waren degenen die zich positief uitspraken over de bezetters toch de SLECHTEN zeker hé? Een mens zou eraan beginnen twijfelen tegenwoordig.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be