Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2006, 14:34   #1
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard Akkoord over erkenning Israël

Fatah en Hamas willen Israël erkennen

di 27/06/06 - De Palestijnse president Mahmoud Abbas en de radicale moslimregering van Hamas zijn het eens geworden over een tekst die Israël erkent en daarnaast een Palestijnse staat wil oprichten.

Over de tekst was al wekenlang veel gepraat, maar in Gaza-stad zijn Abbas en de moslimpremier Ismail Haniyeh (foto) van Hamas het dan toch eens geworden over het manifest.

(foto Belga)

Hamas, Fatah en andere Palestijnse groepen zouden samen ook een regering van nationale eenheid vormen. Enkel de radicale terreurgroep Jihad zou het akkoord afwijzen.
Het akkoord is een belangrijke stap voor Hamas dat tot nu toe weigerde om de staat Israël te erkennen.
President Abbas van de Fatah-partij heeft Hamas echter zo ver gekregen dat die de tekst steunt om het vredesproces in het Midden-Oosten opnieuw op de sporen te krijgen.
Het manifest moet ook een einde maken aan de nu al maanden durende machtsstrijd tussen Hamas en Fatah. Die begon nadat Hamas begin dit jaar de parlementsverkiezingen had gewonnen. Veel Fatah-leden weigerden zich daarbij neer te leggen.

Doorbraak door "gevangenismanifest"?

Het zogenoemde "gevangenisdocument" waarover Fatah en Hamas het nu eens zijn, werd opgesteld door hooggeplaatste Palestijnen van allerlei groepen die in de gevangenis in Israël zitten.

In de tekst roepen die op tot de oprichting van een Palestijnse staat op de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem en de Gazastrook.
Omdat die staat naast Israël zou liggen, erkent het document dus impliciet de staat Israël.
Hamas en andere radicale groepen hebben lange tijd geweigerd om het document te ondertekenen. De radicale moslimgroep Hamas heeft tot nu toe altijd geweigerd om Israël te erkennen.
Binnen Hamas heeft die discussie wel tot spanningen geleid en wellicht is het geen toeval dat enkele radicale elementen net nu een Israëlische militair ontvoerd hebben.

Zal Israël nu ook Hamas als volwaardige gesprekspartner gaan erkennen? Zal Haniyeh Hamas bijeen kunnen houden? Wat als de ontvoering van die Israëlische soldaat slecht afloopt?

Dit is alvast een goede ontwikkeling...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 16:28   #2
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Fatah en Hamas willen Israël erkennen

di 27/06/06 - De Palestijnse president Mahmoud Abbas en de radicale moslimregering van Hamas zijn het eens geworden over een tekst die Israël erkent en daarnaast een Palestijnse staat wil oprichten.

Over de tekst was al wekenlang veel gepraat, maar in Gaza-stad zijn Abbas en de moslimpremier Ismail Haniyeh (foto) van Hamas het dan toch eens geworden over het manifest.

(foto Belga)

Hamas, Fatah en andere Palestijnse groepen zouden samen ook een regering van nationale eenheid vormen. Enkel de radicale terreurgroep Jihad zou het akkoord afwijzen.
Het akkoord is een belangrijke stap voor Hamas dat tot nu toe weigerde om de staat Israël te erkennen.
President Abbas van de Fatah-partij heeft Hamas echter zo ver gekregen dat die de tekst steunt om het vredesproces in het Midden-Oosten opnieuw op de sporen te krijgen.
Het manifest moet ook een einde maken aan de nu al maanden durende machtsstrijd tussen Hamas en Fatah. Die begon nadat Hamas begin dit jaar de parlementsverkiezingen had gewonnen. Veel Fatah-leden weigerden zich daarbij neer te leggen.

Doorbraak door "gevangenismanifest"?

Het zogenoemde "gevangenisdocument" waarover Fatah en Hamas het nu eens zijn, werd opgesteld door hooggeplaatste Palestijnen van allerlei groepen die in de gevangenis in Israël zitten.

