Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2006, 11:54   #41
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nu ja, een keer dat het VB de absolute meerderheid haalt zullen de problemen rap opgelost zijn zeker?

Dat denken ze toch.
Oud 3 juli 2006, 12:03   #42
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Dat denken ze toch.
Antwoord nu eens op mijn vraag: wat is multicultuur volgens u.

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 3 juli 2006 om 12:08.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:09   #43
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Antwood nu eens op mijn vraag: wat is multicultuur volgens u.
Een moeilijke vraag.

Laten we het zo zeggen, ik zal al heel content zijn in een maatschappij waar alle rassen, kleuren, religies,.... met en niet naast elkaar kunnen leven. Een maatschappij waar iedereen dezelfde kansen krijgt. Een maatschappij waar iedereeen van elkaar leert en samenleeft, zonder aan hokjesdenken te doen of zich op te sluiten in het eigen kliene bedenkelijke leefwereldje.

In elk geval, multicultuur is voor mij meer dan gewoon af en toe eens een turks brood of ne pita gaan halen.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 3 juli 2006 om 12:10.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:11   #44
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht

.....

Woede, over ongedierte dat denkt dat de stad van hen is.

......

Ik kan me alleen een beeld uit mijn jeugd voor de geest halen. Ik ben een stadskind, geboren in een rijhuis, midden in een straat vol bakstenen gevels. In de zomer namen we de tram en reden naar een buurdorp waar nog dennenbossen waren. We speelden in de schaduw van de bomen, raapten dennenappels en sprokkelden brandhout voor de winter. Tussen de verdorde naalden kropen grote, rode bosmieren. We mochten ze niet plattrappen van moeder. Het waren ook levende wezens die alleen beten als ze zich aangevallen voelden. Het bos was hun biotoop en wij waren er de indringers. Op een bepaald ogenblik zagen we echter mieren in onze keuken, in de stad. Hele kolonies trokken over de vloer, liepen over de tafel, zaten in de voorraadkasten. D�*t kon moeder niet hebben, want die keuken was h�*�*r terrein. Ze probeerde eerst met DDT, maar dat hielp niet. Toen zocht ze waar het nest zich bevond en ging er met de bunzenbrander op los. Het probleem was van de baan.

(Effe bovendstaande ge_edit en een commentaar die ik in een andere draad posten nog eens posten, want met deze collumn is iets raars aan de hand. )

Ik vind het toch raar dat de briefschrijver eerst begint over "ongedierte dat de denkt dat de stad van hen is" en eindigt met een verhaal van ongedierte die het 'eigen gebied' binnendringen en die d.m.v. een bunzenbrander uitgeroeid worden.
Over de rest van de brief, ga ik niet direct klagen, ieder zijn mening, maar wat ik hierboven aanhaal vind ik een subtiele oproep naar het elimineren van migranten.
Ik ben bang dat de briefschijver ne VB man is. Ik ben eerlijk waar echt bang als het soort mensen dat zulke brieven schrijft ooit aan de macht komt. De bezorgdheden van vele VB stemmers zijn soms zoniet vaak gegrond, maar als deze bezorgdheden door het VB vertaald in dit soort verhulde populistische oorlogstaal dan begin ik echt schrik te krijgen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:21   #45
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
(Effe bovendstaande ge_edit en een commentaar die ik in een andere draad posten nog eens posten, want met deze collumn is iets raars aan de hand. )

