Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 12:50   #721
Jan Dupont
Vreemdeling

Jan Dupont's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Lees eens heel het topic voor je antwoorden als dit geeft aub.
op de marsen in antwerpen en in brussel liepen zowel VB'ers als extreem-linksen. ik heb dat niet tot grote vechtpartijen zien leiden.
Het waren dan ook STILLE MARSEN waar niets 'gescandeerd' werd en om het in analogie met u te stellen 'voor je antwoorden als dit geeft aub'.

Citaat:
En ik stel trouwens geen mars voor, zoals je ongetwijfeld aandachtig hebt gelezen.

Neen, natuurlijk stelt u geen mars voor, u stelt iets 'stevigers' voor. Dit 'stevigers' is volgens uw bericht van 11:34 dit: "Ik heb geen uitgewerkt idee in mijn achterhoofd".
Dus fanataseert u er in uw achterhoofd en in hetzelfde bericht maar als volgt op los: "Pak een nationale manifestatie waarbij iedere buurt zijn eigen wijk afsluit en met de bbq naar buiten komt onder het mom 'stop het geweld'. Heel België ligt dan lam, geen auto die nog kan bewegen, je hebt dan toch al je signaal naar de overheid. "

Laat ons wel wezen, het zal bij fantasieën in uw achterhoofd blijven.... maar voor de uiting van dergelijke fantasieën kan een forum een uitlaatklep zijn.
Vergeef me daarom, ik dacht even dat u uw eigen wildste fantasieën geloofde
Jan Dupont is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 12:53   #722
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dupont Bekijk bericht
Het waren dan ook STILLE MARSEN waar niets 'gescandeerd' werd en om het in analogie met u te stellen 'voor je antwoorden als dit geeft aub'.

Neen, natuurlijk stelt u geen mars voor, u stelt iets 'stevigers' voor. Dit 'stevigers' is volgens uw bericht van 11:34 dit: "Ik heb geen uitgewerkt idee in mijn achterhoofd".
Dus fanataseert u er in uw achterhoofd en in hetzelfde bericht maar als volgt op los: "Pak een nationale manifestatie waarbij iedere buurt zijn eigen wijk afsluit en met de bbq naar buiten komt onder het mom 'stop het geweld'. Heel België ligt dan lam, geen auto die nog kan bewegen, je hebt dan toch al je signaal naar de overheid. "

Laat ons wel wezen, het zal bij fantasieën in uw achterhoofd blijven.... maar voor de uiting van dergelijke fantasieën kan een forum een uitlaatklep zijn.
Vergeef me daarom, ik dacht even dat u uw eigen wildste fantasieën geloofde
Uitgeklapt?
Ga dan maar weer achter uwe tv zitten.
Oud 26 juni 2006, 12:59   #723
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Uitgeklapt?
Ga dan maar weer achter uwe tv zitten.
Mevrouw toch,

U hebt veel te lange tenen: het gaat u eens niet, of er is iemand die u het vuur een beetje aan de schenen legt en dus moet die maar oprotten.
Als u moeite hebt met het feit dat ik uw gefantaseer blootleg, negeer me dan gewoon. Dit betekent echter niet dat ik het in het vervolg niet meer zal doen.
U bent hierboven al in aanraking gekomen met 'Knuppel', las ik. Wel ik ook. Ik antwoord niet meer op zijn bijdragen, maar ik ga niet insinueren dat hij of zij maar van het forum moet verdwijnen door VOOR de tv te gaan zitten zoals u wel doet. Snappie!!!

Oh ja, voor de andere forumgangers: "I did not have sex with that woman!!!"
Oud 26 juni 2006, 13:04   #724
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mevrouw toch,

U hebt veel te lange tenen: het gaat u eens niet, of er is iemand die u het vuur een beetje aan de schenen legt en dus moet die maar oprotten.
Als u moeite hebt met het feit dat ik uw gefantaseer blootleg, negeer me dan gewoon. Dit betekent echter niet dat ik het in het vervolg niet meer zal doen.
U bent hierboven al in aanraking gekomen met 'Knuppel', las ik. Wel ik ook. Ik antwoord niet meer op zijn bijdragen, maar ik ga niet insinueren dat hij of zij maar van het forum moet verdwijnen door VOOR de tv te gaan zitten zoals u wel doet. Snappie!!!

Knuppel is naar haar eigen zeggen vrouwelijk.
Dat 'tv kijken' mocht je interpreteren als: bedankt om niet mee te willen denken over een samenleving waar het toffer is om in te leven dan nu, blijf jij inderdaad maar zo als vele van je vriendjes-luierikken in de zetel zitten.
Ik hoef toch niet met jou over een idee te babbelen als je toch niet wil dat er iets veranderd, niet?
Dat is tijdverspilling.
Oud 26 juni 2006, 13:06   #725
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat klinkt lekker.
behalve dat laatste dan.
doelstelling lijkt me insluiting, niet uitsluiting.
Het racaille insluiten? Leuk idee. Hoe doe je zoiets?
Oud 26 juni 2006, 13:07   #726
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het racaille insluiten? Leuk idee. Hoe doe je zoiets?
grote muur rond antwerpen bouwen
Oud 26 juni 2006, 13:09   #727
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

als je kijkt naar buurtvaderprojecten dan zie je toch dat het de bedoeling is dat de mensen die zich misdragen zich terug gaan gedragen, terug IN de samenleving leven. Dat is iets anders dat die mensen uitsluiten...
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 13:11   #728
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat haalden de Stille Marsen uit? Ik heb er enkel die éne boodschap uit gehoord: Vlaams Belangers zijn NIET welkom. Tweemaal zelfs.

