Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 12:42   #181
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Zo zie je maar Jantje dat je niets tegen die feiten (ja Jantje 'feiten'. Dat is iets dat echt bestaat hoor) tegenop kunt brengen, enkel wat gescheld enzo. Maar ik blijf je nog altijd wel grappig vinden hoor.

*steekt een euro in zijn pollekes*
Feiten? Welke feiten? heb je weer zitten paffen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 12:44   #182
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Inderdaad, dat is demagogie voor mij
waar zie jij leugenachtige voorstellingen en opgehitste massa's? Of ben je buitenlander?
Oud 6 juli 2006, 13:21   #183
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
waar zie jij leugenachtige voorstellingen en opgehitste massa's? Of ben je buitenlander?
Daar waar jij de 'Waarheid' en bedreigde Vlamingen ziet!

Laatst gewijzigd door Twanne : 6 juli 2006 om 13:22.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 13:31   #184
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Daar waar jij de 'Waarheid' en bedreigde Vlamingen ziet!
de waarheid! Kan jij de waarheid wel aan of verkies je van te blijven rond lopen met oogkleppen! En bedreigde Vlamingen, tjonge, ik wil met u eens een wandeling doen in de 19e eeuwse gordel van Gent en samen een klapke doen met de Gentenaars die daar nog wonen!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 6 juli 2006 om 13:32.
Oud 6 juli 2006, 19:37   #185
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
de waarheid! Kan jij de waarheid wel aan of verkies je van te blijven rond lopen met oogkleppen! En bedreigde Vlamingen, tjonge, ik wil met u eens een wandeling doen in de 19e eeuwse gordel van Gent en samen een klapke doen met de Gentenaars die daar nog wonen!
Ik heb het niet over de verhalen van individuen. Ik heb het over FDW die deze verhalen veralgemeend en slogans onderhoudt als "Multiculturaliteit = multicriminaliteit". Dat is een leugenachtige uitspraak die enkel en alleen tot nut heeft de massa's op te hitsen, demagogisch dus.
Oud 6 juli 2006, 20:18   #186
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de verhalen van individuen. Ik heb het over FDW die deze verhalen veralgemeend en slogans onderhoudt als "Multiculturaliteit = multicriminaliteit". Dat is een leugenachtige uitspraak die enkel en alleen tot nut heeft de massa's op te hitsen, demagogisch dus.
Ik vind dat geen leugenachtige uitspraak. Sinds onze contreien verrijkt werden met een niet te stuiten mosliminvasie, tellen onze gevangenissen 40 % gevangenen van vreemde (vooral magrebeinse) afkomst. En in die cijfers zijn de tot de Belg genaturaliseerde allochtone gevangenen niet eens begrepen.
Diversiteit in criminaliteit is wel degelijk een feit sinds multiculturaliteit verplichte kost werd.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 20:34   #187
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Multiculturaliteit = multicriminaliteit". Dat is een leugenachtige uitspraak die enkel en alleen tot nut heeft de massa's op te hitsen, demagogisch dus.
Voor de honderdduizendste keer: Noem mij een plek op aard waar Multiculturaliteit gedijt? En kom niet af met een voorbeeld uit de multiraciale samenleving, want daar geloof ik wel in.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 21:17   #188
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Jammer.
Vaarwel stab, het ga je goed.
Ondanks onze meningsverschillen zal ik je inspirerende weerwerk missen.
't Spijt me, de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

Belgica delenda.
Oud 6 juli 2006, 21:33   #189
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Voor de honderdduizendste keer: Noem mij een plek op aard waar Multiculturaliteit gedijt? En kom niet af met een voorbeeld uit de multiraciale samenleving, want daar geloof ik wel in.
Engeland, Frankrijk, Amerika, Brazilië, Spanje, Duitsland, Nederland, België.
Allemaal landen waar verschillende culturen naast elkaar kunnen leven, zonder ruzie met elkaar te hoeven maken. Alleen van het laatste voorbeeld ben ik niet zeker.

Enkele tegenvoorbeeld: Nazi-Duitsland, Saoeïdie-Arabië, Iran, Ex-Yoegoeslavië...
Allemaal landen waar het niet verdragen van andere culturen leidt of leidde tot onaanvaardbare zaken vanuit staatswege (vb. boekverbrandingen, verbod op alcohol, uitmoorden of wegzuiveren van bepaalde bevolkingsgroepen...).
Oud 6 juli 2006, 21:46   #190
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ik vind dat geen leugenachtige uitspraak. Sinds onze contreien verrijkt werden met een niet te stuiten mosliminvasie, tellen onze gevangenissen 40 % gevangenen van vreemde (vooral magrebeinse) afkomst. En in die cijfers zijn de tot de Belg genaturaliseerde allochtone gevangenen niet eens begrepen.
Diversiteit in criminaliteit is wel degelijk een feit sinds multiculturaliteit verplichte kost werd.
Het is niet hun aanwezigheid die per definitie tot criminaliteit leidt, het is hun lagere sociale status. Geen Belg die hen wil inhuren (Poorten Ferryn) en dan zagen dat ze van het OCMW profiteren. Een mens zou voor minder gefrustreerd raken.
Ooh, natuurlijk zitten er een heleboel kleine criminelen bij de allochtone gemeenschap, gemiddeld gezien zelfs meer dan in de autochtone gemeenschap. Maar Belgen (en andere Europeanen) stelen evengoed. Criminaliteit heeft niets met afkomst of cultuur te maken, de manier waarop die gepleegd wordt wel.
Laat ik een persoonlijk voorbeeld geven. Mijn moeder runt een bedrijf, een interim kantoor. Tot enkele jaren geleden had ze een fantastische boekhouder, een blanke vrouw van over de 50 jaar. En zoals iedere werknemer was die eens een weekje op vakantie. Mijn moeder kreeg toen telefoon van een klant met de vraag of ze eens een rekening wilde checken, want blijkbaar klopte er iets niet. Na heel wat speurwerk was er het volgende aan het licht gekomen: die boekhoudster, die Belgische vrouw van over de 50, was zo fantastisch dat ze zelfs meer dan 10.000 euro had kunnen frauderen zonder dat iemand het had gemerkt. Het geld dat mijn moeder had geïnvesteerd en verdiend, werd simpelweg gestolen door iemand die zij vertrouwde. Die belgische vrouw van over de 50 jaar, bleek een ordinaire dievegge te zijn.
En weet je wat het ergste is van al? Mijn moeder heeft niet meer teruggekregen dan dat die vrouw had genomen. Nochthans moest zij bij haar klanten iets goed maken (geschonden reputatie) en hebben ze met alle 8 andere werknemers op kantoor een hele dag gewerkt om de feitelijke schade vast te stellen, en natuurlijk niet te vergeten: de morele schade... En waarom kreeg die vrouw geen straf (financiële schadevergoeding voor mijn moeder, bovenop het gestolen geld), omdat zij (of haar man) gehandicapt was.
Gaat u me nu vertellen dat dit niet had gebeurd in een maatschappij met maar een cultuur, dat die vrouw wel een deftige straf zou gekregen hebben? Ik kan nog zo voorbeelden aanhalen, die aantonen dat criminaliteit en multiculturaliteit niet samenhangen!
Oud 6 juli 2006, 21:51   #191
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Twanne;1805282]Engeland, Frankrijk, Amerika, Brazilië, Spanje, Duitsland, Nederland, België.
Allemaal landen waar verschillende culturen naast elkaar kunnen leven, zonder ruzie met elkaar te hoeven maken. Alleen van het laatste voorbeeld ben ik niet zeker.
De serene manier waarop de magrebeinse gemeenschap in Frankrijk reageerde nadat een amokmakertje zichzelf ging roosteren om aan een politiecontrole te ontsnappen, was idd een voorbeeld van voorbeeldig samenleven. De Franse autoindustrie was bijzonder gecharmeerd met het initiatief van de vreedzame moslimgemeenschap om de economie een ruggesteuntje te geven door een paar 10.000 auto's in de fik te zetten.

Ook de Amerikaanse gemeenschap is vol lof over het ruggesteuntje van de moslimgemeenschap aan de slabakkende bouwnijverheid. De gratis opruiming van de WTC-torens werd met gejuich onthaald.

De Spaanse nationale spoorwegmaatschappij is nog altijd niet bekomen van de enorme islamitische goodwill om een deel van het verouderde spoorwegmaterieel eensklaps op te ruimen, passagiers mee inbegrepen.

In Duitsland is men dan weer serieus onder de indruk van enkele verrijkende importgebruiken als zijnde eremoorden en gearrangeerde huwelijken. De rode uitkeringsindustrie kan er alleen maar goed bij varen.
Oud 6 juli 2006, 21:52   #192
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Engeland, Frankrijk, Amerika, Brazilië, Spanje, Duitsland, Nederland, België.
Man koop een tv, krant of radio, of ben je blind of doof? Heel de wereld, ons land en dat van onze buren komen elke dag in het nieuws met het geweldadige failliet van de multiculturele samenleving... je bent ermee aan het zwanzen hé?
Oud 6 juli 2006, 22:00   #193
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet hun aanwezigheid die per definitie tot criminaliteit leidt, het is hun lagere sociale status. Geen Belg die hen wil inhuren (Poorten Ferryn) en dan zagen dat ze van het OCMW profiteren. Een mens zou voor minder gefrustreerd raken.
Ooh, natuurlijk zitten er een heleboel kleine criminelen bij de allochtone gemeenschap, gemiddeld gezien zelfs meer dan in de autochtone gemeenschap. Maar Belgen (en andere Europeanen) stelen evengoed. Criminaliteit heeft niets met afkomst of cultuur te maken, de manier waarop die gepleegd wordt wel.
Laat ik een persoonlijk voorbeeld geven. Mijn moeder runt een bedrijf, een interim kantoor. Tot enkele jaren geleden had ze een fantastische boekhouder, een blanke vrouw van over de 50 jaar. En zoals iedere werknemer was die eens een weekje op vakantie. Mijn moeder kreeg toen telefoon van een klant met de vraag of ze eens een rekening wilde checken, want blijkbaar klopte er iets niet. Na heel wat speurwerk was er het volgende aan het licht gekomen: die boekhoudster, die Belgische vrouw van over de 50, was zo fantastisch dat ze zelfs meer dan 10.000 euro had kunnen frauderen zonder dat iemand het had gemerkt. Het geld dat mijn moeder had geïnvesteerd en verdiend, werd simpelweg gestolen door iemand die zij vertrouwde. Die belgische vrouw van over de 50 jaar, bleek een ordinaire dievegge te zijn.
En weet je wat het ergste is van al? Mijn moeder heeft niet meer teruggekregen dan dat die vrouw had genomen. Nochthans moest zij bij haar klanten iets goed maken (geschonden reputatie) en hebben ze met alle 8 andere werknemers op kantoor een hele dag gewerkt om de feitelijke schade vast te stellen, en natuurlijk niet te vergeten: de morele schade... En waarom kreeg die vrouw geen straf (financiële schadevergoeding voor mijn moeder, bovenop het gestolen geld), omdat zij (of haar man) gehandicapt was.
Gaat u me nu vertellen dat dit niet had gebeurd in een maatschappij met maar een cultuur, dat die vrouw wel een deftige straf zou gekregen hebben? Ik kan nog zo voorbeelden aanhalen, die aantonen dat criminaliteit en multiculturaliteit niet samenhangen!
Natuurlijk had dit voorval in een monoculturele maatschappij ook kunnen gebeuren. De kans dat ze in een monoculturele maatschappij gestraft zou zijn is ook wel hoger. Nu we in een multiculturele maatschappij leven blijkt dat er geen plaats meer is in de gevangenissen precies omdat die tot de nok gevuld zijn met multiculturele criminelen. De 'lagere status' excuustruus pakt niet meer. Allochtonen krijgen precies dezelfde kansen als autochtonen, maar het is steeds dezelfde allochtone gemeenschap die het vertikt het om die kansen te grijpen. En dat ligt duidelijk aan hun cultuur.Ook het feit dat die gemeenschap haar ontspoorden niet tot de orde roept en maar laat begaan, zegt natuurlijk heel wat over die gemeenschap. Ze oogsten wat ze decennia lang gezaaid hebben. Vijgen na pasen als ze vervolgens komen jammeren dat ze op de arbeidsmarkt geweerd worden. Dat hebben ze uitsluitend aan zichzelf te danken.
Oud 6 juli 2006, 22:02   #194
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man koop een tv, krant of radio, of ben je blind of doof? Heel de wereld, ons land en dat van onze buren komen elke dag in het nieuws met het geweldadige failliet van de multiculturele samenleving... je bent ermee aan het zwanzen hé?
Ik denk niet dat Twanne aan 't zwanzen is. Zijn verzekering dat landen als Nederland, Frankrijk en Duitsland succesvolle multiculturele samenlevingen zijn toont wél op onevenaarbare wijze aan hoe stekeblind mensen als hij door de wereld lopen.

En kinderlijk, begripelijk verlangen naar eenheid en samenhorigheid liggen aan de grondslag, meen ik.
Oud 7 juli 2006, 01:31   #195
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De serene manier waarop de magrebeinse gemeenschap in Frankrijk reageerde nadat een amokmakertje zichzelf ging roosteren om aan een politiecontrole te ontsnappen, was idd een voorbeeld van voorbeeldig samenleven. De Franse autoindustrie was bijzonder gecharmeerd met het initiatief van de vreedzame moslimgemeenschap om de economie een ruggesteuntje te geven door een paar 10.000 auto's in de fik te zetten.

