Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mag de staat een evenement tegen een politieke partij financieel steunen
Ja, moet kunnen 17 18,28%
Neen, mag niet. 76 81,72%
Aantal stemmers: 93. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 10:49   #41
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Op voorwaarde dat hij voor een grote partij of kartel stemt.
Dus uw stelling gaat niet op.

Als ik voor LSP of BuB stem, dan krijgt mijn partij niks, maar mijn belastingeld gaat toch naar de grote formaties.

Je kan desondanks beslissen om geen geld aan Lotto te geven, en dus ook niet aan hun projecten.
Noch de regering, noch de Nationale Loterij heeft ooit op voorhand meegedeeld dat zij haar opbrengsten uit de loterijen zou besteden aan evenementen tegen het Vlaams Belang.

Wat ze wel doen met andere projecten.

Dus mag men zich weldegelijk bedrogen voelen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:53   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Noch de regering, noch de Nationale Loterij heeft ooit op voorhand meegedeeld dat zij haar opbrengsten uit de loterijen zou besteden aan evenementen tegen het Vlaams Belang.
Zo wordt iedereen door de regering wel iets door de strot geramd zonder voorafgaandelijke verwittiging.

Citaat:
Dus mag men zich weldegelijk bedrogen voelen.

Paulus.
Iedereen mag zich bedrogen voelen, ook als daar geen reden voor is.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 juli 2006 om 10:53.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:59   #43
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De concerten worden weldegelijk georganiseerd tegen het Vlaams Belang onder het mom van verdraagzaamheid. Net alsof het Vlaams Belang tegen verdraagzaamheid zou zijn.

Dit is volgens mij ontoelaatbaar.

De organisator geeft publiekelijk toe dat het de bedoeling is om het Vlaams Belang een hak te zetten. Dus is er van paranoia geen sprake. Het Vlaams Belang voelt zich terecht geviseerd.

En daar worden dan staatsgelden voor gebruikt.

Het interview dateert van ongeveer een jaar geleden en men "plande" een concert tegen het VB. Dat is juist.
Het werd echter geen concert tegen het VB maar tegen extreemrechtse onverdraagzaamheid. Indien het concert tegen het VB was gericht zouden veel artiesten zich aan deelname hebben onthouden.
Dat Tom Barman zich expliciet tegen het VB uitspreekt en het optreden van "dEUS" in dat teken wil stellen is zijn goed recht. Of mag vanaf nu geen enkel kwaad woord meer gesproken worden tegen het VB?

Ik plande enige jaren geleden een huis te bouwen met drie verdiepingen én zwembad. Het werd enigszins eenvoudiger...

Laatst gewijzigd door La Chunga : 7 juli 2006 om 11:01.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:02   #44
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard Worden de concerten tegen Vlaams Belang bekostigd door de staat?

Er worden zoveel dingen die mij niet zinnen bekostigd door de staat, waarom zou dit dan juist niet mogen? En het andere wel?
Oud 7 juli 2006, 11:02   #45
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo wordt iedereen door de regering wel iets door de strot geramd zonder voorafgaandelijke verwittiging.

Iedereen mag zich bedrogen voelen, ook als daar geen reden voor is.
Jou een beetje kennende ben je intelligent genoeg om te weten dat dit een non-argument is, van je jewelste.

Het is niet omdat er wel meer mensen worden bedrogen, dat we bedrog moeten tolereren.

Het gaat hier om staatsgelden die gebruikt worden om een oppositiepartij in een slecht daglicht te stellen. Dat kun je als democraat niet over je heen laten gaan.

Ik kan van jou niet aannemen dat dit jou koud laat. Zo ken ik je niet.

Paulus.
Oud 7 juli 2006, 11:06   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Er worden zoveel dingen die mij niet zinnen bekostigd door de staat, waarom zou dit dan juist niet mogen? En het andere wel?
Omdat het andere ook niet mag.

Paulus.
Oud 7 juli 2006, 11:10   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Als tegenprestatie en schadevergoeding zou de Loterij een gelijkaardig bedrag aan het VB kunnen schenken. U heeft daar toch niks op tegen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:12   #48
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de taart alsmaar in kleinere stukjes moet worden verdeeld, heb je op den duur meer hongerigen in plaats van minder. Allochtoon of autochtoon.

