![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Europees Commissaris
|
Och, komt er nog iets goed terecht tussen die 11,3 miljard in Wallonië!
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 3 juli 2006 om 13:16. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 |
|
Europees Commissaris
|
Zet er dan maar ééntje ook in Lille of Lens ofzo...8)
|
|
|
#25 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#26 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Jah, psychologish is de splitsing allang een feit, de mensen moeten het alleen nog onder ogen durven zien, en dat is meestal toch nog een proces van meerdere decennia, dus zo'n jaar of 30 schat ik, kan ook 20 zijn.
|
|
|
|
#27 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Idd belachelijk dat 'hier' Flikken en Witse ondertiteld worden. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat Vlamingen ondertiteling nodig hebben bij NL-series. Hoewel ik hierbij wel moet zeggen dat de Nederlandse omroepen wel vaker die gewoonte hebben hoor, ook bij Limburgers en Groningers die geinterviewd worden en prima te verstaan zijn, erg irritant.
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
"we luisteren allemaal naar dezelfde soort muziek" HEH?? Ooit al eens VivaCité opgezet? Een hemelsbreed verschil met wat je hoort op Donna, enz. Op een enkeling na breken Vlaamse groepen nooit door in Wallonie (ook al omdat die groepen de Waalse 'markt' niet echt interessant vinden). |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
![]() Ze zijn daar zelfs volstrekt onbekend! Ga op straat in Charleroi eens vragen wie Witse of Flikken kent! Laatst gewijzigd door Zeno! : 3 juli 2006 om 13:27. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Qua muziek merk ik ook veel verschillen: als ik de Ultratop van Vlaanderen met die van Nederland bekijk, zie ik duidelijke verschillen. Nederland is trouwens nog veel meer jump en (hard)rock dan hier in Vlaanderen hoor, daar halen de equivalenten als 'de afrekening' op Stubru veel hogere luistercijfers. En de Vlaamse mentaliteit is helemaal al anders: een Nederlander denkt altijd al op voorhand dat hij gewonnen heeft. Getuige hiervan na de amusante match tegen Portugal op het WK:"Wij waren beter, maar zij waren slimmer" Hoe je beter kan zijn als de andere slimmer is, zie ik niet echt in..., maar soit, een Vlaming zou zo nooit reageren. Een Vlaming is veel nuchterder, realistischer ook. Een Nederlander heeft qua mentaliteit eigenlijk er één die je kan vergelijken met een Amerikaan.
|
|
|
|
#31 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#32 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Echt eens doen! Werkelijk amusant gewoon. Zelfs in Frankrijk heeft men betere kwaliteit hoor
|
|
|
|
#33 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#34 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Eigenlijk zegt u hier dat Wallonië minder verschilt van Frankrijk (want de films moeten niet ondertiteld worden) dan met Vlaanderen (want Waalse films moeten ondertiteld worden). |
|
|
|
|
|
|
#36 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat zie ik persoonlijk nog tien keer liever dan dat 'allee ja, t'zal moeilijk worden' van de meeste Rode Duivels. |
|||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je zou daar vreemd van opkijken in Charleroi, zoals je zou opkijken van het aantal Antwerpenaren die naar franstalige zenders kijken en luisteren.
|
|
|
|
#38 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
We zullen de Vlaamse en Waalse top5 (er bestaat immers geen "belgische top40"
Vlaanderen: 1.UDO U-Turn 2.RED HOT CHILI PEPPERS STADIUM ARCADIUM 3.KEANE Under The Iron Sea 4.LAURA LYNN Voor Jou 5.MADONNA I'M GOING TO TELL YOU ... Wallonie: 1.GAROU Garou 2.FLORENT PAGNY Abracadabra 3.PASCAL OBISPO Les fleurs du bien 4.KEANE Under The Iron Sea 5.RAPHAEL CARAVANE Kent iemand hier Garou? Of die andere groepen? En zou er een Waal zijn die Udo kent? Gelukkig zorgt Keane voor de belgische "eenheid" Laatst gewijzigd door Zeno! : 3 juli 2006 om 14:14. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Minister-President
|
Nee, ik zeg dat Vlaanderen meer verschilt met Nederland dan julie het doen uitschijnen.
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|