Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 08:36   #141
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard 0110 - Voor verdraagzaamheid.

Uit het nieuwsblad :

Citaat:
Tom Barman vraagt steun voor festivals voor verdraagzaamheid

WERCHTER - Tom Barman, de zanger van de Antwerpse groep dEUS vroeg zaterdagavond de wei van Werchter om steun voor de festivals voor verdraagzaamheid die de groep organiseert op 1 oktober.
dEUS was zaterdagavond headliner op Werchter. Tijdens het concert vertelde hij het publiek over de reeds eerder aangekondigde festivals. Hij verwees daarbij naar de recente gebeurtenissen in Antwerpen. ,,Het wordt een feest voor verdraagzaamheid en tegen racisme. Tegen alle dingen die gebeurd zijn."
Volgens Barman zullen zowat alle bekende Belgische bands op één van de festivals in Antwerpen, Brussel of Gent spelen.
Barman vroeg het publiek om financiële steun. ,,We doen het onafhankelijk. We krijgen geen subsidies. Help ons het ding te financiëren en sms 0110 naar 3699. Dat kost 1,5 euro per sms. De prijs van een pint."
Vorig jaar al kondigde Barman aan aan de vooravond van de verkiezingen in Antwerpen uit te pakken met een groot evenement tegen Vlaams Belang. Het initiatief kreeg een positieve wending - voor verdraagzaamheid - en kreeg uitbreiding in Brussel en Gent.
Voor de Brusselse editie zijn Arno en Marie Daulne (Zap Mama) de spilfiguren. Ook Adamo wil er graag bij zijn op het De Brouckèreplein op 1 oktober. In Antwerpen zal dEUS het podium delen met een schare andere artiesten. In Gent wordt de publiekstrekker allicht Gabriel Rios. Tal van cultuurorganisaties hebben zich achter het project geschaard.

Hierbij dus een oproep aan ieder die actief wil meewerken aan een zoetere maatschappij met meer verdraagzaamheid tussen culturen en tussen mensen.

Sms 0110 naar het nummer 3699 en help deze festivals financieren.
En passant steunt u ook nog eens een keur aan belgische artisten.

Een kleine moeite voor project 0110 betekent misschien een wereld van verschil.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 08:40   #142
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zeer zeker, het betekent op zijn minst enkele duizenden extra Belang-stemmen bij van Vlamingen die het paternalisme en de steminstructies beu zijn, en in het slechtste geval enkele extra zetels her en der in Vlaanderen.

Kunt ge u inbeelden wat dat gaat geven in de laatste week van de verkiezingscampagne? Er gaat alleen nog maar over het Belang en zijn thema's gesproken worden, dank zij Barman & Co.

Valse concurrentie is het! Waarom krijgen CD&V of VLD nooit eens een concert tegen hen?

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 08:41.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 08:40   #143
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het nieuwsblad :

Hierbij dus een oproep aan ieder die actief wil meewerken aan een zoetere maatschappij met meer verdraagzaamheid tussen culturen en tussen mensen.

Dit topic bestaat al op zijn minst in het drievoud.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 08:42   #144
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard

Ik ga kijken en een beetje met mijn Vlaamse vlag zwaaien, eens zien hoe lang het duurt voordat ik van "de verdraagzamen" klop krijg.
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 08:46   #145
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit het nieuwsblad :

Verdraagzaamheid tegen agressie, profitariaat, onveiligheid en noem maar op? Daar moet ik nog eens over nadenken, gezien de evolutie de laatste jaren, of dat de oplossing is...
Dat we moeten streven naar een betere samenleving tussen culturen en mensen, volledig akkoord, maar ik betwijfel zeer sterk of we dat zullen bereiken met liedjes te zingen op het podium...

Laatst gewijzigd door andev : 5 juli 2006 om 08:51.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 08:53   #146
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Dit topic bestaat al op zijn minst in het drievoud.
Sorry als dat zo is, ik checkte enkel recentste topics van 'binnenland' en daar vond ik niet direct iets gelijkaardig.

Edit : Ik heb inderdaad een gelijkaardige topic teruggevonden bij
K&K. http://forum.politics.be/showthread.php?t=53224

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 juli 2006 om 08:58.
Oud 5 juli 2006, 09:13   #147
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Ik ga kijken en een beetje met mijn Vlaamse vlag zwaaien, eens zien hoe lang het duurt voordat ik van "de verdraagzamen" klop krijg.
Als gij een beetje agressief met die vlag gaat staan zwaaien tussen al dat volk, gaat gij inderdaad waarschijnlijk naar huis gaan of kruipen met die vlaggestok diep in uw rectum.

Verdraagzaamheid wil niet zeggen dat je idiote provocateurs moet laten doen. 8)
Oud 5 juli 2006, 09:18   #148
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als gij een beetje agressief met die vlag gaat staan zwaaien tussen al dat volk, gaat gij inderdaad waarschijnlijk naar huis gaan of kruipen met die vlaggestok diep in uw rectum.

Dus, aan al de gratis publiciteit die Barman & Co het VB gaat bezorgen een week voor de verkiezingen, wilt ge nog wat incidentjes toevoegen?

Niet te geloven... ik houd u persoonlijk verantwoordelijk voor de extra zetels die dat het VB in Gent, Brussel en Antwerpen oplevert.
Oud 5 juli 2006, 09:19   #149
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pff waarom zou je dat doen
Tom barman is een labiel persoontje, diee anderhalve maand geleden nog zat te bleiren in z'n kroegske omdat hij de media en hun verdraaingen beu was, hij was het artiestenleven beu.. kortom hij was nie goe bezig. Maar om dan u zo na anderhalve maand te gaan profileren (met de subsidies van Anciaux laten we dat niet vergeten) is gewoon zielig.
Trouwens van mij mag em tegen "racisme" zijn hé z'n goed recht, maar waarom die associatie met een partij...
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 09:22   #150
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Er zijn 2 mogelijkheden : ofwel brengt iedereen zijn eigen vlag mee (regenboog, zwart, rood, geel/wit, zwarte leeuw, gele leeuw, rode draak, union jack enz..

ofwel lopen er een paar mensen met een geel vlaggetje en zwart leeuwtje rond

...

voor een manifestatie gevuld met niets anders dan geel zwart
moet ge bij het "Eigen volk" zijn
Oud 5 juli 2006, 09:27   #151
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus een Vlaamse vlag is op een feest van verdraagzaamheid met vele Vlaamse artiesten een provocatie?
Anti-Vlaams dus ook al? wat een hypocriet gedoe.

Brood en spelen, als je geen argumenten hebt om het volk op 'betere' gedachten te brengen.

Laatst gewijzigd door Duym : 5 juli 2006 om 09:31.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 09:31   #152
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Och jongen, een simpele metamhead als jij zou de muziek waar ik naar luister nog niet eens begrijpen, laat staan vatten.

Of ken je John Zorn, Arne Hendriksen, Phonophani, Supersilent, etc...?

Headbang jij er nog maar rustig wat op los, dan komen je hersens nog wat losser te zitten. Of misschien vallen ze dan juist terug in de plooi.

Ontluisterend, de onzin die jij hier verkondigt.

Ooit gehoord van Painkiller, het experiment waar hij in samenwerking met Bill Laswell, Yamatsuka Eye (van the Boredoms) en Mick Harris (jawel hoor, drummer geweest bij Napalm Death) waar hij death metal vermengt met Jazz ?
Verleden jaar nog revisited, maar dan met Mike Patton (nog zo'n dommekloot annex metalhead, hé).
En dan nog maar zwijgen over zijn uitstapjes met Naked City en Slan of de samenwerkingen met Merzbow.

Met de volgende citaten in gedachten ben jij dus de laatste die met zo'n artiest moet dwepen.

Citaat:
Ocharmpkes.
Maar dont worry, jouw soort lusten we op dit soort activiteiten niet....
Citaat:
Ah, waarom verbaast het me nu niet dat net jij naar metal luistert, de domme kloten muziek bij uitstek....
Citaat:
Metalheads zouden ze moeten discrimineren, ja....

Ah zone slechte muziek
De ruimdenkendheid en de onbevangendheid waarmee hij zowat alle muziekstijlen omarmt, kan eigenlijk niet in een schriller contrast staan met de domme vooringenomendheid waarmee jij hier mensen afkraakt.

Werkelijk onafhankelijke en creatieve artiesten zoals John Zorn trekken dus zich niets aan van aanstellerige puristjes zoals jij, ongeacht hoe nadrukkelijk jij je ook met hen wil associëren.
Oud 5 juli 2006, 09:36   #153
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Het Vlaams Belang wordt meteen de inzet van de Antwerpse campagne !

Goed zo, op naar de 40 procent, met dank aan de BV's !

Pech voor Patrick Janssens, die liefst zoveel mogelijk wou zwijgen over het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 5 juli 2006 om 09:37.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 09:39   #154
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Janssens, die heel die manifestatie geen goed idee vindt.
Naar mate de impact van het 0110-initiatief doordringt in de geesten, verwacht ik stijgende druk van de benadeelde partijen (SPA, CV&V, VLD) om ermee te stoppen.
Oud 5 juli 2006, 09:42   #155
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ontluisterend, de onzin die jij hier verkondigt.

Ooit gehoord van Painkiller, het experiment waar hij in samenwerking met Bill Laswell, Yamatsuka Eye (van the Boredoms) en Mick Harris (jawel hoor, drummer geweest bij Napalm Death) waar hij death metal vermengt met Jazz ?
Verleden jaar nog revisited, maar dan met Mike Patton (nog zo'n dommekloot annex metalhead, hé).
En dan nog maar zwijgen over zijn uitstapjes met Naked City en Slan of de samenwerkingen met Merzbow.

Met de volgende citaten in gedachten ben jij dus de laatste die met zo'n artiest moet dwepen.

De ruimdenkendheid en de onbevangendheid waarmee hij zowat alle muziekstijlen omarmt, kan eigenlijk niet in een schriller contrast staan met de domme vooringenomendheid waarmee jij hier mensen afkraakt.

Werkelijk onafhankelijke en creatieve artiesten zoals John Zorn trekken dus zich niets aan van aanstellerige puristjes zoals jij, ongeacht hoe nadrukkelijk jij je ook met hen wil associëren.
Beste, je mist één punt.

Ongeveer alle artiesten die je hier opnoemt ken ik.
Wat de gasten van Napalm Death betreft, die zijn atijd redelijk open minded geweest wat muziek betreft. Of ben je het zijstapje genaamd Scorn al vergeten (loodzware minimale dub)?
Mike Patton, ik ben er geen echte fan van, is ook niet vies van een (a)muzikaal zijstapje hier en daar... Fantomas, zijn werk met Zorn, Peeping Tom (recent), etc...
Merzbow: een bizar geval. Heeeeeeeel veel overkill, maar soms knappe noise-experimenten.

Als ik aan Metal denk, denk ik spontaan aan al die ongeïnspireerde trash, death, black, heavy, ... en andere metal groepjes waarop je, juist, niets anders kan doen dan headbangen. En dat, ja, vind ik Domme Kloten muziek.

Btw, mijn favoriete Zorn plaat momenteel zijn zijn bewerkingen van Morricone. Zijn Masada werk mag er ook zijn. Maar, van Zorn zijn nog zoveel dingen te ontdekken. Op allmusic tel ik tussen 1980 en 2006 zo'n 100 reguliere platen van hem.....
Oud 5 juli 2006, 09:50   #156
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Een hoop gratis optredens + een massale verkiezingsoverwinning voor het Vlaams Belang! Het kan niet beter!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 09:54   #157
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Wie is die Tom Barman eigenlijk,ik heb er althans nog niet van gehoord,of is dit een middel om in de belangstelling te komen,in elk geval een heel arrogant optreden.Tegen extreemrechts,zou hij wel weten wat extreemrechts is,en moet die verdraagzaamheid dan enkel van autochtonen komen?
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 09:55   #158
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het festival tegen extreemrechts dat op 1 oktober in Antwerpen plaatsvindt, heeft uitbreiding gekregen. Ook in Gent en in Brussel zullen optredens georganiseerd worden, een week voor de gemeentraadsverkiezingen.