Paulus.
in de kapitalistische traditie wordt idd de schaarste eenzijdig afgewimpelt op de allerarmsten. De oorzaak daarvan is echter dat ongebreidelde kapitalisme. Een systeem waarbij er enkel rijken kunnen zijn indien er een massa armen zijn ( wereldwijd genomen dan ). Het kapitalisme kent ook zeer goed het verdeel en heers credo. Zo worden autochtone armen opgezet tegen allochtone armen. Allochtonen worden naar hier gehaald om hier de loonlasten te komen drukken en ook om een kunstmatige schaarste op de arbeidsmarkt te organiseren. De allerrijksten hebben immers voordeel bij een hoge werkloosheid, op die manier vechten de armen op de duur om voor hun rijkdom te mogen werken. Er zal daar pas iets aan veranderen indien armen over landsgrenzen, nationaliteit en cultuur heen hiertegen samen in verzet gaan. Autochtone armen die zich laten wijsmaken dat hun armoede de schuld is van de allochtone armen laten zich dus vangen door de verdeel en heers propaganda van de kapitalisten en fnuiken hiermee de globale strijd van alle armen incuslief die van henzelf.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 juli 2006 om 11:14.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:15   #49
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als tegenprestatie en schadevergoeding zou de Loterij een gelijkaardig bedrag aan het VB kunnen schenken. U heeft daar toch niks op tegen?
Natuurlijk wel.

Paulus.
Oud 7 juli 2006, 11:17   #50
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jou een beetje kennende ben je intelligent genoeg om te weten dat dit een non-argument is, van je jewelste.

Het is niet omdat er wel meer mensen worden bedrogen, dat we bedrog moeten tolereren.

Het gaat hier om staatsgelden die gebruikt worden om een oppositiepartij in een slecht daglicht te stellen. Dat kun je als democraat niet over je heen laten gaan.

Ik kan van jou niet aannemen dat dit jou koud laat. Zo ken ik je niet.

Paulus.
Ik ken hem op dit forum vooral als Super-Belg, en in deze context is zijn reactie helemaal begrijpelijk.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:18   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat hij voor een grote partij of kartel stemt.
Dus uw stelling gaat niet op.

Als ik voor LSP of BuB stem, dan krijgt mijn partij niks, maar mijn belastingeld gaat toch naar de grote formaties.
Onterecht trouwens. Maar het zijn wel de machtspartijen (en zeker niet het vb) die hiervoor verantwoordelijk zijn.

Citaat:
Je kan desondanks beslissen om geen geld aan Lotto te geven, en dus ook niet aan hun projecten.
Doe ik sowieso niet. Kans om te winnen is maar 50%. En als de resterende 50% dan nog gebruikt worden voor politieke propaganda, moet ge al een stommerik zijn (of een fervente aanhanger van hun politieke gedachtengang) om eraan mee te doen.

Laatst gewijzigd door Bob : 7 juli 2006 om 11:21.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:18   #52
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Het interview dateert van ongeveer een jaar geleden en men "plande" een concert tegen het VB. Dat is juist.
Het werd echter geen concert tegen het VB maar tegen extreemrechtse onverdraagzaamheid. Indien het concert tegen het VB was gericht zouden veel artiesten zich aan deelname hebben onthouden.
Dat Tom Barman zich expliciet tegen het VB uitspreekt en het optreden van "dEUS" in dat teken wil stellen is zijn goed recht. Of mag vanaf nu geen enkel kwaad woord meer gesproken worden tegen het VB?

Ik plande enige jaren geleden een huis te bouwen met drie verdiepingen én zwembad. Het werd enigszins eenvoudiger...
Als u mij één artikel of uitspraak van Tom kunt tonen waarin hij zegt dat de concerten niet tegen het Vlaams Belang zijn gericht, zal ik u gelijk moeten geven. Ik heb het tegenovergestelde gedaan en u getoond waar hij wel zegt wat zijn bedoeling is.

