![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 27,34% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
85 | 66,41% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
8 | 6,25% |
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zal maar zwijgen over jouw misbruik van mijn teergeliefde Garfield.
![]() Als je niet met argumenten kunt komen en niet wil discussiëren ga je beter in de zon gaan liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Zie mijn post die ik net gepost heb. En laat Garfield hierbuiten. Het arme beestje heeft jou niks misdaan, en geeft in mijn avatar perfect weer wat onze lieve allochtoontjes toch voor ideologie aanhangen of zeggen aan te hangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Griffin : 4 juli 2006 om 15:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb met heel die multiculturele samenleving geen problemen,enkel met sommige jongeren die het verprutsen voor de rest!!!
![]() |
#106 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het "promoten" van een open, immigratie-gerichte maatschappij bvb. zal een andere impact op de heersende gebruiken en gewoontes (en daarmee samenhangende wetten) hebben, dan een gesloten, protectionistische maatschappij. De keuze die wij als maatschappij dus maken, zal ons leven voor de komende generaties sterk gaan bepalen. Spijtig genoeg, lijkt het er echter op dat de keuze al lang voor ons gemaakt is. En nog spijtiger, blijkt het dat vele mensen het heel moeilijk hebben met die keuze. Citaat:
Iemand die "Couleur café" of "Sfinks festival" maar "dikke brol" vindt, die is al snel verdacht dezer dagen... Ongetwijfeld komt dat mede, doordat in de pers en reguliere media niet echt veel deftige behoudsgezinde stemmen bestaan. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of, om het met beleefdere termen te zeggen: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is multicul een noodzaak? O Ja O Neen O Geen mening O De multicul leidt tot verval |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn thesis geldt natuurlijk enkel in samenlevingen die niet volledig op zichzelf gesloten zijn. In het ander geval is het inderdaad zo dat de invloeden van buitenuit zich zeer weinig tot niet zullen doen gelden Noord-Korea zal wel in zo'n geval zitten). Maar ik ga ervan uit, te snel misschien, dat onze Europese maatschappijen juist naar buiten gericht zijn, behoudens uitzonderingen (ik denk aan een aantal Joodse gemeenschappen b.v.). ik zou zelfs durven stellen dat het een Europees cultureel kenmerk is. Citaat:
Deze keuze werd inderdaad, onbewust (weer dat woord) denk ik, toen men Marokkanen en Turken naar België heeft overgebracht om in onze mijnen te komen werken. Men heeft toen niet ingezien dat die mensen hier zouden blijven (wat ook een politieke keuze is geweest, uiteraard). De grootste fout die men in gans die zaak heeft gedaan is volgens mij pedagogisch: eens men beseft heeft dat die Marokkanen en Turken niet meer zouden vertrekken, heeft men de mensen gewoon niet voorbereid op de huidige multiculturaliteit (langs beide kanten trouwens) en men betaalt er nu de prijs voor. Indien beleid anticiperen is op de toekomst, is het beleid falikant gebuisd. Men mag dus, wanneer de schade reeds aangbracht is, de zaken proberen terug recht te trekken... Omdat ik van nature uit optimistisch ben, hoop ik dat men hier, op termijn, in zal slagen. Citaat:
![]() ![]() ![]() "Couleur Café" is niet bepaald mijn ding. Geef mij maar Graspop! 8) Citaat:
![]() Ik hoop enkel, in mijn naieviteit, dat anderen zullen beseffen dat het "zwart-wit" denken niet altijd opgaat. ![]()
![]() |
![]() |
#116 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() grapjas... Waar zijn de autochtonen in canada?
En hoeveel europeanen wonen er in tunesie? En borgerhout is eerder een multicrimineel rampgebied...Waar de autochtone winkels uit het straatbeeld verdwijnen trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Nee, voor mij geen multi doe maar op, zoals men nu bezig is. Het is mooi dat er verschillende volkeren op de wereld zijn, met verschillende culturen, maar een beetje afstand kan geen kwaad. We kunnen inderdaad dingen van elkaar leren, maar de praktijk wijst in mijn ogen echter uit dat bepaalde kloven echter eerder tot wrevel en spanning leiden, als bepaalde culturen te dicht in elkaars buurt komen.
Op deze fronten kunnen we elkaar beter gerust laten, dan dat er iemand de betweter gaat spelen en denkt met zijn groot gelijk heel te wereld te kunnen bekeren. Geef elke cultuur in zijn eigen gebied de kans om te groeien en te evolueren. De multicul oftewel alles op de wereld op 1 onoverzichtelijke hoop gooien, maakt alles voor iedereen onmogelijk. Verschillende volkeren samen brengen in 1 land hebben we al dikwijls genoeg gedaan en wat wijst de geschiedenis dan uit? Kijk naar Joegoslavië, Tjechoslowakije, de USSR, ... vroeg of laat valt het al dan niet gewelddadig terug uit elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |