Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2006, 17:22   #341
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De onschuldige islamieten zouden kunnen meewerken om die minderheid binnen hun gemeenschap die hen een héél erg slecht naam bezorgd aan te pakken zoals het hoort.

Maar ze zwijgen in alle talen om niet te zeggen dat zij ze laten begaan en zelfs in bescherming nemen.

Waar blijft de aanklacht van de moslimgemeenschap tegenover degenen die binnen hun gemeenschap voor heel wat last bezorgen.

Als we ooit het migrantenprobleem willen opgelost zien, dan zal de migrantengemeenschap die het wel goed meent haar medewerking moeten verlenen. De koe moet men aanpakken aan beide horens en dat wil zeggen én de Vlamingen én de vreemdelingen dringend moeten optreden tegen die krapuleuze minderheid die de sfeer verziekt en het samenleven moeilijk maakt.

Helaas horen we niks anders dan dat wij racisten zijn. Ook van de onschuldige migranten die het wel goed menen.

Paulus.
Volledig met je eens.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 17:28   #342
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Dus er zijn veel criminelen moslim, bijgevolg zijn alle moslims slecht. Wat gebeurt er met de onschuldige islamieten in jouw redenering? Ze hadden maar de verkeerde keuze niet moeten maken voordat ze in jouw gaskamers kwamen, achteraf neuten helpt niet, i guess...
Er is een statistische oververtegenwoordiging van mannen in de gevangenis, zullen we dan maar ook alle mannen uitroeien?

De bekrompenheid van sommige mensen....
De ongebreidelde verbeelding van sommige mensen ....(althans van de bange, blanke, verzuurde progressief).
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 17:35   #343
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus er zijn veel criminelen moslim, bijgevolg zijn alle moslims slecht. Wat gebeurt er met de onschuldige islamieten in jouw redenering? Ze hadden maar de verkeerde keuze niet moeten maken voordat ze in jouw gaskamers kwamen, achteraf neuten helpt niet, i guess...
Er is een statistische oververtegenwoordiging van mannen in de gevangenis, zullen we dan maar ook alle mannen uitroeien?

Tja, er waren natuurlijk ook een heleboel gematigde nazi's.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 17:38   #344
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Volledig met je eens.
Was je maar een Marokkaanse moslim, dan zou ik je om deze reactie openlijk omhelzen en zo aan velen bewijzen dat het rascisme dat me toegescheven wordt totaal uit de lucht gegrepen is.

Helaas.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 17:47   #345
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Was je maar een Marokkaanse moslim, dan zou ik je om deze reactie openlijk omhelzen en zo aan velen bewijzen dat het rascisme dat me toegescheven wordt totaal uit de lucht gegrepen is.

Helaas.

Paulus.
Rascisme is een molecule dat iedere mens bezit !
Oud 10 juli 2006, 17:49   #346
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Rascisme is een molecule dat iedere mens bezit !
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 17:52   #347
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Paulus.
Het is niet dat men van iets verafschuwt dat het ook niet bestaat !
Oud 10 juli 2006, 17:55   #348
Lincoln

Standaard

...en het rechtvaardigste is van al is dat je ook zegt dat je dat hebt.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 17:56   #349
chev.errant
Burger

Standaard Multiculturele samenleving, een noodzaak?

Als Kristien Hemmerechts (één van de zogenaamde woordvoerders van de culturele en kritische intellectuelen van België) in een Nederlands tv-programma over de rechts/linkse verhoudingen in België komt verklaren dat het "Vlaams Belang", alhoewel geen lid van besluitvormende Belgische democratie toch, achter de schermen, door het gewicht van haar uitlatingen en haar invloed op kiezers, mee regeert, vergeet zij wel te zeggen dat dit ook geldt voor linkse (en ultra-linkse) opinies zoals die van Groen! Het "vinger op de wonde-leggen" is een tweesnijdend mes en de triomfantelijke grijns op het gezicht van Hemmerechts bij het poneren van deze stelling dus volkomen misplaatst want overbodig ! Het al jarenlang ter discussie stellen van de afschaffing van de stemplicht in België is daar 1 voorbeeld van: traditionele stemmen zeggen dat de Belgische bevolking niet "rijp" is daarvoor; de realiteit zegt dat "traditionele stemmen (ergo: partijen)" er niet rijp voor zijn omdat zij angst hebben voor stemmenverlies...Mevrouw Hemmerechts schijnt te vergeten dat alhoewel niet iedereen tot de culutuele elite behoort en dus geen inspraak heeft op media zoals televisie (en dit hoeft ook niet: de "gewone" jan-met-de-pet" heeft nog altijd zijn stem bij verkiezingen...), de "gewone jan-met-de-pet" niet zo stom is om te geloven dat zowel extreem-rechts als extreem-links het bij het rechte eind hebben. Het is zéér duidelijk wat de modale kiezer bezighoudt en dat is een gezond evenwicht tussen links en rechts...! Niets meer en niets minder ! Het ontbreekt de "kiezer in België " niet aan realiteitszin, het ontbreekt de politieke partijen ! EN het ontbreekt de politieke partijen aan besluitvorming conform de wensen van de kiezers !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Moest een van jullie haatkonijnen mij eens kunnen zeggen wat de multiculturele samenleving precies inhoudt (zonder in een soort razernij te ontsteken) dan kunnen we eens wat duidelijkheid hebben in dit debat.
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 18:05   #350
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Helaas.

