![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Door de arrogantie van de oprichting van de Israëlische staat (zonder overleg met de Palestijnse bevolking) door de V.N. en de arrogantie van hun geo-politiek (kolonisatie, land inpalmen d.m.v. muren) is het terecht gekomen in een spiraal van geweld. En steeds de andere partij wordt geviseerd. Ik spreek de Palestijnen niet goed met hun bomaanslagen, wie wind zaait, oogst stormen. De storm gaat pas luwen als we stoppen met de haat te prediken. En U mag gerust het goede voorbeeld aantonen.
![]() |
![]() |
#242 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een teken van beschaving om geen geweld te gebruiken. En zowel Palestina als Israël zitten nog vér van het beschavingsideaal... En ja ik hou niet van Yassin, en of hij zal branden in de hel daar oordeelt maar één iemand over, en dat is Allah/JHWH/God.
![]() |
![]() |
#243 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Weet je, ik heb medelijden met die joodse jongeren die, elke keer ze een bus opstappen, of een hippe tent in Tel Aviv binnengaan, of gaan eten in een restaurant, steeds de dreiging moeten voelen van bomaanslagen. Maar hé, gelukkig doen hun leiders 'moedig' aan politiek... Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 23 juni 2006 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Democratie houdt echter ook in dat het 'Palestijnse volk'(*) de gevolgen moet dragen van haar eigen stemgedrag. Als ze dan toch Hamas willen, ok, dat wordt gerespecteerd, maar 't zal dan wel zonder Europees geld moeten. [SIZE=1](*) Vanzelfsprekend zijn er ook een heel aantal Palestijnen die niet moet weten van Hamas en in principe ook niet zouden moeten opdraaien voor de keuzes, gemaakt door hun 'volksgenoten'. Maar kijk, dat heet nu eenmaal democratie, en democratie is heilig. Om de een of andere reden.[/SIZE] Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 23 juni 2006 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal een "atheïstisch" argument meestal bediscutteren, maar zeker niet weglachen als progressief fanatisme. Zo kun je meteen uitmaken wie van ons twee de minst geloofwaardig uit dit geschil uitkomt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister-President
|
![]() een zionist die al meerdere keren op leugens en manipulaties betrapt is , inclusief zijn joodse ipv christelijke achtergrond heeft moeten prijs geven , heeft uiteraard anderen geen lessen te geven in "geloofwaardigheid" 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van mij mocht hij levenslang de cel in. Jammer genoeg niet. Ik heb vorige week wél een Palestijns vluchtelingenkamp gezien in de buurt van Jerash (Jordanië).... Dikke miserie, vermits de Israëlische regering al meer dan 50 jaar elke terugkeer van vluchtelingen uitsluit. Citaat:
![]() Hoeveel aanslagen heeft Hamas in Israël gepleegd sinds ze aan de macht zijn? Hamas is trouwens enkel en alleen maar kunnen ontstaan dankzij het juk van de Israëlische bezetter. Laatst gewijzigd door Djiezes : 23 juni 2006 om 19:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
-Het jarenlang vasthouden van terreurverdachten zonder proces; -Het martelen van deze terreurverdachten; -Het principe van de 'pre-emptive strike'; -Het zonder proces liquideren van terroristen; -Een democratisch verkozen regering financieel droogleggen en zo de facto (nog) grote(re) armoede veroorzaken; -Diefstal (het door Israël achterhouden van Palestijnse douane-inkomsten); |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta telkens weer versteld van jouw verbolgenheid tegenover het vasthouden van die mensen, nota bene gevangen genomen buitenlanders in terroristenkampen in Afghanistan, het uitschakelen van terroristenleiders die tientallen aanslagen op hun geweten hebben en er honderden onschuldige burgers mee vermoordden, en nu dus de financiële boycot tegenover een regering van terroristen die als enig doel heeft haar buurland te vernietigen (ze zeggen het luidop). Waarom sta ik versteld? Want ik merk de je absoluut geen probleem hebt met terroristen die honderden onschuldige mensen vermoorden met terroristische aanlsagen, vreselijke kelingen in naam van Islam, moordpartijen in hun eigen moskeeën ( hoe cynisch ), en dus een regering die als enig programma heeft het niet erkennen van een land, het niet willen respecteren van alle akkoorden die door hun voorgangers zijn getekend en het juichen bij elke moordaanslag tegen vrouwen en kinderen, weze het in Israel, in de V.S , in Europa of zelfs bij hun eigen broeders in Irak. Maar ja, het Westen moet zich gedragen. Zullen we in de plaats van de strijd tegen het terrorisme die moordenaars misschien beter pakjes chocolat toesturen? Laatst gewijzigd door Antoon : 24 juni 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je weet héél goed, beste Antoon, dat ik geweld -van welke zijde ook- afkeur. Jij lijkt geen enkel probleem te hebben met de Israëlische misdaden in oa Deir Yassin, Sabra, Chatilla, Jenin en ga zo maar verder.... Trouwens, geweldloosheid gelijkstellen aan domheid, dát getuigt pas van domheid... Laatst gewijzigd door Djiezes : 24 juni 2006 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die post bestaat uiteraard niet. Goed zo, dan zijn we akkoord. Maar ik ben op een zeker toch voorstander voor verdediging in plaats van dat allemaal te laten gebeuren. Toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
For the record: Hamas gedraagt zich inderdaad schandalig en zal Israël onvoorwaardelijk moeten erkennen, wil het serieus genomen worden. Ik blijf er echter bij dat Hamas nooit zo groot had kunnen worden indien Israël zich ook niet zo schandalig had gedragen. Citaat:
Ik vind die liquidatieploitiek eerder getuigen van lafheid, dan van vastberadenheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als men daarentegen rationelere argumenten aanhaald, dan valt erover te praten. Maar een heilig boek van een godsdienst is allesbehalve rationeel en heeft voor mij dus geen enkele vorm van gezag.
![]() |
![]() |
#255 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, ik weet intussen dat het verdomd moeilijk is om er een speld tussen te krijgen, dus voor mijn part Antoontje mag je je houvast in dit bestaan rustig blijven verder nuttigen. Zorg er enkel voor dat je niet te veel mijn pad kruist want ik heb het niet voor extremistjes. ![]()
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sinistra : 27 juni 2006 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stop met slachtoffertje te spelen en stop met het uitbuiten van de nagedachtenis van die 6 miljoen mensen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wereldjongerendagen van de Paus brengen telkens massa's jongeren op de been. In Manilla (1995) kwamen vier miljoen jongeren samen, in Parijs (1997) een miljoen, in Rome (2000) twee miljoen, in Toronto (2002) een half miljoen. Ik was er in Parijs en in Rome ook bij. En geloof me vrij, daar liepen veel Vlamingen tussen. Het fabeltje al zou God in Europa niet meer populair zijn bij de jongeren is gewoon fout. In de pers zie je er niet veel van, maar dat komt vooral vanwege het atheïstisch karakter van de medewerkers in de pers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gelovigen die rustig thuis hun religie belijden, kunnen op mijn sympathie rekenen. Maar ze moeten niet proberen hun religie aan mij op te dringen op welke manier dan ook. Zoals jij doet ivm de politiek van Israël.
![]() |