![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien wat feiten :
Wat vooraf ging :
Laatst gewijzigd door spherelike : 30 juni 2006 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Ik ken het antwoord... jij ook ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op het gevaar af weer maar eens als een islamofasciste te worden bestempeld (zucht), dien ik je vraag te beantwoorden met 'neen'.
Ik ken het antwoord niet. Jij evenmin.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juni 2006 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
voorbeelden : hangjongeren, voetbalhooligans, hellsangels,..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Nochtans wordt er door de democratische partijen en correct denkenden altijd maar gezegd dat die jongeren altijd luisteren als hun ouderen iets zeggen....
'k zal dat dan wel verkeerd begrepen hebben zekers... Oja das juist het experiment in Mechelen is stopgezet dacht ik... omdat er geen problemen meer waren...of zo toch iets in die aard ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Recentelijk nog in de krant gelezen dat er een stijgende trend waarneembaar is van allochtone ouders die de politie inschakelen wegens het geen controle meer hebben over hun kroost. Tot zover je zogenaamd "gekend antwoord".
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juni 2006 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat één bepaalde advokaat een verdachte niet wil verdedigen wil niet zeggen dat deze verdachte geen andere advokaat kan vinden. Dutroux had ook wat moeite om aan een advokaat te geraken, maar zelfs hij werd uiteindelijk door bekwame advokaten bijgestaan (en zo hoort het in een rechtstaat).
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 juni 2006 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het valt op dat je niet bent ingegaan op het volgende : Geen zin om je theorietje te herzien?
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Nu willen onze rechtse rakkers ook al dat zij gaan bepalen wie wie mag verdedigen en waarom. Onze verdedigers van de rechtstaat? Laat me niet lachen.
Die kerel - ik ken hem niet persoonlijk - verdedigt wie hij wil en wanneer hij wil, dat noemt men - voor zij die dit graag vergeten wanneer het hen uitkomt - ZIJN RECHT. Maar ja, iemand die de juridische verdediging opneemt van allochtonen, die stelt zich sowieso buiten de wet zeker?
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag gelezen:
“Waar blijft je commentaar op het busincidentje waarbij een onverdraagzame, verzuurde en bemoeizieke man alleen maar het gevoel had dat hij bezweek aan een hartaanval nadat hij wat uitgelaten jongeren (einde schooljaar, weet je wel) had berispt om hun spontaan gedrag?” Die vraag van een trouwe lezer vind ik in mijn mailbox. Mijn antwoord is kort: ik héb geen commentaar. Ik rouw mee met de familie. En ik kook van binnen. Zoals heel Antwerpen smeult en knispert en een kruitvat is dat elk ogenblik kan ontploffen. Dat laatste lees je niet in de krant, want het moet doodgezwegen worden om de rest van het land niet te verontrusten. Maar in Antwerpen barst elke fatsoenlijk opgevoede autochtoon van (nog even) ingehouden woede. Woede, over ongedierte dat denkt dat de stad van hen is. Woede, over zoveel machteloosheid omdat elke weldenkende mens in dit land zijn bakkes moet houden en lijdzaam buigen voor vreemde bloedzuigers. Woede, omdat de zes gewetenloze en normloze moordenaars overduidelijk allochtonen waren en ze nu voorgesteld worden als ‘één Spanjaard en 5 Belgen’. Woede, omdat kardinaal Danneels niet alleen een loodzware morele verantwoordelijkheid draagt in deze zaak, maar met zijn woorden deze man zelf mee de dood heeft ingejaagd en dan nog het lef heeft zijn ‘bewondering’ uit te spreken in plaats van deemoedig te zwijgen