Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2006, 15:18   #101
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Van hetzelfde voor de teergeliefde allochtoontjes...
Ik zal maar zwijgen over jouw misbruik van mijn teergeliefde Garfield.
Als je niet met argumenten kunt komen en niet wil discussiëren ga je beter in de zon gaan liggen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:20   #102
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Jammer maar zo werkt dat niet...

Jij hebt het volgende gezegd:

Het is aan jou om deze uitspraak (die in mijn ogen eerder gestoeld is op een vooroordeel en stereotype) te bewijzen met een gefundeerde argumentatie. U bent er toch zo'n fan van... u spreekt zelf over statistieken.

Ik wacht dus.
Da's nogal simpel: men hoort en ziet veel meer islamitische allochtonen die geen klap uitvoeren, maar de autochtone bevolking wensen te terroriseren en tegelijkertijd vaste klant bij het OCMW zijn. Die allochtonen stellen steeds meer eisen en weigeren steevast ook plichten te aanvaarden. Dan zijn er nog de uitzonderingen die niet zo zijn en zich nuttig maken in de maatschappij. Helaas zijn dat er veel te weinig en worden ze overstemd door de rest dat krapuul en uitschot is.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:22   #103
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal maar zwijgen over jouw misbruik van mijn teergeliefde Garfield.
Als je niet met argumenten kunt komen en niet wil discussiëren ga je beter in de zon gaan liggen.
Zie mijn post die ik net gepost heb. En laat Garfield hierbuiten. Het arme beestje heeft jou niks misdaan, en geeft in mijn avatar perfect weer wat onze lieve allochtoontjes toch voor ideologie aanhangen of zeggen aan te hangen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:22   #104
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's nogal simpel: men hoort en ziet veel meer islamitische allochtonen die geen klap uitvoeren, maar de autochtone bevolking wensen te terroriseren en tegelijkertijd vaste klant bij het OCMW zijn. Die allochtonen stellen steeds meer eisen en weigeren steevast ook plichten te aanvaarden. Dan zijn er nog de uitzonderingen die niet zo zijn en zich nuttig maken in de maatschappij. Helaas zijn dat er veel te weinig en worden ze overstemd door de rest dat krapuul en uitschot is.
Prachtig niet onderbouwd stukje vooroordelen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Zie mijn post die ik net gepost heb. En laat Garfield hierbuiten. Het arme beestje heeft jou niks misdaan, en geeft in mijn avatar perfect weer wat onze lieve allochtoontjes toch voor ideologie aanhangen of zeggen aan te hangen.
Dat zijn niet zomaar allochtoontjes die dat denken of doen, dat zijn fundamentalisten, zo'n beetje zoals VB fundamentalisten. Mensen die gehersenspoeld zijn door hun overtuiging/geloof.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 4 juli 2006 om 15:24.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:24   #105
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik heb met heel die multiculturele samenleving geen problemen,enkel met sommige jongeren die het verprutsen voor de rest!!!
Oud 4 juli 2006, 15:35   #106
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ter conclusie: men kan niet ontkennen dat onze eigen cultuur ook beïnvloed wordt, en dat er veranderingen kunnen gebeuren die op hun beurt wettelijke aanpassingen kunnen vergen. Is dit goed of slecht? Daar kunnen enkel degenen met een glazen bol op antwoorden, maar feit is: het blijft een natuurlijk fenomeen.
Ik zou het niet direct een "natuurlijk" fenomeen noemen, omdat veranderingen vooral geïnspireerd worden door menselijke handelingen en niet door de "natuur", ttz iets wat buiten de mens staat.

Het "promoten" van een open, immigratie-gerichte maatschappij bvb. zal een andere impact op de heersende gebruiken en gewoontes (en daarmee samenhangende wetten) hebben, dan een gesloten, protectionistische maatschappij. De keuze die wij als maatschappij dus maken, zal ons leven voor de komende generaties sterk gaan bepalen.

Spijtig genoeg, lijkt het er echter op dat de keuze al lang voor ons gemaakt is. En nog spijtiger, blijkt het dat vele mensen het heel moeilijk hebben met die keuze.

Citaat:
Wat mij betreft, kan men perfect "monocultureel" zijn zonder dat men daarvoor met de vinger gewezen moet worden.
Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar in realiteit worden veel te snel etiketjes geplakt waar, willen of niet, een negatieve connotatie aan vast plakt. "Conservatief" bvb...

Iemand die "Couleur café" of "Sfinks festival" maar "dikke brol" vindt, die is al snel verdacht dezer dagen... Ongetwijfeld komt dat mede, doordat in de pers en reguliere media niet echt veel deftige behoudsgezinde stemmen bestaan.

