Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wat typeert "Den Vlaminck"?
-fermettefetisj 10 43,48%
-debiele hollandermoppen 7 30,43%
-bekrompenheid 13 56,52%
-Fascistische voorliefde voor "orde en tucht" 8 34,78%
-Luistert graag naar "die stem van Suid-Afrika" 8 34,78%
-Keuterboerkens 6 26,09%
-Volksdansen 8 34,78%
-Heruitzendingen van FC De Kampioenen 14 60,87%
-IJzerfeestjes 8 34,78%
-Reactionair 10 43,48%
-Roomse zever 7 30,43%
-Angsthazen 13 56,52%
-Truttig 10 43,48%
-Vlaggen van een gecastreerde straatkat met grootheidswaanzin 8 34,78%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2006, 00:11   #61
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
TYPISCH! TYPISCH was de vraag.

is dat typisch vlaamsch misschien??

OF DAT DAT TYPISCH VLAEMSCH IS?

walen hebben dat ook!
hm, weinig landen hebben inwoners met een buitenlands paspoort.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 00:12   #62
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
De Vlaming behoort tot een volk dat al bijzonder lang op de kop gescheten wordt door zowat alle Europese grootmachten. En dat heeft ervoor gezorgd dat hij een nogal stil en introvert figuur is. Iemand die niet meteen geneigd is om de kop boven het maaiveld uit te steken en die het ook niet apprecieert als z'n buurman dat probeert. (doe maar gewoon, dan doet ge al zot genoeg) De Vlaming is de boer die zonder veel grote praat zijn veld verderploegt, in stilte of hooguit een gedempte vloek mompelend. De Vlaming is ook een plantrekker; overleven onder een bezetter vereist de nodige creativiteit. Maar voor het overige is de Vlaming geen schreeuwerige assertieveling, eerder een brave conformist. In die zin is boer Van Paemel een soort spiegel waarin de Vlaming zichzelf kan herkennen en waartegen hij zich vaak ook heel hard probeert af te zetten. Zelfs de "nieuwe" trendy Vlaming, die zich in de stad een air aanmeet van hippe knaap, heeft iets zieligs. Er "wringt" iets, alsof hij rondloopt met een slipje dat schrijnt aan het te strakke elastiek.

De Vlaming is dus geen mega-topverkoper, géén visionair ondernemer, géén arrogante wereldverbeteraar, géén grootprater, ... Maar een soort van stille wroeter, een ambtenaar die gesteld is op zekerheden: z'n huisje (appeltje voor de dorst) en z'n jobke en z'n vrouwke en z'n kindjes... En de keren dat hij eens naast de pot wil pissen loopt het vaak jammerlijk verkeerd af.

Als de Vlaming hoge toppen weet te scheren, dan is dat vooral omdat hij een werker is, die het geduld weet op te brengen om zelfs de meest afstompende jobkes tot een goed einde te brengen.
Vertaling: Vlaanderen is nog altijd niet over zijn feodaliteit heen.
Oud 29 juni 2006, 00:17   #63
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Vertaling: Vlaanderen is nog altijd niet over zijn feodaliteit heen.
Zo is dat... Maar da's geen schande. Nog altijd zie je de britten de draak steken met hun britishness. Misschien moeten we dringend ons gevoel voor humor eens aanscherpen; wieweet worden we nog toonaangevend, want er valt wat af te lachen.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 29 juni 2006 om 00:18.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 00:21   #64
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Zo is dat... Maar da's geen schande. Nog altijd zie je de britten de draak steken met hun britishness. Misschien moeten we dringend ons gevoel voor humor eens aanscherpen; wieweet worden we nog toonaangevend, want er valt wat af te lachen.
Dat is ook een probleempje bij het conservatieve gedeelte van Vlaanderen: de nodige zelfreflexie om die humor te kunnen ontwikkelen is niet aanwezig. Ooit al eens een VB'er zien lachen om zijn eigen veralgemenende concepten?
Oud 29 juni 2006, 00:26   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat is ook een probleempje bij het conservatieve gedeelte van Vlaanderen: de nodige zelfreflexie om die humor te kunnen ontwikkelen is niet aanwezig. Ooit al eens een VB'er zien lachen om zijn eigen veralgemenende concepten?
Yup

Alleen al het woord "VB'er" doet me denken dat je graag over erg grote kammen scheert