Maar volgens mij komt hij in tegenstelling tot wat u zegt daar niet op terug.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 juli 2006 om 11:19.
Oud 7 juli 2006, 11:26   #53
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard kaatd uw reacties zijn om te kotsen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
So why bother, asshole?

Ja, natuurlijk. Iedereen die zich uitspreekt voor verdraagzaamheid en tegen racisme en geweld laat zich voor een kar spannen. Simpele ziel. Het is niet omdat het VB de partij is die 'zegt wat u moet denken' dat anderen niet meer voor zichzelf kunnen denken.u zou beter niet meer denken want daar bent u blijkbaar niet de sterkste in Uw partij vertegenwoordigt geen 30% van de stemmen. Dat betekent dat 70% er nog altijd anders over denkt al merk je daar op dit forum niet veel van.u vergeet te vermelden dat er geen enkele partij een absolute meerderheid heeft, en tot zolang is er een democratie, het spreekt natuurlijk voor zich dat de meeste partijen links getint zijn.. daardoor ontspoort Vlaanderen ook, en dit is enkel en alleen de schuld van oogklep positievo's zoals u !

U weet duidelijk niet wat Tom beoogt. Hebt u het interview met hem gelezen? Hij maakt zich geen illusies over het feit dat hij (of Clouseau of Will Tura of Arno of Laura Lynn of al die anderen) mensen zoals u van gedacht kunnen veranderen of veel impact zullen hebben op de verkiezingen. Het is een statement over wat wij vinden>> als u eens iets verder keek, dan zou u weten dat bvb. "rock against bush" waar heel wat betere artiesten het beste van zichzelf hebben gegeven ook geen zoden aan de dijk heeft gebracht. Wat u ervan vindt en wat de impact zal zijn is irrelevant.Waarom doe je het dan? En waarom is iemand anders mening irrelevant? Ow juist sorry 't is geen marokaan dus uw mening is sowieso irrelevant zeker, zegt genoeg over uw "links" denken

Tom maakt zich nog geen illusies over de vraag of het deel van de bevolking dat voor het VB stemt nog vatbaar is voor rationaliteit en de realiteit zoals ze iszelf zal hij er geen last van hebben, hij leeft namelijk in het beschermde geitenwollensokkenmilieu. De moorden door HVT hebben het VB alleen maar stemmen opgeleverd.Gelukkig die MOORD van die 6 maro's niet... u haalt amper 1/10 kwa misdrijven met HVT Dat zegt genoeg over waar die partij voor staat en wat voor burgeroorlog haar kiezers voor ogen hebbenBurgeroorlog? Compleet nie lol hoe kom je d'er bij, dat er wel wat inwijkelingen niet alles met de paplepel zal gegeven worden is logisch, dat links ratten het moeilijker gaan krijgen omdat ze echt zullen moeten werken is niet meer dan normaal.
Citaat:
Volgens u, uws inziens, ... blablabla.

Als het concert onbelangrijk is en u niet interesseert, wat zit u zich dan zo druk te maken? Wij gaan een feestje bouwen tegen racisme en onverdraagzaamheid en daarmee basta.Daar staat u vrij in, maar dan wel op eigen kosten aub De belangrijkste Vlaamse kunstenaars doen daar belangenloos aan mee en mensen zoals ik financieren dat door het sturen van een smsje.

Richt maar een feestje in ter ondersteuning van uw partij en voor racisme en onverdraagzaamheid en laat me weten welke kunstenaars buiten de Strangers u nog kan overtuigen ...Er zijn er nog een heel pak meer hoor, 't is maar hoe je het inkleed, natuurlijk zijn er een heel pak tegen racisme en onverdraagzaamheid. Maar mocht Tom Barman eerlijk zijn, en zeggen het is tegen het VB dan zouden er een hele hoop afhaken hoor, u gooit alles wat een beetje kritiek geeft op bruine vellekes in één grote pot.. en dat is zielig
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:30   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Volgens u, uws inziens, ... blablabla.