en te bidden. Woede, omdat precies de meest hypocriete beleidsmensen voor de zoveelste keer trachten met de platste leugens deze slachtpartij te recupereren. Verhofstadt vertelt op de plaatselijke tv-zender dat hij misschien dit en misschien dat en vreet ondertussen totaal niets uit. Anciaux schrijft op zijn blog wat halfgare prietpraat en geeft zichzelf verder zijn eigen gelijk. Burgemeester Janssens heeft alle contact met de werkelijkheid in zijn stad verloren. Het koningshuis liet nog steeds niets van zich horen, want Antwerpen is niet de stad waar het profitariaat van harte ontvangen wordt. De regimepers minimaliseert de afschuwelijke, minutenlange raid van 6 getrainde criminelen tot een ‘busincident’. De VRT moffelt het nieuws op haar teletekstpagina’s weg tussen de regionale berichten en opent er niet eens haar binnenlands nieuws mee. Woede, omdat speurders hun beste krachten, hun familiaal leven, de rapportuitreiking van hun kinderen; hun nachtrust en weekenduitstappen opofferen om de daders te vinden, terwijl op hetzelfde ogenblik een allochtone inbrekersbende uit Borgerhout na 4 dagen vrolijk fluitend opnieuw de straten mag onveilig maken. Woede, omdat Gedapo-leider Josef De Witte, de directeur van het Centrum voor Racismeverspreiding die zijn postje te danken heeft aan zijn even rooie broer die gouverneur van Vlaams-Brabant is, schouderophalend doet alsof zijn neus bloedt omdat het ‘incident’ niet in zijn kraam past. Woede, omdat deze hele maatschappij naar de verdoemenis gaat en ondertussen mensen zich bezig houden met het inschakelen van voorgeprogrammeerde rechters om een oordeel te vellen zonder dat er bewijslast op tafel ligt, enkel en alleen om de politieke onmacht te dienen en een democratische partij te pesten. Woede, omdat de Minister van Mobiliteit en de directie van De Lijn onderzoéken of er misschien geen onderbetaald en laag gekwalificeerd hulpje met de bus moet meerijden, terwijl in Antwerpen iedereen weet dat alleen een groepje scherpgetrainde paracommando’s er de zweep kan ophouden. Woede, omdat doelbewuste leugenaars verrast spreken over ‘toenemend’ geweld, dat ‘plots’ opduikt en ‘stilaan verergert’, terwijl de terecht bang geworden blanke man de levensbedreigende onveiligheid al 20 jaar van de daken schreeuwt. Zoveel woede heeft geen commentaar meer nodig. Die spreekt voor zichzelf. Ik kan me alleen een beeld uit mijn jeugd voor de geest halen. Ik ben een stadskind, geboren in een rijhuis, midden in een straat vol bakstenen gevels. In de zomer namen we de tram en reden naar een buurdorp waar nog dennenbossen waren. We speelden in de schaduw van de bomen, raapten dennenappels en sprokkelden brandhout voor de winter. Tussen de verdorde naalden kropen grote, rode bosmieren. We mochten ze niet plattrappen van moeder. Het waren ook levende wezens die alleen beten als ze zich aangevallen voelden. Het bos was hun biotoop en wij waren er de indringers. Op een bepaald ogenblik zagen we echter mieren in onze keuken, in de stad. Hele kolonies trokken over de vloer, liepen over de tafel, zaten in de voorraadkasten. D�*t kon moeder niet hebben, want die keuken was h�*�*r terrein. Ze probeerde eerst met DDT, maar dat hielp niet. Toen zocht ze waar het nest zich bevond en ging er met de bunzenbrander op los. Het probleem was van de baan. Als de overheid in dit land zich niet schaamt om openlijk te collaboreren met crapuul dat deze maatschappij ondermijnt, is het dan niet normaal dat diezelfde maatschappij zich verdedigt met burgerlijke ongehoorzaamheid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Ik mag dan al niet gaan met alles in uw betoog, Knuppel. Maar het is een oprecht betoog en ik waardeer dat. Aan dergelijke reacties heeft dit forum meer behoefte dan aan het oeverloos en vooral inhoudloos gescheld.