De Mars in Antwerpen was geen mars tegen zinloos geweld: het was een mars van allochtonen en illegalen tegen vlamingen. Zelfs een incident dat niet was opgeklaard werd luid en breed uitgesmeerd als zijn racistische moord door vlamingen! Waarom gaat die bedroefde mama nu haar gemeenschap nog eens niet oproepen om te betogen? Of zou ze dan een andere speech moeten schrijven?

Zelfs de grote meerderheid van vlaamse stemmers die enkel in het hokje hun stem uitbrengen wordt niet gehoord. Waarom dan nog de moeite doen om op straat te komen?

Er gebeuren moorden: passionele moorden, roofmoorden en andere moorden.
Enkel bij Van Temsche heb ik begrepen (zelfs nog niet berecht) dat het om racisme zou gaan (alhoewel de kleine Luna dus blank was). De andere incidenten gingen hem gewoonlijk over geestelijk gestoorde mensen (Borgerhout) of een oude man die door pesterijen dolgedraaid was (indien hij door blanke buren ook zo werd gepest had ie waarschijnlijk dezelfde reactie gehad).

Andere moorden (van allochtonen op autochtonen) halen zelfs het nieuws niet. Dan kunnen we er tenminste niet uit colère voor uit ons vel springen. Wie herinnert zich de moeder van 8 kinderen wiens dochter door een troep marokkanen tot aan de voordeur werd achtervolgd en die van angst bezweek aan een hartaanval? Niemand zeker... hoe heette dat mens? geen flauw idee, stond ergens op pag. 57 van het plaatselijke gazetje waarschijnlijk. Net zoals zovele van de "incidentjes" in onze verrijkte maatschappij.

Op dezelfde dag als de "racistische moord" in Borgerhout werd in een Brussels ziekenhuis een bejaarde patient met messteken om het leven gebracht door een marokkaan die net uit het gevang was ontslaan. Net zoals de Borgerhoutse moordenaar werd deze Marokkaanse moordenaar ontoerekeningsvatbaar geacht. Iemand iets v an gehoord? Was nochtans in dezelfde week hoor, maar het slachtoffer was natuurlijk blank! Ze werd in alle stilte begraven door haar kinderen en familie terwijl de helft van de Wetstraat met hoofddoek en al (was het Mie Vogels?) aanwezig waren op de islamitische dienst voor Mohamed Achrak!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 13:16   #729
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw belerende toontje is er teveel aan, Dupont. Ge gedraagt u als een stalkende schoolmeester.

Citaat:
Dat stelt een grap voor waarschijnlijk. Ha, ha, ha.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 13:18.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 13:20   #730
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Knuppel is naar haar eigen zeggen vrouwelijk.
Dat 'tv kijken' mocht je interpreteren als: bedankt om niet mee te willen denken over een samenleving waar het toffer is om in te leven dan nu, blijf jij inderdaad maar zo als vele van je vriendjes-luierikken in de zetel zitten.
Ik hoef toch niet met jou over een idee te babbelen als je toch niet wil dat er iets veranderd, niet?
Dat is tijdverspilling.
Ok, dan geen tijdverspilling! Wat wil je dan dat er veranderd zodat we naar een meer toffere samenleving evolueren?
Zie je, ik hou meer van concretere discussies die gaan over 'dit is' en 'dit moet zijn', in plaats van 'zouden we niet eens...waar uiteindelijk niets van komt'.
Ik zal je hiervan een concreet voorbeeld geven:
In de thread 'Patrick Janssen ...." geef ik ergens een denkpiste die ik tien jaar geleden terug uitwerkte en in 1999 bijwerkte door dialoog met anderen. Die denkpiste werd opgestuurd naar alle partijtoppen. Een tijd terug kwam Johan Van de Lanotte op de proppen met zijn plan om het leger te hervormen. Lees eens het stuk dat ik in die thread 'Patrick Janssens ..." plaatste en vraag je dan eens af waar Van de Lanotte zijn mosterd haalde. Niet dat die legerhervorming voor morgen is, maar ze ligt toch al ter tafel. Mij kan het niet schelen welke partij bepaalde dingen overneemt zolang bepaalde dingen maar gerealiseerd worden. Ik ben geen ideologische gareeldenker, maar eerder een pragmaticus.

Zeg dan eens zeer concreet wat je wil organiseren, tegen wat en welke objectieven de gestelde acties moeten realiseren en dan help ik opbouwend mee denken...
Oud 26 juni 2006, 13:20   #731
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
als je kijkt naar buurtvaderprojecten dan zie je toch dat het de bedoeling is dat de mensen die zich misdragen zich terug gaan gedragen, terug IN de samenleving leven. Dat is iets anders dat die mensen uitsluiten...
Ja, maar die buurtvaders waren maar een deel van het idee. Het eerste doel is terug op te treden als er rotzooi gebeurt, mensen terug weerbaar te maken. Dat is dan toch wel tegen het racaille gericht, hoe ge het ook draait of keert. Het idee om ze in te sluiten in plaats van uit te sluiten vind ik in pure theorie wel interessant, maar wat betekent dat in de realiteit? Of het zou moeten zijn dat je die insluiting letterlijk bedoelt...
Oud 26 juni 2006, 13:21   #732
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, dan geen tijdverspilling! Wat wil je dan dat er veranderd zodat we naar een meer toffere samenleving evolueren?
Zie je, ik hou meer van concretere discussies die gaan over 'dit is' en 'dit moet zijn', in plaats van 'zouden we niet eens...waar uiteindelijk niets van komt'.
Ik zal je hiervan een concreet voorbeeld geven:
In de thread 'Patrick Janssen ...." geef ik ergens een denkpiste die ik tien jaar geleden terug uitwerkte en in 1999 bijwerkte door dialoog met anderen. Die denkpiste werd opgestuurd naar alle partijtoppen. Een tijd terug kwam Johan Van de Lanotte op de proppen met zijn plan om het leger te hervormen. Lees eens het stuk dat ik in die thread 'Patrick Janssens ..." plaatste en vraag je dan eens af waar Van de Lanotte zijn mosterd haalde. Niet dat die legerhervorming voor morgen is, maar ze ligt toch al ter tafel. Mij kan het niet schelen welke partij bepaalde dingen overneemt zolang bepaalde dingen maar gerealiseerd worden. Ik ben geen ideologische gareeldenker, maar eerder een pragmaticus.

Zeg dan eens zeer concreet wat je wil organiseren, tegen wat en welke objectieven de gestelde acties moeten realiseren en dan help ik opbouwend mee denken...
lees het topic, zou ik zeggen, maar lezen is precies niet je beste
Oud 26 juni 2006, 13:23   #733
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar die buurtvaders waren maar een deel van het idee. Het eerste doel is terug op te treden als er rotzooi gebeurt, mensen terug weerbaar te maken. Dat is dan toch wel tegen het racaille gericht, hoe ge het ook draait of keert. Het idee om ze in te sluiten in plaats van uit te sluiten vind ik in pure theorie wel interessant, maar wat betekent dat in de realiteit? Of het zou moeten zijn dat je die insluiting letterlijk bedoelt...
Ik zie het meer als tegen hun gedrag, eigenlijk.
Oud 26 juni 2006, 13:23   #734
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
lees het topic, zou ik zeggen, maar lezen is precies niet je beste
Oh, maar dat deed ik en ik lees niets 'realistisch'. Wat gemijmer en iets in de trend van we zouden eens 'dit' moeten doen, maar veel verder geraak je niet...Nog eens:
Welk soort actie?
Met welke objectieven?
Hoe ga je de actie organiseren?
Oud 26 juni 2006, 13:24   #735
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat was aan de gang toen jij er met wat gratuïet gescheld tussenviel.

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 13:25.
Oud 26 juni 2006, 13:25   #736
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie het meer als tegen hun gedrag, eigenlijk.
Zouden zij ook bereid zijn dat zo te zien, denk je?
Oud 26 juni 2006, 13:26   #737
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh, maar dat deed ik en ik lees niets 'realistisch'. Wat gemijmer en iets in de trend van we zouden eens 'dit' moeten doen, maar veel verder geraak je niet...Nog eens:
Welk soort actie?
Met welke objectieven?
Schouder! Ia!
Geuuuf! Acht!
Ingerukt! Arsj!

Laatst gewijzigd door baarle : 26 juni 2006 om 13:27.
Oud 26 juni 2006, 13:27   #738
Jan Dupont
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Uw belerende toontje is er teveel aan, Dupont. Ge gedraagt u als een stalkende schoolmeester.

Dat stelt een grap voor waarschijnlijk. Ha, ha, ha.
Dat laatste was geen grap!
De eerste opmerking laat ik lachend voor uw rekening.
Oud 26 juni 2006, 13:28   #739
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De eerste opmerking laat ik lachend voor uw rekening.
Vanzelfsprekend. Voor wiens rekening zou ze anders zijn?

Ik zie je aan een ijltempo je gesprekspartners opbranden. Niet mijn zorg, er zit hier genoeg interessant volk.
Oud 26 juni 2006, 13:30   #740
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk soort actie?
Met welke objectieven?
Daar gaat deze discussie over, ja.
Mijn onvolledige antwoorden lees je hierboven.
Heb je iets bij te dragen?
Doe het dan.

En JA ik ben idealistisch, zelfs in een land waarvan op voorhand al te voorspellen valt dat niemand een poot wil uitsteken.
Want zoals ik al zei: in de zetel zitten en mompelen hoe slecht het wel gaat, is het verste dat de meeste vlamingen komen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be