In de tekst roepen die op tot de oprichting van een Palestijnse staat op de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem en de Gazastrook.
Omdat die staat naast Israël zou liggen, erkent het document dus impliciet de staat Israël.
Hamas en andere radicale groepen hebben lange tijd geweigerd om het document te ondertekenen. De radicale moslimgroep Hamas heeft tot nu toe altijd geweigerd om Israël te erkennen.
Binnen Hamas heeft die discussie wel tot spanningen geleid en wellicht is het geen toeval dat enkele radicale elementen net nu een Israëlische militair ontvoerd hebben.

Zal Israël nu ook Hamas als volwaardige gesprekspartner gaan erkennen? Zal Haniyeh Hamas bijeen kunnen houden? Wat als de ontvoering van die Israëlische soldaat slecht afloopt?

Dit is alvast een goede ontwikkeling...
Inderdaad een positieve stap maar nu enkel zien of die terreurorganisaties ook effectief bereid zijn de gewapende strijd af te zweren...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:26   #3
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Inderdaad een positieve stap maar nu enkel zien of die terreurorganisaties ook effectief bereid zijn de gewapende strijd af te zweren...
Als Israël nu met zwaar geweld binnenvalt in Gaza (wat te begrijpen valt), dan zal het hele proces weer in duigen vallen vrees ik. Misschien moet Israël hier eens zelf het goede voorbeeld geven en niet meer reageren op geweld met geweld? Iedereen heeft het al eens geprobeerd in deze oorlog, maar nu is het denk ik van belang dat het wordt gedaan...
Oud 27 juni 2006, 18:33   #4
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AntiDeutsch
Belachelijke en racistische nickname !

Groeten

AntiJood

Laatst gewijzigd door stonaar : 27 juni 2006 om 18:34.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 00:02   #5
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
Belachelijke en racistische nickname !

Groeten

AntiJood

zei de man met het cannabisavatar. Zoek eerst eens op wie de Antideutschen zijn inplaats van hier wat stoere onzin te komen uitkramen...
Oud 28 juni 2006, 00:36   #6
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
zei de man met het cannabisavatar. Zoek eerst eens op wie de Antideutschen zijn inplaats van hier wat stoere onzin te komen uitkramen...
Leg het maar uit

weed = good

Laatst gewijzigd door stonaar : 28 juni 2006 om 00:51.
Oud 28 juni 2006, 01:38   #7
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg het maar uit

weed = good
Tot binnen een aantal jaar je hersencellen zijn verdwenen. Doe gerust het is jouw leven niet het mijne.....

Laatst gewijzigd door Sinistra : 28 juni 2006 om 01:38.
Oud 28 juni 2006, 01:41   #8
stonaar
Banneling

Standaard

liever iemand zonder hersencellen, dan een bloeddorstige zionist
Oud 28 juni 2006, 01:50   #9
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
liever iemand zonder hersencellen, dan een bloeddorstige zionist
Zei onze Islamietische fanatiekeling....8) Israel zal blijven bestaan en dankzij onze grote broer de V.S.A zullen wij de politieke agenda blijven bepalen in het vredesproces. En als de Palestijnen niet akkoord zijn met hun onfhankelijke staat die er binnekort komt kunnen ze nog altijd verhuizen naar Syrië, Jordanië of Egypte. Plaats genoeg daar men dunkt....
Oud 28 juni 2006, 02:07   #10
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Zei onze Islamietische fanatiekeling....8) Israel zal blijven bestaan en dankzij onze grote broer de V.S.A zullen wij de politieke agenda blijven bepalen in het vredesproces. En als de Palestijnen niet akkoord zijn met hun onfhankelijke staat die er binnekort komt kunnen ze nog altijd verhuizen naar Syrië, Jordanië of Egypte. Plaats genoeg daar men dunkt....
Israêl mag verhuizen naar Afrika of Rusland (het laatste is groooot genoeg). Dan zou ik het ook 100% steunen. Want, wij Europeanen, hebben de joden zoveel onrecht aangedaan, door de eeuwen heen gediscrimineerd en zelfs uitgemoord.