Paulus.
Tja, als ons kat een koe was konden we ze melken, zeggen ze in Antwerpen.

Ik denk dat je nooit iets zult kunnen bewijzen wat links niet genegen is.
Oud 10 juli 2006, 18:21   #351
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat laatste slaat beslist op jou. Jij vergeet dat de meeste mannen die in de bak zitten er rechtstreeks of onrechtstreeks door mannen naar toegestuurd zijn: politieagenten, rechters en politici.
Als moslims hier het voor het zeggen zouden hebben, denk ik dat een geschil tussen een geloofsgenoot en ongelovige hond vlug beklonken zou zijn.

Laatst gewijzigd door Duym : 10 juli 2006 om 18:23.
Oud 10 juli 2006, 18:30   #352
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

En als morgen de Paus zijn zin krijgt, dan mogen homo's, andersdenkenden en wetenschappers ook inpakken en wegwezen.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 18:44   #353
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dat gezever al lang geleden beu geworden.

Zolang ze mij, mijn naasten en mijn eigendom maar met rust laten. Eénder wie, that is.
Oud 10 juli 2006, 18:56   #354
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dat laatste slaat beslist op jou.
d�*t slaat alvast op niks, Duym... dit is veel erger dan bekrompenheid die men je net verweet... dit leunt tegen het infantiele aan...dit soort argumenten hoor ik uit de mond van m'n 9-jarige (stief)dochter ook

Citaat:
Jij vergeet dat de meeste mannen die in de bak zitten er rechtstreeks of onrechtstreeks door mannen naar toegestuurd zijn: politieagenten, rechters en politici.
op wat slaat dat argument ?
kom je hier nu effe beweren dat er meer mannen in de gevangenis zitten omdat ze harder aangepakt worden door mannen ?

Citaat:
Als moslims hier het voor het zeggen zouden hebben, denk ik dat een geschil tussen een geloofsgenoot en ongelovige hond vlug beklonken zou zijn.
en als kers op de taart dit hier....

ofwel insinueer je hier dat moslims, indien in de meerderheid, ongelovige honden wat vlugger gaan bestraffen dan hun geloofsgenoten in het huidige rechtsbestel : dat geldt dan evengoed als argument waarom er nu procentueel meer moslims in de gevangenis zitten

ofwel idem als hierboven maar gesitueerd in een totaal ander rechtsorde : en vergelijk je appelen met perenl

snijdt is dan evengoed een argument waarom er nu meer ga je dat vergelijken met een situatie waar de rechtspraak zoals wij die kennen niet eens van toepassing zou zijn ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2006, 18:59   #355
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Zolang ze mij, mijn naasten en mijn eigendom maar met rust laten. Eénder wie, that is.
da's eentje om in te kaderen, lombas
Oud 10 juli 2006, 19:02   #356
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
da's eentje om in te kaderen, lombas
Ik hoop in de positieve zin.

In multiculturalisme kan ik niet echt geloven omdat ik de coërciviteit en dogmatiek van het woord "cultuur" niet kan ondersteunen. Ik vind me meer terug in het vrije kosmopolitisme.
Oud 10 juli 2006, 19:50   #357
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
En als morgen de Paus zijn zin krijgt, dan mogen homo's, andersdenkenden en wetenschappers ook inpakken en wegwezen.
En als morgen kabouter plop het voor het zeggen krijgt, moeten we allemaal en plopmuts dragen
Oud 10 juli 2006, 20:00   #358
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
kom je hier nu effe beweren dat er meer mannen in de gevangenis zitten omdat ze harder aangepakt worden door mannen ?
Om moedeloos van te worden. Je moet een oen zijn om dat te beweren, en nog een grotere oen om dat uit mijn tekst op te maken. Als je stiefdochter dan toch zo slim is, kun je misschien haar leesboeken over taal eens raadplegen en er een woordje uitleg bij vragen (zucht).

Laatst gewijzigd door Duym : 10 juli 2006 om 20:09.
Oud 10 juli 2006, 20:03   #359
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogal wiedes. Wat maakt het immers uit wie jou met rust laat, rust is rust. Maar als die rust uit een bepaalde hoek komt, weet ik dat deze geen lang leven beschoren is.
Oud 10 juli 2006, 20:06   #360
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop in de positieve zin.
uiteraard... je kent me hé
Citaat:
In multiculturalisme kan ik niet echt geloven omdat ik de coërciviteit en dogmatiek van het woord "cultuur" niet kan ondersteunen. Ik vind me meer terug in het vrije kosmopolitisme.
ach zovér had ik het zelfs niet eens overwogen...
ik vroeg me gewoon af waar het ons als samenleving zou brengen moest iédereen dat kadertje in z''n huiskamer hebben hangen ?

zolang kosmopolitisme niet staat voor non-conformisme kan ik me daar best in vinden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be