![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zal jij nu dinsdag(11 juli) een vlagske uithangen | |||
Jawohl! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 55,00% |
Natuurlijk niet, wat denkt u wel van mij! |
![]() ![]() ![]() |
18 | 45,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De vlag waarvan de kleuren in uw avatar zitten is dat ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou dat een onwezenlijk zicht zijn? Wij hebben geen enkel probleem met Vlaanderen.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen kom je niet in elk land een Vlaanderen tegen dat twee vlaggen kent: een vlag met een Belgische ondertoon en een radicaal Vlaams-separatistische vlag.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 9 juli 2006 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig maar. Wie nu nog unitarist is, is wellicht een naïeve dromer van het type BUB dat nog steeds niet doorheeft dat het inmiddels 2006 is en dat unitarisme niet meer van deze tijd is, of een franskiljon die met heimwee terug verlangt naar het 'Belgique �* papa'. Voor 1970 had dit gedachtengoed misschien nog gekund, maar nu is het te laat om de klok nog terug te draaien. Federalisme en decentralisering zijn voor mij onomkeerbare processen. U ziet de toekomst in een federaal België, wat overigens uw goed recht is; ik zie de toekomst in een splitsing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat doe ik dan ook (net zoals u het van de Vlaamse vlag zegt).
![]() Citaat:
Niets vreemd aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal geen leeuwenvlag uithangen omdat ik er geen heb, en ik zal er geen kopen omdat ik het een lelijke vlag vind.
Als 'de Vlamingen' nu eens een �*ndere vlag zouden zoeken en 'adopteren', zou ik ze misschien wèl kopen en ze dan ook uithangen, en dan niet enkel op 11 juli, maar het hele jaar door (ik zou dan zelfs twee exemplaren kopen, voor als er éne in de was moet). Ik kan helaas niet goed tekenen, maar als het aan mij zou liggen zou er op die vlag in elk geval een vos staan, en een koersfiets, minstens één klok, een bord waterzooi, een 'rommelpot', het silhouet van de Kemmelberg en nog zo'n paar dingen, in zoveel mogelijk en zo fel mogelijke kleuren, op een achtergrond van lichtblauw met enkele witte, grijze en zwarte vlekken in de vorm van wolken. En linksboven, maar dan wel heel klein, ook een paar meeuwen, natuurlijk. Een Vriendelijk Ogende Bruine Beer met Witte Sokken op Groen Veld is anders ook niet slecht, natuurlijk. Laatst gewijzigd door djimi : 9 juli 2006 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 juli 2006 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Tot 1914 hingen Vlaamsgezinden de Belgische driekleur uit. Het zou goed zijn die traditie in ere te herstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, een beetje kalmer kan ook wel he!
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ofschoon deze dominantie [van de Franse taal] op generlei wijze bewust vanwege de overheid en van onze Waalse landgenoten uitgaat, is ze niettemin een feit (...) dat men (...) in één woord zulk een situatie scheppe dat in België alle delen der natie op eenzelfde wijze behandeld worden, en de klachten en vijandelijkheden zullen zich terstond in een geest van broederlijkheid en vriendschap veranderen in lofuitingen op het gemeenschappelijke vaderland ." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Leer eens eerst een onderscheid maken tussen Vlamingen en Vlaams-nationalisten, king tiger! Niet elke Vlaming is een separatist.
![]() |