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 00:28   #66
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Yup

Alleen al het woord "VB'er" doet me denken dat je graag over erg grote kammen scheert
Ik zie alleszins niet veel variatie op dit forum, of is dat een slecht referentiekader?
Oud 29 juni 2006, 00:30   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie alleszins niet veel variatie op dit forum, of is dat een slecht referentiekader?
Misschien zie je enkel de schreeuwers. Misschien zie je degenen die relativeren en nuanceren gewoon niet. Om het even scherp te stellen, waarom zou een KP'er überhaupt interesse hebben voor berichten met nuance?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 29 juni 2006, 00:35   #68
Praetorian

Standaard

Citaat:
Misschien zie je enkel de schreeuwers. Misschien zie je degenen die relativeren en nuanceren gewoon niet. Om het even scherp te stellen, waarom zou een KP'er überhaupt interesse hebben voor berichten met nuance?
Waarom zie ik dan tegenwoordig alleen maar onderwerpen die over één bepaald onderwerp handelen: "migranten zijn evil". Als er nu opnieuw een subforum zou komen over de busmoord, dan is dat een duplicaat van de MP3moord.

Waarom niet? Ik ben ook sceptisch tegenover bepaalde vormen van kosmopolitisme, maar ik zit niet te roepen dat monocultuur de enige uitweg is.
Oud 29 juni 2006, 00:43   #69
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Comité voor een andere andere politiek
Zeg P., is dat een grap, dat comité? In het links-forum, waarin ik helaas niet kan reageren, vraag je je nog af wat dat comité voor iets mag zijn. E nu staat het al in je handtekening?

Waarvoor staat dat eigenlijk? Want ik ben ook voor een andere (andere) politiek...
Oud 29 juni 2006, 00:58   #70
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zie ik dan tegenwoordig alleen maar onderwerpen die over één bepaald onderwerp handelen: "migranten zijn evil". Als er nu opnieuw een subforum zou komen over de busmoord, dan is dat een duplicaat van de MP3moord.

Waarom niet? Ik ben ook sceptisch tegenover bepaalde vormen van kosmopolitisme, maar ik zit niet te roepen dat monocultuur de enige uitweg is.
Misschien doen de posters dat uit frustratie? Elk probleem met migranten wordt door de media met een grote zwier weggeveegd en de politici huilen of zijn beschaamd maar als het op maatregelen aankomt dan is het schluss. Moest ik in een migrantennest leven waar er duidelijk straatproblemen zijn en waar politici het ontkennen en via de media overdonderen met hoe goed en aangepast de meeste migranten wel zijn dan zou ik op den duur ook zo extreem gaan reageren.

Misschien heb ik reeds gedaan wat linksen niet durven. Ik heb enkele van die roepers hier al persoonlijk via pm gecontacteerd om eens kennis te maken. Veel meer moet je niet doen om te merken dat die mensen niet de verzuurde ouwe peekes of madammen zijn waarvoor men hen graag neemt. En meestal spreken ze uit eigen ervaring en niet uit wat ze uit VB folders lezen of wat ze van de VB site oppikken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 29 juni 2006, 10:56   #71
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaming behoort tot een volk dat al bijzonder lang op de kop gescheten wordt door zowat alle Europese grootmachten. En dat heeft ervoor gezorgd dat hij een nogal stil en introvert figuur is. Iemand die niet meteen geneigd is om de kop boven het maaiveld uit te steken en die het ook niet apprecieert als z'n buurman dat probeert. (doe maar gewoon, dan doet ge al zot genoeg) De Vlaming is de boer die zonder veel grote praat zijn veld verderploegt, in stilte of hooguit een gedempte vloek mompelend. De Vlaming is ook een plantrekker; overleven onder een bezetter vereist de nodige creativiteit. Maar voor het overige is de Vlaming geen schreeuwerige assertieveling, eerder een brave conformist. In die zin is boer Van Paemel een soort spiegel waarin de Vlaming zichzelf kan herkennen en waartegen hij zich vaak ook heel hard probeert af te zetten. Zelfs de "nieuwe" trendy Vlaming, die zich in de stad een air aanmeet van hippe knaap, heeft iets zieligs. Er "wringt" iets, alsof hij rondloopt met een slipje dat schrijnt aan het te strakke elastiek.

