Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2006, 08:15   #61
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ben ik nog zo zeker niet van. Denk niet dat het de beste studenten zijn die gaan lpen van de politie.
Wie gaat er nu van agenten lopen ? Als je niets mispeuterd hebt...
Enfin, in heel de discussies hierom, komt maar één ding naar boven.
Onze flikskes mogen nog juist flik zijn, als ze zich gedragen en voor de show, er lopen er heel wat gefrustreerde rond, en ik kan ze begrijpen.
Die mensen mogen zelfs niet meer ingrijpen of ze krijgen alle zonden over zich heen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 08:27   #62
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Hij is misschien gaan lopen omdat hij bang was om doodgeschoten te worden.

Citaat:
Enfin, in heel de discussies hierom, komt maar één ding naar boven.
Onze flikskes mogen nog juist flik zijn, als ze zich gedragen en voor de show, er lopen er heel wat gefrustreerde rond, en ik kan ze begrijpen.
Die mensen mogen zelfs niet meer ingrijpen of ze krijgen alle zonden over zich heen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 08:45   #63
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ach ja, want dat is dagelijkse kost in dit land, agenten die gearresteerden dood schieten.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 08:57   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er echt geen belachelijker excuustruus te bedenken is dan moet er wel stront aan de knikker zijn. En nog geen beetje.
Oud 29 juni 2006, 09:05   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Op de radio (VRT-welteverstaan) spreekt men van de gruwelijke ontdekking van de kinderlijkjes in Luik, de roofmoord op Joe Van Holsbeeck en de racistische moorden op Luna en Oelematu. Oh, en af en toe, als het echt niet anders kan, dan meldt men het incident op de bus in Antwerpen.
Oud 29 juni 2006, 09:11   #66
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was het niet zo triest, zou ik hier eens heel hard mee lachen.
Oud 29 juni 2006, 09:36   #67
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
In 2003 pleitte diezelfde advocaat een Marokkaan vrij die een vierjarig meisje van haar fietsje had doodgereden. Hij zei toen dat hij dacht 'dat het een vogeltje' was.
WABLIEF ? Ik zie al wat er gaat gebeuren met de bloeddorstige allochtone islamitische moordenaars en beulen van Guido Demoor: ze gaan nog de Nobelprijs van de Vrede krijgen vanwege hun moedige inzet tegen een moorddadige racistische blanke autochtoon... Waar gaat dat naartoe...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:40   #68
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Het is niet alleen zo dat er nu héél eenzijdige info wordt verspreid: we horen enkel de advocaat en de versie (aan het waarheidsgehalte kan erg worden getwijfeld) van de DADERS, de advocaat van de familie van het slachtoffer komt niet eens aan bod in de media.

Erger nog: wie ook maar een kritisch woord durft te zeggen over de moordenaars wordt administratief aangehouden en opgepakt door de politie. Vandaag iets na 11 uur in de voormidddag is er door twee politeagenten een autochtone man opgepakt aan het Astridplein in Antwerpen, waar de buschauffeur is gestorven en waar nu een soort gedenkplaats is. De Antwerpse man had wat luidruchtig kritiek geuit op de racistische moord, is daarop door twee politieagenten opgepakt en administratief gearresteerd. Bevel van hogerhand, van burgermeester Janssens, om dergelijke mensen onmiddellijk op te pakken...... Er kijkt ook iemand toe op hetgeen de bevolking er komt leggen: kritische briefjes van de autochtone bevolking worden selectief verwijderd, terwijl er anderzijds aan de muur zaken hangen en teksten zoals: ...onze geliefde Allah, aan de lieve Marokkaanse ouders........

Zo worden de rollen weer eens omgedraaid en de moordenaars worden slachtoffer en de vermoorde chauffeur wordt de dader. Gisterenavond stond er één in burka (mét gezichtssluier) hoewel dit verboden (overtreding van artikel 33 van de politiecodex) is, maar de politie keek toe en zei niets, daarenboven stonden er allochtone jongeren te lachen en te spotten en zeiden (ieder kon het verstaan) 'dat ze - de moordenaars - een goed job hadden gedaan'...en nog greep de politie niet in. Deze namiddag bij de 'bloemhulde' was er een enorm tumult, werd er hevig heen en weer geroepen en gescholden. De autochtone bevolking pikt het niet langer dat ze steeds de mond wordt gesnoerd en enkel nog het recht heeft om te zwijgen, terwijl er dankzij naïve en wereldvreemde politiekers, bruikbare idioten en de hele integratiesector een categorie mensen wordt gemaakt die 'onaanraakbaar' is en alleen maar onbeperkte rechten heeft en absolute eisen mag stellen en opleggen.....