Ik vind het toch raar dat de briefschrijver eerst begint over "ongedierte dat de denkt dat de stad van hen is" en eindigt met een verhaal van ongedierte die het 'eigen gebied' binnendringen en die d.m.v. een bunzenbrander uitgeroeid worden.
Over de rest van de brief, ga ik niet direct klagen, ieder zijn mening, maar wat ik hierboven aanhaal vind ik een subtiele oproep naar het elimineren van migranten.
Ik ben bang dat de briefschijver ne VB man is. Ik ben eerlijk waar echt bang als het soort mensen dat zulke brieven schrijft ooit aan de macht komt. De bezorgdheden van vele VB stemmers zijn soms zoniet vaak gegrond, maar als deze bezorgdheden door het VB vertaald in dit soort verhulde populistische oorlogstaal dan begin ik echt schrik te krijgen.
Schrik is een groot woord. Ik heb eerder medelijden met dergelijke mensen die niet verder kunnen of willen kijken dan hun neus lang is en die repressie en de harde aanpak als enig heiligmakend middel zien om dergelijke problemen op te lossen.
En ik sus me met de gedachte dat het percentage mensen dat zo denkt op politics.be een pak hoger ligt dan in de realiteit. Dit soort mensen is immers wanhopig op zoek naar bevestiging voor hun eigen waanideeën.
Oud 3 juli 2006, 12:22   #46
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we het zo zeggen, ik zal al heel content zijn in een maatschappij waar alle rassen, kleuren, religies,.... met en niet naast elkaar kunnen leven.
Hoe zie je dat juist? Volgens u kan er dus een maatschappij bestaan zonder een leidcultuur. Dit is hetzelfde als zeggen dat we de maatschappij van nul af aan beginnen!

Citaat:
Een maatschappij waar iedereen dezelfde kansen krijgt. Een maatschappij waar iedereeen van elkaar leert en samenleeft, zonder aan hokjesdenken te doen of zich op te sluiten in het eigen kliene bedenkelijke leefwereldje.
Hier is het Vlaams Belang het volledig mee eens.

Citaat:
In elk geval, multicultuur is voor mij meer dan gewoon af en toe eens een turks brood of ne pita gaan halen.
Volledig juist al zien de meeste linksen het wél zo. Bij die (vele) linksen gaat multicultuur over de artistieke en culinaire gewoontes.
Oud 3 juli 2006, 12:38   #47
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
1. Hoe zie je dat juist? Volgens u kan er dus een maatschappij bestaan zonder een leidcultuur. Dit is hetzelfde als zeggen dat we de maatschappij van nul af aan beginnen!

2. Volledig juist al zien de meeste linksen het wél zo. Bij die (vele) linksen gaat multicultuur over de artistieke en culinaire gewoontes.
1. Inderdaad. We kunnen allemaal wel iets van elkaars cultuur opsteken. Als je met de leidcultuur de gewoontes en de normen van de meerderheid bedoelt, dan ben ik het in zekere zin met je eens. Maar, wat zijn die gewoontes dan? Wat zijn die normen dan in België? Wat voor de ene normaal is, is voor de andere abnormaal of verderfelijk. Enkele voorbeeldjes? Ik vind homofilie perfect normaal, ben voorstander van het homohuwelijk, homoadoptie, legalisering van softdrugs, abortus en euthanasie onder bepaalde voorwaarden, etc... Het is goed mogelijk dat jij hiertegen bent. Het is zelfs zo dat bepaalde vreemdelingen het meer met mij eens zijn en dichter bij mijn leefgewoontes aansluiten dan jij...

2. Niet met je eens. Sommige linkse salon intellectuelen zien dit misschien zo. Sommige linkse salonintellectuelen zullen misschien ineens opschuiven naar rechts als ze geconfronteerd worden met probleemgedrag. Maar er zijn voldoende linksen (de meerderheid, veruit) die dat niet zo zien....

Laatst gewijzigd door Khonnor : 3 juli 2006 om 12:39.
Oud 3 juli 2006, 12:51   #48
damned
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
damned, allemaal mooi, maar die jongeren gooien hun eigen ruiten in...

juist, de mensen zijn het beu die multikul willen ze niet... gisteren niet, vandaag niet, morgen niet, nooit niet!

een bepaalde groep jongeren vertoont een onmogelijk gedrag,
maar waarom alle woede richten op hen,
werkloosheid e.d.m. krijgen nog amper aandacht,
of de prijs van een huis,
whatever,
't lijkt een afleidingsmanoeuver, bliksemafleider,
in '81 lag het werkloosheidspercentage net onder de 10 %
toen werd er massaal betoogd door jongeren en vakbonden
nu ligt het werkloosheidspercentage op 12 %, en geen kat die er ng maar aan denkt om daarrond aktie te voeren,

