![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Burger
|
![]() Aan het Koningsambt zijn niet alleen politieke privilegies verbonden, maar ook politieke beperkingen. Niet zoals alle andere Belgen beschikt de koning bijvoorbeeld over zijn vrije meningsuiting.
Daarenboven heeft Nello gelijk: het Koningschap is geen stand, maar een ambt. Dat er aan een ambt politieke of andere privileges zijn verbonden heeft daar niets mee te maken: zo hebben rechters in Belgie voorrang van rechtsmacht (een rechter kan niet voor een gewoon rechtscollege in eerste aanleg worden gebracht). Daarmee worden de rechters nog geen aparte stand in ons land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#923 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het vb roep al JAAAAREN "we zijn uitgesloten, we mogen niet meedoen, wij worden gediscrimineerd". en dat moet allemaal heel serieus genomen worden. Maar als de BUB iets wil komen zeggen dan is het al van op voorhand bull-shit, belachelijk, dom? Geef die mensen de kans, het vb heeft dat ook gekregen, want ze mogen op tv hun uitleg komen doen. Ik ben ervoor om de mensen van het bub een stem op tv te laten horen, het zou eens een welkome afwisseling zijn van het gewoonlijke splits het op, en belgie barst geroep... Want wees eerlijk, een partij die volledig VOOR dit land is, en zijn belangrijkste punt de unie van Belgie maakt, vind je niet in het keuzepallet van partij'en van vandaag. Enkel alleen al daarom zouden mensen als Hans het recht moeten hebben ook HUN, en met hun ook anderen, hun standpunt verdedigen. Natuurlijk dat er velen zijn die dit niet willen, "gezetelde" politiekers en "rand-aanhang" politiekers willen de taart nu eenmaal niet verder verdelen, nog minder voor hen... En dan is het op voorhand roepen van "bull-shit, dom, belachelijk" al een bewezen tactiek die een opkomende stem kan kelderen... Laat die mensen hun uitleg doen waar andere partijen dat ook mogen, en laat daarna de beslissing of hun standpunten dom en belachelijk zijn over aan zij die beslissen, het volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het volledig met u eens.
De hedendaagse soaps beginnen mij de strot uit te hangen, tijd voor vernieuwing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het koningsschap is altijd wijzigbaar door de constituante, maar blijkbaar bereikt deze daarvoor niet de vereiste twee derde meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit is dan ook bezwaarlijk een uitgebreid recht van vrije meningsuiting te noemen. Maar deze regeling is noodzakelijk. Een koning die zo maar vrij zou spreken zou de neutraliteit van zijn ambt in gevaar brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 |
Banneling
|
![]() En de BUB blijft maar doorbreken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Minister-President
|
![]() inderdaad, doormidden... :rolf:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat u in feite doet, is ons proberen wijsmaken dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Ballekes! Dat het instituut op zich verouderd is en een restant uit het verleden komt hierbij niet eens ter sprake...
![]() |
![]() |
#933 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#934 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [SIZE=3]En dus nogmaals, indien de koning zo geliefd is, heeft hij er vast niets op tegen zichzelf te laten benoemen door populaire stemming en het geboorterecht af te schaffen (al zijn nakomeling zijn eveneens immens populair). In Bulgarije kon het. Ook een Saksen-Coburg.[/SIZE]
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat doet le roi dus niet....
![]() |
![]() |
#936 |
Burger
|
![]() Wie weet hoe we met veel liefde zullen terugdenken aan het goede oude België, wanneer Vlaanderen-politiestaat verwezenlijkt zal zijn en haar waarde zal getoond hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt Belgique dan niet opnieuw unitair?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kwalificeer jij als propagandaminister van Louis XIV.
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() Om de belachelijkheid van je kristallenbol-praatjes maar even te onderstrepen! |
|
![]() |
![]() |