Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 20:51   #561
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An VdS Bekijk bericht
Over het concert voor verdraagzaamheid schrijft Kris Wouters (Clouseau) op de website van Clouseau www.clouseau.be (rubriek 'Broer van ...') dat "Is het een anti- Vlaams Belang-concert? Wat mij betreft zeker niet! Had men ons gevraagd om mee te doen aan een concert tégen het Vlaams Belang, dan hadden we vriendelijk bedankt."

Als Kris, en dus ook Clouseau, consequent zou zijn, zou Clouseau niet optreden. De initiatiefnemer van heel het spel, Tom Barman (dEUS), zegt letterlijk in een intervieuw met Knack "We plannen een groot evenement tegen het Vlaams Belang".

Clouseau wees eerlijk tegenover jezelf en tegenover vele fans, wees consequent en treedt op 1 oktober niet op!

Stuur dit allemaal naar zoveel mogelijk mensen door!
die e-mail hebben ook Will Tura en Laura Lynn en hun management gekregen...

Tom Barman heeft de mensen voorgelogen... om zijn gelijk te kunnen halen.

We zullen wel zien wie er uiteindelijk naar toe gaan
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 20:55   #562
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
VB verdraagt de Verdraagzaamheids-campagne 01/10 van dEUS niet

‘t Vlaams Blok voelt zich de gebeten hond :
Tom Barman bezorgt hen een affront.
“Clouseau en Tura
Lotti en Laura
smeedden een dom, simplistich verbond”.

Met hun intelligent 1-Mei-antecedent creëerde het VB met succes nieuwe jobs in knelpuntberoepen. Vraag dat maar aan Hans Van Temsche ...
dit is de taal van een filosoof als descartes onwaardig...

Tom Barman is de razende hond die wild om zich heen bijt

Simplistisch verbond ??? wie zei dat ???

Wat heeft Hans Van Temsche daarmee te maken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 6 juli 2006, 20:58   #563
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hou op ... hou op astemblieft.....

hehehe... dat was lachen whoeeehaaa
pak daarbij Manolo from Barcelona... "I know nothing..."

beste wat de BBC ooit maakte !
Oud 6 juli 2006, 20:59   #564
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd 1/ niet dat de Vlaams Belang-kiezer nu geen muziek meer zal kopen van de artiesten in kwestie. In een eerste reactie misschien, maar mooie muziek, blijft mooie muziek.

Zo kleingeestig zijn de meesten niet.

Maar wie ben ik natuurlijk?

Maar ik denk wel 2/ dat het Vlaams Belang meer stemmen zal halen door het evenement. Want dat is wel kleingeestig zo vlak voor de verkiezingen.
Ik denk dat jij op beide punten gelijk hebt.

Laatst gewijzigd door baarle : 6 juli 2006 om 21:03.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 21:02   #565
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
M'n zit hier "moord en brand" te schreeuwen dat er artiesten meedoen aan die verdraagzaamheid een week voor de verkiezingen maar oh wee als we eens een artiest zouden afbreken die optreedt op een bal van het VB, het kot zou gewoon te klein zijn; typisch zou ik zeggen.

Trouwens Laura Lynn staat komende zaterdag nummer 1 in de ultratop met haar single jij bent de mooiste, ze gaat als een komeet de hoogte in en stijgt zomaar eventjes 37 (!!!!!) plaatsen in één week tijd.
Go for it Laura!
de pagina van Knack nog niet gezien bartje ???
Tegen racisme en onverdraagzaamheid ?

Neen, tegen Vlaams Belang !

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 juli 2006 om 21:04.
Oud 6 juli 2006, 21:07   #566
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik het moeten vragen aan de Strangers...Er zijn toch andere artiesten die hemel en hel bewegen om op tv te komen maar het er nooit van komt....ligt dat ook aan het VB dan???

De haat slaat hier weer ten volle toe, vrijheid van meningsuiting noemen ze dat dan, ja allemaal goed en wel, maar als het niet in het kraam past van het VB oh wee oh wee.

Nu ja ondertussen is Laura Lynn wel één van de populairste zangeressen van Vlaanderen, net als Will Tura en Clouseau bij de populairste zangers horen; en onlangs nog naar een optreden geweest van Tura en wel die man kan er wat van op zo'n leeftijd CHAPEAU!!!
de strangers zijn nadien zowat overal geboycot !! gediscrimineerd !!

de boze reacties op hun websites zijn niet te tellen !

ik ga ook naar Will Tura in Vorst Nationaal, ik ken hem uit zijn beginperiode...

Laatst gewijzigd door ancapa : 6 juli 2006 om 21:09.
Oud 6 juli 2006, 21:09   #567
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik denk dat jij op beide punten gelijk hebt.
Dat is vandaag nu al de vijfde keer dat ik gelijk krijg van iemand op het forum.

Heerlijk.

thnx

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 21:11   #568
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
M'n zit hier "moord en brand" te schreeuwen dat er artiesten meedoen aan die verdraagzaamheid een week voor de verkiezingen maar oh wee als we eens een artiest zouden afbreken die optreedt op een bal van het VB, het kot zou gewoon te klein zijn; typisch zou ik zeggen.

Trouwens Laura Lynn staat komende zaterdag nummer 1 in de ultratop met haar single jij bent de mooiste, ze gaat als een komeet de hoogte in en stijgt zomaar eventjes 37 (!!!!!) plaatsen in één week tijd.
Go for it Laura!
Oud 6 juli 2006, 21:12   #569
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is vandaag nu al de vijfde keer dat ik gelijk krijg van iemand op het forum.

Heerlijk.

Citaat:
thnx
Heire hedojn!
Oud 6 juli 2006, 21:30   #570
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Lulkoek en kut met peren samen.
Die artiesten hebben een management bureau (of dacht je echt dat ze dat allemaal zelf doen ?) , en wees maar zeker dat zo'n management-bureau weet waar mee ze bezig zijn als ze "hun artiest" "ergens" op een affiche plaatsen.
From de website van Clouseau onder de rubriek "broer van"

Had men ons gevraagd om mee te doen aan een concert tégen het Vlaams Belang, dan hadden we vriendelijk bedankt.

Kris Wouters.

http://www.clouseau.be/default2.htm

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 juli 2006 om 21:31.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:03   #571
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Leuke analyse op http://hoegin.blogspot.com/2006/07/0...oskresnik.html

Citaat:
donderdag, juli 06, 2006

0110 – een vergeefse voskresnik

Tom Barman van de popgroep dEUS organiseert op 1 oktober, een week voor de gemeenteraadsverkiezingen, een «feest» voor «verdraagzaamheid». De actie is duidelijk geïnspireerd op Vote for Change(alhoewel precies het omgekeerde deze keer de bedoeling is), maar die ervaring leerde dat het electorale effect van zo'n evenement zo goed als nul is.

In de aanloop naar de presidentsverkiezingen in de VS in 2004 organiseerde MoveOn een reeks concerten onder de naam Vote for Change. Vooral Bruce Springsteen profileerde zich op die concertenreeks, samen met o.m. R.E.M. en Pearl Jam. In principe waren de concerten enkel tegen een herverkiezing van George W. Bush gericht; in de praktijk kwam dat echter vaak neer op steun aan de democratische kandidaat John Kerry.

Wat was het resultaat van Vote for Change? De concerten werden enkel in zogenaamde swing states gehouden, en na de verkiezingen bleek dat geen enkele van de staten van kamp veranderd was, noch in de ene, noch in de andere richting. Netto resultaat was dus nul, en George W. Bush werd dan ook herkozen voor een tweede ambtstermijn. De verklaring waarom Vote for Change niets uithaalde is waarschijnlijk heel eenvoudig: niemand zegt neen tegen een gratis concert, ook al heeft dat concert een politiek doel waar men het niet eens mee is, en in het stemhokje doet men daarna toch zijn zin. En slechts weinigen veranderen hun politieke mening omwille van wat een muzikant op het podium verkondigt.

Tom Barman mag dus gerust een concert tegen extreem-rechts (lees: het Vlaams Belang) organiseren, maar hij maak zich best geen begoochelingen over de electorale gevolgen daarvan. Anderzijds is het ook het goed recht van Filip Dewinter om tegen dat concert te reageren, en men kan stellen dat het ook zijn plicht is in het politieke spel van zet en tegenzet, maar op een manier doet hij de organisatie 0110 meer eer aan dan ze misschien verdient. Twee puntjes van commentaar op de reactie van Filip Dewinter zijn echter op hun plaats:

Ten eerste wat betreft de andere Vlaamse artiesten die zich hebben aangesloten bij het initiatief van Tom Barman. Men kan van een artiest die leeft van zijn vak niet verwachten dat hij aan de kant blijft staan terwijl het evenement duidelijk gepromoot wordt door alle mogelijke politiek correcte media. Let daarbij bijvoorbeeld op die «analyse» –of misschien beter gezegd dat pamflet– in De Standaard, die er niet in slaagt een echt antwoord te geven op haar eigen titel, laat staan een elementair detail als het hierboven vermelde nulresultaat van Vote for Change te vermelden. Als iemand als Will Tura morgen dus nog op televisie of radio wil komen, kan hij moeilijk op 1 oktober thuis achter zijn piano zitten en vinden dat het zijn taak niet is om aan politiek te doen. Filip Dewinter speelt daarom het spel best niet te persoonlijk tegenover artiesten die weinig andere keus hebben dan deel te nemen aan de voskresnik van 1 oktober door ook maar gratis op te treden voor het goede doel. Dat sommigen van hen zich dan verschuilen achter het schaamlapje van de «verdraagzaamheid», terwijl het voor iedereen duidelijk is dat de concerten tegen het Vlaams Belang gericht zijn, kan men lafheid noemen, maar even goed zien als een teken dat zij eerder tegen hun zin deelnemen en zich eigenlijk gechanteerd voelen.

Ten tweede zijn er de sponsorgelden, want een gratis concert organiseren kost geld. Ook hier doen privé-personen natuurlijk hun zin, maar voor de verschillende betrokken overheden en openbare diensten is dat natuurlijk niet het geval. Indien zij gratis infrastructuur of diensten ter beschikking zouden stellen, betekent dit dat belastinggeld gebruikt zou worden om de kiezers partijpolitiek te beïnvloeden, typisch een zaak die waarnemers van de OVSE aan de kaak zouden stellen. Ook de sponsoring door de Nationale Loterij in de vorm van reclame op de webstek van 0110, zoals op dit ogenblik het geval lijkt te zijn, lijkt me niet helemaal correct. Het zou daarom beter zijn dat Filip Dewinter zijn pijlen zou richten op hen in plaats van op de artiesten die waarschijnlijk toch niet anders kunnen.

geplaatst door hoegin om
Oud 7 juli 2006, 00:14   #572
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Concertjes...

Moeten ze nattigheid voelen...

Wat gaan we nog allemaal beleven?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 11:38   #573
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Ik was op zoek naar een topic waarin het woord verdraagzaamheid staat. Ik kom net terug van enkele uren plakken. Van slechts één partij vond ik afgescheurde affiches. Je mag veertienmaal raden (of hoeveel partijen zijn er in Vlaanderen?).

Laatst gewijzigd door Duym : 16 september 2006 om 11:39.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 12:34   #574
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

In vilvoorde aan "den bavi" hebben ze er dan weer swastika's op getekend....zeer origineel....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 12:40   #575
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
In vilvoorde aan "den bavi" hebben ze er dan weer swastika's op getekend....zeer origineel....
Ja, en zeer overtuigend, vooral wat hun verdraagzaamheid betreft.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 12:43   #576
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ah ja, voor de democratische ( ) Vlaamsgezinden is er nog deze draad:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=58242
Oud 16 september 2006, 13:34   #577
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Ged moogt tegen links zijn, ge moogt tegen rechts zijn, ge moogt tegen alles zijn behalve tegen het vlaams behang?

Wie riep er nu weer iets van vrije meingsuiting?

Voor verdraagzaamheid zijn is tegen het vlaams belang! So what?!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 13:50   #578
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

A/ Ik vind persoonlijk dat Filip hier een strategische fout heeft begaan door tegen 0110 te ageren. Hij had zijn volle medewerking moeten aanbieden (hetgeen toch zou zijn geweigerd gezien de onverdraagzaamheid van "links waar iedereen welkom is") onder de slogan "0110 tegen uitsluiting"...
B/ Als dat 0110-gedoe tegen "extreem rechts" bedoeld is dan is dit concert op zich toch totaal overbodig nu het "gerecht" "extreem rechts" heeft "opgerold" en achter de tralies gestoken...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 september 2006 om 13:50.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 13:50   #579
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Moet dat Knack artikel hier nu weer gezet worden? Weer eens? Nog maar een keer? Opnieuw? Eens te meer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 13:53   #580
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Voor verdraagzaamheid is tegen het cs! So what?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be