't is allemaal de schuld van een ander,
zulke mentaliteit,

Damned
damned is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:56   #49
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damned Bekijk bericht
whatever,
nu ligt het werkloosheidspercentage op 12 %, en geen kat die er ng maar aan denkt om daarrond aktie te voeren,

zulke mentaliteit,

Damned
Hier kan ik me wel bij aansluiten.
Gans het marginale probleem van veiligheid en vreemdelingen overschaduwt het politieke debat.
Er zou moeten geinvesteerd worden in veel belangrijkere dingen. Pensioenen, werkgelegenheid, sociale zekerheid, onderwijs, etc etc etc....
Het enige dat ik het VB daarover hoor zeggen is "de Walen en vreemdelingen pakken al ons geld af. Het is allemaal hun schuld".

Inderdaad,
't is allemaal de schuld van een ander
een kotsmentaliteit die ons geen stap dichter bij een oplossing van de ware problemen brengt
Oud 3 juli 2006, 12:56   #50
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
whatever,

zulke mentaliteit,
Dat is nu typisch de mentaliteit van die gepamperde 'jongeren'. Het is de schuld van de anderen dat zij geen diploma hebben. En dan klagen dat ze geen werk hebben.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 juli 2006 om 13:01.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:57   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht

Hoe langer men een probleem laat verrotten, hoe harder de maatregelen zullen aankomen die noodzakkelijk zijn om het probleem op te lossen, en daarmee wil ik niet zeggen, dat we een paar duizend mensen over de kling moeten jagen, maar nog maar gewoon bv, een terugkeringsbeleid,...

Practisch voorbeeld,

als je 1000 man moet deporteren naar land van herkomst, dan kan dat met normale lijnvluchten en dan kan er financieel gezien zelf een oprotpremie, af, om het probleem op te lossen.

Als je 100 000 man moet deporteren begint dat al een probleem te worden, en moet er al flink wat af van de oprotpremie.

Als je 1000 000 man moet deporteren, dan zal dat al manu militari moeten gebeuren...

Dat heeft niks te maken, met rechts, of wreedaardigheid, of wat dan ook maar puur met praktische logica, een groep van 1000 000 mensen laat zich nu eenmaal niet zomaar effe buiten zetten...

En dat hebben we te danken aan de "democrate" die het probleem hebben laten verroten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 12:58   #52
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
1. InderdaadMaar, wat zijn die gewoontes dan? Wat zijn die normen dan in België?
In Vlaanderen hanteren we de normen en waarden die opgetekend zijn in de verschillende wetboeken, zowel regionaal als Europees. Als iedereen zich daar aan houdt dan zijn we al zeer ver!
Oud 3 juli 2006, 12:58   #53
damned
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
De busmoord op de 54-jarige treinbestuurder zaterdag jongstleden op lijn 23 te Antwerpen heeft iedereen geschokt maar niemand echt verrast. Het betreft hier immers een voor iedereen bijzonder herkenbaar fenomeen namelijk agressie- en geweldplegingen op het openbaar vervoer. De jongste jaren is het aantal gevallen van geweldplegingen op bus, tram en metro alleen maar toegenomen.

De cijfers liegen er niet om. Alhoewel De Lijn blijkbaar niet beschikt over cijfermateriaal betreffende geweldplegingen en daden van agressie gericht tegen reizigers, beschikken ze wel over cijfermateriaal en statistieken omtrent agressie en geweld gepleegd tegen personeelsleden (buschauffeurs, busbegeleiders, …) van De Lijn. Opvallend is dat voor het hele land het aantal gevallen van geweldpleging tegen chauffeurs en busbegeleiders van De Lijn gestegen is met bijna 30 % in de periode tussen 1999 en 2005.