Bij de vorige moord werd zowat gans Vlaanderen beschuldigd, nu lijkt er maar één schuldige te zijn, nl. de vermoorde man zelf
De bloedrode linkse sossen en de moorddadige, imperialistische, islamitische allochtonen: twee handen op één ranzige buik en één pot walgelijk, stinkend, vunzig nat...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:53   #69
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ben ik nog zo zeker niet van. Denk niet dat het de beste studenten zijn die gaan lpen van de politie.

Gewoon omdat iemand in een zatte bui gaat lopen van de politie ga je hem nog niet neerknallen.

Citaat:
Hahaha , heey maat wacht effe voor je gaat lopen berg ik mn wapen effe op ,zodat je me als je zin hebt kan afknallen ........hahahaha gaston en Leo?
Probeert u maar eens te lopen met een wapen in uw hand. Als je echt een voetachtervolging wil inzetten berg je dat op, het is erg hinderlijk en vertraagt je immers.

Citaat:

De man was een vader van drie kinderen die zich eens heeft laten hangen. Er werd niks gevonden wat zou wijzen op een misdaad door hem begaan.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:57   #70
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

de topic gaat toch over het stilzwijgen van de VRT hé?
Als die Turk dan zo intressant is maak er dan een aparte thread van wur
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:59   #71
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
de topic gaat toch over het stilzwijgen van de VRT hé?
Als die Turk dan zo intressant is maak er dan een aparte thread van wur
De topic gaat er allang niet meer over omdat bewezen is dat de VRT er niet over zwijgt. Gewoon omdat de 2 meisjes vermoord terug gevonden zijn heeft dat de hoofdpunten gehaald. Waar dan een deel van de mensen niet meer overwegkan.
Oud 29 juni 2006, 10:02   #72
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De topic gaat er allang niet meer over omdat bewezen is dat de VRT er niet over zwijgt. Gewoon omdat de 2 meisjes vermoord terug gevonden zijn heeft dat de hoofdpunten gehaald. Waar dan een deel van de mensen niet meer overwegkan.
Ow ik kan d'er wel mee overweg hoor, erg genoeg wat er met die meisjes gebeurd is en dat verdient zeker en vast een plaats op hun site, 't is enkel een vaststelling die ik doe.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 10:06   #73
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

kay-gell orakelde :

Citaat:
Gewoon omdat iemand in een zatte bui gaat lopen van de politie ga je hem nog niet neerknallen.
Het antwoord is natuuurlijk :

Citaat:
Gewoon omdat iemand nuchter vraagt wat stiller te zijn, ga je hem nog niet doodslaan en doodstampen!
Ik meen je te mogen plaatsen in het zelfde hokje als filosoof, k-g, : oerdom én vooringenomen.

Beste Groeten.
Oud 29 juni 2006, 10:09   #74
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
kay-gell orakelde :

Het antwoord is natuuurlijk :

Ik meen je te mogen plaatsen in het zelfde hokje als filosoof, k-g, : oerdom én vooringenomen.

Beste Groeten.
A) U kan een beetje respect voor mij tonen. Ik heb u nooit beledigd waarom moet u mij dan wel beledigen. En dat gewoon om dat ik een andere mening heb

B) Wat heeft het één met het ander te maken???? Het zijn allebei daden die afgekeurd dienen te worden. Je knalt niemand in zijn rug af en je slaat ook niemand dood in een bus omdat hij rust vroeg. Hoe het ene misdrijf de andere goedpraat blijft mij onduidelijk

Respectvolle groet, die ik spijtig genoeg niet van u mocht ontvangen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 29 juni 2006 om 10:10.
Oud 29 juni 2006, 10:11   #75
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als hij 5 seconden vroeger was gaan lopen, dan zou hij het misschien gered hebben.

Zijn fout was dus niet dat hij ging lopen, maar dat hij niet snel genoeg ging lopen.
Oud 29 juni 2006, 10:20   #76
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doe maar niet alsof jij hier de ernstige bent. Wie volhoudt dat je iemand die wegloopt zonder meer mag afknallen, is niet ernstig.

Weglopen was geen rationele reactie, maar mensen doen nu eenmaal irrationele dingen. Als politieagent kom je voortdurend in situaties terecht waarin mensen irrationele dingen doen. Dat is nu juist hun job. Als elke politieagent begon te schieten wanneer iemand iets dwaas deed, dan zou het een mooie boel worden.
Oud 29 juni 2006, 10:30   #77
predator
Parlementslid

Standaard

Kay-gell replikeerde :

Citaat:
A) U kan een beetje respect voor mij tonen. Ik heb u nooit beledigd waarom moet u mij dan wel beledigen. En dat gewoon om dat ik een andere mening heb