Citaat:
Mijn standpunten zijn gewoon gebaseerd op de individuele vrijheid: iedereen moet het recht hebben om zijn eigen leven te leven volgens zijn eigen wensen; de enige limiet die hierbij gesteld kan worden, wordt door de wetten bepaald. Dus zou ik zeggen, een "monocultureel" iemand die de andere respecteert in zijn eigenheid, is voor mij zeker geen probleem, al is hij niet te vinden voor die levenswijze.
Mijn kritiek was dan ook zeker niet op u persoonlijk gericht

Citaat:
Ik zou zeggen: de "multiculturaliteit is een feit, en men moet keuzes maken: ofwel leert men ermee leven, en probeert men de problemen rond de inpassing van vreemde culturen in onze maatschappij op te lossen (want die problemen zijn er), ofwel leert men er niet mee leven, en nemen de nodige maatregelen om een einde te stellen aan de multiculturaliteit, goed wetende dat daar een prijs voor betaald zal moeten worden (men beknot immers de individuele vrijheden)".
Het gans debat rond de hoofddoek is daar mi een schoolvoorbeeld van.
Dat is inderdaad de keuze die zich steeds prangender stelt... Ooit zullen we de bewuste tweesprong wel eens bereiken...
Oud 4 juli 2006, 15:43   #107
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Tussen haakjes, multicultuur is meer dan die Noord-afrikaanse driftkikkers alleen.
Als u het wil verengen tot de moslimgemeenschap, is dat voor uw rekening. Maar gebruik dan de correcte termen, en gooi niet alles op ne hoop.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:45   #108
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
aja want die hunne cultuur moet hier ook zijn plaats kunnen vinden. Anders is het gene MULTI cultuur he. Ofwel zeg je : het is de Vlaamse cultuur en de rest telt niet mee, ofwel is het Multi cultuur en dan moeten ALLE culturen evenwaardig behandeld worden en moet iedere andersculturige zijn cultuur volledig en met alle mogelijke middelen kunnen beleven. Utopia heet zo iets.

Dus multicultuur is gewoon een droombeeld dat niet te verwezenlijken is, als je het mij vraagt...
je verwart doelbewust wetten met cultuur. Mij niet gelaten, maar dan hoeft een discussie voor mij niet
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:47   #109
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom vereenzelvigt men de multiculturele samenleving altijd met de Islam? kan men daar eens op antwoorden? wat met al die andere culturen die samen en naast ons leven?
in een multiculturele samenleving kan men leren van elkaar, kan men verder groeien, kan men nieuwe zaken ontdekken, staat men niet stil.
Omdat de Islam naast het Christendom, in tegenstelling tot andere culturen een cultuur van inlijving is... heel traag maar zeker
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:50   #110
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
You're so full of shit. En ermee smijten ben je ook al niet bang van.

Of, om het met beleefdere termen te zeggen:

Citaat:
Prachtig niet onderbouwd stukje vooroordelen.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:51   #111
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Omdat de Islam naast het Christendom, in tegenstelling tot andere culturen een cultuur van inlijving is... heel traag maar zeker
Bullshit overload.
Oud 4 juli 2006, 15:54   #112
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Bullshit overload.
haha kijk maar es naar de situatie in Indonesië en zeg dan nog eens Bullshit ...
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:56   #113
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dewever de de N-VA schreven onlangs in een bijdrage dat de Multiculturele samenleving een noodzaak is?

Is dat zo? Ik zou graag de verhouding op het forum eens zien.
Jammer dat voor het vierde antwoord niet kan gekozen worden
Is multicul een noodzaak?
O Ja
O Neen
O Geen mening
O De multicul leidt tot verval
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:58   #114
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
haha kijk maar es naar de situatie in Indonesië en zeg dan nog eens Bullshit ...
Open terrorisme = trage maar zekere inlijving?
Oud 4 juli 2006, 16:31   #115
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik zou het niet direct een "natuurlijk" fenomeen noemen, omdat veranderingen vooral geïnspireerd worden door menselijke handelingen en niet door de "natuur", ttz iets wat buiten de mens staat.

Het "promoten" van een open, immigratie-gerichte maatschappij bvb. zal een andere impact op de heersende gebruiken en gewoontes (en daarmee samenhangende wetten) hebben, dan een gesloten, protectionistische maatschappij. De keuze die wij als maatschappij dus maken, zal ons leven voor de komende generaties sterk gaan bepalen.
Inderdaad, ik ging een beetje te snel...

Mijn thesis geldt natuurlijk enkel in samenlevingen die niet volledig op zichzelf gesloten zijn. In het ander geval is het inderdaad zo dat de invloeden van buitenuit zich zeer weinig tot niet zullen doen gelden Noord-Korea zal wel in zo'n geval zitten).

Maar ik ga ervan uit, te snel misschien, dat onze Europese maatschappijen juist naar buiten gericht zijn, behoudens uitzonderingen (ik denk aan een aantal Joodse gemeenschappen b.v.). ik zou zelfs durven stellen dat het een Europees cultureel kenmerk is.