Ook de Amerikaanse gemeenschap is vol lof over het ruggesteuntje van de moslimgemeenschap aan de slabakkende bouwnijverheid. De gratis opruiming van de WTC-torens werd met gejuich onthaald.

De Spaanse nationale spoorwegmaatschappij is nog altijd niet bekomen van de enorme islamitische goodwill om een deel van het verouderde spoorwegmaterieel eensklaps op te ruimen, passagiers mee inbegrepen.

In Duitsland is men dan weer serieus onder de indruk van enkele verrijkende importgebruiken als zijnde eremoorden en gearrangeerde huwelijken. De rode uitkeringsindustrie kan er alleen maar goed bij varen.
Inderdaad zijn dit voorbeelden die laten zien dat niet alles perfect loopt. Maar de vraag is niet alleen wat het probleem is, maar ook: waar ligt de oorzaak? Die jongeren in Frankrijk hebben geen ruzie gezocht voor hun 2 lotgenoten, maar omdat hun integratie niet gelukt is. Zij worden uitgespuwd door de blanken in Frankrijk, maar in hun eigen land zullen ze niet gaan wonen omdat ze daar niet zijn opgevoed. De aanslagen in Londen werden niet gepleegd door eerste generatie moslims, maar door 2de generatie-moslims, die merkten dat hun blanke medemensen op hen kotsten.
Ik ga niet ontkennen dat er problemen zijn met allochtonen, maar een beetje zelf-kritiek mag ook en dus moeten we onszelf afvragen: waar ligt de oorzaak van die problemen en zijn die wel zo groot als we denken? Het is altijd makkelijk om al de schuld te leggen bij de anderen, bij hun onwil om te integreren. Nooit bij stilgestaan dat zij zich misschien daardoor ongewenst voelen, blijkbaar niet nee...
Oud 7 juli 2006, 01:37   #196
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Inderdaad zijn dit voorbeelden die laten zien dat niet alles perfect loopt. Maar de vraag is niet alleen wat het probleem is, maar ook: waar ligt de oorzaak? Die jongeren in Frankrijk hebben geen ruzie gezocht voor hun 2 lotgenoten, maar omdat hun integratie niet gelukt is. Zij worden uitgespuwd door de blanken in Frankrijk, maar in hun eigen land zullen ze niet gaan wonen omdat ze daar niet zijn opgevoed.
Ocharme. De schaapkes zijn opgegroeid met een luxe die ze nooit hadden kunnen kennen in hun eigen land. En nu vinden ze dat ze meer moeten hebben. Weet je wat? We moeten ze meer geven. Geef ze nog meer cadeautjes, pamper ze nog wat en de volgende keer steken ze 4 in plaats van 1 oude dametjes in brand. Dat zou toch fantastisch zijn? Ons vergrijzingsprobleem meteen opgelost!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 01:39   #197
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ocharme. De schaapkes zijn opgegroeid met een luxe die ze nooit hadden kunnen kennen in hun eigen land. En nu vinden ze dat ze meer moeten hebben. Weet je wat? We moeten ze meer geven. Geef ze nog meer cadeautjes, pamper ze nog wat en de volgende keer steken ze 4 in plaats van 1 oude dametjes in brand. Dat zou toch fantastisch zijn? Ons vergrijzingsprobleem meteen opgelost!
Marrokanen van de 2de generatie weten niet hoe het in hun thuisland is. Die weten alleen dat hier geld te verdienen valt, maar dat de blanke maatschappij hen niet wil hebben en dus ook geen werk wil geven.
Oud 7 juli 2006, 02:32   #198
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Marrokanen van de 2de generatie weten niet hoe het in hun thuisland is. Die weten alleen dat hier geld te verdienen valt, maar dat de blanke maatschappij hen niet wil hebben en dus ook geen werk wil geven.
Onzin; ze gaan daar massaal op vacantie naartoe en komen "gedoogd" te laat op school terug.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 juli 2006 om 02:33. Reden: aanvulling
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 05:25   #199
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is altijd makkelijk om al de schuld te leggen bij de anderen, bij hun onwil om te integreren. Nooit bij stilgestaan dat zij zich misschien daardoor ongewenst voelen, blijkbaar niet nee...
En hoe oorzaak en gevolg weeral worden verwisseld.
Oud 7 juli 2006, 09:23   #200
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Jamaïca.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be