Voor wat Antwerpen betreft is de stijging nog significanter namelijk een stijging van 53 % in nauwelijks vijf jaar tijd. Niet alleen het aantal feiten neemt toe maar de agressie wordt steeds gewelddadiger. Het aantal dagen werkverlet ten gevolge van geweldplegingen tegen personeelsleden van De Lijn is op nauwelijks één jaar tijd in Antwerpen bijna verdrievoudigd van 270 dagen werkverlet in 2004 naar 736 dagen werkverlet ten gevolge van geweldplegingen in 2005. Landelijk stellen we een verdubbeling van het aantal dagen werkverlet ten gevolge van geweldplegingen vast op nauwelijks 1 jaar tijd. Ook de toename van het aantal gevallen van vandalisme is een teken aan de wand

Met dank aan Filip Dewinter in het Vlaams Parlement

tuurlijk is dat geweld een probleem, maar als ik verhalen hoor of zie van agressie in het verkeer, of ruzie in de winkel om weet ik veel wat, mensen zijn ZO gestressed dat ze voor het minst uit hun bol gaan. een daar kan ik geen "kleur" opplakken".
en zij die de welstand van allochtonen zo benijden, ga eens in schilde rijden, welke belg dat d�*t met wit geld kan bouwen die moeten ze nog uitivnden.

verkijk je niet op de ene groep, terwijl een andere veel machtigere groep de gewone mensen uitperst. 't is alsof kippen in een hok elkaar afmaken omdat ze niet genoeg eten hebben, ze zouden beter hun "baas" aanvallen die hén te weinig eten geeft.

Damned
Oud 3 juli 2006, 12:58   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schrik is een groot woord. Ik heb eerder medelijden met dergelijke mensen die niet verder kunnen of willen kijken dan hun neus lang is en die repressie en de harde aanpak als enig heiligmakend middel zien om dergelijke problemen op te lossen.
En ik sus me met de gedachte dat het percentage mensen dat zo denkt op politics.be een pak hoger ligt dan in de realiteit. Dit soort mensen is immers wanhopig op zoek naar bevestiging voor hun eigen waanideeën.

Het zachte watjesgedoe heeft gefaald, als u trouwens een deftig boek zou lezen over de Islam, of wat comentaren van islamieten zou lezen, zou u weten, dat men totaal geen respect heeft voor de zachte aanpak.

Het werkt niet Khonnor, het is bewezen, dat het niet werkt, nu al een paar weken aan een stuk trouwens, dus, de lap erop.
Oud 3 juli 2006, 13:00   #55
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=smiley;1798895]
Citaat:
whatever,

zulke mentaliteit,

Dat is nu typisch de mentaliteit van die gepamperde 'jongeren'. Het is de schuld van de anderen dat zij geen diploma hebben. En dan klagen dat ze geen werk hebben.
Smiley, waarom altijd zo confronterend?
Hiermee kom je geen ene stap verder hoor.
nogmaals, je reduceert het probleem weer tot het gedrag van een aantal jongeren zonder normbesef. het is volgens jou dus echt allemaal de schuld van die "vreemden". zonder die "vreemden" zou het dus allemaal veel en veel beter gaan...

Laatst gewijzigd door Khonnor : 3 juli 2006 om 13:01.
Oud 3 juli 2006, 13:00   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
whatever,

zulke mentaliteit,

Damned

als ge met X % mensen zit die niet kunnen werken omdat ze te laag geschoold zijn, om omdat het cultuurverschil te groot is om ze in een normaal bedrijf te integreren, en je gooit een paar tienduizenden gelukszoekers per jaar binnen, is het normaal dat uw werkeloosheidspercentage blijft stijgen hé...
Oud 3 juli 2006, 13:01   #57
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan dat allemaal best begrijpen hoor.
Ik heb begrip voor mensen die dag in dag uit worden geconfronteerd door jonge vreemdelingen zonder enig normbesef.
Ik heb begrip voor mensen die het slachtoffer zijn geweest van een overval, steaming, of zelfs gewoon voor mensen die lastiggevallen zijn, beledigd zijn, gepest zijndoor dergelijke jongeren.
Tot hiertoe is er geen meningsverschil tussen ons.