Citaat:
Spijtig genoeg, lijkt het er echter op dat de keuze al lang voor ons gemaakt is. En nog spijtiger, blijkt het dat vele mensen het heel moeilijk hebben met die keuze.
Fear of the unknown...
Deze keuze werd inderdaad, onbewust (weer dat woord) denk ik, toen men Marokkanen en Turken naar België heeft overgebracht om in onze mijnen te komen werken. Men heeft toen niet ingezien dat die mensen hier zouden blijven (wat ook een politieke keuze is geweest, uiteraard). De grootste fout die men in gans die zaak heeft gedaan is volgens mij pedagogisch: eens men beseft heeft dat die Marokkanen en Turken niet meer zouden vertrekken, heeft men de mensen gewoon niet voorbereid op de huidige multiculturaliteit (langs beide kanten trouwens) en men betaalt er nu de prijs voor. Indien beleid anticiperen is op de toekomst, is het beleid falikant gebuisd. Men mag dus, wanneer de schade reeds aangbracht is, de zaken proberen terug recht te trekken... Omdat ik van nature uit optimistisch ben, hoop ik dat men hier, op termijn, in zal slagen.

Citaat:
Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar in realiteit worden veel te snel etiketjes geplakt waar, willen of niet, een negatieve connotatie aan vast plakt. "Conservatief" bvb...

Iemand die "Couleur café" of "Sfinks festival" maar "dikke brol" vindt, die is al snel verdacht dezer dagen... Ongetwijfeld komt dat mede, doordat in de pers en reguliere media niet echt veel deftige behoudsgezinde stemmen bestaan.
Etiketten ...
"Couleur Café" is niet bepaald mijn ding. Geef mij maar Graspop! 8)

Citaat:
Mijn kritiek was dan ook zeker niet op u persoonlijk gericht
Dat besef ik.
Ik hoop enkel, in mijn naieviteit, dat anderen zullen beseffen dat het "zwart-wit" denken niet altijd opgaat.
Oud 4 juli 2006, 17:41   #116
damned
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat de voorstanders maar eens zeggen waar er een echte multiculturele samenleving bestaat?
Canada, Tunesië, Borgerhout,

damned
damned is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 18:02   #117
ilfalco
Minister-President

Standaard

grapjas... Waar zijn de autochtonen in canada?

En hoeveel europeanen wonen er in tunesie?

En borgerhout is eerder een multicrimineel rampgebied...Waar de autochtone winkels uit het straatbeeld verdwijnen trouwens.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 20:19   #118
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Nee, voor mij geen multi doe maar op, zoals men nu bezig is. Het is mooi dat er verschillende volkeren op de wereld zijn, met verschillende culturen, maar een beetje afstand kan geen kwaad. We kunnen inderdaad dingen van elkaar leren, maar de praktijk wijst in mijn ogen echter uit dat bepaalde kloven echter eerder tot wrevel en spanning leiden, als bepaalde culturen te dicht in elkaars buurt komen.
Op deze fronten kunnen we elkaar beter gerust laten, dan dat er iemand de betweter gaat spelen en denkt met zijn groot gelijk heel te wereld te kunnen bekeren.

Geef elke cultuur in zijn eigen gebied de kans om te groeien en te evolueren. De multicul oftewel alles op de wereld op 1 onoverzichtelijke hoop gooien, maakt alles voor iedereen onmogelijk. Verschillende volkeren samen brengen in 1 land hebben we al dikwijls genoeg gedaan en wat wijst de geschiedenis dan uit? Kijk naar Joegoslavië, Tjechoslowakije, de USSR, ... vroeg of laat valt het al dan niet gewelddadig terug uit elkaar.
Oud 4 juli 2006, 20:57   #119
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
Multicultuur werkt niet dat is bewezen. Diversiteit daarentegen wel. De italiaan is een verijking geweest voor ons land. Zonder hen hadden we de talrijke pizzaria's niet ontdenkt. Dit geldt eveneens voor de Grieken en nog heel wat andere nationaliteiten om het simplistisch voor te stellen. GEEN enkele van deze nationaliteiten dringt ons hun cultuur op. Een Turk die een kebabzaak opend en geld verdient en belastingen betaald is welkom. Een Marokkaan die werkt als boekhouder is welkom. Diversiteit binnnen ONZE cultuur. Dat is wat we zoeken, en dat is wat we willen.
Compleet mee eens
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 22:50   #120
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
probleem is dat de meeste aanvallers de multiculturele samenleving beperken tot de vlaamse en de moslimcultuur.
Misschien omdat de "moslimcultuur" voor 95 procent van de problemen zorgt? En dit over bijna gans de wereld...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be