B) Wat heeft het één met het ander te maken???? Het zijn allebei daden die afgekeurd dienen te worden. Je knalt niemand in zijn rug af en je slaat ook niemand dood in een bus omdat hij rust vroeg. Hoe het ene misdrijf de andere goedpraat blijft mij onduidelijk
bij A : ik beledig je niet, maar de waarheid kwetst soms ... Teven : respekt krijg je niet; dat moet je verdienen ...

bij B : het "schot" was een ongeluk én vooral ongeoefendheid van de agent in kwestie - het gaat hier niet om een misdrijf ! Dat is overduidelijk wél het geval "op de bus" of : sssjjjttt ... het was misschien wettige zélfverdediging in allochtoonse hoofde.
Vandaar de bemerking :

Citaat:
vallen alle autochtone 54-jarigen groepjes van minsten 6 allochtoontjes aan ?
"Eigenaardige Kerels, die Autochtonen" ... wie zei dat ook al weer k-g ?
Oud 29 juni 2006, 10:42   #78
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe maar niet alsof jij hier de ernstige bent. Wie volhoudt dat je iemand die wegloopt zonder meer mag afknallen, is niet ernstig.

Weglopen was geen rationele reactie, maar mensen doen nu eenmaal irrationele dingen. Als politieagent kom je voortdurend in situaties terecht waarin mensen irrationele dingen doen. Dat is nu juist hun job. Als elke politieagent begon te schieten wanneer iemand iets dwaas deed, dan zou het een mooie boel worden.
Niet zeveren, de politie doet zijn werk (voor zover ze nog mogen natuurlijk), iemand die gaat lopen van een controle, vertoont geen normaal gedrag, en dan mag de politie volgens de wet reageren. Men moet vooraleerst te schieten, 'verdachten' aanmanen om te stoppen, denkt u dat dat niet gebeurt is? De agent in kwestie had anders een redelijk zwaar probleem. Kijk, als die mensen hun werk niet naar behoren kunnen/mogen uitvoeren, klagen mensen, doen ze het wel, zijn er ook klagers.
Wie volhoudt dat politie niet mag ingrijpen in zulke gevallen, is bijgevolg evenmin ernstig.
Oud 29 juni 2006, 10:51   #79
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Kay-gell replikeerde :

bij A : ik beledig je niet, maar de waarheid kwetst soms ... Teven : respekt krijg je niet; dat moet je verdienen ...

bij B : het "schot" was een ongeluk én vooral ongeoefendheid van de agent in kwestie - het gaat hier niet om een misdrijf ! Dat is overduidelijk wél het geval "op de bus" of : sssjjjttt ... het was misschien wettige zélfverdediging in allochtoonse hoofde.
Vandaar de bemerking :

"Eigenaardige Kerels, die Autochtonen" ... wie zei dat ook al weer k-g ?
A) U noemt mij dom, nu weet ik niet van waar u bent maar iemand dom noemen zonder hem te kennen is wel een belediging. Zeker omdat de oorzaak daarbij ligt dat ik een andere mening heb dan de uwe.

B) Zoals ik al zei, ik geloof er weinig van dat dat een ongeluk was net als dat ik er weinig van geloof dat die man op de bus zelf zou zijn begonnen.

MVG

Laatst gewijzigd door Kay_ : 29 juni 2006 om 10:55.
Oud 29 juni 2006, 11:53   #80
predator
Parlementslid

Standaard

k-g repliceerd :

Citaat:
A) U noemt mij dom, nu weet ik niet van waar u bent maar iemand dom noemen zonder hem te kennen is wel een belediging. Zeker omdat de oorzaak daarbij ligt dat ik een andere mening heb dan de uwe.

B) Zoals ik al zei, ik geloof er weinig van dat dat een ongeluk was net als dat ik er weinig van geloof dat die man op de bus zelf zou zijn begonnen.
bij A : dom ? Mijn mening is gewoon gebaseerd op wat je hier neerpent. Dat is soms uitermate dom; zonder de minste poging tot zelfkritiek; je "andere" mening speelt daarbij géén rol - ik heb ook mijn socio-periode gekend. Ten andere, ik ben van de streek van A'pen, planeet Aarde, ster Zon, universum Melkwegje ... Ten andere, de computer waarop deze tekst wordt ingetikt staat op circa 150 meter, van het begin van die probleemwijk Draaiboomstraat in Hoboken; leer me de allochtoontjes niet kennen hé k-g.

bij B : inderdaad een "misdadig" ongeluk in hoofde dan van de overheid. De politie-overheden, dat is wat anders, klagen al decennia lang de gebrekkige "schietopleiding" en "wapenkunde" van hun personeel aan. Kostenbesparing is één van de faktoren die dat verklaren. De "rechterlijke almacht" is een andere. Én hoe ik dat weet ? Bijklusjob : les gegeven aan de A'pense politie, nog in "den Oudaen".

Beste Groeten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be