Maar het huis van een andere afpakken, mensen vermoorden, .. En altijd die slachtofferrol spelen.

Als ze nu openlijk zeggen, wij zijn Palestina komen inpalmen omdat Europa ons zoveel onrecht had aangedaan.

I.p.v, al dat zever over beloofde land (volgens de thorah moeten de joden toch op messiah wachten?)

Niet te vergeten, telkens verwijzen naar de Holocaust, terreurslachtoffers, ... werkt ons ook op de zenuwen.

Ziekelijk.

In Afrika zijn er misschien veel meer mensen vermoord dan in Israël, maar die Afrikanen krijgen geen herstelbetalingen. Die Afrikanen zijn door de wet niet beschermd, kritiek op die Afrikanen is toegelaten! België heeft 0, maar nul, Congolozen vermoord! Maar de Duitsers hebben 6 (niet 5 of 4), 6 000 000 joden vermoord.
Oud 28 juni 2006, 02:11   #11
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat ik niet begrijp is dat de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever niet met elkaar verbonden liggen. Gaat dat niet voor problemen zorgen? (Of vergis ik mij geografisch gezien?)
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 02:12   #12
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Israêl mag verhuizen naar Afrika of Rusland (het laatste is groooot genoeg). Dan zou ik het ook 100% steunen. Want, wij Europeanen, hebben de joden zoveel onrecht aangedaan, door de eeuwen heen gediscrimineerd en zelfs uitgemoord.

Maar het huis van een andere afpakken, mensen vermoorden, .. En altijd die slachtofferrol spelen.

Als ze nu openlijk zeggen, wij zijn Palestina komen inpalmen omdat Europa ons zoveel onrecht had aangedaan.

I.p.v, al dat zever over beloofde land (volgens de thorah moeten de joden toch op messiah wachten?)

Niet te vergeten, telkens verwijzen naar de Holocaust, terreurslachtoffers, ... werkt ons ook op de zenuwen.

Ziekelijk.

In Afrika zijn er misschien veel meer mensen vermoord dan in Israël, maar die Afrikanen krijgen geen herstelbetalingen. Die Afrikanen zijn door de wet niet beschermd, kritiek op die Afrikanen is toegelaten! België heeft 0, maar nul, Congolozen vermoord! Maar de Duitsers hebben 6 (niet 5 of 4), 6 000 000 joden vermoord.
Jij bent geen Europeaan en dat weet ik. Vele Europeanen beginnen het ook op hun heupen te krijgen van de moslim-verdraagzaamheid. Oudere mensen doodslagen, iedereen die tegen hen inkomt uitschelden voor "racist", weerloze Joodse mensen neersteken en van hun fiets trappen. Daar zijn ze wel goed in, onze moslimvrienden. En dan maar traantjes vloeien voor hun Palestijnse broedertjes. Wees blij dat we hier zo nog tolerant zijn en wat Congo betreft zal ik niet ontkennen dat daar massaal werd gemoord ik heb er zelfs in een aantal topics mijn mening over neer geschreven.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 28 juni 2006 om 02:13.
Oud 28 juni 2006, 02:15   #13
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is dat de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever niet met elkaar verbonden liggen. Gaat dat niet voor problemen zorgen? (Of vergis ik mij geografisch gezien?)
In principe wel, maar als de Palestijnen absoluut een stukje grond willen aan de Rode zee dat helemaal is ingesloten door Israel mogen ze dat van mij. De Palestijnen bepalen hun grenzen in samenwerking met de Israëlische staat, indien ze zich blijven fixeren om Israël te doen verdwijnen zullen ze in elk geval van een kale reis naar huis komen.
Oud 28 juni 2006, 02:21   #14
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent geen Europeaan en dat weet ik. Vele Europeanen beginnen het ook op hun heupen te krijgen van de moslim-verdraagzaamheid. Oudere mensen doodslagen, iedereen die tegen hen inkomt uitschelden voor "racist", weerloze Joodse mensen neersteken en van hun fiets trappen. Daar zijn ze wel goed in, onze moslimvrienden. En dan maar traantjes vloeien voor hun Palestijnse broedertjes. Wees blij dat we hier zo nog tolerant zijn en wat Congo betreft zal ik niet ontkennen dat daar massaal werd gemoord ik heb er zelfs in een aantal topics mijn mening over neer geschreven.
Waar ligt Griekenland?