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1. Kris Luyckx behoorde tot VLD-ranst, maar komt in oktober 2006 op voor de VLD-Antwerpen, waar hij de 7e plaats op de lijst bekleedt. Hij wil zich naar eigen zeggen "profileren in dossiers rond veiligheid" (sic).
2. Kris Luyckx is een gekend pleiter, die het niet zomaar voor iedereen opneemt. Zijn uitleg waarom hij Hans VT niet wilde verdedigen, vind ik echter zeer twijfelachtig. Per slot van rekening verdedigde meester Luyckx o.a. ook Paul Pieters (1 en 2), één van de goorste sadistische moordenaars van de laatste jaren, én de moordenaar van Mohammed Achrak, de racistische zot Constant V. 3. Maar het kan nog wat bizarder: tegenwoordig is een bekende klant van Kris Lucykx het AEL van Dyab Abou Jahjah, die hij met succes verdedigde bij hun mogelijke doorverwijzing naar de strafrechtbank op grond van hun optreden als privé militie, en die hij bij mijn weten ook zal verdedigen voor de rellen die uitbraken na de moord op Mohammed Achrak. Kortom: woont u in de buurt van Antwerpen en hebt u een niet oninteressant palmares van gruwelijke gewelddaden of ander plezierigs op uw kerfstok, dan is er veel kans dat u bij meester Luyckx terechtkomt, de politicus die zich wil profileren in dossiers rond veiligheid...
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat soort seuten zou een schop onder zijn kont moeten krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ervan uit gaande dat deze gastjes moslims zijn, mogen ze wel volgens hun eigen ideologie wel een ongelovige advocaat nemen? Moslims zijn toch meer als niet moslims, (Dat denken ze zelf) en die kunnen zich dus in principe niet een kafir als advocaat nemen. Maar nu wel omdat het in hun kraam past, maar owee als het omgekeerd is. Moete wij in een islamland eens zien wat er gebeurd als we een advo. nodig hebben, als vervolgde christenen voor die islam- inquisiteurs staan met hu sharia. We moete wel een moslim jurist aanvaarden en zekers geen keuze voor een eigen advocaat. Want een ongelovige jurist kan toch niet oordelen over de wetten van diejen allah. Dus wie discrimineert hier wie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat ik mij altijd afvraag, en ik ben geen jurist, is... hoe komt het dat beschuldigden altijd topadvocaten hebben, vermassen, luyckx, enz... Neem nu het geval van de treinbestuurder. Hoe kunnen die gasten een luyckx betalen? Ik neem aan dat die niet pro-deo werkt. Het slachtoffer - in dit geval de familie van de treinbestuurder - moet het wellicht met veel minder doen. Net zoals altijd heb ik de indruk dat de verdediging het met veel minder moet doen. Is rechtspraak dan toch blind ?
Tweede vaststelling: In het proces Dutroux heb ik gemerkt dat deze man een leger advocaten tot zijn beschikking heeft. Nogtans verklaart hij geen duit te hebben. Hoe betaalt hij dan deze advocaten. Werken die allemaal pro-deo en mag dat dan? Ik dacht dat in de wet stond - nogmaals ik ben geen jurist - dat iedereen recht had op een advocaat (of rechtsbijstand) maar dan denk ik veeleer aan één advocaat.
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Westerlingen in een moslimland nemen een advocaat van ginder Dit lijkt logisch, omdat die geacht worden de lokale wet beter te kennen. Dat er ginder geen westerse advocaten toegelaten worden, wordt tegengesproken in de praktijk bij grote processen, waar er zelfs geen westerling bij betrokken is (cfr begin saddam-proces). Ik zie geen discriminatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Tja als ik die twee van de paarse meerdermheidspartijen niet max extrapoleren naar DE democratische partijen en DE correct denkenden.... wie dan nog wel...
|
![]() |
![]() |