Citaat:
Maar ik heb geen begrip voor mensen die dit als een schaamlapje zien om allerhande racistische zever te verkopen, en ik heb geen begrip voor mensen die zich omwille van die problemen opsluiten in hun eigen angst en alle mensen die "anders" zijn niet meer beoordelen op hun goede kanten, maar wel op hun huidskleur, religie of whatever...
Populisme is makkelijk, maar het is, spijtig voor sommigen, nooit de beste oplossing.
Ik woon zelf in een multiculturele buurt. Ik heb echter nog nooit problemen gehad met rondhangjongeren. Dat kan nog komen, misschien ook niet. Maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dit nooit als een excuus zou gebruiken om in de val van het populisme te trappen.
Hier ligt het probleem: gij ziet de feiten zo dat mensen zich vanwege die problemen in hun eigen cocon van angst en racisme opsluiten, populistisch worden en alle gevoel voor redelijkheid verliezen. Daarom dat ik herhaal: ge kunt het ook zo zien dat die mensen ertoe gedreven worden om zo te reageren. Ge ziet dag in, dag uit, misstanden die steeds groter in omvang en extremer in proporties worden, en geen kat die er ook maar over denkt daar iets tegen te doen. Die mensen voelen zich vanuit hun perspectief compleet in de steek gelaten. Is het dan vanuit die visie niet begrijpelijk dat die mensen radicaliseren, zoals de allochtonen die gij verdedigt?

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 3 juli 2006 om 13:01.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:01   #58
damned
Vreemdeling

Standaard

Dat is nu typisch de mentaliteit van die gepamperde 'jongeren'. Het is de schuld van de anderen dat zij geen diploma hebben. En dan klagen dat ze geen werk hebben.[/quote]

ha, maar het is ook nooit goed, als ze werken pakken ze "ons" werk af, als ze doppen pakken ze "ons" geld af, als ze naar het ocmw gaan idem dito.
ik vind ook dat die gasten dringend uit hun slachtofferrol moeten kruipen, de islam meisjes doen dat veel beter....

Damned
Oud 3 juli 2006, 13:04   #59
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hoe langer men een probleem laat verrotten, hoe harder de maatregelen zullen aankomen die noodzakkelijk zijn om het probleem op te lossen, en daarmee wil ik niet zeggen, dat we een paar duizend mensen over de kling moeten jagen, maar nog maar gewoon bv, een terugkeringsbeleid,...

Practisch voorbeeld,

als je 1000 man moet deporteren naar land van herkomst, dan kan dat met normale lijnvluchten en dan kan er financieel gezien zelf een oprotpremie, af, om het probleem op te lossen.

Als je 100 000 man moet deporteren begint dat al een probleem te worden, en moet er al flink wat af van de oprotpremie.

Als je 1000 000 man moet deporteren, dan zal dat al manu militari moeten gebeuren...

Dat heeft niks te maken, met rechts, of wreedaardigheid, of wat dan ook maar puur met praktische logica, een groep van 1000 000 mensen laat zich nu eenmaal niet zomaar effe buiten zetten...

En dat hebben we te danken aan de "democrate" die het probleem hebben laten verroten.
Neen dat hebben we te danken aan een menswaardig beleid dat mensen niet zomaar buitenzet omwille van hun afkomst of kleur.

Sommige dingen die hier worden geschreven beginnen stilaan te lijken op Hitlers jodenvervolging.

Mensen manu militari buitenzetten, waar haal je het....
Oud 3 juli 2006, 13:06   #60
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Tot hiertoe is er geen meningsverschil tussen ons.

Hier ligt het probleem: gij ziet de feiten zo dat mensen zich vanwege die problemen in hun eigen cocon van angst en racisme opsluiten, populistisch worden en alle gevoel voor redelijkheid verliezen. Daarom dat ik herhaal: ge kunt het ook zo zien dat die mensen ertoe gedreven worden om zo te reageren. Ge ziet dag in, dag uit, misstanden die steeds groter in omvang en extremer in proporties worden, en geen kat die er ook maar over denkt daar iets tegen te doen. Die mensen voelen zich vanuit hun perspectief compleet in de steek gelaten. Is het dan vanuit die visie niet begrijpelijk dat die mensen radicaliseren, zoals de allochtonen die gij verdedigt?
Mmmm, enigzins wel, dat geef ik toe... De ene mens is hier ook wat vatbaarder voor dan de andere.
Maar dat betekent nog niet dat ik het goedkeur...
trouwens, waar haal jij het uit dat ik hier allochtonen verdedig? Het enige wat ik hier verdedig is mijn eigen mening, prent dat maar eens goed in je kop.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be