![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Racistisch geweld inderdaad, maar dan wel tegen autochtonen. |
|
|
|
|
|
|
#822 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#823 |
|
Minister
|
"Hij was begonnen" sneerden de Marokkaanse daders tijdens hun verhoor.
"Onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" zei de rechter dan maar. "Neen, hij is echt begonnen, hij greep ons naar de keel" schreeuwden ze de rechter toen toe. "Laten we het dan maar bij wettige zelfverdediging houden want de wet is de wet" antwoordde de rechter met een gerust gemoed. Komaan, waar zitten jullie, laat jullie maar eens goed gaan? Zo oneerlijk zal, neen, moet, volgens jullie zal het niet maar moet, het zo verlopen...'t is allemaal afgesproken spel...
|
|
|
#824 |
|
Minister-President
|
Weet je wat ik nu zo walgelijk vind?
In de media verklaren die 'jongeren' nu dat het slachtoffer geweld zou gebruikt hebben. Je moet het je effe proberen voorstellen: Je bent op weg naar je werk, waar je de Thalys gaat besturen, dus heb je geen tijd te verliezen. Plots komt er een gezellig onder mekaar roepend groepje mak... euh 'jongeren' jouw bus opgevlogen. Je wil rust op de bus, want je hebt een lange dag voor de boeg. Dus grijp je één van die zes bij de keel en lost niet meer. Uiteraard een logische actie om te ondernemen voor iemand die niet op speed leeft... Je krijgt kloppen van een aantal van hen terwijl minstens drie anderen rustig toekijken. Je lost en valt neer in een stoel waar je een hartstilstand krijgt. De jongeren raken zodanig in paniek want die mens heeft plots niet zoveel branie meer en dus trekken ze aan de noodrem want ze willen snel zich bij de politie melden om een aangifte van slagen en verwondingen tegen henzelf te doen. Drie dagen na de feiten worden ze uit hun bed gelicht en dissen ze bovenstaand verhaaltje op tegenover de onderzoeksrechter. Het meest walgelijke gevolg: de classificatie 'Doodslag' wordt onmiddellijk omgezet naar 'Slagen en verwondingen met dood tot gevolg' Ter illustratie: max. straf doodslag: 20 tot 30 jaar. max; straf slagen en verwondingen met dood tot gevolg: 5 tot 10 jaar. Als je dan ook weet dat de helft minderjarig is, (zwart)rijden die smeerlappen binnen de twee jaar weer gezellig op bus 23 rond... Nu ja, één ding is al wel positief: ze hebben ze gepakt. Ik hoop dat één iemand hun fotos en naam en adres op het internet wil publiceren! |
|
|
|
|
|
#825 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mohammed Mohammed Mohammed Mohammed Mohammed Over foto's beschik ik jammer genoeg nog niet maar ...wordt vervolgd!!!
|
|
|
|
#826 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Binnen een paar maand bedoel je ? Een beetje zoals de racistische roofmoordenaar van Peter Mombaerts. Die kwam er letterlijk van af met een berisping en een paar maand verplicht verblijf in een gesloten instelling. Waarna hij zijn carrière in de criminaliteit rustig kon verder zetten en het al gauw schopte tot gangleader. |
|
|
|
|
|
|
#827 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#828 |
|
Minister
|
Ge ziet wat er van komt van te weinig blauw op straat! Niet?
|
|
|
#829 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#830 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 27 juni 2006 om 19:31. |
|||
|
|
|
|
|
#831 |
|
|
Wat is de algemene teneur of de officiële reactie op de lijn 23 moord op MULTIculturele site kefkef/kifkif.be?