Ik vind dat Europa, het moslimfundamentalisme hard moet aanpakken, echter wil dit niet zeggen dat men de zionisten van de situatie moet laten profiteren.

Laatst gewijzigd door stonaar : 28 juni 2006 om 02:27.
Oud 28 juni 2006, 02:24   #15
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ligt Griekenland?

Ik vind dat Europa, het moslimfundamentalisme hard moet aanpakken, echter wil dit niet zeggen dat men de zionisten van de situatie moet laten profiteren.
Wij profiteren van niets jongen. Wij willen gewoon in vrede in ons land leven meer niet.
Oud 28 juni 2006, 02:26   #16
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij profiteren van niets jongen. Wij willen gewoon in vrede in ons land leven meer niet.
Je hebt me op een d-t fout betrapt, nu zijn we zeker dat jij géén jood bent. (komaan, mijn hersens werken na 23u niet naar behoren).

Jullie hebben geen land. Jullie hebben meerdere landen o.a: België, Nederland, de VS, Canada, ..
Oud 28 juni 2006, 02:35   #17
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt me op een d-t fout betrapt, nu zijn we zeker dat jij géén jood bent. (komaan, mijn hersens werken na 23u niet naar behoren).

Jullie hebben geen land. Jullie hebben meerdere landen o.a: België, Nederland, de VS, Canada, ..
Ik steun mijn Joodse broeders volop, zij hebben het recht in veiligheid, vrede en voorspoed te leven. Nooit zullen jullie het heilige land Israël kapot krijgen daarvoor zijn we sterk en hebben we veel steun ook in Europa trouwens. Leer er mee leven dat er een Joodse staat is tussen een regio vol Arabische dictaturen....

Peace out, byee
Oud 28 juni 2006, 02:46   #18
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik steun mijn Joodse broeders volop, zij hebben het recht in veiligheid, vrede en voorspoed te leven. Nooit zullen jullie het heilige land Israël kapot krijgen daarvoor zijn we sterk en hebben we veel steun ook in Europa trouwens. Leer er mee leven dat er een Joodse staat is tussen een regio vol Arabische dictaturen....

Peace out, byee
Tuurlijk hebben de joden het recht OP veiligheid, vrede, ..

Ik heb liever twee volkeren, die op een vreedzame manier met elkaar kunnen leven. Een staat waar de joden en arabieren gelijk zijn voor de wet.

Zolang Israël een etnocratische staat is, moeten we niks hopen.

Te sterk zijn is ook niet goed

Je moet de 'allochtoonse rotzakken' dankbaar zijn. Die gaan ervoor zorgen dat de joden "terug" zullen keren naar "hun" land.

Laatst gewijzigd door stonaar : 28 juni 2006 om 02:53.
Oud 28 juni 2006, 05:40   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn al verhuisd naar Jordanië en Egypte. Gaza en Westelijke Jordaan, weet je wel.
Oud 28 juni 2006, 05:43   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot binnen een aantal jaar je hersencellen zijn verdwenen. Doe gerust het is jouw leven niet het mijne.....
"Anyway, no drug, not even alcohol, causes the fundamental ills to society. If we're looking for the source of our troubles, we shoudn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power." - P.J. O'Rourke

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be