De Vlaming is dus geen mega-topverkoper, géén visionair ondernemer, géén arrogante wereldverbeteraar, géén grootprater, ... Maar een soort van stille wroeter, een ambtenaar die gesteld is op zekerheden: z'n huisje (appeltje voor de dorst) en z'n jobke en z'n vrouwke en z'n kindjes... En de keren dat hij eens naast de pot wil pissen loopt het vaak jammerlijk verkeerd af.

Als de Vlaming hoge toppen weet te scheren, dan is dat vooral omdat hij een werker is, die het geduld weet op te brengen om zelfs de meest afstompende jobkes tot een goed einde te brengen.
Voil�* se. Beter had dit niet verwoord kunnen worden.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 11:17   #72
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Maar schrijffouten zijn toch niet typisch Vlaams of Vlaemsch ?
Is ironisch bedoeld! Typsch voor een Vlaming is dat hij een knechtenmentaliteit heeft en dat je hem een schop in de kont moet verkopen vooraleer hij in gang schiet!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 11:19   #73
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Je bent dus een beetje neger, Jan?
Oud 29 juni 2006, 11:36   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:08   #75
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Is ironisch bedoeld!
Dat wist ik wel, en vandaar mijn repliek die tevens ironisch bedoeld was .

Citaat:
Typisch voor een Vlaming is dat hij een knechtenmentaliteit heeft en dat je hem een schop in de kont moet verkopen vooraleer hij in gang schiet!
Na zovele duizenden jaren overheersing en op de kop gescheten te worden (tot vandaag de dag nog!) is dat helaas geen wonder. De post van Desiderius hieromtrent geeft perfect weer hoe de volksaard van de Vlaming tot stand is gekomen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:55   #76
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Kijk, kijk, long time no see!

Blijkbaar mogen linkiewinkies racistische uitspraken doen en worden ze bijgetreden door hun soortgenoten!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 14:50   #77
Praetorian

Standaard

Citaat:
Misschien doen de posters dat uit frustratie? Elk probleem met migranten wordt door de media met een grote zwier weggeveegd en de politici huilen of zijn beschaamd maar als het op maatregelen aankomt dan is het schluss. Moest ik in een migrantennest leven waar er duidelijk straatproblemen zijn en waar politici het ontkennen en via de media overdonderen met hoe goed en aangepast de meeste migranten wel zijn dan zou ik op den duur ook zo extreem gaan reageren.

Misschien heb ik reeds gedaan wat linksen niet durven. Ik heb enkele van die roepers hier al persoonlijk via pm gecontacteerd om eens kennis te maken. Veel meer moet je niet doen om te merken dat die mensen niet de verzuurde ouwe peekes of madammen zijn waarvoor men hen graag neemt. En meestal spreken ze uit eigen ervaring en niet uit wat ze uit VB folders lezen of wat ze van de VB site oppikken.
Ik ben de tegengestelde mening toegedaan. De media heeft voor een groot stuk het VB gemaakt, de constante sensatiezucht heeft het concept migrant doen doordringen in de ideologische hegemonie.
De maatschappelijke problemen geraken ook niet opgelost, vermits elke traditionele partij+het VB dezelfde economisch concepten hanteren. In dit opzicht is het VB geen alternatief, maar een partij die het meest eenvoudig een ideologische constructie van de maatschappij kan doen doordringen.

Kennelijk rammelt er dan toch wat in de beoefening van de praxis. Maar het kapitalisme maakt het altijd mogelijk om een welbepaald concept inzake subproletariaat duidelijk te laten omlijnen. Het geeft de andere klassen de mogelijkheid om toch nog de meest zwakke groepen te kunnen schoppen.
Oud 29 juni 2006, 15:32   #78
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Kijk, kijk, long time no see!

Blijkbaar mogen linkiewinkies racistische uitspraken doen en worden ze bijgetreden door hun soortgenoten!
Gelukkig dat enkelen toch nog de ironie inzien, Jantje. Ooit zal je dat ook kunnen. En je kleinkinderen zullen dan fier op je zijn!
Oud 29 juni 2006, 16:31   #79
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
"oe oe oe oe" roepen naar voetballende negers
Inderdaad, dat is hier de nationale hobby.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 16:45   #80
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
"oe oe oe oe" roepen naar voetballende negers
Het ging over Vlamingen. Niet over Italianen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be