Zeker ook het slachtofferige "WIJ worden gestigmatiseerd" en "het is niet omdat een kleine groep.. dat WIJ.."? Laat ze aub hun rotmurf houden. Het gaat steeds allemaal over hun. Dat de rest van de bevolking onder deze terreur leeft/overleeft/het leven laat, dat is nog niet tot hun doorgedrongen. Laat staan dat ze een verantwoordelijkheid moeten nemen. |
|
|
|
|
|
#832 |
|
Lokaal Raadslid
|
Een kleine vervelende randbemerking,
De moorden van Hans Van Temsche was hoofdpunt in het vrt-radiojournaal vanaf donderdag tot en met maandagnacht. (de feiten werden 5 dagen continu herhaald) De moord op Guido de Moor was hoofdpunt van het vrt-radiojournaal nieuws van zaterdagnamiddag tot en met zaterdagavond . (de feiten werden amper een halve dag herhaald en de dag nadien vervolgd door nieuwe items vanuit allerlei andere invalshoeken, zondagnacht in het nieuws van 1 en 2 was het al geen item meer) Laatst gewijzigd door Katun : 27 juni 2006 om 19:40. Reden: extra |
|
|
|
|
|
#833 |
|
|
Inderdaad een beetje vervelend, Katun.
Zo heeft de Franstalige Pers (!) het nog steed over 'hartstilstand ten gevolge van een incident', en krijgt men nu een teletekst kop op VRT met 'Slachtoffer gebruikte ook geweld'. Een man van 54 gebruikte geweld - terwijl tientallen mensen in paniek de bus ontvluchtten omdat de 6 opgeschoten zwartrijders de hele bus terroriseerden? Hoe debiel denkt de vervelende pers dat het vervelende publiek wel is? |
|
|
|
|
|
#834 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Als er sprake is van opzet om te doden, dan spreekt men over moord. Gezien één van hen kickbox doet én dat er zes daders waren, doet mij eerder de classificatie 'Doodslag' vermoeden... Citaat:
Nee een fan van meer rechtvaardigheid. Voor die gasten is twee jaar veel te weinig. Ik zou liever zien dat ze na die twee jaar goed gekend zijn door onze bevolking! |
||
|
|
|
|
|
#835 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
vrtnieuws.net: Marc Swinnen, de advocaat van een van de minderjarigen, kon het dossier al inkijken. Volgens de verklaringen van de verdachten zou ook het slachtoffer na een eerste woordenwisseling geweld hebben gebruikt. "Het slachtoffer heeft een van de verdachten bij de keel gegrepen en wilde hem niet meer lossen. De jongeman liep rood aan en had moeite om te ademen. Zijn vrienden hebben de treinbestuurder vervolgens enkele vuistslagen gegeven tot hij hem uiteindelijk losliet. De jonge kerel gaf hem ook nog een slag, waarna de man zich op een stoel liet zakken en gestorven is." De verdachten betwisten ook dat het hun bedoeling was om de man zwaar te verwonden. Aan het woord de advocaat van 1 vd minderjarigen. Niet de pers zelf. Wees content dat je iets weet over de verklaringen van de minderjarigen.
|
|
|
|
#836 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De getuigen, dat zijn de verklaringen die ik het liefst eens zou horen. Een advocaat heeft als taak zijn client vrij te pleiten of, indien dat niet lukt, een zo minimaal mogelijke straf te bezorgen. Zijn verklaringen zijn dus steeds inhet voordeel van zijn client gekleurd. Ik durf wedden dat de getuigen een héél ander verhaal te vertellen hebben! |
|
|
|
|
|
|
#837 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een advocaat daarentegen, kan tegen de pers zeggen wat ie wil.
|
|
|
|
#838 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#839 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#840 | |
|
Minister
|
Citaat:
De getuigenverklaringen zullen zeker een rol hebben gespeeld in de afzwakking van de aanklacht. Het is misschien moeilijk om slikken maar de wet is blind en emotieloos, zo hoort het ook te zijn. Hoe vreselijk dit alles mag zijn - ik vind die dode man blijvend moedig - de aanklacht moet gebaseerd zijn op de feiten en niet op de emotie. Als ik velen op dit forum lees, dan kunnen we best terug naar de standrechtelijke tijden...maar verder beweren die mensen wel dat zìj de verdedigers zijn van de democratie. Juist is juist en als sommige extreem-rechte emotiepaters daar moeilijkheden mee hebben dan is dat hun probleem...
|
|