Naast initiatiefnemer dEUS steunen nu ook een rits andere bekende artiesten van allerlei pluimage het festival "0110".

Samen pleiten ze voor meer verdraagzaamheid en roepen ze op om het racisme te stoppen.

In Antwerpen treden Clouseau, Wannes Van de Velde en Axelle Red op, in Gent staan Helmut Lotti en Gorki op het podium, in Brussel Laura Lynn en Arno.

De affiche in de drie steden:

Antwerpen (Vlaamse en Waalse Kaai): Clouseau, Zita Swoon, Axelle Red, Think Of One, Yasmine, Laïs, Admiral Freebee, Douzi en Wannes Van De Velde.

Gent (Vrijdagmarkt): Helmut Lotti, Flip Kowlier, Sioen, Will Tura, Gorki, Roland, Pieter-Jan De Smet, X!NK, Raf Walschaerts en Kris De Bruyne.

Brussel (Brouckèreplaats): Arno, Adamo, Laura Lynn, Rocco Granata, Axelle Red, Laïs, Roland, Balo, Mousta Largo, Patrick Riguelle, Reggie, A Brand, Laïla Amezian, Manou Gallo, en Marie en Jean Louis Daulne.

Allen daarheen !!!

Laura Lynn die opkomt tegen racisme en voor verdraagzaamheid. Haar grootste fan, nl. "Onze PAJOT" kan u niet anders dan al "haar" cd's te verbranden
Tom Barman zou zich beter eens bezig houden met een echt meesterwerk te produceren i.p.v. de verdienstelijke, maar klassieke middelmaat die hij nu al jaren voortbrengt. Want als muzikanten zich te veel gaan bezig houden met politiek, gaat de kwaliteit van hun muziek meestal steil bergafwaarts.

Dus Tom, wil je iets positief doen ? Wel doe wat je kan doen: maak steeds betere muziek en laat de mensen ervan genieten. Dat effect is duurzamer op langere termijn dan de zoveelste verkiezingen.

Kwisvraagje: welke (engelstalige) artiest beweerde ooit het volgende over muzikanten en politieke engagementen (gekuiste versie, gedeeltelijk vertaald):
Politieke standpunten uitdragen in mijn muziek ? Wat weten de meeste muzikanten en artiesten nu over politiek? Of over de maatschappij? Wij staan op na de middag, alles wordt voor ons klaargezet, we worden overal naar toe gereden, i even have a fucking assistant to wipe my fuckin' ass. We treden 's avonds op en gaan dan de hele nacht op stap. Hetgeen ik van de wereld heb gezien was vanuit het raam van een tourbus, vanop een groupie, trough the bottom of a whiskeybottle. En wij moeten de mensen dan advies geven ? Feed the world, be nice to each other, etc. yeah, right!
Buy my fuckin' records, that's my only fuckin' advice to you.

Laatst gewijzigd door Morduk : 5 juli 2006 om 09:57.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 10:02   #159
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Buy my fuckin' records, that's my only fuckin' advice to you.
Eén om in te kaderen.
Oud 5 juli 2006, 10:03   #160
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
hyoens, sinds jaar en dag zijn die "heavy metaltoestanden" de biotoop van grotendeels veebee-vehikels.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Juist, aggressieve onbeschaafde apen luisteren naar agressieve onbeschaafde apenmuziek en headbangen er lustig op los, hun hersens klutsend om nog geschifter en achterlijker te worden.

Zullen we van 0110 misschien ook meteen een statement tegen geschifte vooroordelen maken ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be