![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zal jij nu dinsdag(11 juli) een vlagske uithangen | |||
Jawohl! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 55,00% |
Natuurlijk niet, wat denkt u wel van mij! |
![]() ![]() ![]() |
18 | 45,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De inwoners van BHV vragen massaal om een splitsing (hoewel de belgicistjes dat ontkennen). Het is duidelijk wat het volk denkt over 'unitarisme'.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "Belgicistjes" ontkennen dat niet, sterker nog, de Belgicisten vragen eveneens om een splitsing van B-H-V (zie dossier B Plus voor meer informatie).
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 juli 2006 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Bij mij hangt de Vlaamse leeuw 24u/24u aan het raam, samen met een affiche "België Barst" die duidelijk te zien is vanop de straat 8)
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische driekleur ook.
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vlag hangt sinds vanavond buiten. Een zonder Belzieke klauwen van drie bij drie meter.
En blij wapperen dat ze doet in de felle wind! |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan je van elke vlag van elk land zeggen. Ik zal m'n stelling ietwat verfijnen: de zwart geklauwde leeuwenvlag is een separatistenvlag.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 juli 2006 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() De belgische driekleur ook
![]() 1830, weet u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En evengoed heb ik 0.0% respect voor een zwart geklauwde leeuwenvlag.
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 juli 2006 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() Nee! Interesseert mij helemaal niet.
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() Ik heb deze avond mijn leeuwenvlag uitgehangen (de verfijnde separatistische zwartgele strijdvlag van de Vlaamse Beweging) met daaronder, ter verduidelijking de poster van "11 juli Vlaanderens Nationale feestdag". En ze blijft er nog een aantal dagen hangen, misschien wel tot de 21ste!
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest ik niet beter weten, ik zou nog gaan denken dan 11 juli niet meer het feest van de Vlamingen is maar dat het een feest van de Vlaams-nationalisten is geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() leer uw buurt kennen:
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister
|
![]() Eigenlijk is het een schande voor de andere Vlaamse partijen dat de Vlaamse problematiek alleen nog met het Vlaaams Belang geassocieerd wordt! De platbroeken!
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Ja, natuurlijk beweer ik dat. De grote breuklijn ligt in 1914, toen onder Duitse bezetting een kleine groep radikale activisten meesleurde in haar plan voor "administratieve scheiding", daarna voor separatisme (Raad v. Vlaanderen). De Vlaamse Beweging heeft sedert 1914 een separatistisch karakter gekregen, terwijl er daarnaast ook nog (opportunistische) Groot-Nederlandse en federalistische takken evolueerden (ttz na WO I).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De officiële leeuwenvlag is niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar is er nu eenmaal gekomen onder impuls van een steeds groter wordende basis van de Vlaamse Beweging. Men heeft daarbij dan de latere vorm van de leeuwenbanier gekozen, juist omdat de zwart geklauwde die van de Vlaamse Beweging verwees. Indien u nu geen respect toont voor de laatste vlag, wil dat eigenlijk zeggen dat u geen respect heeft voor de waardevolle en belangrijke verdiensten die deze Vlaamse Beweging heeft kunnen verwezenlijken. U vindt dus dat er geen respect moet worden opgebracht voor de vernederlandsing van ons bedrijfsleven, van ons onderwijs, van onze administratie, van het gerecht, geen respect voor de verkregen zelfstandige rechten van Vlaanderen. U vindt dit alles geen respect waard, daar u het symbool van deze verwezenlijkingen verwerpt. De belgicisten tonen eens te meer hun ware gelaat! |
|
![]() |
![]() |