Wij gaan een feestje bouwen tegen racisme en onverdraagzaamheid en daarmee basta. De belangrijkste Vlaamse kunstenaars doen daar belangenloos aan mee en mensen zoals ik financieren dat door het sturen van een smsje.
feest maar op 1 oktober .... geniet er van profiteer er van... 't zal het laatste zijn

op 8 oktober is het feest voor het Vlaams Belang !! voor de verkozenen en de kiezers... en dat gaat zes jaar duren

zien of ge op 9 oktober nog veel blabla gaat hebben
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:31   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So far, so good.

Citaat:
Het gaat hier om staatsgelden die gebruikt worden om een oppositiepartij in een slecht daglicht te stellen.
Fout: de Lotto-gelden zijn geen staatsgelden, verplicht geïnd op gelijke basis bij elke burger.
Het zijn vrijwillige bijdragen. Dat de overheid de gokinstelling organiseert en er aan verdient, speelt in deze geen rol. De herkomst van de gelden is de essentie om te bepalen of iets staatsgeld is..

Citaat:
Dat kun je als democraat niet over je heen laten gaan.
Ik besef dat we hier niet in een democratie leven, en dat is jammer.
Wanneer voor één keer de particratie of een van haar organismen een project sponsort dat me bevalt, dan ga ik deze 'minder democratische' beslissing daarom niet plots op hypocriete wijze als mij onwelgevallig bestempelen.
In feite heeft geen enkele beslissing van onze overheid democratische legitimiteit, want de burger is nooit bij machte om een beslissing af te schaffen, of zelf te nemen. We kunnen weinig anders dan grollen als de beslissing ons niet bevalt, of content zijn met de beslissingen die ons goesteren.
Oud 7 juli 2006, 11:35   #56
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
feest maar op 1 oktober .... geniet er van profiteer er van... 't zal het laatste zijn

op 8 oktober is het feest voor het Vlaams Belang !! voor de verkozenen en de kiezers... en dat gaat zes jaar duren

zien of ge op 9 oktober nog veel blabla gaat hebben
Wat wil je zeggen ? Is dit een dreigement ?
Gaan feesten en muziekfestivals afgeschaft worden als het VB aan de macht komt ?

Of mogen enkel die artiesten aan de bak komen die ideologisch accoord gaan met het VB ?

Ik weet al op wie ik niet zal stemmen...

Laatst gewijzigd door Sneta : 7 juli 2006 om 11:35.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:36   #57
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De concerten worden weldegelijk georganiseerd tegen het Vlaams Belang onder het mom van verdraagzaamheid. Net alsof het Vlaams Belang tegen verdraagzaamheid zou zijn.

Dit is volgens mij ontoelaatbaar.
Het Vlaams Belang geeft met haar reactie toe dat zij of een deel van haar kiezerspubliek inderdaad tegen verdraagzaamheid en voor racisme is. De partij reageert als een gebeten hond omdat er concerten worden gehouden voor meer verdraagzaamheid. Daarmee geeft de partij zelf toe in wat voor steegje ze zich begint. Ik weet nu al zeker wel bolletje ik niét moet inkleuren op 8 oktober
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:38   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen de subsidiering van zulk festival net zoals ik tegen alle subsidieringen ben.
Oud 7 juli 2006, 11:38   #59
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Wat wil je zeggen ? Is dit een dreigement ?
Gaan feesten en muziekfestivals afgeschaft worden als het VB aan de macht komt ?

Of mogen enkel die artiesten aan de bak komen die ideologisch accoord gaan met het VB ?

Ik weet al op wie ik niet zal stemmen...
Inderdaad langs de ene kant preken voor het recht op vrije meningsuiting en meer democratie. Maar langs de andere kant brieven rond sturen die wat verdacht veel van dreigbrieven weghebben omdat de partij niet akkoord is met concerten die ijveren voor meer verdraagzaamheid. Hypocrisie alom, zo zie je maar hoe erg het VB ijvert voor dat recht op vrije meningsuiting
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 11:41   #60
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik weet nu al zeker wel bolletje ik niét moet inkleuren op 8 oktober
Weet je het nu pas, ik weet al lang welk bolletje ik niet moet kleuren, ik twijfel nog tussen twee die ik wel moet kleuren.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be